Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 20:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: tidsrøveren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 42
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 12 November 2009 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

ja det er ikke altid bare fordi det er dyrt det så også er godt.... jeg læser tit det norske high fidelity... som næsten altid tester det dyre grej som vi andre kun kan drømme om...men der er det tit de meget dyre ting for dårlig kritik... egentlkig for dårlig når man tænker på prisen.... skal lige siges her at jeg godt ved de er tydelig farvet af nogle bestemte mærker... og de duer altid......

men endnu et eks. på at prisene næppe kan retfærdiggøres på de meget dyre ting.... og det kimber du skriver til 16k kan jo næppe retfærdiggøres.... ikke i min verden ... men det har vi jo tit skrevet og snakket om....

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 November 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

tror nu at i det rette system, så vil det være helt fantastisk, men stadig mange penge

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
tror nu at i det rette system, så vil det være helt fantastisk, men stadig mange penge

det kan godt være du har ret i det dan... men synes bare kabler i den prisklasse er svær at retfærdiggøre... bare min mening...men kan selvfølgelig være jeg ikke lever min hobby fuldt ud........

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Jeg ser sådan på det at det er lige meget hvilken komponent der er dyrest i systemet, det handler bare om at få så meget vellyd som mulig for de penge man er villig til at invistere i et system, også selv om det skulle vise sig at et kabel bliver dyreste komponent. Vil dog sige at sansynligheden for at et kabel bliver dyreste komponent er ikke volsom stor, da jeg vil tro at man er bedere tjent med dyre elektronk/ht.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

jo jo dan men må sige ang. kabel der har en smerte grænse.... selv om smertegrænsen er rykket en del de sidste par år.... jeg har det bare nega svært ved at smide feks 10 k efter et kabel... havde det på samme måde i mange år med pick-upper... indtil den sidste pick -up jeg havde, hvor jeg ofrede 8500 kr på en pick-up.... uha den lød godt men kan jeg retfærdiggøre den pick-ups pris....nej det tror jeg ikke....det har måske noget at gøre med det ikke syner af meget især med en pick-up.... lidt tosset ved det godt

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 November 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hej Dan

Tak for hjælpen sidst. Synes de skruer så lidt små ud sammenlignet med de andre, men tv´et hænger stadig

Jeg er lidt spændt på at høre hvad du skal bruge 40 fod BJC LC-1 kabel til. Højttalerekabel?
Til top Vis Langendorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Langendorf

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2009 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Langendorf skrev:
Hej Dan

Tak for hjælpen sidst. Synes de skruer så lidt små ud sammenlignet med de andre, men tv´et hænger stadig

Jeg er lidt spændt på at høre hvad du skal bruge 40 fod BJC LC-1 kabel til. Højttalerekabel?
Bare rolig, de knækker ikke.

Højtalerkabel, hehe, nej men har to modeler i tankerne, første er at lave et kabel hvor man bruger to kabler til at lave et, dvs. at center lederen i det ene kabel er hot leder og center lederen i det andet kabel er cold leder, skærmen i begge kabler vil så "bare" være skærm, så for at lave et 1m sæt bruges 4m lc-1. Det andet kabel jeg har i tankerne er at slagte lc-1 kablet, så man kun bruger center lederne med dennes isolering, to center ledere snoes om hinanden til henholgsvis hot og cold leder, kommes så i en 9/12 slange, den ene ende lukkes med varm lim, når den er kold hældes sand i slangen og man banke på slangen så sandet kompromeres om lederne, når slangen er næsten fuld lukkes den anden ende med varm lim, så trækkes en skærm uden om slangen og stifterne i xlr stikket lodes på ledningerne/skærmen, her efter limes metal huset fra xlr stikket fast og yder isolering tilføres. Det bliver nok et p...e stiv kabel på omkring 15mm i dia. Der er købt nok lc-1 til at lave en rca udgave af kablet, hvis en af modellerne er fremregende, de 40 fod står i 550 kr inc. fragt og told, så det er bare mig der får ider som skal prøves af.

PS. hvid du har det bedere med nogle tykker skruger, så vil jeg godt lige se om der er nogle på arbejde, så bare give lyd fra dig.

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Det lyder sku spændende.

Men Kunne det ikke tænkes, at noget af det der gør lc-1 kablet så godt, er at det er crimpet og ikke loddet? Måske du skulle starte med at lave et loddet sæt, og teste det mod et crimpet. Det kunne jeg godt tænke mig at høre. Hvis du ikke har flere crimpet sæt tilbage kommer jeg gerne forbi med et

Jeg har tjekket fischers side og de skulle kunne holde 200kg pr. stk. Med træskruer. Så jeg tror det holder. Ellers tak for tilbudet

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Langendorf skrev:
Det lyder sku spændende.

Men Kunne det ikke tænkes, at noget af det der gør lc-1 kablet så godt, er at det er crimpet og ikke loddet? Måske du skulle starte med at lave et loddet sæt, og teste det mod et crimpet. Det kunne jeg godt tænke mig at høre. Hvis du ikke har flere crimpet sæt tilbage kommer jeg gerne forbi med et

Jeg har tjekket fischers side og de skulle kunne holde 200kg pr. stk. Med træskruer. Så jeg tror det holder. Ellers tak for tilbudet
Vil entlig gerne crimpe, men kender ikke nogle xlr stik hvor man kan crimpe stifterne, så satser på HGA sølv lodetin (knap 5% sølv). Hvis jeg ikke syntes det bliver godt, så er der ikke nogen grund til at sammenligne med det "originale" crimpet kabel, men bliver det godt så kan det da være sjovt at teste dem mod hinanden.

Langendorf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 November 2009 kl. 04:59 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Langendorf skrev:
Hej Dan Tak for hjælpen sidst. Synes de skruer så lidt små ud sammenlignet med de andre, men tv´et hænger stadig Jeg er lidt spændt på at høre hvad du skal bruge 40 fod BJC LC-1 kabel til. Højttalerekabel?

Højtalerkabel, hehe, nej men har to modeler i tankerne, første er at lave et kabel hvor man bruger to kabler til at lave et, dvs. at center lederen i det ene kabel er hot leder og center lederen i det andet kabel er cold leder, skærmen i begge kabler vil så "bare" være skærm, så for at lave et 1m sæt bruges 4m lc-1. Det andet kabel jeg har i tankerne er at slagte lc-1 kablet, så man kun bruger center lederne med dennes isolering, to center ledere snoes om hinanden til henholgsvis hot og cold leder, kommes så i en 9/12 slange, den ene ende lukkes med varm lim, når den er kold hældes sand i slangen og man banke på slangen så sandet kompromeres om lederne, når slangen er næsten fuld lukkes den anden ende med varm lim, så trækkes en skærm uden om slangen og stifterne i xlr stikket lodes på ledningerne/skærmen, her efter limes metal huset fra xlr stikket fast og yder isolering tilføres. Det bliver nok et p...e stiv kabel på omkring 15mm i dia. Der er købt nok lc-1 til at lave en rca udgave af kablet, hvis en af modellerne er fremregende, de 40 fod står i 550 kr inc. fragt og told, så det er bare mig der får ider som skal prøves af.

PS. hvid du har det bedere med nogle tykker skruger, så vil jeg godt lige se om der er nogle på arbejde, så bare give lyd fra dig.

lyder spændende. hvorfor sand?
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Langendorf skrev:
Søgte lidt efter det. Det ser ud at til at Neutrik laver xlr stik som kan crimpes.

http://www.neutrik.com/us/en/lighting/210_t2_966013313/NC3MX X-HA_detail.aspx

http://www.neutrik.com/us/en/lighting/204_317759770/XLR_Cabl e_Connector_Accessories_productlist.aspx
Hmm, det ser ud til at man kan få nogle andre stifter som kan monteres i det "normale" Neutrik xlr stik.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2009 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
dan a. skrev:

Langendorf skrev:
Hej Dan Tak for hjælpen sidst. Synes de skruer så lidt små ud sammenlignet med de andre, men tv´et hænger stadig Jeg er lidt spændt på at høre hvad du skal bruge 40 fod BJC LC-1 kabel til. Højttalerekabel?

lyder spændende. hvorfor sand?
Ved ikke om du har fulgt denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75346&K W, hvis du læser tråden vil du vide at jeg byggede et power-kabel med sand, virkningen var rimelig god, og der fra kommer tanken om at lave et signalkabel efter samme princip.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

...

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 November 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Lyttetest--- venter på du får dem tilspillede..
Ser super flotte ud ihvertfald.

Hænger lige på her.

Mvh. Offcourse

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Ja, så opstod det første problem, da det sand dæmpet kabel er extrem stiv og det xlr stik jeg havde ikke gav ret megt anlægflade at lime kablet på, så sprang den ene limning op i det ene stik, øv øv, så må lige i tænkeboks for at regne ud hvordan jeg får lavet en bedere løsning.

Det dobbelt lc-1 kabel er til gengæld i top form, som jeg husker det normale lc-1, så er dobbelt lc-1 en anelse bløder i lyden, men der skal helt klart laves a-b test mellem de to. Måske jeg kunne lokke Pierre til at tage hans lc-1 kabel med når han kommer på torsdag, så er der jo basis for en sammenligning, en anden mulighed er Michael (langendorf) kommer forbi med hans lc-1, men det skal nok lykkes på den ene aller anden måde.

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

må indrømme jeg er ikke meget for lc-1 standard... men kan da godt være det kan noget uden dens skærme og så snoet, men jeg syntes du skulle prøve 89259 og 1506a twisted, det kan nemlig nogen triks.. har ikke prøvet det med skræm endnu, ved ikke hvor meget støj jeg har nemlig så kan godt være der er noget at hente, men hold da op en åben lyd jeg har med det kabel!!
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2009 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
må indrømme jeg er ikke meget for lc-1 standard... men kan da godt være det kan noget uden dens skærme og så snoet, men jeg syntes du skulle prøve 89259 og 1506a twisted, det kan nemlig nogen triks.. har ikke prøvet det med skræm endnu, ved ikke hvor meget støj jeg har nemlig så kan godt være der er noget at hente, men hold da op en åben lyd jeg har med det kabel!!
Du må jo komme forbi en dag så jeg kan få hørt en af de banditer du har lavet

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

jamen det må da finde ud af på et tidspunkt.. men koster ikke meget hvis du vil prøve selv ;)

et andet kabel jeg gerne vil prøve er http://www.vhaudio.com/wire.html (vhaudio pulsar) man kan både købe det råt og færdig lavet, det er lavet i samarbejde med ham der designede 89289/1506a og det koster jo ikke meget hvis man selv terminere. VH Audio Pulsar TM Miniature Coaxial Cable o Pulsar TM Miniature Coaxial Cable

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Det ser skam også spændene ud, jegkunne ellers også godt tænke mig at slagte et belden 1671B for dettes center leder og så lave et kabel af parsnoet centerledere. Ved bare ikke lige hvor man kan købe dette kabel i de små mængder der er tale om her.

<< Forrige Side af 42 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes