Forfatter |
|
sitronen Branchemedlem

HiFi-Klubben
Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der tid og overskud til at få oprettet et indlæg her inde, efter at folk har spurgt i en del tid, om der ikke snart kom nogle billleder op efter min ombygning som har taget et års tid.
Jeg er endnu ikke kommet frem til noget endeligt resultat, da jeg skifter anlæg som en gal, så det er ikke sikkert at min hjemmebiografs opsætninger den samme om en måned :-)
Men Lad billederne tale for sig selv, og jeg er meget åben for ideer eller input's for jer forum brugere.
Først opsætningen i ord og modeller :-)
Denon AVR-2808 som bruges til preamp / HDMI switching 3.stk. Lyngdorf SDA Semi-Digitale effektblokke ( 1.Front 2.Center biamp 3. Bag ) Denon DVD-3930 Sonos ZP80 til stuen Sonos CR100 Controller Yousee HD-tuner Infocus In76 Projektor Lissau 72" motorstyrret Lærred med Lissau Link B&W 804S fronte B&W HTM3S Center B&W XT2 Bagkanaler B&W ASW-825 Subwoofer
Jah, og så er der alle kablerne - der er ikke gået på kompromis, men der er ikke meget ekstravaganza over dem (endnu) men mon ikke der kommer lidt Kharma kabler på engang når pengepungen er der til det, og der skal samtidig også være til en Lyngdorf D-1 Processor :-)

Sådan ser det så ud ved stereo brug.

Her er lidt til dem der er pjattet med de gule mellemtoner.

Bagenden af rummet. Det skal tilføjes at jeg har 35m2 stue at gøre godt med, så synes selv a pladsen er udnyttet ganske glimrende og der er stadigvæk blevet taget forbehold for lyden.

Et godt fyldt møbel :-) - Til dem der ikke kender til Lyngdorf's teknologi, så skal der her tilføjes at forstærkerne næsten ikke har noget spild effekt og derfor kan de placeres således som på billederne, uden at blive kogende. Ved høj lydstyrke i flere timer, topper de på en temperatur der ligger imellem 30 og 40 grader vil jeg tro uden at have målt efter.

Så køre lærredet ned - Den bedste universal remote jeg har prøvet til dato.

Lidt mere ned.

Og så er der sq dømt råhygge i biografen

Det er så hvad der gemmer sig bag lågen.

Potent lille subwoofer, den kan sq nogle tricks - når der lyttes stereo flyttes den ud i rummet.

En lille en med Rohacell enheden.

XT2'en close up - det var meningen der skulle stå 805s'er som bag kanaler, men det blev i første omgang til et par XT'er

Dette billede var egentligt for at give et indtryk af at der er godt med luft omkring højttalerne.

og selvfølgeligt lige sonos controlleren som benyttes i stuen og i resten af lejligheden, det skal siges at jeg har 2 stk controllere og 2 passive og en aktiv zone.

Hvilket er her - ude på badeværelset Sonos Zp100 med Minipod Jubeleums udgaven :-)
Tak Fordi i viste interessen for mit lille projekt..
Jesper, Silkeborg. __________________ B&W 800-serie bio
Lyngdorf SDA powered.
Derudover Denon & Sonos
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
bliver dine effekter ikke frygteligt varme samt forstærker?
|
Til top |
|
|
sitronen Branchemedlem

HiFi-Klubben
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Interfacelift..
Det er semidigitale effekttrin, så de danner næsten ingen varme.. de bliver kun smålune maksimalt omkring 30 grader, så alt er der skam taget forbehold for mht. det. Men du er ikke den første der spørger :-)
Jesper __________________ B&W 800-serie bio
Lyngdorf SDA powered.
Derudover Denon & Sonos
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sitronen skrev:
Hej Interfacelift..
Det er semidigitale effekttrin, så de danner næsten ingen varme.. de bliver kun smålune maksimalt omkring 30 grader, så alt er der skam taget forbehold for mht. det. Men du er ikke den første der spørger :-)
Jesper
|
|
|
Det ser nemlig ud som "The perfect storm"
Men nu da du siger det kan jeg godt se hvad du mener. Synd Lyngdorf ikke har lavet surroundforforstærker, det kunne have været fedt 
har du evt. overvejet noget blu-ray?
|
Til top |
|
|
sitronen Branchemedlem

HiFi-Klubben
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, ja det gør det sq, det kunne godt ligne lidt af en radiator.
Det gør han også :-) eller... deres D-1 10kanals Roomperfect processor udkommer i DK her til sommer, og jeg skal sq have mig sådan en fyr, så Denon Recieveren er kun midlertidig til der står 89900 til sådan en på min konto, hehe.
Jeps, det kan du tro. Jeg har planer om at få Denon's nye BlueRay maskine ( ikke transportdrevet ) når det snart udkommer. Jeg havde en Sony Ps3 indtil for et par dage siden, men der var sq ikke vanvittigt meget skrald på den. . . det var faktisk lidt skuffende når man har sig en dvd afspiller med en god Scaler som 3930'eren. Men der skal nok komme noget heftigt blueray også :-) __________________ B&W 800-serie bio
Lyngdorf SDA powered.
Derudover Denon & Sonos
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sitronen skrev:
Hehe, ja det gør det sq, det kunne godt ligne lidt af en radiator.
Det gør han også :-) eller... deres D-1 10kanals Roomperfect processor udkommer i DK her til sommer, og jeg skal sq have mig sådan en fyr, så Denon Recieveren er kun midlertidig til der står 89900 til sådan en på min konto, hehe.
Jeps, det kan du tro. Jeg har planer om at få Denon's nye BlueRay maskine ( ikke transportdrevet ) når det snart udkommer. Jeg havde en Sony Ps3 indtil for et par dage siden, men der var sq ikke vanvittigt meget skrald på den. . . det var faktisk lidt skuffende når man har sig en dvd afspiller med en god Scaler som 3930'eren. Men der skal nok komme noget heftigt blueray også :-)
|
|
|
Giv mig lige en PM når du vil sælge den denon 
|
Til top |
|
|
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det tror jeg nok er det eneste man kan sige! det er et seriøst fedt setup! Jeg kan kun sige jeg er helt grøn af misundelse!
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
undrer mig lidt du har taget billederne i 2009
|
Til top |
|
|
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Damn det ser vildt ud, kunne forstille mig der er god lyd hjemme hos dig. Men dine Minipod, er der bedre lyd i dem end den almindelige udgave eller er det ca det samme ?
__________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
Til top |
|
|
bpep Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 507
|
Sendt: 22 Marts 2008 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er sjovt at se hvordan andre også får hjemmebioen til at fungere som stue også.
ser godt ud det du har arrengeret. 
1. hvordan styre du enhederne i skabet med lågen lukket
2. har du ikke et fjernsyn/LCD/Plasma ud over projekter
__________________ brian pedersen
7,1 Onkyo, Tannoy, REL BIOstue med 42" plasma
Film skal se i BIO eller HjemmeBIO.
|
Til top |
|
|
sitronen Branchemedlem

HiFi-Klubben
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proxi skrev:
Men dine Minipod, er der bedre lyd i dem end den almindelige udgave eller er det ca det samme ?
|
|
|
Jubileums udgaven har en opgraderet bas-mellemtone og diskant, den lyder lige en tak bedre end de alm. minipods. Men det bliver brugt flittigt ude på toilettet, især når konen gør sig klar inden en bytur, så skal jeg love for der bliver spillet musik. . . i starten var hun ikke så begejstret for det, men skal love for at hun er blevet glad for det, hehe.
bpep skrev:
|
|
|
Tak for kommentaren. Ja desværre så skal lågen være åben for at styre det som står der inde. . jeg har overvejet mig at få en låge med stof i stedet, så der kan gå IR igennem det, men det har været lidt dyrt at flytte i ny lejlighed, så jeg ser lige tiden an til der er fornuftigt med penge igen.
Har et LCD Tv på overetagen af lejligheden, og jeg har ejet nogle stykke før dette projekt. . . men skal helt sikkert have et igen, det bliver når NAD'tvene kommer ud i en B-Udgave med HDD, mpeg4 HD tuner osv. :-) det haster ikke mere på nuværende tidspunkt. . . men det kunne også være sundt for elregningen med en LCD skærm kontra en projektor.
__________________ B&W 800-serie bio
Lyngdorf SDA powered.
Derudover Denon & Sonos
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
sitronen skrev:
Proxi skrev:
Men dine Minipod, er der bedre lyd i dem end den almindelige udgave eller er det ca det samme ?
|
|
|
Jubileums udgaven har en opgraderet bas-mellemtone og diskant, den lyder lige en tak bedre end de alm. minipods. Men det bliver brugt flittigt ude på toilettet, især når konen gør sig klar inden en bytur, så skal jeg love for der bliver spillet musik. . . i starten var hun ikke så begejstret for det, men skal love for at hun er blevet glad for det, hehe.
bpep skrev:
|
|
|
Tak for kommentaren. Ja desværre så skal lågen være åben for at styre det som står der inde. . jeg har overvejet mig at få en låge med stof i stedet, så der kan gå IR igennem det, men det har været lidt dyrt at flytte i ny lejlighed, så jeg ser lige tiden an til der er fornuftigt med penge igen.
Har et LCD Tv på overetagen af lejligheden, og jeg har ejet nogle stykke før dette projekt. . . men skal helt sikkert have et igen, det bliver når NAD'tvene kommer ud i en B-Udgave med HDD, mpeg4 HD tuner osv. :-) det haster ikke mere på nuværende tidspunkt. . . men det kunne også være sundt for elregningen med en LCD skærm kontra en projektor.
|
|
|
så hvis du skal se tv skal du et andet sted hen i lejligheden? Er det ikke lidt træls?
|
Til top |
|
|
sitronen Branchemedlem

HiFi-Klubben
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
sitronen skrev:
Proxi skrev:
|
|
|
bpep skrev:
|
|
|
|
|
|
så hvis du skal se tv skal du et andet sted hen i lejligheden? Er det ikke lidt træls?
|
|
|
Nej nej, det skal jeg skam ikke, Der sidder jo en HD-Selector på systemet nedenunder, hvis du ser på et af billederne hvor man kan se hvad der er bag lågen, så står den der skam lige.
Billedkvaliteten er overraskende god. . . men det bunder op i at en Projektor, ligesom en Plasmaskærm, er rigtgt god til at skjule fejl i et signal der ikke er optimalt, altså under 720p kildemateiale. Så der bliver skam set TV nede i stuen  __________________ B&W 800-serie bio
Lyngdorf SDA powered.
Derudover Denon & Sonos
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
sitronen skrev:
interfacelift skrev:
sitronen skrev:
Proxi skrev:
|
|
|
bpep skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nej nej, det skal jeg skam ikke, Der sidder jo en HD-Selector på systemet nedenunder, hvis du ser på et af billederne hvor man kan se hvad der er bag lågen, så står den der skam lige.
Billedkvaliteten er overraskende god. . . men det bunder op i at en Projektor, ligesom en Plasmaskærm, er rigtgt god til at skjule fejl i et signal der ikke er optimalt, altså under 720p kildemateiale. Så der bliver skam set TV nede i stuen 
|
|
|
jaah, godt Det NAD tv du vil have, hvornår siger du det kommer? Og hvad bliver prisen?
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud de er pæne de b&w højtalere, de spiller godt går jeg ud fra  . Hvorfor blev det xt 2 som bag og ikke 805? Runger det ikke ude på badeværelset det må da lyde mærkeligt eller hva? Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Plenty Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey det ser rigtig lækkert ud  Synes bare lige det ville give det sidste hvis du fik de Lyngdorf banditter ud af skabet så man rigtig kan se dem 
|
Til top |
|
|
Proxi Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 377
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
sitronen skrev:
Jubileums udgaven har en opgraderet bas-mellemtone og diskant, den lyder lige en tak bedre end de alm. minipods. Men det bliver brugt flittigt ude på toilettet, især når konen gør sig klar inden en bytur, så skal jeg love for der bliver spillet musik. . . i starten var hun ikke så begejstret for det, men skal love for at hun er blevet glad for det, hehe. |
|
|
Hehe det kunne jeg forstille mig hun synes om, for det kan jo godt tage noget tid for de damer at blive klar  Men ja, du ved ikk om der kommer en Jubileums model af Micropod, både for lydindtrykkets skyld men ser jo også dumt ud med en blank og en mat sort højtaler. __________________ System Audio/Thorens/Samsung
|
Til top |
|
|
sitronen Branchemedlem

HiFi-Klubben
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Det ser godt ud de er pæne de b&w højtalere, de spiller godt går jeg ud fra . Hvorfor blev det xt 2 som bag og ikke 805? Runger det ikke ude på badeværelset det må da lyde mærkeligt eller hva?
Mvh. Morten.
|
|
|
Hej Morten.
Det blev xt2 da jeg for det første ikke lige havde pungen i orden til et sæt scms, som jeg også vurderede ville være et dumt køb, da en xt2 eller en 805 for den sags skyld, ville være nemmere at komme af med når den tid kommer.
805'erne skulle jo også stå på standere, og de ville kræve en del mere luft omkring sig for at deres potentiale blev benyttet fuldt ud, og det er der ikke rigtigt plads til 
Men XT2'eren har faktisk enormt store kvaliteter, satte dem for sjovt til at spille stereo på en af SDA blokkene, og det lød så kæben var ved at falde ned på bordet, kæmpe perspektiv og gennemsigtighed af en sådan lille designhøjttaler. Men de er også fede i surround setup'et, det er bare desværre ikke en Signature diskant der sidder i, men de alu domer der sidder i XT'erne er jo bygget op omkring signature referancen, så det er alligevel et ganske glimrende match.
Ang. minipod'erne på badeværelset, så jo... det rungede helt vildt til at starte på fordi rummet er så koldt og klinisk som et badeværelse nu er. . . der skulle sq pilles lidt ved EQ'en på sonos systemet, men nu er det faktisk blevet et godt resultat. . . selvom jeg nu foretrækker at høre musik inde i stuen, så er det sq fint lige at sidde med en sonos control i hånden imens man daimer, eller man står i badet, hehe 
Ang. NAD's B-serie tv, så ved jeg ikke noget specifikt, andet end der var snak om sen forår/sommer... men nu må vi se, tror ihvertfald nok det skal blive rigtigt godt, A-serien er jo et stykke lækkert elektronik 
- Jesper __________________ B&W 800-serie bio
Lyngdorf SDA powered.
Derudover Denon & Sonos
|
Til top |
|
|