Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: tidsrøveren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 42
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 November 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Noget af nogle slanger Dan. Hvordan lyder de så de Voodoo ?
Dit strømkabel ligner et VdH Mainserver Hybrid. Er det noget der duer ?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 November 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Hej Thue, Voodoo signal kablerne lyder harmoniske, stort lydbillede på alle leder, dog tror jeg der er lidt mere bid i black magic kablerne, men da jeg har ungerne i denne uge, så bliver der først rigtig lyttet. voodoo ht kablet er ubetinget det beste ht kabel jeg nogen sinde har ejet, lydmessigt kan jeg ikke finte en eneste ting at klage over, der er faktisk kun de kabelsko de bruger jeg syntes er lidt små.

strømkabel: ja, det er vdh the mainsserver hybrid, jeg bruger dem på mine kilder, har faktisk haft det før. Første gang var da jeg lånte det på opfordring fra forhandleren(hifihuset), han havde haft gode erfaringer med det på hans gamut cd3, men havde ikke den store effekt på gamut di150, lånte det med hjem til min linn ikemi og gav en rigtig god effekt på den, udskiftede så linn ikemi til audia flight cd two, her var det en forringelse i forhold til audia's standart kabel, så kablet blev solgt, udskiftede så audia'en til Audio aero og lånte et mainsserver igen, det var en klar forbædring på denne maskine og på riaa'en, men furutech er klart bedere til pass'en, 2 stk vdh kabler blev indkøbt igen . Hvilken effekt har kablet så ? mere ro og det er lige som om at der bliver en let fokusering på mellemtonen, det er som om at man får lov til at høre mere af den musik der er på skiven uden forstyrende elementer. Det var effekten på AA og linn, men audiaen blev lydbilledet noget mindre og var ikke rigtig nærværende, Så vil sige det sådan at det er et kabel jeg vil anbefale folk at låne med hjem og prøve på deres kilder, men bestemt ikke et jeg vil anbefale at købe uden at ha prøvet det hjemme først.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 November 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

thuekay skrev:
Hej Thue, Voodoo signal kablerne lyder harmoniske, stort lydbillede på alle leder, dog tror jeg der er lidt mere bid i black magic kablerne, men da jeg har ungerne i denne uge, så bliver der først rigtig lyttet. voodoo ht kablet er ubetinget det beste ht kabel jeg nogen sinde har ejet, lydmessigt kan jeg ikke finte en eneste ting at klage over, der er faktisk kun de kabelsko de bruger jeg syntes er lidt små.

strømkabel: ja, det er vdh the mainsserver hybrid, jeg bruger dem på mine kilder, har faktisk haft det før. Første gang var da jeg lånte det på opfordring fra forhandleren(hifihuset), han havde haft gode erfaringer med det på hans gamut cd3, men havde ikke den store effekt på gamut di150, lånte det med hjem til min linn ikemi og gav en rigtig god effekt på den, udskiftede så linn ikemi til audia flight cd two, her var det en forringelse i forhold til audia's standart kabel, så kablet blev solgt, udskiftede så audia'en til Audio aero og lånte et mainsserver igen, det var en klar forbædring på denne maskine og på riaa'en, men furutech er klart bedere til pass'en, 2 stk vdh kabler blev indkøbt igen . Hvilken effekt har kablet så ? mere ro og det er lige som om at der bliver en let fokusering på mellemtonen, det er som om at man får lov til at høre mere af den musik der er på skiven uden forstyrende elementer. Det var effekten på AA og linn, men audiaen blev lydbilledet noget mindre og var ikke rigtig nærværende, Så vil sige det sådan at det er et kabel jeg vil anbefale folk at låne med hjem og prøve på deres kilder, men bestemt ikke et jeg vil anbefale at købe uden at ha prøvet det hjemme først.

Det lyder ikke helt ringe med det Voodoo
Det kunne godt være jeg skulle prøve at have sådan et Vdh strømkabel hjem på prøve på cdspilleren og forforstærkeren og se om det giver noget.

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 November 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

når du nu er igang med at teste alle kabler i verden kan du så ikke teste http://www.morrowaudio.com/interconnects.htm og http://www.groverhuffman.com/home begge meget spændende.. jeg skal snart have et arbejde så jeg kan få råd til at lege med
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 November 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

hej dan

uuuppss det har jeg sgu glemt igen med de billeder jeg skal nok få taget nogle.... som lovet ...

men ser da meget godt ud dit nye kabler... spændende

mvh john

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
når du nu er igang med at teste alle kabler i verden kan du så ikke teste http://www.morrowaudio.com/interconnects.htm og http://www.groverhuffman.com/home begge meget spændende.. jeg skal snart have et arbejde så jeg kan få råd til at lege med
Hej, det er bare et spørgsmål lidr start kapital, det er ikke mange af de kabler jeg har haft som er købt fra nye, en del er købt i england 2nd-hand og nogle har jeg faktisk tjent penge på når de er solgt igen, det er ganske enkelt et spørgsmål om at have en fornemmelse for om købs prisen er rigtig. Hvis man køber og sælger på denne måde, så kan man få afprøvet en del uden det kommer til at koste en formuge.

Kender ikke kablerne du linker til, men ser spændene ud, dog er der ikke planer om udskiftning af voodoo kablerne lige om hjørnet.

PS. DIY projekter er oftest tilsæt, de penge man bruger på at købe stumper til et diy projekt får man ikke ind igenv hvis det skal sælge(om muligt), så det er mere for personlig tilfresstillelse. 

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Så er lytningen startede på voodoo cable ultralinear signalkabler, det levere et meget stort lydbillede uden skarpe kanter, der er en let fokus på mellemtonen. højde og brede er til ug, men dybde perspektivet kunne godt være beder. Har koblet black magic rca kablet til cd-afspilleren også, så det er nemmer at sammenligne de to, BM spiller så en anelse smaller, men lever så varen i dybdeperspektivet samt det virker som om der er lidt mere kant på lyden. Over den næste uges tid vil jeg afspille så meget forskellig musik som muligt, så melder jeg ud med hvilket der er det mest alsidige, hvilket så får lov at blive i systemet.

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

hej kom til at se du er online, så vil bare lige spørge om du har fået testet dit dobbelt lc-1 snoet (slagtet) hvad syntes du om det ?
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
hej kom til at se du er online, så vil bare lige spørge om du har fået testet dit dobbelt lc-1 snoet (slagtet) hvad syntes du om det ?
Det er super godt fra mellemtonen og op, vi snakker virkelig top klasse, så er der jo lige bunden, den er strem, men mangler niv., det er som om at mellemtonen og top spiller højere en bunden. Det "normale lc-1 har heller ikke en særlig fyldig eller dyb bund, men her er det bare tydliger, forskælden mellem mel/top og bund er noget større.

Jeg har tænkt lidt over hvorda det kunne være og hælder lidt til modstanden i kablet, lc-1 har en forholdsvis tynd center leder, men skærmen som er to skærme lagt sammen har et stort mm2, så hot leder er tynd, men cold leder er meget tyk. I mit dobbelt lc-1 hot & cold begge tynde og derfor udgøre kablet som helhed en større modstand. Det er et gæt, men er umidelbart den eneste forklaring jeg kan komme på.

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

mente ellers at du også prøvede dem slagtet uden skærm ? ellers ville jeg gerne høre hvad du syntes om dem sådan.. 

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
mente ellers at du også prøvede dem slagtet uden skærm ? ellers ville jeg gerne høre hvad du syntes om dem sådan.. 
Det er ikke forsøgt, det du nok tænker på er at da jef fik besøg af John og Henrik, så havde jeg lavet et uskærmet kabel af noget alm. antenne kabel på samme måde som dine, dog var der så ogse en ferrit beat blok på hvert kabel.

Der kommer måske et uskærmet forsøg på et tidspunkt

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

ja det kan godt ske. men ellers er jeg lutter øre til hvad du syntes om dem.. det er klart der kommer for meget materiale hvis du bruger alle skærme i twisted pair.. i det mindste skulle du bruge de ydre hvor du kun sætter dem til i den ene ende ?

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
ja det kan godt ske. men ellers er jeg lutter øre til hvad du syntes om dem.. det er klart der kommer for meget materiale hvis du bruger alle skærme i twisted pair.. i det mindste skulle du bruge de ydre hvor du kun sætter dem til i den ene ende ?
De to skærm i lc-1 kablet ligger direkte oven på hinnanden så de har elektrisk forbindelse, havde de lavet lc-1 kablet som et coax kabel med to seperate skærme, så ville det jo være enkelt at lave et bal. kabel ud af det. 

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
hugoheinninja skrev:
De to skærm i lc-1 kablet ligger direkte oven på hinnanden så de har elektrisk forbindelse, havde de lavet lc-1 kablet som et coax kabel med to seperate skærme, så ville det jo være enkelt at lave et bal. kabel ud af det. 

ah okay det rigtig :)

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

...

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

spændene  hvor har du købt dem ?.

hvis du har penge nok  så prøv vhaudio spectrum cu med wbt plugs her der er 60 dages fuld returret.. har en eller anden ide om man ikke behøves at kigge videre når først man har prøvet dem.. men damn de koster!

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
spændene  hvor har du købt dem ?.

hvis du har penge nok  så prøv vhaudio spectrum cu med wbt plugs her der er 60 dages fuld returret.. har en eller anden ide om man ikke behøves at kigge videre når først man har prøvet dem.. men damn de koster!
Hej, jeg går ud fra at der sølv lederne du spørger til, det er disse.

http://www.tm3connections.com/displayproduct.php?product_id= 123&category_id=95

Forhandleren har også mange DIY stumper til rimelige penge.

PS. Tror det er HGA sølv leder, da de også forhandler HGA fabriksmonteret kabler.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Som låvet vil jeg lige melde tilbage med indtryk fra seneste diy kabel, har entlig kun to anke punkter,1: har en lidt hård top. 2: mangler lige den sidste krop på musikken, har en anelse om at det dobbelte antal ledere vil løst dette problem. Ud over de to nævnte punkter så er resten meget godt bunden er tør og stram, det har en hurtig og meget direkte måde at spille på, samt der er virkelg højt til loftet, med fremragende detalje rigdom. Tror bestemt ikke jeg er færdig med at leje med det HGA sølv.

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Sendt: 19 December 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har på fornemmelsen at det kan være teflon isoleringen der giver den hårde top, det er i hvert tilfælde det jeg selv har oplevet med teflon og sølv.

Hvorimod kobber og teflon går rigtigt godt i spænd i toppen, her kan kobberet gøres bedre i toppen, mens sammenhængen i bund og mellemtone bevares, ved brug af teflon isolering.

Manglen på krop kan sikkert findes som du selv er inde på ved det lidt tynde sølvkabel, her kan du køre dobbelt eller et kraftigere kvadrat.

Men ellers et pænt og spændende DIY kabel. 

Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:

Jeg har på fornemmelsen at det kan være teflon isoleringen der giver den hårde top, det er i hvert tilfælde det jeg selv har oplevet med teflon og sølv.

Hvorimod kobber og teflon går rigtigt godt i spænd i toppen, her kan kobberet gøres bedre i toppen, mens sammenhængen i bund og mellemtone bevares, ved brug af teflon isolering.

Manglen på krop kan sikkert findes som du selv er inde på ved det lidt tynde sølvkabel, her kan du køre dobbelt eller et kraftigere kvadrat.

Men ellers et pænt og spændende DIY kabel. 

Hej Gorm

Jeg har lige bestilt noget mundorf 3 x 0,5 mm sølv 99%/guld 1% i en bomulds strømpe, vil bruge den ene leder til hot og de to andre til cold, de enkelte leder er også teflon isoleret, men pga. den 1 % guld i lederne, så skulle man slippe for den typiske sølv hårhed i toppen, da leder antallet på cold er dabbelt af hvad der er nu, så håber jeg det takler problemet.

Tak for de rossende ord.

<< Forrige Side af 42 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes