| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nonnegativ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig m. Thuekay - fedt at høre dine ærlige erfaringer med Densen.
Skal det absolut være en integreret ? Disse monoblokke har et fremragende ry:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=161851
Så mangler du bare en ordentlig pre. Måske det kunne være et forsøg værd. Beklager iøvrigt ikke direkte link, men jeg spasser
rundt i forumkoder idag..
Og nej - jeg kender ikke sælger, men altid haft lysten til at prøve blokkene sammen med mine nu solgte Focus 140.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
En B-200 med en kraftigere effektblok kunne jo være en mulighed. Effekten kunne jo sagtens være brugt for at holde den inden for budgettet. Jeg er i hvert fald glad for min DM-30. Og den spiller med masser af muller. Tvivler på jeg kan få den i knæ med mine Vienna.
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva med sådan en fætter her. Jeg havde selv en hjemme kort, finishen og bygge kvaliteten er helt i top. jeg syntes at den spillede ret lækkert, så vidt jeg husker.  http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=162360
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 13 August 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
hva med sådan en fætter her. Jeg havde selv en hjemme kort, finishen og bygge kvaliteten er helt i top. jeg syntes at den spillede ret lækkert, så vidt jeg husker.  http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=162360
|
|
|
de er ikke bygget til at hold, ærgeligt for det er ellers et lækkert produkt. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> Nonnegativ, har faktisk overvejet det sæt du linker til der.. Det eneste problem er lige at finde plads til det  Det kræver lidt vilje at få det stoppet ind i stuen - især hvis det skal være diskret. -> thuekay, har også overvejet det med en kraftigere Densen f.eks. 300XS, men det kræver lige at de kommer til salg  -> Søren N - du kommer bare med det ene dårlige forslag efter det andet   Jeg har haft sådan en Audia Flight, og det er nok det dårligste køb jeg nogensinde har gjort mig
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med noget ældere Naim, i england har de i mange år haft held med at pare Dynaudio og Naim. der er ofte gode handler at gøre på www.ebay.co.uk , den gamle "oliven" serie var ikke helt tosset.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 August 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Hvad med noget ældere Naim, i england har de i mange år haft held med at pare Dynaudio og Naim. der er ofte gode handler at gøre på www.ebay.co.uk , den gamle "oliven" serie var ikke helt tosset. |
|
|
Jeg er ikke umiddelbart så vild med Olive-serien, men kigger faktisk pt lidt på Naim. Overvejer lidt om Naim XS med en hi-cap måske ikke kunne være et godt match til Focus 140'eren? __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sker der igen lidt nyt.. Det ser ud til at jeg kommer af med mit Primare.. Det næste der er på tapetet er at få lyttet på lidt interessante forstærkere. I første omgang kommer Thorhauge I270 inden for dørene, den er jeg rimelig solgt til efter at have hørt den et par gange hos floe. Derudover har jeg været ude og lytte på Naim Nait XS, og denne samt SuperNait, kommer også på prøve. Så det bliver spændende at se hvordan det flasker sig. Under alle omstændigheder handler det om at komme lidt tilbage til "rega-lyden" mere musik - mindre hifi..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rune!
Det lyder spændene!
Jeg kan også anbefale dig at lytte til Rogue Audio Cronus - den er også rigtig lækker :-).
Håber du lige melder tilbage omkring Thorhaugens evne til at trække dine dyn'er. Jeg går nemlig selv med overvejer i
retningen af en standerhøjtaler fra dynaudio, måske en contour
:-)
vh
Ronni
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Hej Rune!
Det lyder spændene!
Jeg kan også anbefale dig at lytte til Rogue Audio Cronus - den er også rigtig lækker :-).
Håber du lige melder tilbage omkring Thorhaugens evne til at trække dine dyn'er. Jeg går nemlig selv med overvejer i
retningen af en standerhøjtaler fra dynaudio, måske en contour
:-)
vh
Ronni |
|
|
Jeg skal love at holde jer opdaterede  Hvis du skal have Dynaudio standre, så vælg Focus 140 eller Confidence C1, Contour 1.4 er det barn midt i mellem som ikke fik opmærksomhed nok  Ihvertfald efter min mening.. __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roon.
Jeg ser frem til at høre dine indtryk med i270 på dine 140. Som tidligere erfaret trives de jo bedst med en smule strøm bag sig.
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Det kan godt være jeg skulle give 140 en chance - C1 er indtil videre ude af scope :-).
Mener du ikke 1.4 er bedre end 140 eller er den bare ikke "godnok" til at retfærdigøre prisen?
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satans! Hvad skal vi så kalde dig nu, POOHmareRoon?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Hejsa!
Det kan godt være jeg skulle give 140 en chance - C1 er indtil videre ude af scope :-).
Mener du ikke 1.4 er bedre end 140 eller er den bare ikke "godnok" til at retfærdigøre prisen? |
|
|
Umiddelbart synes jeg ikke den er bedre nej. Den er anderledes og ikke helt så "Dynaudioa-agtig" som resten af deres linie. Synes at Audience og Contour serien er to lidt mærkelige størrelser i Dynaudio programmet.. Men du må ud selv og danne dig dine indtryk  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
Satans!
Hvad skal vi så kalde dig nu, POOHmareRoon? 
|
|
|
Det kan jo gå hen og blive RooNaim eller SupeRooNait?? Kan godt se den er lidt svær hvis jeg vælger Thorhauge   __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ThooRoon, det klinger da fantastisk  __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er i dyb tvivl...
Hvad med RoonHauge? Eller NaitRooOoOOoOOOoOoN?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Hejsa!
Mener du ikke 1.4 er bedre end 140 eller er den bare ikke "godnok" til at retfærdigøre prisen? |
|
|
Contour 1.4 er i mine ører også lidt af en fejlfarve. Den spiller ret fladt og kedeligt synes jeg, så jeg ville også gå efter Focus. Contour er mao. lidt værre end 140 og C1  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 30 August 2010 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
ronnih skrev:
Hejsa!
|
|
Contour 1.4 er i mine ører også lidt af en fejlfarve. Den spiller ret fladt og kedeligt synes jeg, så jeg ville også gå efter Focus.
Contour er mao. lidt værre end 140 og C1 
|
|
|
Spiller alle Dynaudio'er ikke lidt fladt og kedeligt?   __________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |