| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 31 December 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til alle bruger her på H4A, tak for i år, i ønskes alle en behalig aften og et godt nytår.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 05 Januar 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Dan, ja det er da noget aff et anlæg der allerede for 15 år siden var i støbeskeen. Er det Sony eller hur og hvad med højttalerne? Man skal lige slette det der er efter den sidste skråstreg for at få dit link til at virke, sådan at det kommer til at hedde http://img709.imageshack.us/img709/6356/scan0001zu.jpg eller Dan´s anlæg for 15 år sidenIkke at jeg vil kloge i den eller sådan
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej Dan, ja det er da noget aff et anlæg der allerede for 15 år siden var i støbeskeen.
Er det Sony eller hur og hvad med højttalerne?
Man skal lige slette det der er efter den sidste skråstreg for at få dit link til at virke, sådan at det kommer til at hedde http://img709.imageshack.us/img709/6356/scan0001zu.jpg
eller Dan´s anlæg for 15 år siden
Ikke at jeg vil kloge i den eller sådan
|
|
|
Hej Morten, billedet vises fint på min skærm, men ellers er det fint du retter til  , Anlæget den gang bestod af JBL 4410A ht, Denon PMA 1560 forst. (2x150w 8ohm), Cd-afspiller var en Denon til knap 3K,(kan ikke huske nummeret), tuneren var en entry level Denon, båndoptageren var en af de helt store modeller fra Denon, så var der en SS prossesor fra yamaha. En vigtig erfaring med JBL'erne som andre måske kan bruge er at de ganske enkelt elsker strøm, der behøves ikke volsom mang watt for at den spiller højt, men den yder bare langt fra max før der kommer en stor lytte/kondensator bank og kraftig trafo bag, med en Denon PMA 1060 (2x105w 8ohm) lød de væsentlig ringere, det er desvære en fejl jeg jævnlige ser hos bruger har på H4A som ejer JBL 4410A eller 4412A. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt med et billede af en vaskeægte 90´er anlæg  Du glemmer jo at nævne den aldeles udemærkede Jamo centerhøjttaler. Den kan jeg huske som var det i går fra min fars 5.1 båt-båt snurre-rundt lyd fra samme tidsperiode. Den er sgu kommet lidt mere styr på kablerne du
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Fedt med et billede af en vaskeægte 90´er anlæg 
Du glemmer jo at nævne den aldeles udemærkede Jamo centerhøjttaler. Den kan jeg huske som var det i går fra min fars 5.1 båt-båt snurre-rundt lyd fra samme tidsperiode.
Den er sgu kommet lidt mere styr på kablerne du
|
|
|
He-he, ja det er en jamo center 200, bagkanalerne var nogen jamo på stander som lige kunne tages frem(stod bag stuge døren) og kablerne rulle ud over gulvet når de skulle bruges, som en anden piug and play løsning. Håbløs løsning i en lille lejlighed, hvor stuen kun var ca. 24-25 m2 og skulle bruges som spisestue samtidig.  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
thuekay skrev:
Fedt med et billede af en vaskeægte 90´er anlæg 
Du glemmer jo at nævne den aldeles udemærkede Jamo centerhøjttaler. Den kan jeg huske som var det i går fra min fars 5.1 båt-båt snurre-rundt lyd fra samme tidsperiode.
Den er sgu kommet lidt mere styr på kablerne du
|
|
|
He-he, ja det er en jamo center 200, bagkanalerne var nogen jamo på stander som lige kunne tages frem(stod bag stuge døren) og kablerne rulle ud over gulvet når de skulle bruges, som en anden piug and play løsning. Håbløs løsning i en lille lejlighed, hvor stuen kun var ca. 24-25 m2 og skulle bruges som spisestue samtidig. |
|
|
Lyder smart  Rigtig Pluuuuuuuuuuuuuug and Play løsning... __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hugoheinninja Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå hvordan lyder de så de nye kabler der ?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
nå hvordan lyder de så de nye kabler der ?  |
|
|
Jeg har spillet på dem i 15-20 timer nu, i følge de oplysninger jeg har, så tager det omkrig 200 timer inden det er helt tilspillet,  , disse to siger det hele. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Har kun haft tid til at spille ganske kort tid på det, men lydn er i hvert fald noget varmer en hvad jeg ellers har hørt fra sølv kabler.
Jeg sad så sammen med min datter i dag og så gamle foto fra mine yngere dage, i blandt billederne var så et af mit anlæg som vel er taget for ca. 15 år siden. Jeg har scannet billedet, da i ikke skal snydes for det, sjovt jeg kan tydelig huske det system, det var ikke dumt til de små penge det kostede.

|
|
|
Det er sgu ikke blevet meget bedre siden hva?!   __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
dan a. skrev:
hugoheinninja skrev:
nå hvordan lyder de så de nye kabler der ?  |
|
|
Jeg har spillet på dem i 15-20 timer nu, i følge de oplysninger jeg har, så tager det omkrig 200 timer inden det er helt tilspillet, , disse to siger det hele. |
|
|
ja det er sandt. har ikke arbejdet så meget med sølv kabler men jow. det skulle vist tage et helvedes tid at spille til.
|
|
|
Mundorf sølv(99%)/guld(1%) er noget varmere i lyden en jeg ellers har hørt fra sølv kabler og tendensen med den hård top har det heller ikke, men en god mængde luft i toppen, den øvre mellemtone har lidt "in your face" effekt, som er med til at det hele virker mere livlig, bunden er ikke den dybeste, men ok, og rimelig fast, man har ikke fornemmelsen af at den bliver oppustet, så er spændt på hvordan det lyder efter de 200 timer, for der har allerrede været let sporlige ændringer på de første 15-20 timer __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
meget spændene glæder mig til at hører mere :) hvad har det så kostet sådan et sæt?
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
hugoheinninja skrev:
| meget spændene glæder mig til at hører mere :) hvad har det så kostet sådan et sæt? |
|
|
Det består af 2x1m mundorf 3x0,5 flet i bomuldsstrømpe, med levering fra england 58£, så er brugt 4 stk neutrik xlr stik a 60 kr. pr. stk og så er der krympeflex og kabel strømpe for 90 kr, så totalt set er der for ca. 850 kr. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
har fuldt lidt med i din kabel leg med det mundof.... det kan være jeg skal prøve at lokke dig til at lave etm sæt til mig bare med rca stik istedet for xlr.... ..
tænker på at skifte mit nordost ud og du skriver jo meget positivt om det... især det med at et sølvkabel spiller varmt som du skrev tiltaler mig....
men ved selvfølgelig ikke om du gider lave til andre...
mvh john
|
| Til top |
|
| |