| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
| Vil bare lige indskyde, at du da bør købe et par Quad 989 evt. 2905, de er bedre end alle de dynamiske HT'er idet princippet jo sikrer en meget hurtigere og dermed mere præcis reproduktion af lyd. Så supplerer du bare med lidt sub. Er der nogen begrundelser for IKKE at gøre det? |
|
|
Ja, bare det du nævner ordet SUB så er jeg stået af  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til lykke med salget af Vienna'erne. Bliver spændende at høre om dit DIY-projekt. Fik du nogle HT'ere i bytte som du kan spille
på indtil DIY'erne står klar?
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
| Vil bare lige indskyde, at du da bør købe et par Quad 989 evt. 2905, de er bedre end alle de dynamiske HT'er idet princippet jo sikrer en meget hurtigere og dermed mere præcis reproduktion af lyd. Så supplerer du bare med lidt sub. Er der nogen begrundelser for IKKE at gøre det? |
|
|
Hehehe Det postultat ville jeg gerne overvære dig komme med, overfor konstruktøren til nogen af verdens fineste/bedste højttalere - som er DYNAMISKE 
Sub? Det er en nødløsning... Eller til bio...
|
| Til top |
|
| |
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Old_school skrev:
|
|
Hehehe Det postultat ville jeg gerne overvære dig komme med, overfor konstruktøren til nogen af verdens fineste/bedste højttalere - som er DYNAMISKE 
|
|
|
Nu skal vi jo ikke rode os ud i en diskussion i tråden her der nu handler om et forestående DIY projket -al respekt for det. Så ganske kort.
Jeg har aldrig hørt nogen dynamiske HT'ere levere noget der kommer bare i nærheden af mine Quad 989 mht. hurtighed og præcision. Jeg mener man nemt indser hvorfor det forholder sig sådan når man ser på princippet. I en elektrostat bevæges hele memebranen mellem to statorplader med en afstand af få mm på hver hver side, det giver jo en god kontrol over hele membranens bevægelser, mens i en dynamisk HT er det jo udelukkende en lille del, nemlig centrum der bevæges og den afgivne lyd ledes en 'stor' membran der ikke er kontrol over.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
Medlem skrev:
Old_school skrev:
|
|
|
|
|
Jeg har aldrig hørt nogen dynamiske HT'ere levere noget der kommer bare i nærheden af mine Quad 989 mht. hurtighed og præcision. Jeg mener man nemt indser hvorfor det forholder sig sådan når man ser på princippet. I en elektrostat bevæges hele memebranen mellem to statorplader med en afstand af få mm på hver hver side, det giver jo en god kontrol over hele membranens bevægelser, mens i en dynamisk HT er det jo udelukkende en lille del, nemlig centrum der bevæges og den afgivne lyd ledes en 'stor' membran der ikke er kontrol over.
|
|
|
Så må jeg vist lige se at få hørt sådan er sæt Quad 989 Men så må du også se at få hørt nogen ordentlige dynamiske højttalere 
Hvis det var så indlysende og umiddelbart bedre princip (ok, nu er det "kun" hurtighed og præcision du nævner), så ville langt størstedelen af verdens bedste højttalere, nok ikke være dynamiske...
Det er muligt at de er bedre på enkelte områder, men så har de for mange ulemper på andre. De kan f.eks. ikke spille god bas. Med mindre de er på størrelse med en dør (og så måske alligevel ikke). Det er vel også derfor du nævner sub 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Medlem skrev:
|
Ja, for satan, de er altså lidt fede. Dem gad jeg godt høre...
Har du hørt dem dan a.?
|
|
|
Den der linkes til ser bare så sprød ud 
Kender nogen ca. priser og er det noget nogle af jer har lyttet til?
|
|
|
Ja, jeg har hørt dem, de var med på sidste KT messen som blev afholdt på sas hotellet, de spillede med Marantz sa-7s1/sc-7s2/ma-9s2 i det rum som ML plejer at bruge( til dem som ikke har været der, så er det en af de beste rum akustisk set ). Da jeg kom ind i rummet spillede de noget klassisk, så lidt pop musik og så mente ham der stod for demoen at det var tid til at spille lidt pumpet disko musik ved rigtig høj lydstyrke og lad mig sige det med det samme, jeg har aldrig oplevet noget lignende, var seriøst bange for at lamperne skulle falde ned fra loftet, man kunne nærmest fornemme hvordan væggene gav efter for hvert bas anslag, faktisk fik jeg tankerne hen på påskebryks reklamerne hvor taget på hønsehuset står og hopper i takt mede musikken. seriøs højtaler som både kan spille pænt og samtidig flytte en masse lydt og pga høj følsomhed så behøver man ikke ha volsom mange watt for at opnå høj lydtryk.
Prisen kan jeg ikke huske, men mener det var et 6 cifret beløb. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Pierre skrev:
Medlem skrev:
|
Har du hørt dem dan a.?
|
|
|
|
|
|
Ja, jeg har hørt dem, de var med på sidste KT messen som blev afholdt på sas hotellet, de spillede med Marantz sa-7s1/sc-7s2/ma-9s2 i det rum som ML plejer at bruge( til dem som ikke har været der, så er det en af de beste rum akustisk set ). Da jeg kom ind i rummet spillede de noget klassisk, så lidt pop musik og så mente ham der stod for demoen at det var tid til at spille lidt pumpet disko musik ved rigtig høj lydstyrke og lad mig sige det med det samme, jeg har aldrig oplevet noget lignende, var seriøst bange for at lamperne skulle falde ned fra loftet, man kunne nærmest fornemme hvordan væggene gav efter for hvert bas anslag, faktisk fik jeg tankerne hen på påskebryks reklamerne hvor taget på hønsehuset står og hopper i takt mede musikken. seriøs højtaler som både kan spille pænt og samtidig flytte en masse lydt og pga høj følsomhed så behøver man ikke ha volsom mange watt for at opnå høj lydtryk.
Prisen kan jeg ikke huske, men mener det var et 6 cifret beløb.
|
|
|
Jeg fandt en engelsk forhandler af dem og der kostede et sæt ca. 28.500£ så omk de 300.000,- så er jeg sku lige pt. stået af, men kunne godt tænke mig at lægge øre til et sæt.
Hvem forhandlede/ udstillede dem på messen? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Old_school skrev:
|
|
jeg har haft BåndHT (magnepan) det er super på mange punkter men i de nederste oktaver dur bånd ikke helt ... den er lynhurtig ja.. men der mangler tyngde/anslag
det kan jeg ikke leve med
Jeg har hørt Magnepan 20.1 og Martin logan CLX det er super HT men når ikke en dynamisk bas
der kommer også nok et bånd i som diskant ... hvis det kan hjælpe lidt på det
det har også noget med musik smag at gøre ... ud over det kan det hænde jeg spiller lidt højt ....
men jeg kan godt følge din mening
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Til lykke med salget af Vienna'erne. Bliver spændende at høre om dit DIY-projekt. Fik du nogle HT'ere i bytte som du kan spille på indtil DIY'erne står klar? |
|
|
nej men jeg har et par stykker på brugtmarkedet i kikkerten og der kunne hvis også snige sig en lille plov ind for lidt hygge
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dan a. skrev:
Pierre skrev:
Medlem skrev:
|
Har du hørt dem dan a.?
|
|
|
|
|
|
Prisen kan jeg ikke huske, men mener det var et 6 cifret beløb.
|
|
|
Jeg fandt en engelsk forhandler af dem og der kostede et sæt ca. 28.500£ så omk de 300.000,- så er jeg sku lige pt. stået af, men kunne godt tænke mig at lægge øre til et sæt.
Hvem forhandlede/ udstillede dem på messen?
|
|
|
KT Radio i odense var forhandler i 2007, om de stadig er det ved jeg ikke, men du kunne jo kontakte dem.
28.500£ er rundt regnet 248000 dkr. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Old_school skrev:
|
|
Ja, bare det du nævner ordet SUB så er jeg stået af 
|
|
|
Hvis det endelig skal være noget (selv om jeg aldrig har forstået fidusen med 2-vejs og sub, det fylder jo det samme eller mere... ), nå, så er det her måske løsningen. Bemærk de 2 Mc 275 rør-amps 

|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der et par "små" HT i kælderen igen

nogen der ved hvad det er for nogle...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de mahler på visit til dit diy project er færdig eller er det en længervarig løsning ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lur mig om ikke det er et sæt Mahler.  Det ser rigtig lækkert ud. Hvad synes du om dem sammenlignet med Music?
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
|

|
|
|
Det er og bliver en fed højttaler... 
Skal du også skifte Apollo'erne? 
Nu kommer du da aldrig igang med det DIY 
Det er da ikke en bass trap du har i hjørnet vel?
|
| Til top |
|
| |
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Medlem skrev:
|
Har du hørt dem dan a.?
|
|
|
|
|
|
Hej Pierre
Jeg har haft fornøjelsen af at lytte til et par af Zingalis modeller. Det var i forbindelse med, at jeg fik foretaget nogle reperationer på en forstærker hos JJ Teknik i Farum. De havde både den store model samt modellen under denne og jeg lyttede på dem begge.
Det er en super lækker højtaler med størrelsen gør nok, at den ikke lige finder vej til min lille lejlighed foreløbigt. Jeg lyttede vel på højtaleren i en lille halv-times tid, så en større analyse/beskrivelse kan jeg ikke komme med.
Jeg husker musikken som meget letflydende og ubesværet og med en dejlig bund. Den store basenhed kan altså flytte lidt luft.
Jeg husker ikke, hvad der ellers var spændt bag højtalerne.
/Henrik
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mahler er en fed højtalere. Eneste minus er der godt kan være lidt bøvl med bassen. Men har hørt at en sub i modfase skulle kunne fikse det 
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Jakobsen skrev:
|

|
|
|
Det er og bliver en fed højttaler... 
Skal du også skifte Apollo'erne? 
Nu kommer du da aldrig igang med det DIY 
Det er da ikke en bass trap du har i hjørnet vel?
|
|
|
Ja Mahler er en klassiker ... og en klasse HT .. men The Music er bedre
faktisk er Mahler mere åben og neutral som jeg husker .. men det var på M150 med KT88 det kan være det ligger der ..
Nej der er ikke planer om skift af Apollo umiddelbart.. men der skal prøves KT88 igen.... nok SED Winged C som du har prøvet ..
ja det er skumgummi-pøller køb i Ikea og de virker ....
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
|
Mahler er en fed højtalere. Eneste minus er der godt kan være lidt bøvl med bassen. Men har hørt at en sub i modfase skulle kunne fikse det 
|
|
|
Ja de er sku fede ... jeg har ikke bøvl med bassen faktisk .. lidt sjovt det havde jeg en smule med M150 med EH KT88 .. så Apollo har mere styr på dem .. men EL34 slanker noget i bunden (jeg har EL34 i Apollo PT) der kunne umiddelbart godt bruges lidt mere vægt så KT88 prøves ... håber dog ikke det hele af EL34 dejlige klang forsvinder
The music er hurtigere og har mere vægt i bunden end Mahler
|
| Til top |
|
| |