Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: tidsrøveren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 42
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Fik lige afprøvet det kimber PBJ med tilført 3 lags skærm (fortinet skærm-folie skærm-fortinet skærm), der kom godt nok lidt beder kontrol i kablet, men det sluger luften og gnisten i musiken, men så er det da afprøvet.

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

dan a. skrev:
Fik lige afprøvet det kimber PBJ med tilført 3 lags skærm (fortinet skærm-folie skærm-fortinet skærm), der kom godt nok lidt beder kontrol i kablet, men det sluger luften og gnisten i musiken, men så er det da afprøvet.

Hvad kan jeg sige john, en gang i mellem får man ider, någle er jo letter et få afprøvet en andre.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

jo jo det er rigtig dan
Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

hej dan, hvis du bruger det her http://www.grainger.com/1/1/59538-poly-temp-19155-valve-stem -packing-5-32-x-120.html rundt om kablet inden du smider skjoldet på eller bare en masse ptfe tape skulle du kunne komme uden om det problem, skal snart selv til at experimentere med det ;)edit: det er noget med at skjoldet skal så langt væk fra kablets elektriske magnetfelt ellers så ender man med en noget komprimeret lyd. en anden god ide er at smide en kondensator på 0.01 uf på den ene ende af skjoldet, og det er kun den der skal lodes fast, den anden ende må self ikke loddes på
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
hej dan, hvis du bruger det her http://www.grainger.com/1/1/59538-poly-temp-19155-valve-stem -packing-5-32-x-120.html rundt om kablet inden du smider skjoldet på eller bare en masse ptfe tape skulle du kunne komme uden om det problem, skal snart selv til at experimentere med det ;)edit: det er noget med at skjoldet skal så langt væk fra kablets elektriske magnetfelt ellers så ender man med en noget komprimeret lyd. en anden god ide er at smide en kondensator på 0.01 uf på den ene ende af skjoldet, og det er kun den der skal lodes fast, den anden ende må self ikke loddes på
Tak for tipet, tog bare pbj kablet og krympet en krymeflex omkring kablet, her after lage jeg en fortinet skærm uden om, så en folie skærm for så at afslutte med en fortinet skærm, yder isolering blev enu et lag krympeflex og så lige en strømpe for syns skyd. Det er nu skildt ad igen. Kunne nu godt finde på at lave et bal. kabel ud af to BJC LC-1 kabler ( center leder i det ene kabel=hot, anden center leder=cold).

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

hm efter at have læst en del på nettet så tror jeg det har noget at gøre med at du har brugt det krympeflex.. det er ikke særligt godt især ikke hvis det er pvc, polyolefin skulle være noget bedere og teflon det bedste men også svært at arbejde med.. du kan også prøve med bomuld det skulle være ok bortset fra det suger vand med tiden ;) det skulle være muligt at næsten 100% kunne undgå den komprimerede lyd, men afhænger vist meget af valg af materialer og især om skjoldet er langt nok væk fra kablerne og at skjoldet sider stramt fast. men nu vil jeg snart selv til at prøve ;)
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
hm efter at have læst en del på nettet så tror jeg det har noget at gøre med at du har brugt det krympeflex.. det er ikke særligt godt især ikke hvis det er pvc, polyolefin skulle være noget bedere og teflon det bedste men også svært at arbejde med.. du kan også prøve med bomuld det skulle være ok bortset fra det suger vand med tiden ;) det skulle være muligt at næsten 100% kunne undgå den komprimerede lyd, men afhænger vist meget af valg af materialer og især om skjoldet er langt nok væk fra kablerne og at skjoldet sider stramt fast. men nu vil jeg snart selv til at prøve ;)
Ja, så må du i gang med forsøgene, som man sig" intet vover, intet vinder", i værste fald så kan det jo bare skilles ad igen.

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

nemlig ;) jeg skal nok skrive hvad jeg når frem til når jeg kommer så langt.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

hej dan

hva så er du ved at være klar til vi inviderere dit hjem

mvh john

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

hva så er du ved at være klar til vi inviderere dit hjem

mvh john

Ja ja, jeg har indkøbt den grønne tee,  men vi skal jo ikke gå sukker kold, så en lille kage eller to er da også indkøbt. Når i kommer så spiller jeg med kimber PBJ xlr og chord odyssey 4, men i skal nok komme til at høre de andre.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

...

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

mmmm kage og slik
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
mmmm kage og slik
ja og så lidt god musik, så er den hjemme

Hagrid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hej Dan...

Tusinde tak for en hyggelig dag og lidt aften i din stereo hule  Det var en positiv oplevelse at lytte dine fine sager men så sandelig også at se dem  Med hensyn til Aha oplevelsen så må jeg sige at afkoblingen overraskede mig ret så meget. Forskellen på netkablerne var der også...men retfærdiggør det prisforskellen...hmm  ej negativt ment  Det er mit første lyt på VA og må sgu sige de spiller...og så ser de bare tæskegodt ud  Din Pass overraskede med dens måde at håndtere kræfterne helt til enden...der var bare på intet tidspunkt den mistede pusten  Din cd spille er da bare for lækker  Alt i alt et super set-up og indretning der til fulde matcher det...nice  

Gentager gerne dagen...og åbner også gerne min dør for dig en dags tid. Så skal du sgu høre anlæg der rykker

Til top Vis Hagrid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hagrid

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Hagrid skrev:

Hej Dan...

Tusinde tak for en hyggelig dag og lidt aften i din stereo hule  Det var en positiv oplevelse at lytte dine fine sager men så sandelig også at se dem  Med hensyn til Aha oplevelsen så må jeg sige at afkoblingen overraskede mig ret så meget. Forskellen på netkablerne var der også...men retfærdiggør det prisforskellen...hmm  ej negativt ment  Det er mit første lyt på VA og må sgu sige de spiller...og så ser de bare tæskegodt ud  Din Pass overraskede med dens måde at håndtere kræfterne helt til enden...der var bare på intet tidspunkt den mistede pusten  Din cd spille er da bare for lækker  Alt i alt et super set-up og indretning der til fulde matcher det...nice  

Gentager gerne dagen...og åbner også gerne min dør for dig en dags tid. Så skal du sgu høre anlæg der rykker

Selv tak Henrik, ja må høre de jm lab en dag, har som sagt kun hørt forgængeren uden BE diskanten, men den var bestemt ikke ringe.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Det ser ud som om i havde en hyggelig eftermiddag Dan.

Nu mangler vi bare John ryger på Vienna-vognen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

Hej thuekay, ja vi havde en ganske hyggelig aftermiddag/aften sammen, nu må vi se hvad john får byttet sig til, men tror ikke at han blev skræmt over mødet med VA.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

så kom dagen hvor John og Henrik dragede til århus for at få et lyt på mit anlæg. Fjernsynet var skubbet til side for at vi kunne leje lidt med kablerne.

John havde hans Bona kabel med samt nordost red dawn, mine opfattelse af kablet er at det er meget harmnisk kabel, men det var ikke nogen god partner med chord signalkablerne, det hele blev lidt for stort og rundt, men fungerede fint med johns red dawn. slangernes paredis

Vi fik en snak vedr. netkabler og afkobling, begge emner blev afprøvet i praksis, tror både John og Henrik fik en aha oplevelse ud af det. Så fik vi selvfølgelig også lyttet til en masse musik og er også ret sikker på at John og Henrik nu ved hvad VA og pass handler om. Vi skulle jo også ha lidt godt til ganen.

Vi valgte ikke at tage nogle personlige billeder, for vi vil ikke skræmme nogen .

Alt i alt, havde vi en rigtig hyggelig aftermiddag som sagtens kan tåle at blive gentaget, hvis der er nogen der vil vide hvorledes det lød så forslår jeg i retter henvendelse til John eller Henrik da mine øre nok er lidt farvede.

Til John og Henrik, tak for en hyggelig aftermidag.

hej dan

det var sgu nogle hyggelige timer vi fik banket af der....

ang. slangetesten var det helt klart mit bona og mit nordost det bedst til sin ret med de samligninger vi lavede... det gik ikke så godt med chord og mit.... lidt for meget af det hele.... men må sige at dit nye chord kabel faldt i min smag men smag og behag det... synes det kabel lød godt....

ang netkabel var der helt sikkert en forskel... men som henrik skriver også en stor prisforskel,,,

men alt i alt en rigtig god oplevelse som vi gerne må gentage...

mvh john

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:

hej thue

tror ikke lige nu jeg hopper på vienna vognen... selvom de spillede kanon... og har en mega flot finish........

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Ser hyggeligt ud, jeres lille lytte session  

Jeg har faktisk også overvejede om du ikke gav et lyt en dag? Kan se at du også bor i Århus  

Dit Xindak netfilter, hvad gjorde det ved lyden da du fik det på. Overvejer nemlig at prøve kræfter med noget som vil kunne gi mig lidt bedre strøm/ lyd om dagen, da jeg har store strømproblemer i løbet af dagtimerne

<< Forrige Side af 42 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes