Forfatter |
|
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 723
|
Sendt: 19 April 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg endelig fået (næsten) færdiggjort min tv/surround/stereo stue. Det eneste jeg mangler er en Mac Mini som MCE til HD visning. Udover det udstyr jeg har beskrevet under min profil, har jeg en MF X-can V3 og Senn HD650. Jeg anvender Denon2910 mest til SACD/DVD-A men nu også til DVD-afspilning via HDMI. Jeg er yderst tilfred med mit nye Pana TH-42PX70 der bare får bedre billedgengivelse dag for dag. Herunder et par billeder:

|
Til top |
|
|
RedDragunee Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 19 April 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig godt ud, og den skærm er bare über  Du kunne vel ikke skrive lidt mere om dit udstyr, som er på billede #2 ?
__________________ Filmsamlingen
Bioen
|
Til top |
|
|
nicoleif Forum Bruger

|
Sendt: 19 April 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
RedDragunee skrev:
Det ser rigtig godt ud, og den skærm er bare über  Du kunne vel ikke skrive lidt mere om dit udstyr, som er på billede #2 ?
|
|
|
Jo men kan du ikke "se" det under min profil?
Men her kommer det: Pana TH-42PX70, Sagem60, Marantz SR7500, Denon 2910 (SACD/DVD-A/DVD), Chario Delphinus & Phoenix & Silhouette, AudioPro Allroom, SB3, Senn HD650, MF X-can V3, Matsui dvd (DivX)! Bruger Audio Note AN-Cable-550 & Supra PLY 2.0 højt-kabler, Diverse QED QUNEX kabler; Silver spiral (bla til sacd/dvd-a), Qontour MSR-SW, Signature75, HDMI-P og endelig HD650 Cardas kabel.
|
Til top |
|
|
nicoleif Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er mit Set-up blevet kraftigt ændret. Mit højttaler forløb ser således ud: Startede ud med Chario højttalere (front, bag og center) hvor så front blev udskiftet til et sæt ældre Snell K. Disse blev cdefekt ifm en julefrokost og er så blevet skifter ud med nedenstående Audio Note AN-J/L. An-J/L'erne er brugte og efterfølgende blevet fuldstændigt opgraderet af Willy i Nansensgade (med anvendelse af kobber, ikke sølv). AN-J/L'erne er derefter shinet op af undertegnede (med fremstiling af frontplader med stof og behandling med lakbejse):

Derudover er der kommet en Denon surround-bjælke til (DHT-FS5 ), så jeg slipper for kablerne rundt i stuen til bag-højttalerne (som er blevet solgt):

I forhold til første set-up beskrivelse så er Marantz SR-7500 blevet solgt og sammen med stort set hele sacd/dvd-a samlingen. En sugden A21a er kommet til sammen med en Audio Note AN-DAC1.1x/II (også gennemgående ograderet af Willy). Derudover er følgende kommet til: en SB Controller, en PopcornHour A-100, en Qnap TS-119 samt en Harmony One Uni fjernbetjening:

Dejligt med nyt GEAR!
|
Til top |
|
|
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det bedste af det hele må være at anlæget nu har fået et fint sted at bo, så de ikke skal stå på et bord  men fedt setup __________________ ;o) Digi
|
Til top |
|
|
nicoleif Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digi skrev:
Og det bedste af det hele må være at anlæget nu har fået et fint sted at bo, så de ikke skal stå på et bord men fedt setup |
|
|
Tak for det. AN-J/L er en klar opgradering ift mine tidligere Snell K! De er klart mere tilgivende overfor både musik i blandet kvalitet og også ift musik der ikke lige passer til højttalerne!
|
Til top |
|
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo ganske dejligt ud. Fedt, at du har fået gemt kablerne så diskret væk.
Hvordan er det med din surroundbjælke i forhold til da du havde baghøjtalere?
|
Til top |
|
|
nicoleif Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er godt tilfreds med bjælken. Med en sub tilkoblet er det helt ok. Og det bedste er betjeningen iht mit tidligere setup! Jeg kan nu styre det hele med fjernbetjening (pånær min Sub der lige skal tændes bagved, gider ikke have den stående på standby). Mit store problem med det tidligere setup var egenligt at jeg ikke skiftede over på surround da dette krævede en del tryk på knapper da mine fronthøjttalere var tilsluttet stereoforstærkeren og de rersterende højttalere tilsluttet surr-receiveren! Jeg prioritere stereo højt samt brugervenlig betjening ift film!
|
Til top |
|
|