| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe kender godt det med tålmodigheden 
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg lukket chord signature ht kabel ind i systemet, det var ikke lige det nemmeste da det er et extremt stiv kabel som har sin egen vilje, det var dog bøvlet værd, lydmessigt sider den lige i skabet, lige efter mit hoved/øre, dvs. et kabel der lukker det hele i gennem med masser af krop og nærvær uden det bliver analytisk, man kan sige at det ikke får en til at side og lytte efter detaljerne, men holder fokus på musikken og får den til at flyde ud af højtalerne på en behaglig/musikalsk måde. Så må sige at jeg syntes de er alle pengene værd  . __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
lyder spændende med dit nye kabel... det bliver spændende hvordan det lyder når vi kigger forbi næste søndag... ja det må værer målet at få noget grej uanset hvad... at det er musikken og ikke teknikken der kommer i højsædet....
glæder mig til at høre om CHORD er et kabel der falder i min smag... ingen tvivl om det lyder godt... har prøvet at læse lidt om det.... var ikke klar over det var en kvinde der ejede CHORD...det er vist en sjældenhed i den branche...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
lyder spændende med dit nye kabel... det bliver spændende hvordan det lyder når vi kigger forbi næste søndag... ja det må værer målet at få noget grej uanset hvad... at det er musikken og ikke teknikken der kommer i højsædet....
glæder mig til at høre om CHORD er et kabel der falder i min smag... ingen tvivl om det lyder godt... har prøvet at læse lidt om det.... var ikke klar over det var en kvinde der ejede CHORD...det er vist en sjældenhed i den branche...
|
|
|
Hej John, Ja det bliver spændende om du bliver lige så overresket over chord som jeg, du kunne jo tage dit red dawn med også, så er det nemmer at sammenligne, lige ledes så er det nok også en god ide at tage noget musik med i er bekendt med selv om der er god chance for at jeg har det i forvejen.
Det med et det er en kvinde der ejer chord er nu ikke så mærkelig, det var nemlig hendes far der startede firmaet.
Ser frem til i kommer på besøg, skal da lige høre om i begge er på kaffevognen eller om er til grøn tee eller andet mærkeligt . __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
ja læste godt hun havde overtaget biksen efter hendes far... og hun bliver taget meget alvorligt i branchen... af alle mændene.... fed nok synes jeg da man må sige det er en mands dominerende branche.... desværere....
klart nok kan jeg tage mit nordost kabel med....gør jeg gerne... det kan jo være det ender med jeg bliver nød til at skifte alt kabel ud efter besøget hos dig hehe....
jo vi skal nok tage lidt musik med helt sikkert....
uha kaffe er jeg ikke blevet voksen nok til at drikke... måske en fejl i min opdragelse hehe... men THE.....
MVH JOHN
|
| Til top |
|
| |
Hagrid Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
|
hej dan
|
|
|
Hej John, Ja det bliver spændende om du bliver lige så overresket over chord som jeg, du kunne jo tage dit red dawn med også, så er det nemmer at sammenligne, lige ledes så er det nok også en god ide at tage noget musik med i er bekendt med selv om der er god chance for at jeg har det i forvejen.
Det med et det er en kvinde der ejer chord er nu ikke så mærkelig, det var nemlig hendes far der startede firmaet.
Ser frem til i kommer på besøg, skal da lige høre om i begge er på kaffevognen eller om er til grøn tee eller andet mærkeligt .
|
|
|
Hey Dan...
Glæder mig til næste weekend...og jeg drikker sgu begge dele så bare vær kreativ Smider lige et nyt foto på min tråd i dag...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
ja læste godt hun havde overtaget biksen efter hendes far... og hun bliver taget meget alvorligt i branchen... af alle mændene.... fed nok synes jeg da man må sige det er en mands dominerende branche.... desværere....
klart nok kan jeg tage mit nordost kabel med....gør jeg gerne... det kan jo være det ender med jeg bliver nød til at skifte alt kabel ud efter besøget hos dig hehe....
jo vi skal nok tage lidt musik med helt sikkert....
uha kaffe er jeg ikke blevet voksen nok til at drikke... måske en fejl i min opdragelse hehe... men THE.....
MVH JOHN |
|
|
Så må jeg ned til sundheds guruen __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha nu ikke alt for sundt vel... det giver dårlig mave...
|
| Til top |
|
| |
Hagrid Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
det første rum ser delme lækkert ud, hvis man altså har en stue ved siden af, det meste af udstyret kender jeg ikke, men ser spændende ud. Dejligt at se at de i østen er lige så gale med denne hobby som her i EU og US. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver din surroundreceiver/forstærker ikke rimelig lun ?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
| Bliver din surroundreceiver/forstærker ikke rimelig lun ? |
|
|
lidt, men ikke noget der bekymre mig, bagbeklædningen i tv-bænken er skiftet til kabelplade, så der kommer også luft ind/ud bag fra. Harman ss sættet er heller ikke nogen volsom opgave, så det går nok. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har så brugt chord signature signal og ht kabel i lidt over en uge, det er noget andet en de mindre brødre, utrolig behalig lyd med masser af hul igennem og masser af detaljer, men er blevet overbevist om at det er lidt for behalig til VA's tilbagelænet spille stil, har prøvet at opstille VA'erne på anden måde, men har ikke rigtig fået det helt store ud af det, har prøvet at lukke anthem2 ind i systemet igen, hvilket giver noget mere pågående mellemton/diskant, så tiden må vise om det skal være kablingen, i hverste fald så kan jeg altid bruge Anthem2/odyssey4, det fungere helt fint i systemet.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| jeg har så brugt chord signature signal og ht kabel i lidt over en uge, det er noget andet en de mindre brødre, utrolig behalig lyd med masser af hul igennem og masser af detaljer, men er blevet overbevist om at det er lidt for behalig til VA's tilbagelænet spille stil, har prøvet at opstille VA'erne på anden måde, men har ikke rigtig fået det helt store ud af det, har prøvet at lukke anthem2 ind i systemet igen, hvilket giver noget mere pågående mellemton/diskant, så tiden må vise om det skal være kablingen, i hverste fald så kan jeg altid bruge Anthem2/odyssey4, det fungere helt fint i systemet. |
|
|
hm der kan man bare se ;) forresten hvornår har du sidst prøvet at lytte til noget musik uden dit netstøj filter ? jeg har et fra lcaudio jeg brugte engang som jeg var glad for lige indtil jeg smed det af igen, efter jeg havde opgraderet lidt her og lidt der.. det var noget af en åbenbaring prøv det. ;) det kan være du kan lide dine nye kabler bedere igen så.. syntes de filtre har noget med at glatte lidt for meget ud i det.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
dan a. skrev:
| jeg har så brugt chord signature signal og ht kabel i lidt over en uge, det er noget andet en de mindre brødre, utrolig behalig lyd med masser af hul igennem og masser af detaljer, men er blevet overbevist om at det er lidt for behalig til VA's tilbagelænet spille stil, har prøvet at opstille VA'erne på anden måde, men har ikke rigtig fået det helt store ud af det, har prøvet at lukke anthem2 ind i systemet igen, hvilket giver noget mere pågående mellemton/diskant, så tiden må vise om det skal være kablingen, i hverste fald så kan jeg altid bruge Anthem2/odyssey4, det fungere helt fint i systemet. |
|
|
hm der kan man bare se ;) forresten hvornår har du sidst prøvet at lytte til noget musik uden dit netstøj filter ? jeg har et fra lcaudio jeg brugte engang som jeg var glad for lige indtil jeg smed det af igen, efter jeg havde opgraderet lidt her og lidt der.. det var noget af en åbenbaring prøv det. ;) det kan være du kan lide dine nye kabler bedere igen så.. syntes de filtre har noget med at glatte lidt for meget ud i det. |
|
|
Det er ikke længe siden jeg afprøvede det, fortrak klart med filteret i systemet. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, der er jo nok også en del forskel på de filtre, ved mit var det næsten som om det trak hele lydbilledet bagved højtalerne, lige omvendt var det da jeg var omme ved en gut og teste et monster af en ups, det røg hele lydbilledet 1½ meter længere frem af :) og han kunne skaffe en til mig gratis så det går jeg lidt og glæder mig til af få hjem i stuen, den er godt nok ikke pæn men pyt med det ;)
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
| okay, der er jo nok også en del forskel på de filtre, ved mit var det næsten som om det trak hele lydbilledet bagved højtalerne, lige omvendt var det da jeg var omme ved en gut og teste et monster af en ups, det røg hele lydbilledet 1½ meter længere frem af :) og han kunne skaffe en til mig gratis så det går jeg lidt og glæder mig til af få hjem i stuen, den er godt nok ikke pæn men pyt med det ;) |
|
|
Det er bestemt heller ikke min ppfattelse at alle net filter er lie gode. En UPS, hmmm sådan en har jeg aldrig afprøvet i hjemmet, har ellers instaleret flere af slagsen i div. virksomheder, de er ikke lig til at gemme bag anlæget. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|

dan a. skrev:
|
|
hej dan
jamen det var da en skam at du ikke kan/vil bruge det alligevel....( eller misforstår jeg dig ...) det tilbagelænet lyd er ellers lige mig så du må prøve at sætte det på alligevel når vi kommer op ( hvis du gider.. ..)..kamen så må nordost jo lige være noget for dig for det er jo knap så tilbagelænet og meget opfront ikk.... bare en tanke... men det har du jo prøvet...
går og leger lidt med tanken at prøve xindaks gold højtaler kabel... har ikke hørt det men har læst en del POSITIVT om det.... men derfor er det jo ikke sikkert det duer.... men det ligner godt nok en million ... og det gør jo ikke noget... når man ikke kan gemme det af vejen..
men ser frem til vores lille shout out på søndag....
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|

dan a. skrev:
|
|
hej dan
jamen det var da en skam at du ikke kan/vil bruge det alligevel....( eller misforstår jeg dig ...) det tilbagelænet lyd er ellers lige mig så du må prøve at sætte det på alligevel når vi kommer op ( hvis du gider.. ..)..kamen så må nordost jo lige være noget for dig for det er jo knap så tilbagelænet og meget opfront ikk.... bare en tanke... men det har du jo prøvet...
går og leger lidt med tanken at prøve xindaks gold højtaler kabel... har ikke hørt det men har læst en del POSITIVT om det.... men derfor er det jo ikke sikkert det duer.... men det ligner godt nok en million ... og det gør jo ikke noget... når man ikke kan gemme det af vejen..
men ser frem til vores lille shout out på søndag....
mvh john |
|
|
Det er nu ikke opgivet i nu, men spicial signature ht kabel er maget anderledes en hvad jeg eller har hørt, det lukker det hele igennem, men på en afslappende og behalig måde, lydbilledet er enormt stort og akustisk set udgøre det en stor udfordring. Når man så tager med at VA spiller stort og tilbagelænet, så bliver det lidt for meget, nogle nummer lyder ganske fantastisk, mens andre kliver kedelig og i nogle tilfælde bliver musiken for volumiøs. Du skal nok få lov at høre frskellen på dem, er nu også ret spænd på det BONA kabel. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
det glæder jeg mig også til høre.... har aldrig hørt det....jamen bona er det bedste jeg har hørt her hos mig.... men derfor ikke nogen garanti for det lyder godt hos dig jo.....
mvh john
|
| Til top |
|
| |