| Forfatter |
|
andje00 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer at anskaffe mig en HDD recorder. Men er lidt i tvivl om, hvor godt min Selector kan arbejde sammen med denne. Vil jeg være i stand til at optage fra een tv-kanal samtidig med at jeg ser på en anden kanal?
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 06 Oktober 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, det kan man ikke - desværre...
\ulrik
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
selectoren har kun en udgang af gangen men kan du ikke bare optage fra selectoren og så se tv analog imens ?
Hans
|
| Til top |
|
| |
andje00 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
|
selectoren har kun en udgang af gangen men kan du ikke bare optage fra selectoren og så se tv analog imens ?
Hans
|
|
|
Kan det lade sig gøre? Mit antennekabel sidder jo i Selectoren, så hvorfra skal fjernsynet få det analoge signal?
Jeg tænkte også på, om jeg kan sætte antennekablet i HDD recorderen i stedet for Selectoren, og så koble Selectoren til HDD recorderen bagefter. Vil det kunne give mulighed for at optage een kanal samtidig med at fjernsynet viser en anden kanal?
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 07 Oktober 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
andje00 skrev:
| Kan det lade sig gøre? Mit antennekabel sidder jo i Selectoren, så hvorfra skal fjernsynet få det analoge signal? |
|
|
Antennekablet skal ind i selector, ud af selector og ind i recorderen. Ud af recorderen og ind i TV'et. Alle apparater skal have antennesignalet - ellers har de ikke adgang til de analoge kanaler der også ligger i kabel tv signalet.
Hvis du har mod på lidt læsning, så har vi lige fået udarbejdet en omfattende FAQ om Selector.
Selector FAQ
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
andje00 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige fået kigget lidt på Faq'en. Det vil altså sige, at hvis jeg forbinder enhederne på nedenstående måde, så kan jeg uden problem se een kanal (analog) på tv'et samtidig med, at recorderen optager fra Selectoren, eller hvad?

(Kilde: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=895&zoneid=19)
Hvis man så forbinder recorderen med Tv'et via HDMI, kan man så undvære det sidste scartkabel eller skal man stadigvæk bruge 2 scartkabler?
|
| Til top |
|
| |
hilfiger Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 12 Oktober 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, har lige købt en sony hx820 afspiller, du kan godt se film fra det alm sendenet også optage fra selectoren på en anden. Det kræver bare at man ikke fører antennekablet ned i recorden men beholder den i selectoren, det står godt nok at man skal føre den ned i recorderen, men det virker fint for mig.
|
| Til top |
|
| |