| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
okay det er også den jeg har tænkt mest på.... håber bare man kan låne et sæt enten i kolding eller vejle.... men på den anden side så er der jo retur ret... så kan jo altid få mine penge tilbage ....
køre du med det nye kabel istedet for dit woodoo kabel... er det ny virkelig mere musikalsk... det er godt klaret til den pris... woodoo kablet er jo ikke specielt billigt..
mvh |
|
|
Choseal sider stadig i systemet, har dog ikke så meget tid i denne uge (har ungerne), dog er jeg ikke sikker på at det bliver i det lange løb. Woodoo kablet er slank i lyden med attak i mellemtonen og rigtig højt til loftet, choseal er nærmest "beefi" i lyden, enormt bredt lydbillede,varm, masser af rygrad, god 3d, men der er ikke udpræet højt til loftet. Det springene punkt er nok bunden, strauss er jo lidt svær at styre i dette tone område og magtfulde men ikke særlig kontante bund som choseal levere, kan nok i længden blive træls at høre på, men pt lever jeg med at dette tone område ikke får optimale betingelser for at nyde underholdnings effekten som dette kabel besider. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
john pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2500
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder sgu da fantastisk til den pris synes jeg....
læste ellers lige en test af PS AUDIO netkabel i norsk hifi blad... de var svært tilfreds med lyden fra hele serien men især de 2 størreste broder i serien var de glade for.... som jeg forstod det norske sprog mente de at topmodellen til 6500 nkr ikke lod noget tilbage for nordost odin til en milliard million... den forskel der var, var meget lille... der var lidt forskellig spillestil men de mente ikke nordost var et bedre kabel... lidt vildt ikk
mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
det lyder sgu da fantastisk til den pris synes jeg....
læste ellers lige en test af PS AUDIO netkabel i norsk hifi blad... de var svært tilfreds med lyden fra hele serien men især de 2 størreste broder i serien var de glade for.... som jeg forstod det norske sprog mente de at topmodellen til 6500 nkr ikke lod noget tilbage for nordost odin til en milliard million... den forskel der var, var meget lille... der var lidt forskellig spillestil men de mente ikke nordost var et bedre kabel... lidt vildt ikk
mvh |
|
|
Ja, det er fine kabler, jeg valgte jo at stoppe ved ac-5, men har allerede konstaterede at det var en fejl, Pierre havde hans ac-10 med da vi lavede mundorf og tannoy kabler, det tog omkring 5 sec af finde en ny opgradering, så når det skal være, så er det måske ac-12 man skal kaste sig ud i, men det kan jo blive en julegave til mig selv __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja præcis 12 var de som sagt meget glad for og var meget billig i forhold til ydelsen... kunne være sjovt at prøve.....
hvordan spiller musical fidelity... har kigget på en 1008... en intergreret sag med sep. strømfors.... tænker på spillestilen.... mørk , lys eller...... ved du det... tænker på om den vil gå sammen med mine focal
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
ja præcis 12 var de som sagt meget glad for og var meget billig i forhold til ydelsen... kunne være sjovt at prøve.....
hvordan spiller musical fidelity... har kigget på en 1008... en intergreret sag med sep. strømfors.... tænker på spillestilen.... mørk , lys eller...... ved du det... tænker på om den vil gå sammen med mine focal |
|
|
hej Joh, vil egentlig helst svare i din egen tråd, anyway sorry Dan;-) Jeg har haft Musical Fidelity i en 250 watts udgave og den havde en let varm engelsk klingende lyd. Meget musikalsk om man vil. Parret med dine berylium diskanter vil jeg forvente mig meget positivt forståes, da de kan være noget lyse_/ hidsige på toppen!?! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej mn
okay ja det er lige præcis dem BE diskant jeg tænker på.... køre med noget rør halløj nu men synes jeg mangler noget power... ikke for at spiller højere men for at få lidt mere kontrol hvis du forstår... men skal jo passe på den diskant for ellers bliver den sgu " træls "... det har hjulpet efter jeg har fået VDH/ tannoy ref. ht kabel....
kører de musical fidelity egentlig ikke med rør i forforstærker delen eller har jeg misforstået det
mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hej mn
okay ja det er lige præcis dem BE diskant jeg tænker på.... køre med noget rør halløj nu men synes jeg mangler noget power... ikke for at spiller højere men for at få lidt mere kontrol hvis du forstår... men skal jo passe på den diskant for ellers bliver den sgu " træls "... det har hjulpet efter jeg har fået VDH/ tannoy ref. ht kabel....
kører de musical fidelity egentlig ikke med rør i forforstærker delen eller har jeg misforstået det
mvh |
|
|
Jep, min gjorde i hvert fald og ligeledes den der hedder A5 og 1009 eller noget i den stil! __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
john pedersen skrev:
|
hvordan spiller musical fidelity... har kigget på en 1008... en intergreret sag med sep. strømfors.... tænker på spillestilen.... mørk , lys eller...... ved du det... tænker på om den vil gå sammen med mine focal |
|
|
hej Joh, vil egentlig helst svare i din egen tråd, anyway sorry Dan;-) Jeg har haft Musical Fidelity i en 250 watts udgave og den havde en let varm engelsk klingende lyd. Meget musikalsk om man vil. Parret med dine berylium diskanter vil jeg forvente mig meget positivt forståes, da de kan være noget lyse_/ hidsige på toppen!?!
|
|
|
Helt ok Morten, du ved nok mere om MF en jeg gør. De eneste konstalationer jeg har hørt er MF med audiovector og nordost kabling hvilket funger ganske godt, men har så også hørt MF med VA BCG, kablingen var et fabrikat TC solgte, har sjældent hørt noget så kedelig. Har også hørt fra et brancemedlem som ikke længer er her på H4A at finanskrisen vist har ramt MF hårdt, så om de en dag drejer nøjlen er jo ikke til at vide, men bliver ikke forbavset hvis det sker. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay fino...lyder som noget der er værd at prøve... har haft den gamle A1 fra dem i tidernes morgen... den spillede nu også meget godt... men efter hva jeg har kunne finde ud af spiller de " ny " virkelig godt.. men det skal jo parres rigtigt...
er du super tilfreds med dit tannoy kabel eller hur.... fede højtaler du har skaffet dig forresten... ser store ud 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
|
okay fino...lyder som noget der er værd at prøve... har haft den gamle A1 fra dem i tidernes morgen... den spillede nu også meget godt... men efter hva jeg har kunne finde ud af spiller de " ny " virkelig godt.. men det skal jo parres rigtigt...
er du super tilfreds med dit tannoy kabel eller hur.... fede højtaler du har skaffet dig forresten... ser store ud  |
|
|
Ja det er nogle ordentlige haveslanger, de er faktisk en my tykker en voodoo kablet. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes du vores vdh/tannoy kablet er tyk eller misforstår jeg dig dan.... mit bona kabel er næsten 10mm større... kunne ikke lukke stue døren da jeg brugte det.... mega træls 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
synes du vores vdh/tannoy kablet er tyk eller misforstår jeg dig dan.... mit bona kabel er næsten 10mm større... kunne ikke lukke stue døren da jeg brugte det.... mega træls  |
|
|
Åhh, det er bare mig der ikke kan løse at du menvender dig til MN  , det er vist snart senge tid  __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe fair nok dan... du har sikkert haft en hård dag på job  ... var det det samme firma du er kommet tilbage til, dem der ikke kunne holde hva de lovede.....
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
hehe fair nok dan... du har sikkert haft en hård dag på job ... var det det samme firma du er kommet tilbage til, dem der ikke kunne holde hva de lovede..... |
|
|
NEJ, dem gider jeg ikke arbejde for igen, jo mindre det er sidste udvej. Det er et firma der heder StrømHansen, hjælper til i slutfasen med en ombygning i bilka Tilst, det er måske ikke det mest udforderende arbejde, men efter sommerferien så skal jeg ud på skejbysygehus, hvor vi skal lave en udvidelse af kræftafdelingen, det er noget med forsyning af strålekanoner og den slags, det skal nok blive spændende. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
john pedersen skrev:
|
|
|
hej Joh, vil egentlig helst svare i din egen tråd, anyway sorry Dan;-) Jeg har haft Musical Fidelity i en 250 watts udgave og den havde en let varm engelsk klingende lyd. Meget musikalsk om man vil. Parret med dine berylium diskanter vil jeg forvente mig meget positivt forståes, da de kan være noget lyse_/ hidsige på toppen!?!
|
|
|
Helt ok Morten, du ved nok mere om MF en jeg gør. De eneste konstalationer jeg har hørt er MF med audiovector og nordost kabling hvilket funger ganske godt, men har så også hørt MF med VA BCG, kablingen var et fabrikat TC solgte, har sjældent hørt noget så kedelig. Har også hørt fra et brancemedlem som ikke længer er her på H4A at finanskrisen vist har ramt MF hårdt, så om de en dag drejer nøjlen er jo ikke til at vide, men bliver ikke forbavset hvis det sker. |
|
|
Er fuldstændig enig med Dan. VA og MF er kedeligt og for varmt lydende imo. Men til din smag John tror jeg det vil være et super match. Varmt, en smule tilbagelænet og lækkert ! __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2010 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
john pedersen skrev:
|
|
|
|
|
|
Helt ok Morten, du ved nok mere om MF en jeg gør. De eneste konstalationer jeg har hørt er MF med audiovector og nordost kabling hvilket funger ganske godt, men har så også hørt MF med VA BCG, kablingen var et fabrikat TC solgte, har sjældent hørt noget så kedelig. Har også hørt fra et brancemedlem som ikke længer er her på H4A at finanskrisen vist har ramt MF hårdt, så om de en dag drejer nøjlen er jo ikke til at vide, men bliver ikke forbavset hvis det sker. |
|
|
Er fuldstændig enig med Dan. VA og MF er kedeligt og for varmt lydende imo. Men til din smag John tror jeg det vil være et super match. Varmt, en smule tilbagelænet og lækkert !
|
|
|
Blir nødt til at tilslutte mig at MF + Vienna er en rigtig dårlig ide. Det bliver alt for varm og bamset og tilbagelænet  __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
john pedersen skrev:
hehe fair nok dan... du har sikkert haft en hård dag på job ... var det det samme firma du er kommet tilbage til, dem der ikke kunne holde hva de lovede..... |
|
|
NEJ, dem gider jeg ikke arbejde for igen, jo mindre det er sidste udvej. Det er et firma der heder StrømHansen, hjælper til i slutfasen med en ombygning i bilka Tilst, det er måske ikke det mest udforderende arbejde, men efter sommerferien så skal jeg ud på skejbysygehus, hvor vi skal lave en udvidelse af kræftafdelingen, det er noget med forsyning af strålekanoner og den slags, det skal nok blive spændende. |
|
|
nej de var da også nogle bæ hoveder så det forstår jeg godt du ikke vil igen.... synes det er sjælden et arbejde er ophidsene når man har lavet det en x antal år, det bliver jo rutine.. så bare ens kollegaer er iorden så er det super synes jeg...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
john pedersen skrev:
|
hvordan spiller musical fidelity... har kigget på en 1008... en intergreret sag med sep. strømfors.... tænker på spillestilen.... mørk , lys eller...... ved du det... tænker på om den vil gå sammen med mine focal
|
|
|
|
|
|
|
|
Er fuldstændig enig med Dan. VA og MF er kedeligt og for varmt lydende imo. Men til din smag John tror jeg det vil være et super match. Varmt, en smule tilbagelænet og lækkert !
|
|
|
hehe til min smag ... synes du også jeg er gammel og alt for tilbagelænede... ligesom min kone... unge kone
har ikke hørt det nye mf men da helt sikkert lige prøve at låne noget... lyder spændende og pænt er det jo også... synes jeg....
er du stadig udelukket herinde thue
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
john pedersen skrev:
thuekay skrev:
dan a. skrev:
mn1974 skrev:
john pedersen skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hehe til min smag ... synes du også jeg er gammel og alt for tilbagelænede... ligesom min kone... unge kone
har ikke hørt det nye mf men da helt sikkert lige prøve at låne noget... lyder spændende og pænt er det jo også... synes jeg....
er du stadig udelukket herinde thue |
|
|
Nemlig  Udelukket og udelukket. Jeg må da godt skrive her  Men min "Glo på mit bras af et anlæg-tråd" er stadig lukket. Bruger efterhånden mindre og mindre tid herinde, så hvis det er det de er ude på virker det... Måske godt nok  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 12 Maj 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes da det er træls thue.... så skriver du inde på nerds måske..... der har ikke været nogle udskiftninger/opgraderinger hos dig eller hva.... du er stadig super tilfreds med dit grej...
det VDH/TANNOY kabel jeg har fået igennem dan er bare en succes her hos casa del john... faktist så meget at jeg vil ha et VDH signal kabel... også et hybrid....regner med jeg vil prøve the orchid eller hva det nu heddder... det er hellere ikke så dyrt igen... kan godt lide lyden fra det hybrid kabel... styrer min BE diskant ret godt....
kan sgu snart åbne en kabel butik med alt det jeg efterhånden har liggende 
mvh
|
| Til top |
|
| |