| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
exciter skrev:
Jeg tror der er mange kvinder i de danske hjem som vil mene at de b&w er ALT for store til stuen  |
|
|
De er faktisk lidt mindre at se på end Snell E/ll, som jeg henviser til her. Så de er ikke så store for den typiske redebygger.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper Acoustics Perfection One
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
Neeper Acoustics Perfection
One
|
|
|
Ypperligt dansk design __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Alland skrev:
Neeper Acoustics Perfection
One
|
|
|
Ypperligt dansk design  |
|
|
Ja, for sat** da!! Jeg har aldrig hørt dem, men er næsten klar til at slå til på en god brugthandel udelukkende for at få lov til at glo på dem hver dag  //Allan
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
thuekay skrev:
Alland skrev:
Neeper Acoustics Perfection
One
|
|
|
Ypperligt dansk design  |
|
|
Ja, for sat** da!! Jeg har aldrig hørt dem, men er næsten klar til at slå til på en god brugthandel udelukkende
for at få lov til at glo på dem hver dag //Allan |
|
|
Dælme jamen de skulle efter sigende heldigvis også spille godt. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 04 September 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, for sgu da så lige hamrende da osse.  Spiller meget fast og gennemsigtigt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 11 September 2011 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper Acoustics Perfection spiller rigtig godt jeg er sku ked af jeg solgt mine ikke at jeg ikke har haft højttaler som spille lige
så godt men de er bare de flotteste højttaler jeg har haft og helt klart dem konen best kunne li  Monitor Audio PL300 er
også vildt flotte og spiller som en drøm et af de 2 sæt savner jeg __________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 11 September 2011 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum


Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Ypperligt dansk design  |
|
|
Her er lige et andet eksempel på "ypperligt" dansk design  :
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine A/ll, er også et par smukke stuevenlige højttalere, når man nu tænker på, hvor de skal stå.   __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Lobo Forum Bruger


Bruger siden: 30 November 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at I præsenterer rigtig mange gode forslag, men jeg fornemmer at de fleste af dem er ret store. Jeg kan i en ganske almindelig gennemsnits dansk stue på ca. 25 kvm godt nøjes med lidt mindre kasser. Jeg ved, at min egen kone hader store klodsede højttalere og derfor har jeg valgt et super godt sæt standerhøjttalere. De spiller i øvrigt ned til 40Hz +/- 1,5 dB hvilket rækker fint til rytmisk musik som jeg hører mest af. Det er klart at de store orgelkoncerter kommer til kort, men jeg hører ikke orgelmusik så ofte.
Med standere fylder de dog næsten det samme som store gulvhøjttalere, men konen finder det mindre bombastisk med disse og så er alle glade!
17,5 Kg pr styk DynaBel SuperExact 

Bagside med 8" slave og baffel. Baffel ser lidt tynd ud, men det er fordi kun halvdelen er med på dette billede. Den er totalt set 37 mm tyk.

Færdig på prøvestander som er udskiftet til sandfyldte Dynaudio 4 sidenhen.

Prøvemontering af enheder inden de blev skruet og boltet fast... Hvid læderfinish.
Byggetråd kan ses her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=88785&K W=Lobo __________________ Hvis det lyder godt - så ER det godt!
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
strecker Udelukket fra forum

Permanent
Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 552
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
smukke og yderst velspillende..!!!
Tangent Prestige 

|
| Til top |
|
| |
Jakob_s Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
moha skrev:
|
Mit bud er disse her:

Avantgarde Acoustic Solo. De fås i 16 forskellige farver, har indbygget 250W forstærker og så er det jo bare at tilslutte sin iPad, iPhone, iPod, pc, cd eller hvad man nu har! Og de spiller iøvrigt fremragende 
|
|
|
Syntes det ligner en megafon på et stativ
|
| Til top |
|
| |
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nagash skrev:
Mens jeg lige har jer:
 |
|
|
Vil gætte på det er en del af højttalerkablet, der har den simple funktion at se smart ud og måske sikre at de to ledere i kablet
ikke bliver "hevet" mere fra hinanden.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allan.
Jeg forstår bare ikke at de kan stå så tæt på bagvæggen, har de ikke en bagud vendt diskant.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten
Nej der er ikke bagdiskant på A og A/ll, kun de 2 sidste udgaver A3 og A3i. Mine står med 20 cm afstand til væggen. Modeller med bagdiskant skal stå mellem 20 og 30 cm fra væggen, bl.a fordi der også er 12" bas i disse mod 10" i de to første.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Carlsson-fan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 12 September 2011 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes lidt i glemmer disse fine højt. fra sonus faber
med mange flere
|
| Til top |
|
| |