Forfatter |
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Lækkert setup:-) Mht. ophængingen af dine baghøjtalere, så skulle du prøve at kigge på Vogel's evolution VLB100. Helt geniale beslag, der giver mulighed for vinkling i alle planer og derudover har en rimelig høj WAF... Set til kr. 300,- her... jeg synes klart de er det værd... MVH.
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 20 November 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Erla.
Det lyder som en godt forslag. Det vil jeg da lige overveje.
Mht. prisen for mit eksisterende anlæg ville jeg også skyde på omkring 2000kr for det hele, skulle bare lige høre om jeg var helt galt på den __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

|
Sendt: 31 December 2006 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPDATE:
Først et billede af xbox:

En lækker maskine. Det er en kæmpe oplevelse at sidde og spille Gears Of War i hd og surround:-)

Lækker fjernbetjening. Man skal lige vænne sig til at det er touchscreen. Men når først man har fået kalibreret den via den medfølgende dockingstation til pcén, så spiller den max

Har Stofa, og har nu investeret i STOFA´s digitale spejl, og har derudover et par hdkaneler i en prøvetid. Discovery hd er eminent. Videre er det digitale spil også ret lækkert. Især DR´s nyheder er blevet lækre:-)

Her har vi så min nyeste investering, Dali evidence 470
VIRKELIG lækker højttalere. Som jeg tidligere har nævnt, manglede jeg lidt dybde, men det er disse højttalere virkelig gjort kul på. Lækker dybde. Men det er mellemtonen der har fået den store forandring.
Brick in the wall med Pink Floy lyder virkelig lækker. Hørte også noget Mozart livekoncert, og selvom signalkilden kun er pc, er jeg ikke vant til at kunne høre diverse hosten m.v fra publikum
Så alt i alt en rigtig god investering. Næste projekt er nok ny en god effektforstærker.

Lige et billede af det hele:-) __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige nogle ting jeg gerne vil sige :
1. Rigtig fede hjt'ere ( de skal ihvertfald ikke udskiftes )
2. Hvor mange watt har din receiver / forstærker ???
3. Godt køb med centeren men skal den ikke skiftes til noget matchende når budgettet tillader det ?
4. Mega fed fjernbetjening ? 
5 XBOX tror de snart bliver overset ny når der kommer Wii og Playstation 3
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
Har lige nogle ting jeg gerne vil sige :
1. Rigtig fede hjt'ere ( de skal ihvertfald ikke udskiftes )
Nej det håber jeg ikk, men hvis jeg kender mig selv, så vil jeg sikkert prøve noget nyt på et tidspunkt. Ligesom alle andre audiofile:-)
2. Hvor mange watt har din receiver / forstærker ???
Den er på 2*70watt. Lyder ikke af meget, men der er en kæmpe ringkerne i så tror ikke man skal lægge så meget i wattene. Men den skal alligevel udskiftes næste gang.
3. Godt køb med centeren men skal den ikke skiftes til noget matchende når budgettet tillader det ?
Jo jeg ville jo gerne have en center i samme evidenceserie, men må indrømme at jeg ikke har læst så meget positivt og evidence-centeren, så her er jeg lidt på herrens mark. Ser om jeg ikke kan finde en anden dali center i ahorn, med lign. enheder
4. Mega fed fjernbetjening ? 
Helt sikkert. Det er en frækkert:-)
5 XBOX tror de snart bliver overset ny når der kommer Wii og Playstation 3
Tja det er et religionsspørgsmål. Min plan var at jeg skulle have ps3, men synes at xbox controlleren er så meget bedre, og Xbox live er eminent, så jeg tvivler. men det må tiden vise. Mht. Wii har den jo haft kæmpe succes hvis man kigger på salgstallene, men tror alligevel den henvender sig til et lidt andet segment |
|
|
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ville være et oplagt valg men den fåes desværre ikke i ahorn. __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
Ja det ville være et oplagt valg men den fåes desværre ikke i ahorn.
|
|
|
ahh. ok, men hvis jeg var dig, ville jeg og lytte til DALI Evidence C70 centerhøjttaler og høre om de ting du har hørt er sande eller bare nonsens
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så er der kommer lidt nyt.
For det første har jeg solgt min dali s. 1.2 sub. Den gjorde det egentlig godt, men mine naboer er ikke så glad for den så kunne ikke rigtigt give den det arbejde den fortjente. Så den blev solgt til en som boede i hus. Videre går min front også pænt dybt så føler ikke jeg mangler bas
Anyway. Har et mål om at alt mit hifigrej skal være i sølv så er så småt begyndt at skifte det ud.
På torsdag kommer der en og henter min arcam alpha 9. Erstatningen er følgende:

Svinet er en Atoll am 200 effektforstærker. En dual mono opbygning med 2*120w og vejer 12 kilo.
Købt brugt
Virkelig lækker byggekvalitet, og lækre terminaler på bagsiden. Men vigtigst af alt, hvordan lyder den så????
Hvor arcam var mere tilbagelænet er denne mere "up front". Mere analytisk, lidt lysere i toppen og markant bedre bas. Den er ikke blevet strammere, men er mere dominerende der hvor jeg tidligere har savnet bas, i de lyse basfrekvenser(hvis man kan sige det:-) )
Så alt i alt synes jeg det var en god investering.
Det næste jeg skal have er nok en ny fjernbetjening. Ellers overvejer jeg Marantz 5001 som, skal trække de andre 3 kanaler og ellers fungere som forforstærker til mine front. Hvis jeg kan støve en dali c70 ahorn center op til en god pris, kunne det os være lækkert.
Mine baghøjttalere er desværre sorte. Men jeg har set at ManicMiner har klisteret noget ahornlaminat eller lign på sine(noget man kan få i Bauhaus) med godt resultat, så tror jeg vil prøve at give det en chance
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 594
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da ikke noget dårligt bud.. Men æv har brugt alle pengene på den ski.. effektforstærker, så er helt flad. Må lige se om, der til den første, er råd til at give et lille bud.
Hvad ville være en god pris for sådan en center? 1500kr? __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 594
|
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var den sidste pris jeg så dem sætte den til før den røg på "giv et bud". Hmmm start med 1000kr!
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg takker for forslaget Frandsen. Jeg bød 1000kr og fik den for 1000kr plus forsendelse så det var en fin pris. Har lige fået den og kan ses her:

Må hellere til at få et nyt kamera så jeg kan tage nogle ordentlige billeder af mit setup.
Men den nye setup er lækker. Der er en enkelt ridste men ellers er den som ny med fint frontstof og det hele:-) Og vigtist af alt spiller den selvfølgelig os bedre end den gamle. Så hvis der er nogle der er interesseret i min gamle center sååh:-) __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg været ude og købt ind til at være handyman. Har været i Bauhaus og købt noget ahorn venyl, jeg har klisteret på mine sorte højttalere, således de matcher resten af setuppet.
Jeg må indrømme at det var sq lige til. Resultat kan ses her:

Som det kan ses ser det faktisk okay ud. På afstand kan man slet ikke se at det ikke er træ, og hvis man er god med fingerne kan resultat faktisk blive til UG+. Jeg er ikke så fingernem(10 tommelfingre) så den ene højttaler blev ikk så pæn, men det kan jo altid laves om da det kun er klippe klistre og altid kan pilles af igen. Især bunden var lidt svær da der sidder en rund diskant der. Men det lykkedes dog.:-)
Så jeg er godt tilfreds. Jeg besluttede mig for at hænge dem anderledes. Lyden var bedre som de hang først, men synes sq ikke det var pænt med det hjemmelade beslag, som gjorde at den ene højttalere stak ud i rummet... __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sigaard. Det er en remotec 6110. Hvis du kigger i køb/salg på forummet har jeg den til salg inkl dock.
Den er skide lækker, men tror bare jeg bedre kan lide hard buttons __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan læse en anmeldelse indepå hifi4all
|
Til top |
|
|
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
taz123456 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Det er nok en (eller en rotel et eller andet som er identisk) :
Universal 10i1 fjernbetjening, Remotec BW6110 fra fjernbetjeninger.dk
|
|
|
Præcis:-) __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 26 Marts 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg se.. den er lidt pebret ifølge anmeldelsen.. det virker som en lækker remote..
sigaard __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|