| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Fik lige afprøvet det kimber PBJ med tilført 3 lags skærm (fortinet skærm-folie skærm-fortinet skærm), der kom godt nok lidt beder kontrol i kablet, men det sluger luften og gnisten i musiken, men så er det da afprøvet. |
|
|

|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
| Fik lige afprøvet det kimber PBJ med tilført 3 lags skærm (fortinet skærm-folie skærm-fortinet skærm), der kom godt nok lidt beder kontrol i kablet, men det sluger luften og gnisten i musiken, men så er det da afprøvet. |
|
|

|
|
|
Hvad kan jeg sige john, en gang i mellem får man ider, någle er jo letter et få afprøvet en andre. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo jo det er rigtig dan
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan, hvis du bruger det her http://www.grainger.com/1/1/59538-poly-temp-19155-valve-stem -packing-5-32-x-120.html rundt om kablet inden du smider skjoldet på eller bare en masse ptfe tape skulle du kunne komme uden om det problem, skal snart selv til at experimentere med det ;)edit: det er noget med at skjoldet skal så langt væk fra kablets elektriske magnetfelt ellers så ender man med en noget komprimeret lyd. en anden god ide er at smide en kondensator på 0.01 uf på den ene ende af skjoldet, og det er kun den der skal lodes fast, den anden ende må self ikke loddes på
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
| hej dan, hvis du bruger det her http://www.grainger.com/1/1/59538-poly-temp-19155-valve-stem -packing-5-32-x-120.html rundt om kablet inden du smider skjoldet på eller bare en masse ptfe tape skulle du kunne komme uden om det problem, skal snart selv til at experimentere med det ;)edit: det er noget med at skjoldet skal så langt væk fra kablets elektriske magnetfelt ellers så ender man med en noget komprimeret lyd. en anden god ide er at smide en kondensator på 0.01 uf på den ene ende af skjoldet, og det er kun den der skal lodes fast, den anden ende må self ikke loddes på |
|
|
Tak for tipet, tog bare pbj kablet og krympet en krymeflex omkring kablet, her after lage jeg en fortinet skærm uden om, så en folie skærm for så at afslutte med en fortinet skærm, yder isolering blev enu et lag krympeflex og så lige en strømpe for syns skyd. Det er nu skildt ad igen. Kunne nu godt finde på at lave et bal. kabel ud af to BJC LC-1 kabler ( center leder i det ene kabel=hot, anden center leder=cold). __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hm efter at have læst en del på nettet så tror jeg det har noget at gøre med at du har brugt det krympeflex.. det er ikke særligt godt især ikke hvis det er pvc, polyolefin skulle være noget bedere og teflon det bedste men også svært at arbejde med.. du kan også prøve med bomuld det skulle være ok bortset fra det suger vand med tiden ;) det skulle være muligt at næsten 100% kunne undgå den komprimerede lyd, men afhænger vist meget af valg af materialer og især om skjoldet er langt nok væk fra kablerne og at skjoldet sider stramt fast. men nu vil jeg snart selv til at prøve ;)
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
| hm efter at have læst en del på nettet så tror jeg det har noget at gøre med at du har brugt det krympeflex.. det er ikke særligt godt især ikke hvis det er pvc, polyolefin skulle være noget bedere og teflon det bedste men også svært at arbejde med.. du kan også prøve med bomuld det skulle være ok bortset fra det suger vand med tiden ;) det skulle være muligt at næsten 100% kunne undgå den komprimerede lyd, men afhænger vist meget af valg af materialer og især om skjoldet er langt nok væk fra kablerne og at skjoldet sider stramt fast. men nu vil jeg snart selv til at prøve ;) |
|
|
Ja, så må du i gang med forsøgene, som man sig" intet vover, intet vinder", i værste fald så kan det jo bare skilles ad igen. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemlig ;) jeg skal nok skrive hvad jeg når frem til når jeg kommer så langt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
hva så er du ved at være klar til vi inviderere dit hjem
mvh john
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
hva så er du ved at være klar til vi inviderere dit hjem
mvh john |
|
|
Ja ja, jeg har indkøbt den grønne tee,  men vi skal jo ikke gå sukker kold, så en lille kage eller to er da også indkøbt. Når i kommer så spiller jeg med kimber PBJ xlr og chord odyssey 4, men i skal nok komme til at høre de andre. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
... __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mmmm kage og slik
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
mmmm kage og slik |
|
|
ja og så lidt god musik, så er den hjemme  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Hagrid Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv tak Henrik, ja må høre de jm lab en dag, har som sagt kun hørt forgængeren uden BE diskanten, men den var bestemt ikke ringe. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud som om i havde en hyggelig eftermiddag Dan.
Nu mangler vi bare John ryger på Vienna-vognen __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
Nu mangler vi bare John ryger på Vienna-vognen |
|
|
Hej thuekay, ja vi havde en ganske hyggelig aftermiddag/aften sammen, nu må vi se hvad john får byttet sig til, men tror ikke at han blev skræmt over mødet med VA. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
så kom dagen hvor John og Henrik dragede til århus for at få et lyt på mit anlæg. Fjernsynet var skubbet til side for at vi kunne leje lidt med kablerne.

John havde hans Bona kabel med samt nordost red dawn, mine opfattelse af kablet er at det er meget harmnisk kabel, men det var ikke nogen god partner med chord signalkablerne, det hele blev lidt for stort og rundt, men fungerede fint med johns red dawn. slangernes paredis

Vi fik en snak vedr. netkabler og afkobling, begge emner blev afprøvet i praksis, tror både John og Henrik fik en aha oplevelse ud af det. Så fik vi selvfølgelig også lyttet til en masse musik og er også ret sikker på at John og Henrik nu ved hvad VA og pass handler om. Vi skulle jo også ha lidt godt til ganen.

Vi valgte ikke at tage nogle personlige billeder, for vi vil ikke skræmme nogen .
Alt i alt, havde vi en rigtig hyggelig aftermiddag som sagtens kan tåle at blive gentaget, hvis der er nogen der vil vide hvorledes det lød så forslår jeg i retter henvendelse til John eller Henrik da mine øre nok er lidt farvede.
Til John og Henrik, tak for en hyggelig aftermidag.
|
|
|
hej dan
det var sgu nogle hyggelige timer vi fik banket af der....
ang. slangetesten var det helt klart mit bona og mit nordost det bedst til sin ret med de samligninger vi lavede... det gik ikke så godt med chord og mit.... lidt for meget af det hele.... men må sige at dit nye chord kabel faldt i min smag men smag og behag det... synes det kabel lød godt....
ang netkabel var der helt sikkert en forskel... men som henrik skriver også en stor prisforskel,,,
men alt i alt en rigtig god oplevelse som vi gerne må gentage...
mvh john
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
Nu mangler vi bare John ryger på Vienna-vognen
|
|
|
hej thue
tror ikke lige nu jeg hopper på vienna vognen... selvom de spillede kanon... og har en mega flot finish........
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 26 Oktober 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser hyggeligt ud, jeres lille lytte session
Jeg har faktisk også overvejede om du ikke gav et lyt en dag? Kan se at du også bor i Århus
Dit Xindak netfilter, hvad gjorde det ved lyden da du fik det på. Overvejer nemlig at prøve kræfter med noget som vil kunne gi mig lidt bedre strøm/ lyd om dagen, da jeg har store strømproblemer i løbet af dagtimerne  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |