| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 10 August 2010 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 10 August 2010 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu skal jeg lige have prøvet det Densen inden jeg hopper på det  Og nej mine højtalere de bliver stående, det er stadig min overbevisning at der ikke findes en højtaler der passer bedre til mit rum end dem.. Og mht. power, ja så skal de små dyn'er bare have nok før det lyder aller bedst, Dynaudion konstruerer dem lidt kompromiløst og det stiller sgu nogen krav til forstærkeren, har stadig søde minder om Brok EC monoblokke på dem 
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 10 August 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
lyder spændene, men hvorfor så meget "strøm" til sådan en forholdsvis lille højtaler, hvad er det der gør dynaudio bare kan æde løs? og savner du aldrig bund i forhold til de har haft gulvhøjtalere? altså nu tænker jeg på lydtryk osv?
|
|
|
Der er flere ting der spiller ind: Følsomhed, fasedrej og impedanskurver, blandt flere parametre. Dynaudios 2-vejs konstruktioner har generelt ret lav følsomhed, og væsentligt lavere end deres tilsvarende gulvstående, med flere basenheder. Det er oftest en af forudsætningerne for at få en forholdsvis lille konstruktion til at sige noget fornuftigt i den lave ende af frekvensområdet. Samtidig er det en 4 ohms konstruktion, som i praksis er en vanskeligere belastning for en given forstærker end en 8 ohms, sådan lidt forenklet.
Rune: Hvis du sender en Plinius SB-301 til mig, kommer jeg gerne forbi med et sæt lettere brugte AW180
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 August 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
ronnih skrev:
lyder sp�ndene, men hvorfor s� meget "str�m" til s�dan en forholdsvis lille h�jtaler, hvad er det der g�r dynaudio bare kan �de l�s? og savner du aldrig bund i forhold til de har haft gulvh�jtalere? alts� nu t�nker jeg p� lydtryk osv?
|
|
|
Der er flere ting der spiller ind: F�lsomhed, fasedrej og impedanskurver, blandt flere parametre. Dynaudios 2-vejs konstruktioner har generelt ret lav f�lsomhed, og v�sentligt lavere end deres tilsvarende gulvst�ende, med flere basenheder. Det er oftest en af foruds�tningerne for at f� en forholdsvis lille konstruktion til at sige noget fornuftigt i den lave ende af frekvensomr�det. Samtidig er det en 4 ohms konstruktion, som i praksis er en vanskeligere belastning for en given forst�rker end en 8 ohms, s�dan lidt forenklet.
Rune: Hvis du sender en Plinius SB-301 til mig, kommer jeg gerne forbi med et s�t lettere brugte AW180
Hygge, Brok |
|
|
Du er så klog Brok    Skal vi ikke hellere sige at jeg kommer med en A30.1 til dig, og så kommer du med EC'erne?? Det er da et ok bytte.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild skrev:
(snip)Skal vi ikke hellere sige at jeg kommer med en A30.1 til dig, og så kommer du med EC'erne?? Det er da et ok bytte..
|
|
|
Jamen, den A30.1 er jo ikke engang med originale fødder! Men vi kan godt bytte et par dage, hvis du vil __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2010 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
ronnih skrev:
lyder spændene, men hvorfor så meget "strøm" til sådan en forholdsvis lille højtaler, hvad er det der gør dynaudio bare kan æde løs? og savner du aldrig bund i forhold til de har haft gulvhøjtalere? altså nu tænker jeg på lydtryk osv?
|
|
|
[snip] Det er oftest en af forudsætningerne for at få en forholdsvis lille konstruktion til at sige noget fornuftigt i den lave ende af frekvensområdet. [snip mere blablablabla]
Hygge, Brok |
|
|
Er det mig, eller lægger du lidt op til at du synes Roons møg elendige Dynaudios spiller tilsforladeligt?    __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Brok skrev:
ronnih skrev:
|
|
|
[snip] Det er oftest en af forudsætningerne for at få en forholdsvis lille konstruktion til at sige noget fornuftigt i den lave ende af frekvensområdet. [snip mere blablablabla]
Hygge, Brok
|
|
|
Er det mig, eller lægger du lidt op til at du synes Roons møg elendige Dynaudios spiller tilsforladeligt?   
|
|
|
Nej da! Blot at det oftest er en af forudsætningerne for at få en forholdsvis lille konstruktion til at sige noget fornuftigt i den lave ende af frekvensområdet. Roons møgspande siger jeg intet om __________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er nok nogen som er ved at DØ af spændning over at høre omkring mit Densen besøg    Så jajaja, jeg skal nok.. Da august måned er måneden for afprøvning af nyt gear - nogen prøver bl.a rør-radiatorer - har jeg noget Densen på besøg. Jeg er utrolig glad for mit Primare, som giver en utrolig kontrol og detaljegrad (sammenlignet med Rega). Jeg er dog kommet til at savne en smule gang i den, og noget der var lidt mere up-front, uden dog at give afkald på kontrollen. I den jagt kom jeg på en idé om Densen, pga. deres flotte design og store udvalg af for- og effektforstærkere. HifiFreaks.dk har i den sammenhæng været så venlige at låne mig en B200 og B310, som er det, der ligger inden for mit operationelle budget. Ved første lyt igår aftes var jeg meget positiv, smed noget Mike Sheridan på, gav den en smule gas, dog ikke voldsomt. Jeg oplevede en klar mere dynamisk fremtræden og langt mere up-front - samtidig med en fin baskontrol, ikke så fornem og dyb som med Primare, men absolut acceptabelt. Efterfølgende hørte jeg Dire Straits - On The Night albummet ved moderat lydstyrke. Altsammen var fryd og gammen, og jeg må indrømme jeg var ret varm på det Densen. Eneste umiddelbare anke var at volumeknappen er i plastik (?), hvilket jeg synes er lidt billigt på en for-forstærker i 10k+ klassen, især når det er et ordentlig fallos i det her tilfælde, det er jo ligesom den der bærer designet  I dag kom jeg så lidt tidligere hjem fra arbejde for at få hørt lidt musik. Hørte en varieret skare af min yndlingsmusik, og fik lyttet ved lidt forskellige lydniveauer, og så blev jeg ked     Hvad skete der så?? Jo, det jeg finder ud af er at når den får lidt gas, ikke voldsomt, men gas, så fortsætter B310 fint med at spille bas, til gengæld tilkalder den så hjælp fra en skærebrænder, som så får til arbejde at klare øverste mellemtone og diskant. Lige pludselig er Norah Jones ikke så rar at lytte til  Så problemet er at den simpelthen løber tør for kræfter, det viser sig ikke i bas-området, som jeg havde troet, men derimod i diskanten (især), det er desværre en deal-braker for mig, og eftersom at min pengepung max rækker til B310, må mit Densen-eventyr stoppe her  I øvrigt tror jeg at jeg har været lidt uheldig med den B200 og volumeknappen, vi er ihvertfald ikke bedste venner. Anden gang jeg skulle skrue på den, lød det som om en skrue røg ud, og nu er det the-ever-turning-knob, som så ikke rigtig har noget formål - godt jeg lånte en Gizmo også  Men altså det må være en svipser i produktionen. Ellers må jeg sige at jeg er helt vild med designet og kvaliteten. Dog er jeg lidt utilfreds med detaljerne, som tidligere nævn finishen på volumeknappen, synes jeg simpelthen er for slatten, når den har sådan en fremtrædende del af designet. Derudover er det synd at fødderne ligner de dutter jeg har under mine spisebordsstole. Og så er det da synd at den lækre Gizmo har så raslende knapper   For de billedliderlige er der her 2 billeder, et af setuppet, og et af den famøse volumeknap, inkl fedtefingre. 
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 12 August 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune!
Spændene at høre om dit (korte) Densen eventyr. Man kan sige meget, men de er fandme nogle flotte kasser, som pynter - en
skam de ikke kan forenes med dine focus'er  .
Hvad er næste plan? holder du dig til dit Primare, eller skal du ud og søge nye græsgange med udstyr?
Måske nogle rør?
vh
Ronni
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Hej Rune!
Spændene at høre om dit (korte) Densen eventyr. Man kan sige meget, men de er fandme nogle flotte kasser, som pynter - en
skam de ikke kan forenes med dine focus'er .
Hvad er næste plan? holder du dig til dit Primare, eller skal du ud og søge nye græsgange med udstyr?
Måske nogle rør?
vh
Ronni |
|
|
Nu er rør jo mode på H4A for tiden, vinteren kommer og min kæreste har idag (notér venligst datoen) udtalt at en Thorhauge faktisk er meget pæn  Så hvem ved? Ind til videre beholder jeg mit Primare i hvert fald.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 12 August 2010 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
 interessant - husk hvad blomster kan gøre
Efter at have haft Rega stående i stuen et par måneder, så vidste jeg min kone en rørforstærker den anden dag, og var lidt
spændt på reaktiondn, men hendes kommentar var bare at alt var pænere end det 80'er grej der stod der nu, også ser de da
hyggeligt ud med de lamper der...
Har du ikke mulighed for at låne noget Thorhauge eller lign, med hjem i stuen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 August 2010 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
interessant - husk hvad blomster kan gøre
Efter at have haft Rega stående i stuen et par måneder, så vidste jeg min kone en rørforstærker den anden dag, og var lidt
spændt på reaktiondn, men hendes kommentar var bare at alt var pænere end det 80'er grej der stod der nu, også ser de da
hyggeligt ud med de lamper der...
Har du ikke mulighed for at låne noget Thorhauge eller lign, med hjem i stuen? |
|
|
fløe bor lige rundt om hjørnet, så jow det kunne godt ske  Det er da allerede blevet vendt. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt at høre dine oplevelser med Densen sættet. Ærgeligt at det ikke kan klare mosten. Du skal nok op i storebroren B-320. Det lyder mærkeligt at volumenknappen er i plastik på den B-200 du har på demo. Er næsten 100% sikker på at min er i metal. Den er i hvert fald meget tung og er kold når apparatet har været slukket natten over. Min B-200 har dog nogle år på bagen, det kan jo været de har ændret på den siden hen. Ang. at den heller ikke virker mere kunne det tyde på at den ikke har været strammet godt nok til den stang som går til potentiometret. Ikke alt for heldigt
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Er næsten 100% sikker på at min er i metal. Den er i hvert fald meget tung og er kold når apparatet har været slukket natten over.
|
|
|
Hvordan finder man ud af at den er tung om morgenen? SkruGer du den af inden morgenkaffen og vejer den?  Ps.:  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
thuekay skrev:
Er næsten 100% sikker på at min er i metal. Den er i hvert fald meget tung og er kold når apparatet har været slukket natten over.
|
|
|
Hvordan finder man ud af at den er tung om morgenen? SkruGer du den af inden morgenkaffen og vejer den? 
Ps.:

|
|
|
 Jeg har haft min skilt ad. Derfor har jeg haft den ude. Ikke om morgenen. Der er den kun kold  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
freako Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh, køb du dig en brugt Thule forstærker hvis du kan finde én. Thule grej spiller som en drøm med Dynaudio, og har absolut ingen problemer med at levere de Ampere der skal til.
__________________ Freako (always happy but never satisfied)
Luxman - Holfi - Thule - Dynaudio - Audio Pro
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
freako skrev:
| Næh, køb du dig en brugt Thule forstærker hvis du kan finde én. Thule grej spiller som en drøm med Dynaudio, og har absolut ingen problemer med at levere de Ampere der skal til. |
|
|
Kan sagtens være det lyder godt, men et mærke med så dårligt ry mht. kvaliteten, som er gået konkurs, står ikke højt på min indkøbsliste. Det er simpelthen for risky business.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes faktisk det var en helt god ide med det Thule. Som en gammel Densen og Thule ejer, ville jeg langt hellere vælge Thule frem for densen, hvis valget stod der. er det ikke de Thule produkter der er mere end 6-7 år gamle man skal holde sig fra?
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Jeg syntes faktisk det var en helt god ide med det Thule. Som en gammel Densen og Thule ejer, ville jeg langt hellere vælge Thule frem for densen, hvis valget stod der. er det ikke de Thule produkter der er mere end 6-7 år gamle man skal holde sig fra?
|
|
|
Søren du burde jo netop kunne fortælle hvilke Thule produkter man IKKE skal købe, med dit held netop inden for dette mærke   __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |