| Forfatter |
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 14 Januar 2010 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må I jo på besøg herovre næste gang......sgu ikke andet for, selvom jeg jo lidt mangler en forforstærker......men det spiller da 
Og nej, din Pass har jo en voldsom trafo osv, så klart den holder dem i et jerngreb. Men havde heller ikke regnet med, at NAD'en ville være så lys i forhold til......det var ikke lige et hit i din kombo 
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dan
Vil også lige takke for en hyggelig aften. Det er et dejligt setup du har og en meget lækker og musikalsk lyd. At Strauss er en stor højttaler høres - FEDT . Aftenen bød dog på en skuffelse med min NAD M3. Havde forventet at den havde givet Pass kamp til stregen . Et match med Strauss duede bare ikke. Men det er jo det spændende med hifi. Nogen kombinationer matcher perfekt, andet lyder AHT og naboens lyder skrækkeligt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
Så har vi igen holdt en lille hygge/musik aften, tak for besøget M4L, Dumbo og Neon, det var super hyggelig, ud over at vi fik hørt en masse musik, så fik vi også hørt M4L's NAD M3 på strauss'erne, vi var alle enig om at det vist ikke var den mest heldige sammensætning, man kunne også fornemme at pass'en hade lidt flere kræfter at rykke med.
MN1974, du må med næste gang, ærgelig du ikke kunne i aften.
|
|
|
hej dan
så kunne din pass blive slukket efter jeres musik aften med æren i behold var ....
synes det er fedt man er begyndt at have sådan nogle aftner... de er skide hyggelige og synes man får lidt nemmere ved at skifte hvis man da skal det... når man får de input på sådan nogle aftner... man høre jo forskellige ting som kunne være det man søger.....ikk sandt
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
|
Så har vi igen holdt en lille hygge/musik aften, tak for besøget M4L, Dumbo og Neon, det var super hyggelig, ud over at vi fik hørt en masse musik, så fik vi også hørt M4L's NAD M3 på strauss'erne, vi var alle enig om at det vist ikke var den mest heldige sammensætning, man kunne også fornemme at pass'en hade lidt flere kræfter at rykke med.
MN1974, du må med næste gang, ærgelig du ikke kunne i aften.
|
|
|
hej dan
så kunne din pass blive slukket efter jeres musik aften med æren i behold var ....
synes det er fedt man er begyndt at have sådan nogle aftner... de er skide hyggelige og synes man får lidt nemmere ved at skifte hvis man da skal det... når man får de input på sådan nogle aftner... man høre jo forskellige ting som kunne være det man søger.....ikk sandt
|
|
|
Sådanne aftener er virkelige lærige og bestemt noget der kan anbefales __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men helt rart at høre Joe Strong albummet uden SSSSSSSSS herhjemme . Men underligt at der er så stor forskel
Follow Me
FEDT ALBUM IØVRIGT __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
forskellen kan den ikke være at dan straus'er går lidt landt ned i ohm.... mener at ha læst at den ned til 2.8 ohm... og dermed presser den nad lidt mere end dan's pass.... har ihvertfald oplevet noget ligende
de er helt sikkert lærige de aftner.... også så er det jo altid rart at snakke med nogle artsfæller 
mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
forskellen kan den ikke være at dan straus'er går lidt landt ned i ohm.... mener at ha læst at den ned til 2.8 ohm... og dermed presser den nad lidt mere end dan's pass.... har ihvertfald oplevet noget ligende
de er helt sikkert lærige de aftner.... også så er det jo altid rart at snakke med nogle artsfæller 
mvh
|
|
|
Tror at den dykker mere end 2,8 ohm ved kraftige udladninger
Kan måske være det. Strauss skal virkelig have noget saft for at synge og her har pass Int. 150 en noget kraftigere bestykning i udgangstrinnet. Det høres!
Spillemåden på Pass var ihvertfald mere afrundet i toppen __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen M4L, du må jo have sådan en Pass fætter derhjemme  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
|
Jamen M4L, du må jo have sådan en Pass fætter derhjemme 
|
|
|
Pierre
Den har altid været med i mine hifidrømme . Kunne være fedt at høre Dan a´s __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
john pedersen skrev:
|
mvh
|
|
|
Tror at den dykker mere end 2,8 ohm ved kraftige udladninger
Kan helt sikkert være det. Strauss skal virkelig have noget saft for at synge og her har pass Int. 150 en noget kraftigere bestykning i udgangstrinnet. Det høres!
|
|
|
ja det gør kun hele mere skidt for din ellers fremragende forstærker....ved ikke hvor stor strømforsyninger er i din nad med dan pass er jo pænt stor så jeg tror det er problemet uden jeg skal gøre mig alt for klog 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov, der har været gang i den inden for de sidste timer, John-enig i at disse aftner er en rigtig god ide, det er sjovt at få input fra andre. vedr. strauss så kan den teoretisk dykke ned okring 1,8-1,9 ohm, men tvivler på matrialet man lyttere til udløser så volsomme dyk.
M4L-jeg regnede heller ikke med at de skarpe S lyde var der hjemme hos dig, så havde vi jo nok hørt det da vi besøgte dig, så må konkludere at NAD M3 er en rigtig god amp, især til prisen, men deb har nogle begrænsninger, er dog ret sikker på at den vil kunne drive de fleste højtalere uden problemer. Du siger bare til hvis et besøg med pass'en under armen skal til __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
du tror ikke dine straus kan være en del af den lyd der kom med den nad.... hvis den dykker til under 2 ohm så kan det jo presse nad'en vil jeg mener, har selv oplevet noget tilsvarende og der var det min forstærker jeg havde på det tidspunkt der mistede pusten lidt eller en del... for den blev skarp og lød meget presset... ja oplevede det samme
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
hej dan
du tror ikke dine straus kan være en del af den lyd der kom med den nad.... hvis den dykker til under 2 ohm så kan det jo presse nad'en vil jeg mener, har selv oplevet noget tilsvarende og der var det min forstærker jeg havde på det tidspunkt der mistede pusten lidt eller en del... for den blev skarp og lød meget presset... ja oplevede det samme
mvh |
|
|
måske, det er svært at sige hvad årsagen er, syntes generelt at den var lys i klangen, hvis den mistede pusten, så syntes jeg den kun burde være lys når det går vildt for sig. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
forstærkeren ser den stadivæk ind i givende belastnig uanset hvor højt man spiller ????... og hvis den er svær vil det påvirke forstærkeren selv om man ikke spiller vildt højt.... jeg ved det ikke men fik det at vide ved en radio mehaniker jeg kendte.... har ikke meget forstand på det.. kun hva jeg selv har oplevet.... men er jo ikke inde i det tekniske  ...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan har du set der er et sæt straus til salg for 15k det er da rimelig billigt ik
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
forstærkeren ser den stadivæk ind i givende belastnig uanset hvor højt man spiller ????... og hvis den er svær vil det påvirke forstærkeren selv om man ikke spiller vildt højt.... jeg ved det ikke men fik det at vide ved en radio mehaniker jeg kendte.... har ikke meget forstand på det.. kun hva jeg selv har oplevet.... men er jo ikke inde i det tekniske ... |
|
|
impedansen er den samme, men når der skruges op, så skal forstærkeren levere en del mere strøm. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| hej dan har du set der er et sæt straus til salg for 15k det er da rimelig billigt ik |
|
|
jo, jeg har set annoncen og jo det er billigt, jeg gav 16500 kr. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
forstærkeren ser den stadivæk ind i givende belastnig uanset hvor højt man spiller ????... og hvis den er svær vil det påvirke forstærkeren selv om man ikke spiller vildt højt.... jeg ved det ikke men fik det at vide ved en radio mehaniker jeg kendte.... har ikke meget forstand på det.. kun hva jeg selv har oplevet.... men er jo ikke inde i det tekniske ... |
|
|
impedansen er den samme, men når der skruges op, så skal forstærkeren levere en del mere strøm. |
|
|
hmm nok mere end mig dan ... det er klar den skal levere mere strøm jo mere den yde.. nå men det skal jeg ikke gøre mig klog på mere...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
| hej dan har du set der er et sæt straus til salg for 15k det er da rimelig billigt ik |
|
|
jo, jeg har set annoncen og jo det er billigt, jeg gav 16500 kr. |
|
|
men min stue kan nok ikke klare så stor en højtaler som vi snakkede om forleden så det må jeg hellere lade ligge.... ..det er nok også mere en ny forstærker jeg skal kigge på ihvertfald hvis jeg ikke skal spille den samme type musik hele tiden 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Januar 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
|
|
jo, jeg har set annoncen og jo det er billigt, jeg gav 16500 kr. |
|
|
men min stue kan nok ikke klare så stor en højtaler som vi snakkede om forleden så det må jeg hellere lade ligge.... ..det er nok også mere en ny forstærker jeg skal kigge på ihvertfald hvis jeg ikke skal spille den samme type musik hele tiden  |
|
|
Er ret sikker på at de er for store og krævende til din stue, hvis du føler dig fristet af VA, så find en BBG. eller Mozart __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |