Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 13:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Dynaudio, Unison Research & ??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 August 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
floe skrev:
ronnih skrev:
Hejsa!
Det kan godt være jeg skulle give 140 en chance - C1 er indtil videre ude af scope :-).

Mener du ikke 1.4 er bedre end 140 eller er den bare ikke "godnok" til at retfærdigøre prisen?

Contour 1.4 er i mine ører også lidt af en fejlfarve. Den spiller ret fladt og kedeligt synes jeg, så jeg ville også gå efter Focus.

Contour er mao. lidt værre end 140 og C1

Spiller alle Dynaudio'er ikke lidt fladt og kedeligt?

Jow! Forskellen er jo hvor fladt og kedeligt de spiller, og her er det altså C1 og Focus 140 der udmærker sig

freako
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Sendt: 31 August 2010 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er klar over at der er en kvalitetsforskel, men tag endelig ikke fejl af entry level serien DM. Det er nogle fantastiske højttalere til prisen, og de spiller bare musik!

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

freako skrev:
Jeg er klar over at der er en kvalitetsforskel, men tag endelig ikke fejl af entry level serien DM. Det er nogle fantastiske højttalere til prisen, og de spiller bare musik!

Jeg har ikke hørt dem, og jeg negligerer dem ej heller, min pointe var blot at netop Audience og Contour serierne i mine øre, ikke er specielt vellykkede.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Så er Primare-grejet afhentet af en glad gut fra Fyn.. Så går lyttejagten ind på at finde afløser:

Pt. ser feltet sådan ud:

Naim Nait XS (evt plus flatcap)
Naim SuperNait
Thorhauge i270
Hegel H1MK4

Hegel er kommet på listen efter at have læst uafhængigt af hinanden to der var rigtig begejstrede den ene med Focus 220 og Hegel100 og den anden med Focus 140 og Hegel H1MK4. Hvad der ydermere er interessant ved sidstnævnte er at han har haft Primare I21 og Bladelius Tyr, og har haft samme opfattelse af de to produkter og mener at Hegel er vejen frem. Det skal ihvertfald høres.

Hvis nogen har gode forslag til en musikalsk forstærker enten pre/effekt eller integreret som kan erhverves for under 15.000 kr på brugtmarkedet -eller som nyt, så sig gerne til

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 August 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hvad med at kigge på dette HEGEL H2A & P2A sæt på KSB

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=164540

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 August 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Unison

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2010 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Mange tak for buddene, jeg tror jeg skal have kigget på det Hegel sæt der.. Dog er jeg lidt betænkelig ved alt for store kasser  Der er trods alt også en familieminister at tilfredsstille - bevares hun er trænet efterhånden, men der er grænser ved jeg

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 August 2010 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej Rune

Tillykke med salget af min " gamle forstærker". ja der går lidt historie i det

Så går jagten ind på nyt grej. Buddene kan være mange

Her er et af dem. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=164597

Held og lykke

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 September 2010 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Så har jeg efterhånden haft Thorhauge I270 på besøg i noget tid.. Og jeg tilslutter mig koret, den forstærker er bare utrolig

I kan læse floe's beskrivelse i hans tråd, den dækker meget godt en beskrivelse af lyden, og så kan jeg blot tilføje at det er imponerende at høre hvilken kontrol forstærkeren har over de ellers ret krævende Focus 140'ere. Der er ingen slinger i valsen i de nedre oktaver og der er rigeligt smæk på, uden at det bliver svampet. Samtidig får man en helt utrolig mellemtone, hvor stemmer er ubeskriveligt lækre at høre til, det er virkelig en forstærker der klæder singer/songwriter genren..

I toppen snakker folk om at den ikke er synderligt velopløst, men i forhold til min Primare A30.1 MKII, synes jeg ikke der mangler det store opad til, men det har Primare selvfølgelig heller aldrig været berømte for

Jeg ville sige, at umiddelbart kunne jeg godt finde på at investere i sådan en sag her, minusserne for mig er dog:

1. Den ligger lidt over budget (max 15k og helst inkl dac) det skal dog siges at den kunne snildt koste meget mere, så det er kun min finansielle situation der gør at det vil være at stramme tøjlerne lidt rigeligt hvis jeg køber den.
  2. Den er ret dyb, hvilket giver lidt problemer med den reol-løsning jeg har nu, den stikker ca 10-12 cm ud bagved og en 5 cm foran, hvilket ser ret spøjst ud.
  3. Sidst men ikke mindst er familieministeren ikke helt vild med sådan som den passer ind i stuen
Under alle omstændigheder skal jeg have lyttet på noget Naim inden jeg  beslutter mig for noget som helst, men jeg har godt nok lyst til at høre mere musik på den Thorhauge for det er noget af det bedste jeg har hørt, det er musikalsk og på ingen måde hifi-termer der ryger ind på lystavlen når man hører musik på den.

Sidst men ikke mindst, et hygge billede og et for sjov billde

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 06 September 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Foto-eksperten, ThooRoon/RoonHauge! 
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 September 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hej Rune - Det er spændende at følge med i dine iagttagelser & valg.

Da jeg havde Focus 140 havde jeg også gode erfaringer med EL34-baseret rørgrej. Senere fik jeg ombygget rørsættet til 6550
rør, og det var ikke et specielt godt match til Focus 140 - der var ligesom ikke dynamik nok, sandsynligvis pga. Htt. lave
impedans. (du var forbi Nørrebro og lytte)

Har du overvejet at kombinere det bedste af 2 verdener: Rørbaseret pre & transistor effekt ?
Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 September 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

nonnegativ skrev:

Har du overvejet at kombinere det bedste af 2 verdener: Rørbaseret pre & transistor effekt ?

Det kan jeg ihvertilfald skrive under på at det fungere

Jeg har selv lyttet lidt til den Thorhauge og jeg syntes at den manglede attack i mellemtonen. Det hele blev for blødt og pænt. Charmerende, JA. Men i længden mangelfuld i mine øre

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 07 September 2010 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

nonnegativ skrev:

Jeg har selv lyttet lidt til den Thorhauge og jeg syntes at den manglede attack i mellemtonen. Det hele blev for blødt og pænt. Charmerende, JA. Men i længden mangelfuld i mine øre

Køb nogle ordentlige højtallere i stedet!

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 September 2010 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Pierre skrev:

nonnegativ skrev:

Det var så M4L's Marten vi hørte den på

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2010 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

nonnegativ skrev:
Hej Rune - Det er spændende at følge med i dine iagttagelser & valg.

Da jeg havde Focus 140 havde jeg også gode erfaringer med EL34-baseret rørgrej. Senere fik jeg ombygget rørsættet til 6550
rør, og det var ikke et specielt godt match til Focus 140 - der var ligesom ikke dynamik nok, sandsynligvis pga. Htt. lave
impedans. (du var forbi Nørrebro og lytte)

I har fundet jer et hus kan jeg næsten forstå? Og hvilke højtalere er der så kommet ind?

Og ja der manglede lige lidt smæk for skillingen på det OVC grej der, men det er der i høj grad på Thorhaugen.

Hvis jeg skulle kigge på en forforstærker med rør i, hvad kunne så være interessant? Må indrømme at jeg ind til for meget nylig aldrig havde troet jeg skulle have "morfar-rør". Thorhauge's pre er fin, men også over budget til 13,5..

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 September 2010 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Godmorgen Rune!
Jeg lånte på et tidspunkt en Unison Research forstærker med hjem.
Den er integreret med rør i pre og transistor i outputdelen.
Jeg mener stadigvæk at Highendsound har en demo udgave stående som kan erhverves inden for dit budget.

Unico

50 watts udgaven kunne snildt trække mine audiovector, måske den 80 watts udgave kunne sparke liv og varme i dine Dyn?

vh
Ronni
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2010 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
floe skrev:
Pierre skrev:

nonnegativ skrev:

Det var så M4L's Marten vi hørte den på

Det er også det jeg mener

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 September 2010 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Pierre skrev:

nonnegativ skrev:

Kun vist du finder dig en ordenlig spider

EDIT: Jeg siger ikke at den Thorhauge ikke spiller fint. Man skal bare være opmærksom på at den måske med tiden kan komme til at virke kedelig og lidt for pæn. Det var det der skete med mig da jeg hørte den og jeg lyttede kun meget kort på den

Du skulle tage at prøve sådanne en her også, den passer også fint ind i dit budget

http://www.vassagohifi.com/products/rogue_audio/cronus_integ rated_amplifier.html

nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 September 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
I har fundet jer et hus kan jeg næsten forstå? Og hvilke højtalere er der så kommet ind?

Yep - der er indkøbt et nedlagt landbrug ved Glumsø, og i samme omgang fik jeg opfyldt en gl. drøm: Harbeth SHL5. De
synger vidunderligt på mit OVC. Du er selvfølgelig velkommen til at kigge forbi til en lytter.

Rune|WildChild skrev:
Hvis jeg skulle kigge på en forforstærker med rør i, hvad kunne så være interessant?

Noget af det vigtigste ved køb af rørgrej (for mig) er at der er en kompetent rørsmed i nærheden - rørgrej kan jo tweakes
og forbedres i en uendelighed, og skulle det endelig gå i stykker er det en ulempe at skulle drage land og rige rundt for at få
fejlen udbedret.

Jeg ville prøve at låne denne med hjem: http://www.abaudio.dk/index.php/brugt/ovc-preamp-med-riaa Han
holder til i Kbh, og er iøvrigt en yderst kompetent herre på rørgrej. Ikke mindst: Hen rådgiver gerne, og er ikke bleg for at
anbefale andres produkter, hvis han virkeligt mener at det er kvalitet - som alle andre rørguruer er han dog også lidt
"speciel" på sine dårlige dage..
Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
floe skrev:
Pierre skrev:

nonnegativ skrev:

Jeg har selv lyttet lidt til den Thorhauge og jeg syntes at den manglede attack i mellemtonen. Det hele blev for blødt og
pænt. Charmerende, JA. Men i længden mangelfuld i mine øre

Kun vist du finder dig en ordenlig spider

EDIT: Jeg siger ikke at den Thorhauge ikke spiller fint. Man skal bare være opmærksom på at den måske med
tiden kan komme til at virke kedelig og lidt for pæn. Det var det der skete med mig da jeg hørte den og jeg lyttede kun
meget kort på den

Du skulle tage at prøve sådanne en her også, den passer også fint ind i dit budget

http://www.vassagohifi.com/products/rogue_audio/cronus_integ rated_amplifier.html

OiNK!

Jeg er faktisk enig med dig i at den godt kunne bruge lidt mere attack i mellemtonen. Det var også et af mine kritikpunkter i
min talentløse beskrivelse af den i min tråd Jeg synes det kommer til udtryk hovedsageligt på akustiske trommer, hvor
et ordentligt hug på lilletrommen fx godt kan mangle lidt smack

Kedelig bliver forstærkeren dog aldrig i mine ører. Godt nok spiller den en smule easy listening, men jeg synes aldrig den
virker tilbagelænet, og der er rigeligt med saft overall

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum