Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 09:41   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Kompakte Ht’er (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

hej alle sammen

lige når ejer jeg et par dejlige Dali 850 som spiller super dejligt i mit nuværende setup! dog ærger det mig lidt at mit værelse er
så lille for jeg får langt fra deres fulde potentiale ud af dem. derfor overvejer jeg lidt at udskifte dem til et par mindre reolht'er
der så skal stå på standere men jeg har ingen forstand på den slags ht'er og er meget bange for jeg mister den dejlige bass jeg
ellers nyder fra mine dalier..
er der noget i kan anbefale? :)

MvH
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke holde dig til Dali.

Dali Evidence 370

Dem tror jeg du bliver rigtig glad for. Især i den størrelse rum du har nu. Du må have meget bulderbas?
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

System Audio SA Saxo 1 er en rigtig fin højtaler ellers Dali Lektor 2 .Der får du rigtig får dine penge.

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Dennisk:

jeg har også kigget på dali'er men jeg tænkte jeg gerne ville prøve noget helt nyt da jeg ikke har prøvet andre mærker end dali
og jeg måske savner noget dynamik, og bulderbass den er der da men jeg har bragt det langt ned med betonfliser og standere
med spikes under

Madmax:
kan de system audio virkelig levere en bass jeg også vil kunne mærke? de ser lidt splejsede ud no offence!
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig ikke på samme måde som store gulvmodeller , det er der næsten ikke nogen reolhøjtaler der kan , men de spiller på en meget frisk måde og bassen er der skam de skal bare have en god forstærker .Jeg har hørt dem på Primare og der var lyden rigtig god.Super stort lydbillede og meget musikalske.

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

ved du hvor de sælger dem? så vil jeg da nemlig give dem et lyt!
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
Dennisk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Januar 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
Dennisk:

jeg har også kigget på dali'er men jeg tænkte jeg gerne ville prøve noget helt nyt da jeg ikke har prøvet andre mærker end
dali
og jeg måske savner noget dynamik, og bulderbass den er der da men jeg har bragt det langt ned med betonfliser og
standere
med spikes under


Klipsch-højttalere er kendte for deres dynamiske lyd, og at de mindre modeller kan spille højt på trods af størrelsen.

Jeg kender ikke rigtigt til deres modeller og har heller aldrig hørt andre end en af deres rigtigt dyre modeller, men jeg tror at
det er værd at tjekke ud.

Klipsch på DBA
Til top Vis Dennisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennisk
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

LoudandClear skrev:
ved du hvor de sælger dem? så vil jeg da nemlig give dem et lyt!

 

Jeg ved at KT Radio og NB Radio har dem .TopSound har dem.

 

madmax

Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

men altså trangen til udskiftning kom efter jeg havde fået opdateret mine kabler, har fået sat et QED Qunex silver kabel fra min
DAC til min forstærker og et QED qunex 1 fra min forstærker til effektforstærker, og de spiller virkelig dejligt, åbent og pænt,
men så snart jeg sætter rock på så savner jeg virkelig at min mellemtone træder igennem, lyden bliver meget rungene og
bliver mere eller mindre en slåskamp mellem diskant og bass og det føles næsten som om man har propper i ørerne, og det er
sjovt for det sker ikke med lidt mere roligt musik, owl city, Joshua raiden, medina osv og heller ikke med elektronisk musik?

det virker som om det er el-guitaren der falder igennem og giver den mærkelige følelse men hvad kan jeg gøre ved dette
problem? er det mine ht'er der er problemet?
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Det kan sagtens være dit rum som giver en del af balladen.
Faktisk synes jeg, ud fra din beskrivelse, at det lyder sådan.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 963
Sendt: 09 Oktober 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

tænker du på akustiken? :) den er ellers dæmpet af tæpper, mallerier, en stor seng, stole og puder :)

og bassen har jeg selv programeret til at passe i niveau da den er koblet til min effektforstærker (bi-amping) men kunne self
kigge på niveauet af bassen igen? :)

ps. ht'erne står på spikes og betonfliser også så de ikke går i gulvet :)
Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes