| Forfatter |
|
Apexx512 Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Angående guld.....man kunne jo få en SME 3009R arm i guld finish og denne var tit set i annoncer/reklamer med en Ortofon
SPU pickup......er det denne, der tænkes på? |
|
|
En google image search ligner ikke er SPU pickup, men nu har jeg jo lige sagt det er en mc20 super med van hulen slibning.
Har også en "ny" vintage sennheiser md 409 u3 mike og en m15 e super pickup..Jeg tror jeg laver en ny tråd i vurderings sektionen med billeder
imorgen.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....ja ja, det læste jeg godt. Men havde dog flere gange i firserne, set annoncerne jeg skriver om. Det kunne jo være, at det var denne du havde set en gang.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der også spørgsmålet om det er en 3009 III arm, som jeg selv har, eller den billigere 3009 III s ...? Om en pickup har kostet det ene eller andet
fra ny, og nu har en alder på omkring de 15 år? Siger ikke meget om prisen, det er standen man skal se på her, hvor slidt er den? Er ophæng færdig?
Tja... Prisen for denne kombi vil stadig ligge omkring 2000,- med mulighed for afslag... Husk at man for få kroner mere, har mulighed for at købe en
sprit ny Rega arm... Ikke at disse kan sammenlignes, men muligheden er der...
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er der så 2 helt nye annoncer på dba med folk der sælger armen for 2k med og uden alm. pickup. Den må da være mere værd med den
pickup, det er jo van hulen slibning af det andet bedste kun overgået af supreme af dem der blev nævnt i tråden.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er en Van den Hul-slibning jo kun en ud af mange variable med betydning for, hvordan en PU lyder. En Van den Hul-slibning er ikke i sig selv
nogen garanti for, at en pu lyder godt 😊
Det svarer jo nogenlunde til at sige, at en bil er god, hvis man blot sætter Goodyear-dæk på (eller noget i den stil ... du forstår nok analogien 😊).
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der mange der sætter brugte ting til salg med en pris, men hvem siger at den udbudte pris også er den køber giver i den sidste ende...?
Pickuppen er set til omkring 1200,-... Men i hvilken stand? Alderen sætter også sine spor...
Men du kan jo prøve at sætte den til salg for 3000,- og så kan det være vores råd kommer til kort
Jeg købte min arm hvor der er monteret en Ortofon OM30 MM pick up, og armen sidder som sagt på en rimelig velholdt Thorens TD 160 Super, som
jeg selv gav i alt 2500,-kr for... Og den blev afprøvet da jeg afhentede den... Har du samme mulighed for at kunne berolige en køber, eller er det en
chance han/hun skal leve med...?
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6420
|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apexx512 skrev:
Hvorfor er der så 2 helt nye annoncer på dba med folk der sælger armen for 2k med og uden alm. pickup. Den må da være mere værd med den pickup, det er jo van hulen slibning af det andet bedste kun overgået af supreme af dem der blev nævnt i tråden. |
|
|
Hvorfor der i det hele taget er annoncer i DBA må Guderne vide  (ku´ ikk´ la´ vær´, man får svar, som man spø´r)  . Hvis man kigger på det meste brugte, der er til salg (ikke kun HiFi), er der en del mennesker, der tror, at deres gamle l**t er guld værd. Så i går aftes et produkt (forforstærker-BRUGT) til 14.000,- Nyprisen i USA i dag er 1.995 US$. Hvis jeg absolut skulle ha´ en sådan, blev det nok ikke den brugte, der blev købt, og sådan er der så meget. For 5 år siden var der en Audi-S8 fra 2001 til salg på Bilbasen til 399.000,-. Den er så aldrig blevet solgt. Apexx..... forstår du, hvr jeg vil hen????  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
SME armen er ganske udmærket, men der er en del der skal justeres før en er optimal.
Da HiFi Klubben åbnede på Åboulevarden Kbh solgte de dem ud med 90% rabat. Førpris 2000 kr nu 200 kr. Et ganske godt køb :-)
Jeg fik købt et par stykker og har en endnu.
__________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin tonearm du har der, den sidste SME 3009 Series III arm jeg købte for nogle år siden kostede 800Kr og var i pænere stand, i original kasse og med alt
tilbehør, værktøj kabel instruktionsbog osv.
Det er en lidt delikat arm, da plast knivlejerne ikke tåler megen bumlen rundt, eller nemt slides/ skades hvis de ar fyldt med snavs.
Den viste arm ser noget snavset ud, og som andre spørger til, hvad er dæmpekaret fyldt op med.?
Pris jeg vil mene 1000 kr +-efterspørgsel og stand, de fleste af dem der ses til salg herhjemme disse dage er nye i kasse som blev solgt til 100kr pr stk
for mange år siden da Hifiklubben stoppede SME forhandlingen, og solgte restlageret.
En brugt pickub er som udgangspunkt værdiløs, medmindre du kan dokumentere dens tilstand, og demonstrere den i et velfungerende vinyl setup.
Hvis du vil prøve at sælge den for 2000kr, vil jeg foreslå at du finder kassen og tilbehøret frem, og forsigtigt gøre den ren med isopropyl alkohol så man
kan se hvad der gemmer sig under skidtet, montere det hele på en pladespiller og invitere potentielle købere indenfor til an lytter.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apexx512 skrev:
| Det skulle være med modellen med guld pickup til omkring 20k samlet har jeg fået at hvide |
|
|
Mon ikke at det er det gyldne armrør der henvises til?
Armen ligner noget der har stået i en halvfugtig kælder i rigtig mange år!
Kan armen overhovedet bevæges?? 😳
Niels
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apexx512 skrev:
Hvorfor er der så 2 helt nye annoncer på dba med folk der sælger armen for 2k med og uden alm. pickup. Den må da være mere værd med den
pickup, det er jo van hulen slibning af det andet bedste kun overgået af supreme af dem der blev nævnt i tråden. |
|
|
Værdien af en brugt pick-up er ikke alene bestemt af sliddet på diamanten. Gummiophænget, som har stor betydning for lyden, går til alene pga. alder, og nedbruddet stiger med mængden af lys, og med en så gammel pick-up, kan det være reelt defekt. I så fald er værdien måske 0. __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oki, og til jer der spørger efter standen, så har den altså bare stået i en kabinet, den skulle måske have haft glasmontre, men trods der er det kun
lidt støv. Jeg har også nogle andre pickups i æske og det hele, så er det jo bare på med sådan en og så de 2000,-, kan montere den guld pickup i
noget andet så...
Takker og bukker endnu en gang.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2015 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
En pickups stand er ikke bestemt af om den står i en æske eller ej, betragt det lidt som brugte dæk til en bil. Hvis de er 10 år gamle er det ligemeget om
de aldrig har kørt, gummiet har mistet sine egenskaber, det samme sker med ophænget i en pickup.
Og så er tilbehøret ikke uvæsentlig til din SME arm, den kommer med forskellige bly lodder, eller spacere til at justere kontravægten med, samt en kegle
til korrekt sidevejs afbalancering, forskellige padler til justering af silicone dæmpning, nøgler tonearmskabel osv. Hvis det ikke forefindes har den stortset
kun interesse for folk som har tilbehøret i forvejen, og måske mangler et armrør, eller har et beskadet knivleje og mangler div reservedele.
Jeg har købt en del SME series 3 arme billigt, normalt kan man bygge en fin arm ud af 2-3 stk, de fleste har set bedre dage, og været brugt og opbevaret
forkert.
Så som tidligere nævnt, lave et velfungerende setup med tonearm og pickup så du kan demonstrere det virker, for det er oftest ikke tilfældet med disse
skrøbelige tonearme og pickupper.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3042
|
| Sendt: 09 November 2015 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Apexx512.
For sjovt kunne du prøve at tage armrøret af og skrue stikket i bunden af armen af.
Så kan du se om det er balsatræ eller skumgummi der er indeni.
Er det balsatræ hører modellen til de første, jeg vil mene omk. 1977/78 i hverfald før 1980.
Og hvis ikke den er opslidt har du fat i noget af det bedste du kan/kunne få til de bløde/mellembløde pu.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2015 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps.
Modellerne med balsatræ havde tillige mere krumme armrør.
|
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2015 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
stridsvognen, kan godt se du lejer med det, men ironisk set kunne man spørge sig om det ikke var med at bare købe en rega arm for samme mønt
som 3 sme arme står til...
nils valla, ok kigger lige på det omkring weekend.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2015 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En original SME-3 med det gullige ekstra krumme armrør, balsatræ og siliconedæmpning.
Hvis ellers den fungerer, kan Rega (og de fleste andre arme) IKKE VÆRE MED.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2015 kl. 03:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apexx512 skrev:
stridsvognen, kan godt se du lejer med det, men ironisk set kunne man spørge sig om det ikke var med at bare købe en rega
arm for samme mønt
som 3 sme arme står til...
nils valla, ok kigger lige på det omkring weekend. |
|
|
Rega arme og en SME 3009 Series III ar to vidt forskellige typer arme, og optimale til forskellige typer pickupper.
Series III armen havde sin storhedstid dengang højkompliante pickupper var på mode, hvilket de ikke er mere, som feks Denon DL1000A.
jeg vil ikke anbefale at du afmontere stikket på armrøret, du kan risikere at du ikke kan samle det igen, jeg har set en del armrør der har været
samlet alternativt, det er ikke noget man normalt gør medmindre man vil skifte tonearmskabler.
Den er for dem der kan finde ud af og bruge den optimalt en fantastisk tonearm, og for andre ubrugelig. For mig er den et must have til mine gamle
højkompliante pickupper. De Rega arme jeg har haft har jeg foræret væk.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 10 November 2015 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ De Rega arme jeg har haft har jeg foræret væk.
| Til top |
|
| |
Apexx512 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2015 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok