| Forfatter |
|
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 11 Februar 2009 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en del billeder fra mit byggearbejde, men kan bare ikke finde udaf at lægge dem herind 
Mvh
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2009 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der iøvrigt nogle der har overvejet en fod/bundplade med stilleskruer. Jeg har selv tænkt og tegnet en del, men det er svært at komme på et design der ikke skæmmer.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 11 Februar 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til fod havde jeg blot tænkt mig at lave den nogenlunde samme form som højttalerens bund - blot et par cm større. Vil så lige fræse en pæn kant. Det tror jeg vil se ganske pænt ud.
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ligger inde med en masse billeder af bygge-arbejde osv bliver du nødt til at vise dem  Her er en guide til billed-upload: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42706&K W=upload - og der er andre end dig der har haft problemer med det http://www.hifi4all.dk/forum/search.asp?KW=upload&SM=1&a mp;SI=TC&FM=0&OB=1
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2009 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyyyhhhaaa, hvor er det flovt Jeg missunder de unge der flaskes op med pc i skolen.... Jeg må nok erkende jeg er for gammel, eller bare komplet uduelig med en pc, for kan ikke få det til at fungere med det billed opload, øv.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2009 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Pyyyhhhaaa, hvor er det flovt Jeg missunder de unge der flaskes op med pc i skolen.... Jeg må nok erkende jeg er for gammel, eller bare komplet uduelig med en pc, for kan ikke få det til at fungere med det billed opload, øv.
Mvh |
|
|
Jeg har sendt dig en PM. Hvis det har interesse er du meget velkommen til at sende billederne til min mail, så skal jeg nok uploade dem
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 11 Februar 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ skrev:
Er der iøvrigt nogle der har overvejet en fod/bundplade med stilleskruer. Jeg har selv tænkt og tegnet en del, men det er svært
at komme på et design der ikke skæmmer.
Mvh |
|
|
Jeg bruger Soundcare spikes med fod, som jeg har skruet op i islagsmøtrikker, monteret i bundpladen. Så er der 4 cm frigang til den bundplacerede
port.
Fotos næste uge!
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dennis, du skal have tak for hjælpen med billederne. Jeg var desværre ikke god til at få taget billeder hele vejen, men fik dem samlet. Hvorefter de stod og spillede lidt tid i sommer. Så blev de adskilt for at få dem klargjort til atolakkeren, men det fik jeg aldrig taget mig sammen til, så nu står det hele desværre bare og glor!!!!Nu ved jeg ikke om det er for sent, men mener bestemt ikke du bør undlade islagsmøtrikkerne til basserne.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
PTHJ - intet problem med billederne, det tager ikke så lang tid når man ved hvordan det skal gøres  Hvad angår islagsmøtrikkerne har jeg bforeløbig valgt at bruge nogle rimelig små skruer - så hvis det i fremtiden skulle give problemer er det altid muligt at skifte til en lidt større skrue, sætte nogle møtrikker på eller med lidt tålmodighed få sat islagsmøtrikker i. Jeg er ikke klar over om der er flere der rent faktisk er i gang med et par Ekta Grande og mangler inspiration - men nu uploader jeg alligevel lidt billeder  (billeder fjernet fra web-hotel grundet omrokering - der henvises til
dennisfrie.dk hvor projektet vil ligge lidt endnu. Ellers smid en PM -
så skal jeg gerne finde billeder osv. frem)
__________________ Dennisfrie.dk
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Dennis. Sådan som foden er på dine billeder, ser jo faktisk super godt ud. Kan du lave et stort billed, så man bedre kan se hvordan det tager sig ud i detaljer?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal nok se på det lidt senere og forsøge at komme med et lidt mere detaljeret billede.
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed et lille udkast til en simpel fod. Det er lavet rimelig hurtigt, så lyssætning osv. er ikke helt optimal hvorfor farverne kan se lidt forkerte ud. Hvis du vil "teste" et bestemt layout skriver du bare, så skal jeg gerne smide lidt andre farver på højttaler og fed (nu er modellen alligevel lavet så det tager ikke mange minutter) (billeder fjernet fra web-hotel grundet omrokering - der henvises til
så skal jeg gerne finde billeder osv. frem)
__________________ Dennisfrie.dk
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det, jeg godt kunne li ved designet af foden, på din forrige tegning, var at den ser ud til at følge grundriset på kabinettet. Desuden tror jeg det vil matche kabinetterne meget bedre med en 45-55 gr. affaset kant, eller hvis det skal være rigtigt svært, en skrå profil á la Dali Euphonia foden, istedet for den underhvælvede "fodlisteagtige" profil. Bare min mening.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg ser på de 2 fødder må jeg desværre give dig ret i at den første faktisk er pænest  Jeg skal snart til at have lavet et par fødder, så jeg må jo se hvad jeg kan finde ud af. Dali Euphonias fod ser rigtig spændende ud, måske man skulle lege lidt med noget i den stil
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Euphonias fod er bare rigtig flot, og vil helt sikkert matche Ekta Grande kabinetternes design. Men er der nogen, der kan komme med et fif, om hvordan man nemt laver den skrå profil, uden først at skulle investere i et CNC styret fræse maskineri 
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
problemet ved at bruge Euphonias fod er blot, at jeg i hvert fald ikke ønsker at mine Ekta Grande skal hælde mere eller mindre end de allerede gør. Jeg tror umiddelbart foden laves nemmest ved at tage en gang rimelig tyk MDF og lave "skrå kanter". Herefter kan man skære den skråt over så man får den ønskede hældnng. Der mangler så den vandrette kant i bunden, men det er blot et spg. om at lime en tyn MDF-plade på. rimelig besværligt - men det skulle da være muligt. Alternativt skal man i gang med en rundsav med den ønskede hældning og dybde - det tror jeg blot er svært at få helt præcist. Men okay, det skal vel alligevel males
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej nej, selvfølgelig skal de stadig hælde de 5 gr. bagover, det vil så kræve enten at man skære det nederste af kabinettet skrå, eller laver de skrå flader på foden, som en slags lister, der sidder udenpå kabinettet...Meeen, tror sgu det bliver lige besværligt nok Så, jeg tror jeg nøjes med en udgave af den fod der følger grundriset.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er nok det letteste - desværre. Jeg regner dog med lige at modelere lidt inden jeg går ud og tager fat i saven, måske man kunne finde på noget sjovt
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
En skitse til en simpel fod med skrå kanter... (billeder fjernet fra web-hotel grundet omrokering - der henvises til
så skal jeg gerne finde billeder osv. frem) __________________ Dennisfrie.dk
|
| Til top |
|
| |