Forfatter |
|
Speednut Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må jeg hellere få vist mit udstyr Focal Chorus 816 Focal Chorus 800CC Focal Chorus 806 Pioneer LX60 Receiver PS3 Sony RDR-HX750 DVD optager Yousee HDD HD Boks Pioneer 60" KRP-600M    Jeg er rigtig glad for højtalerne, de er de bedste jeg har hørt, men jeg er også ny i hele HIFI verdenen. Og så er de også ret flotte. Jeg har savet et Biva hjørnebord op, så jeg kan have min center til at stå under mit TV. Det tog ingen tid, og virker efter hensigten  Receiveren fik jeg til kun 6000 kr. i Tyskland og det er det halve af, hvad den koster herhjemme, og den gør det super godt, og har masser af funktioner. Jeg elsker mit nye Pioneer KRP-600M monitor. Bedste billede jeg nogensinde har set på et tv. Overblik front   Overblik med Focal 806V i bag  Focal 816V  Focal 800 Center  Pioneer LX60 Receiver  PS3  Bærbar  Næste opgraderinger i rækkefølge -Subwoofer -Effektforstærker Mit udstyr er ikke så avanceret som mange andres herinde, men bor kun i lejlighed, så jeg er ganske tilfreds med det meste af det nu  Jeg tror det var det hele...
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig lækkert setup  Det ligner rigtig meget lyd for pengene! Og synes rigtig godt om dit højttalervalg, de minder måske en smule bekendte hehe
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 19 August 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud... Kan specielt godt lide dit højttalersæt
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
Sendt: 20 August 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Ser godt ud... Kan specielt godt lide dit højttalersæt  |
|
|
jeg er nu temmelig lun på den reciver. til 6000 ser den rigtig spændene. Hvilken sub har du i tankerne? __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 20 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh... godt at se noget mere Focal Det ser godt ud, den 800CC står højt på min hifi ønskeliste, har selv et sæt 816'ere og de spiller jo rigtig dejligt!
Mht. TV går du så efter plasma eller LCD?
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 20 August 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen i 816 klubben  Det hele ser fint ud. Ug du har bedre orden på skrivebordet end jeg nogensinde får  __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 20 August 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åhh.. musen er ikke trådløs..det ser lidt kikset ud  (ej joke  ) Men ellers er tingene vel limet til det skrivebord ? __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Ja det er fandme urealistisk det skrivebord  |
|
|
Eller også er fidusen at man rydder kraftigt op inden man tager billedet og 30 sekunder efter ligner det en slagmark igen (sådan er det hos mig) Men som jeg også altid har sagt; "hellere system i rodet end rod i systemet" Kan ikke finde en sk** hvis det ligner et af de huse eller indretninger man ser i Bo Bedre! __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
HenrikW skrev:
|
|
Eller også er fidusen at man rydder kraftigt op inden man tager billedet og 30 sekunder efter ligner det en slagmark igen (sådan er det hos mig) Men som jeg også altid har sagt; "hellere system i rodet end rod i systemet" Kan ikke finde en sk** hvis det ligner et af de huse eller indretninger man ser i Bo Bedre!
|
|
|
Det er jo kun en teori, men jo den holder sgu nok i praksis - jeg plejer også at lege tornado inden jeg skal tage et billede Hvis jeg først har lagt ting ned i en skuffe eller en kasse så kan jeg lige så godt købe nye ting istedet for at lede efter dem igen, for så er de "væk" 
Mvh. Henrik
EDIT: Sorry for offtopic  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig godt ud __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan rigtig godt lide lyssværdet Top-nice udsmykning.
Nåja, anlægget er også pænt 
Tillykke med det hele.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Speednut Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Rigtig lækkert setup 
Det ligner rigtig meget lyd for pengene! Og synes rigtig godt om dit højttalervalg, de minder måske en smule bekendte hehe 
|
|
|
Måske en smule ja  Det er super udstyr til pengene ja. Da jeg først fik sat det hele op og brugt forstærkerens måle mikrofon, var jeg lidt skuffet over lyden. Jeg var selvfølgelig klar over at de skulle spilles lidt til. Men efter ganske få timer, kunne jeg allerede hører en kæmpe forbedring. Nu er jeg fuld tilfreds
|
Til top |
|
|
Speednut Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andvare skrev:
Anda8000 skrev:
Ser godt ud... Kan specielt godt lide dit højttalersæt  |
|
|
jeg er nu temmelig lun på den reciver. til 6000 ser den rigtig spændene. Hvilken sub har du i tankerne? |
|
|
Receiveren var en af de sidste, der var at finde i Tyskland, da jeg bestilte den. Jeg havde forudbetalt den, hvorefter den pludselig forsvandt fra internet siden igen. Men jeg nåede lige at bestille i tide. Med hensyn til Subben, tror jeg stadig, at jeg vælger subben, der hører til sættet. Ved godt, at man nok får mere for pengene ved Velodyne eller SVS, men vil gerne have, at det matcher de andre højtalere. Jeg er ikke så kræven på det punkt, og mon ikke min underbo vil være glad for det
|
Til top |
|
|
Speednut Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Ahh... godt at se noget mere Focal Det ser godt ud, den 800CC står højt på min hifi ønskeliste, har selv et sæt 816'ere og de spiller jo rigtig dejligt!
Mht. TV går du så efter plasma eller LCD?
Mvh. Henrik |
|
|
Yep, jeg endte med at vælge 816'erne, ligesom dig. Faktisk var jeg lidt overrasket over hvor store, de var. På hififreaks hjemmeside, står de opgivet til at være 998 mm høje, men da jeg havde målebånd på dem, var de 1010 mm høje. De har nok vokset under transporten  Det var iøvrigt godt at jeg ikke valgte 826 eller 836. Jeg skulle selv bære alle højtalerne op på 2. sal, da jeg fik dem leveret. Det var lidt hårdt for min dårlige kondi  Tv bliver et LCD højst sandsynligt. Ved godt de fleste anbefaler plasma, men de passer bare ikke til mit lyse rum. Jeg har indtil videre kig på Samsung 656 52", den kommende 8 serie, og deres nye LED 9 serie. Det irriterer mig lidt, at de nye LED LCD, kun kommer i 46 og 55 tommer. Kan ikke få plads til et 55" og 46 bliver for lille, tror jeg. 52" kan lige gå i hullet. Men jeg studerer markedet i de næste 6 måneder, og så må jeg se, hvad jeg beslutter. Uanset hvad, så må den nederste hylde, hvor min elefant står på, lade livet, når der kommer større tv. Men først skal jeg have fat i en subwoofer, og så må jeg se, hvor lang tid, jeg kan holde ud og vente...
|
Til top |
|
|
Speednut Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Åhh.. musen er ikke trådløs..det ser lidt kikset ud (ej joke ) Men ellers er tingene vel limet til det skrivebord ?  |
|
|
LOL Jeg har faktisk en trådløs mus, en Logitech, som jeg gav 900 kr for i sin tid. Men den irriterede mig grænseløs, hvor den laggede helt vildt. Efter et stykke tid, blev jeg rigtig gal på den, og smed den ud af vinduet. Så er min Razer meget mere stabil. Ved godt det ser kikset ud, men jeg har lovet mig selv, at jeg aldrig køber en trådløs mus igen Ingen lim brugt her mester
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
flot lejlighed. De er søde nok de focal der
|
Til top |
|
|
Speednut Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Scatcat skrev:
HenrikW skrev:
|
|
Eller også er fidusen at man rydder kraftigt op inden man tager billedet og 30 sekunder efter ligner det en slagmark igen (sådan er det hos mig) Men som jeg også altid har sagt; "hellere system i rodet end rod i systemet" Kan ikke finde en sk** hvis det ligner et af de huse eller indretninger man ser i Bo Bedre!
|
|
|
Det er jo kun en teori, men jo den holder sgu nok i praksis - jeg plejer også at lege tornado inden jeg skal tage et billede Hvis jeg først har lagt ting ned i en skuffe eller en kasse så kan jeg lige så godt købe nye ting istedet for at lede efter dem igen, for så er de "væk" 
Mvh. Henrik
EDIT: Sorry for offtopic  |
|
|
Jeg er faktisk ret ligeglad med om folk ser, om jeg har rod. Grunden til at det ser sådan ud, er fordi jeg aldrig har rod på mit skrivebord. Der hvor mit askebære står, plejer jeg at hvile min albue, og jeg plejer at klaske mine fødder op i den anden side nogengange, hvis jeg ser tv. Og så er der ikke plads til så meget andet  Inden jeg flyttede i min nuverende lejlighed, boede jeg på kollegie på 28 m2, og der lignede det 2. verdenskrig. Jeg kunne ikke finde noget som helst. Da jeg så flyttede, sagde min mor altid, at jeg aldrig ville være i stand til at holde min lejlighed ren, så jeg fik den gamle "nu skal jeg f..... visse hende" føelse. Egentlig ville jeg bare holde det rent i et par måneder, og så falde tilbage i min gamle stil, men nu er jeg sgu vandt til at holde nogenlunde orden hele tiden. Men som Scatcat siger, så skal det heller ikke ligne Bo Bedre, for det bryder jeg mig ikke meget om. Men det gør min lejlighed heller ikke. Der skal være plads til lidt rod  Men jeg er ikke i tvivl om, at den teori Henrik har, passer. Jeg er "desværre" bare ikke en del af den  Rod eller ingen rod.........Det skal bare være et hjem, hvor man har det godt, og så kan alt andet være ligemeget
|
Til top |
|
|
Speednut Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Jeg kan rigtig godt lide lyssværdet Top-nice udsmykning.
Nåja, anlægget er også pænt 
Tillykke med det hele.
mvh
Præsten |
|
|
Takker, ja lyssværet er ret fedt. Jeg har både Anakin og Luke's sværd, og kammeraterne skal altid lige svinge med dem, når de kommer forbi. Dem og min Homer Simpson talende øl oplukker er altid et hit, når jeg før besøg
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også på nippet til at købe sådan et Focal sæt, dog med SR800 til bagkanalerne i stedet. Jeg har dog lige nogle spørgsmål som jeg gerne vil have besvaret af Hififreaks, men de har ikke svaret endnu - jeg er jo nok også lidt utålmodig...
Sådan en Diamondback har jeg også - fin mus, driverne har dog lidt problemer med Vista (men hvad har Vista ikke problemer med...).
Speednut skrev:
Med hensyn til Subben, tror jeg stadig, at jeg vælger subben, der hører til sættet. Ved godt, at man nok får mere for pengene ved Velodyne eller SVS, men vil gerne have, at det matcher de andre højtalere. Jeg er ikke så kræven på det punkt, og mon ikke min underbo vil være glad for det  |
|
|
Jeg går efter et par SVS PB12-NSD. De lader til at have masser af bang-for-the-buck. Til gengæld skulle Focal's sub halte lidt efter resten, men ja, din underbo vil sikkert være glad for det 
http://www.soundandvisionmag.com/speakers/2110/focal-chorus- home-theater-speaker-system.html
|
Til top |
|
|