Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: tidsrøveren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 42
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2010 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Så må I jo på besøg herovre næste gang......sgu ikke andet for, selvom jeg jo lidt mangler en forforstærker......men det spiller da

Og nej, din Pass har jo en voldsom trafo osv, så klart den holder dem i et jerngreb. Men havde heller ikke regnet med, at NAD'en ville være så lys i forhold til......det var ikke lige et hit i din kombo

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hej Dan

Vil også lige takke for en hyggelig aften. Det er et dejligt setup du har og en meget lækker og musikalsk lyd. At Strauss er en stor højttaler høres - FEDT. Aftenen bød dog på en skuffelse med min NAD M3. Havde forventet at den havde givet Pass kamp til stregen . Et match med Strauss duede bare ikke. Men det er jo det spændende med hifi. Nogen kombinationer matcher perfekt, andet lyder AHT og naboens lyder skrækkeligt

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Så har vi igen holdt en lille hygge/musik aften, tak for besøget M4L, Dumbo og Neon, det var super hyggelig, ud over at vi fik hørt en masse musik, så fik vi også hørt M4L's NAD M3 på strauss'erne, vi var alle enig om at det vist ikke var den mest heldige sammensætning, man kunne også fornemme at pass'en hade lidt flere kræfter at rykke med.

MN1974, du må med næste gang, ærgelig du ikke kunne i aften.

hej dan

så kunne din pass blive slukket efter jeres musik aften med æren i behold var ....

synes det er fedt man er begyndt at have sådan nogle aftner... de er skide hyggelige og synes man får lidt nemmere ved at skifte hvis man da skal det... når man får de input på sådan nogle aftner... man høre jo forskellige ting som kunne være det man søger.....ikk sandt 

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
dan a. skrev:

Så har vi igen holdt en lille hygge/musik aften, tak for besøget M4L, Dumbo og Neon, det var super hyggelig, ud over at vi fik hørt en masse musik, så fik vi også hørt M4L's NAD M3 på strauss'erne, vi var alle enig om at det vist ikke var den mest heldige sammensætning, man kunne også fornemme at pass'en hade lidt flere kræfter at rykke med.

MN1974, du må med næste gang, ærgelig du ikke kunne i aften.

hej dan

så kunne din pass blive slukket efter jeres musik aften med æren i behold var ....

synes det er fedt man er begyndt at have sådan nogle aftner... de er skide hyggelige og synes man får lidt nemmere ved at skifte hvis man da skal det... når man får de input på sådan nogle aftner... man høre jo forskellige ting som kunne være det man søger.....ikk sandt 

Sådanne aftener er virkelige lærige og bestemt noget der kan anbefales

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Men helt rart at høre Joe Strong albummet uden SSSSSSSSS herhjemme. Men underligt at der er så stor forskel

Follow Me

Jon Strong

Follow Me

FEDT ALBUM IØVRIGT

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

forskellen kan den ikke være at dan straus'er går lidt landt ned i ohm.... mener at ha læst at den ned til 2.8 ohm... og dermed presser den nad lidt mere end dan's pass.... har ihvertfald oplevet noget ligende

de er helt sikkert lærige de aftner.... også så er det jo altid rart at snakke med nogle artsfæller

mvh

Til top Vis john pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af john pedersen

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

forskellen kan den ikke være at dan straus'er går lidt landt ned i ohm.... mener at ha læst at den ned til 2.8 ohm... og dermed presser den nad lidt mere end dan's pass.... har ihvertfald oplevet noget ligende

de er helt sikkert lærige de aftner.... også så er det jo altid rart at snakke med nogle artsfæller

mvh

Tror at den dykker mere end 2,8 ohm ved kraftige udladninger

Kan måske være det. Strauss skal virkelig have noget saft for at synge og her har pass Int. 150 en noget kraftigere bestykning i udgangstrinnet. Det høres!

Spillemåden på Pass var ihvertfald mere afrundet i toppen

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jamen M4L, du må jo have sådan en Pass fætter derhjemme

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Jamen M4L, du må jo have sådan en Pass fætter derhjemme

Pierre

Den har altid været med i mine hifidrømme. Kunne være fedt at høre Dan a´s  

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
john pedersen skrev:

mvh

Tror at den dykker mere end 2,8 ohm ved kraftige udladninger

Kan helt sikkert være det. Strauss skal virkelig have noget saft for at synge og her har pass Int. 150 en noget kraftigere bestykning i udgangstrinnet. Det høres!

ja det gør kun hele mere skidt for din ellers fremragende forstærker....ved ikke hvor stor strømforsyninger er i din nad med dan pass er jo pænt stor så jeg tror det er problemet uden jeg skal gøre mig alt for klog

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 15 Januar 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Hov, der har været gang i den inden for de sidste timer, John-enig i at disse aftner er en rigtig god ide, det er sjovt at få input fra andre. vedr. strauss så kan den teoretisk dykke ned okring 1,8-1,9 ohm, men tvivler på matrialet man lyttere til udløser så volsomme dyk.

M4L-jeg regnede heller ikke med at de skarpe S lyde var der hjemme hos dig, så havde vi jo nok hørt det da vi besøgte dig, så må konkludere at NAD M3 er en rigtig god amp, især til prisen, men deb har nogle begrænsninger, er dog ret sikker på at den vil kunne drive de fleste højtalere uden problemer. Du siger bare til hvis et besøg med pass'en under armen skal til

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

hej dan

du tror ikke dine straus kan være en del af den lyd der kom med den nad.... hvis den dykker til under 2 ohm så kan det jo presse nad'en vil jeg mener, har selv oplevet noget tilsvarende og der var det min forstærker jeg havde på det tidspunkt der mistede pusten lidt eller en del... for den blev skarp og lød meget presset... ja oplevede det samme

mvh

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

hej dan

du tror ikke dine straus kan være en del af den lyd der kom med den nad.... hvis den dykker til under 2 ohm så kan det jo presse nad'en vil jeg mener, har selv oplevet noget tilsvarende og der var det min forstærker jeg havde på det tidspunkt der mistede pusten lidt eller en del... for den blev skarp og lød meget presset... ja oplevede det samme

mvh

måske,  det er svært at sige hvad årsagen er, syntes generelt at den var lys i klangen, hvis den mistede pusten, så syntes jeg den kun burde være lys når det går vildt for sig. 

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

forstærkeren ser den stadivæk ind i givende belastnig uanset hvor højt man spiller ????... og hvis den er svær vil det påvirke forstærkeren selv om man ikke spiller vildt højt.... jeg ved det ikke men fik det at vide ved en radio mehaniker jeg kendte.... har ikke meget forstand på det.. kun hva jeg selv har oplevet.... men er jo ikke inde i det tekniske ...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

hej dan har du set der er et sæt straus til salg for 15k det er da rimelig billigt ik

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
forstærkeren ser den stadivæk ind i givende belastnig uanset hvor højt man spiller ????... og hvis den er svær vil det påvirke forstærkeren selv om man ikke spiller vildt højt.... jeg ved det ikke men fik det at vide ved en radio mehaniker jeg kendte.... har ikke meget forstand på det.. kun hva jeg selv har oplevet.... men er jo ikke inde i det tekniske ...
impedansen er den samme, men når der skruges op, så skal forstærkeren levere en del mere strøm.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:
hej dan har du set der er et sæt straus til salg for 15k det er da rimelig billigt ik
jo, jeg har set annoncen og jo det er billigt, jeg gav 16500 kr.

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
john pedersen skrev:
impedansen er den samme, men når der skruges op, så skal forstærkeren levere en del mere strøm.

hmm nok mere end mig dan ... det er klar den skal levere mere strøm jo mere den yde.. nå men det skal jeg ikke gøre mig klog på mere...

john pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
john pedersen skrev:

men min stue kan nok ikke klare så stor en højtaler som vi snakkede om forleden så det må jeg hellere lade ligge......det er nok også mere en ny forstærker jeg skal kigge på ihvertfald hvis jeg ikke skal spille den samme type musik hele tiden

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

john pedersen skrev:

dan a. skrev:
john pedersen skrev:

men min stue kan nok ikke klare så stor en højtaler som vi snakkede om forleden så det må jeg hellere lade ligge......det er nok også mere en ny forstærker jeg skal kigge på ihvertfald hvis jeg ikke skal spille den samme type musik hele tiden

Er ret sikker på at de er for store og krævende til din stue, hvis du føler dig fristet af VA, så find en BBG. eller Mozart

<< Forrige Side af 42 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes