| Forfatter |
|
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Ny computer i huset, så er jeg klar igen |
|
|
hmm en uventet udgift måske.... mega træls 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
|
|
hmm en uventet udgift måske.... mega træls  |
|
|
ja, men den er ikke til at undvære. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
dan a. skrev:
|
|
hmm en uventet udgift måske.... mega træls 
|
|
|
ja, men den er ikke til at undvære. |
|
|
hehe jeg dølme nej 
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Dan, skod med at skulle have ny maskine midt i det hele, men så fik du vel en monsterspillemaskine;-) Forhåbentligt til billige penge i Elmutanten//)
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
hej Dan, skod med at skulle have ny maskine midt i det hele, men så fik du vel en monsterspillemaskine;-) Forhåbentligt til billige penge i Elmutanten//)
|
|
|
Hehe, monsterspillemaskine  , nej 3900 kr. er nok til det jeg har behov for, det blev bare ugens bilka tilbud på en 17,3" acer maskine, næppe noget fansi. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg har lige lave et par målinger på strømforbruget på min pass int-150. I stand-by bruger den 30W, tænder man den, men intet signal, så bruger den ca. 130W, spiller man musik ved rimelig lyd niv, så sluger den 240-300W og begynder man at give den lidt gas, så bruger den 350-510W. Målingerne får mig ikke til at ændre vaner, men syntes entlig den bruger mere en jeg regnede med __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Hej, jeg har lige lave et par målinger på strømforbruget på min pass int-150. I stand-by bruger den 30W, tænder man den, men intet signal, så bruger den ca. 130W, spiller man musik ved rimelig lyd niv, så sluger den 240-300W og begynder man at give den lidt gas, så bruger den 350-510W. Målingerne får mig ikke til at ændre vaner, men syntes entlig den bruger mere en jeg regnede med  |
|
|
Tjaaa, det er jo en slat strøm som kommer igennem. Men hva fanden, det er jo det der gør at det spiller som det spiller, ik  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Hej, jeg har lige lave et par målinger på strømforbruget på min pass int-150. I stand-by bruger den 30W, tænder man den, men intet signal, så bruger den ca. 130W, spiller man musik ved rimelig lyd niv, så sluger den 240-300W og begynder man at give den lidt gas, så bruger den 350-510W. Målingerne får mig ikke til at ændre vaner, men syntes entlig den bruger mere en jeg regnede med  |
|
|
hej Dan, ja er det ikke temmelig meget, det er vel ikke en decideret klasse A forstærker? __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo Jo den monster trafo sutter noget strøm
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
dan a. skrev:
|
|
Tjaaa, det er jo en slat strøm som kommer igennem. Men hva fanden, det er jo det der gør at det spiller som det spiller, ik  |
|
|
bestemt og som skrevet så er det ikke sådan at jeg vil ændre noget, men kan da regne ud at det er en anselig del af el-regningen som er udløst af denne hobby, men hva, det er jo en dejlig hobby  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
dan a. skrev:
|
|
hej Dan, ja er det ikke temmelig meget, det er vel ikke en decideret klasse A forstærker?
|
|
|
Syntes det er riglig, men det må man jo bare tage med når der skal stå pass på frontpladen  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Jo Jo den monster trafo sutter noget strøm
|
|
|
Jep, men den varmer så dejligt her i vinter kulden  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 04 Februar 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pass på el regningen    __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej dan
jeg har lige fået en ekstra regning på 4915 kr i strøm suk ak og ve.... der må være et eller andet der sluger helt vildt i huset.... tror min søn's stationær computer har taget en hel del... de unger er sgu dyrer i drift.. det har jeg altid sagt ... men man må bare betale og se glad ud....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt knap 5000 kwh sidste år, så blev lidt nysgeri hvad de forskellige produkter i hjemmet bruger. vudere efter målingerne at 1/5 af regningen skylles denne hobby, resten er andre produkter, dog er udsugning og varmeflytning de store sønner i dette regnskab.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
1/5 er anlægget skriver du... det er da ikke så slemt... det kommer selvfølgelig an på hvor meget det er tændt.... men hurtig hovedregning så bruger du 1000kwa på anlægget det synes jeg ikke er vildt
det kunne da meget sjovt at få målt hvor meget man egentlig selv bruge på hobbyen...
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
1/5 er anlægget skriver du... det er da ikke så slemt... det kommer selvfølgelig an på hvor meget det er tændt.... men hurtig hovedregning så bruger du 1000kwa på anlægget det synes jeg ikke er vildt
det kunne da meget sjovt at få målt hvor meget man egentlig selv bruge på hobbyen... |
|
|
måske 1200- 1300 kwh, det er noget der om kring. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Februar 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det ikke meget normalt med et anlæg i din kalibra.... læste lige bag på min at den bruger 385 w.... det er vist også rimelig normalt for en rørforstærker eller hva........
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
| er det ikke meget normalt med et anlæg i din kalibra.... læste lige bag på min at den bruger 385 w.... det er vist også rimelig normalt for en rørforstærker eller hva........ |
|
|
syntes entlig det er meget, hvis det er den konstant optagene effekt. men igen det er jo rør. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Februar 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm det ved jeg så ikke lige om det er... men læste et sted på nettet at den skulle køre kl.a tvivler personligt på det men hvis den gør må det være konstant det den trækker fra nettet ikk....men tvivler på den køre kl.a 
mvh
|
| Til top |
|
| |