| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er forskellen på den alm model og SE versionen?
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
hifimastermore Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey hvad er forskellen på se udgaven og den "normale"?
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hifimastermore Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki tak så tror jeg bare jeg "nøjes" med den normale udgave :)
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
| Fik dette noget nedslående svar fra Oppo.
I'm not sure if Oppo Europe will have an SE version. They can't even get the regular one out, so it's not likely they will have an SE version. |
|
|
Lidt skræmmende... Her gik jeg og troede at det var samme company, men det er det vel ikke så? Og så kommer US lige og CE-certificerer "deres version", med ordentlig front i stedet for plastik. Det forklarer også hvorfor vi har skullet vente så længe - at Europe Division ikke kan finde ud af det 
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
|
Hej Otto
Fik dette noget nedslående svar fra Oppo.
I'm not sure if Oppo Europe will have an SE version. They can't even get the regular one out, so it's not likely they will have an SE version.
Det må du gøre noget ved
|
|
|
Som andre også er inde på, Oppo Europe, som ikke har noget med Oppo USA at gøre, har meldt sig ud af kampen, så vi får afspillerne direkte fra USA. Derfor er det underordnet hvad Oppo Europe gør og ikke gør. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Bent L skrev:
|
Hej Otto
I'm not sure if Oppo Europe will have an SE version. They can't even get the regular one out, so it's not likely they will have an SE version.
Det må du gøre noget ved
|
|
|
Som andre også er inde på, Oppo Europe, som ikke har noget med Oppo USA at gøre, har meldt sig ud af kampen, så vi får afspillerne direkte fra USA. Derfor er det underordnet hvad Oppo Europe gør og ikke gør.
|
|
|
Det var da glædeligt at høre, så du tager den hjem hvis man bestiller den? hvad bliver prisen? __________________ Hilsen Bent
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
AV Precision skrev:
Bent L skrev:
Hej Otto
Det må du gøre noget ved
|
|
|
Som andre også er inde på, Oppo Europe, som ikke har noget med Oppo USA at gøre, har meldt sig ud af kampen, så vi får afspillerne direkte fra USA. Derfor er det underordnet hvad Oppo Europe gør og ikke gør.
|
|
|
Det var da glædeligt at høre, så du tager den hjem hvis man bestiller den? hvad bliver prisen? |
|
|
Ikke for at være fræk, men prøv at check hans hjemmeside og evt. det utal af andre posts der svarer på sammespørgsmål __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Ikke for at være fræk, men prøv at check hans hjemmeside og evt. det utal af andre posts der svarer på sammespørgsmål  |
|
|
Nu var det SE-modellen spørgsmålet gik på, og den er der ikke nogen information om endnu. Jeg formoder at vi kan få den hjem, men skal bare lige have bekræftet detaljerne (pris og leveringstid), før jeg vil melde noget konkret ud. Med al den misinformation der har været fra Oppo Europe, vil jeg gerne i det mindste forsøge på at sørge for at al information fremover er bekræftede informationer der holder i praksis... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Bent L Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 11 November 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Ney_ skrev:
Ikke for at være fræk, men prøv at check hans hjemmeside og evt. det utal af andre posts der svarer på sammespørgsmål  |
|
|
Nu var det SE-modellen spørgsmålet gik på, og den er der ikke nogen information om endnu. Jeg formoder at vi kan få den hjem, men skal bare lige have bekræftet detaljerne (pris og leveringstid), før jeg vil melde noget konkret ud. Med al den misinformation der har været fra Oppo Europe, vil jeg gerne i det mindste forsøge på at sørge for at al information fremover er bekræftede informationer der holder i praksis... |
|
|
Aah, det er bare mig der ikke kan læse som sædvanelig  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
This is rumour control, here are the facts...
BDP-83 Special Edition kommer til Danmark primo december, pris 7.995,- kodefri. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Shellke Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du sige noget om hvad forskellen på SE og den normale model er?
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 13 November 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den SE model lyder interessant. Men nu er jeg ikke så klog på det DAC halløj...
Jeg har en DacMagic, kunne den gøre det ligeså godt som SE modellen på stereo siden?
Jeg tænkte, hvis jeg køber en "alm" også bruger min DacMagic som DAC, ville det på papiret være ligeså godt som at købe SE udgaven og bruge
den interne DAC? Eller som jeg måske kunne forestille mig være bedre med DacMagic'en som DAC.
Det vil jo være noget billigere for mig nu jeg har den DacMagic.
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 16 November 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
This is rumour control, here are the facts...
BDP-83 Special Edition kommer til Danmark primo december, pris 7.995,- kodefri. |
|
|
En bevidst Alien 3 reference?  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde oprindeligt bestilt den "almindelige" BDP-83, men ombestemte mig og har nu bestilt BDP-83 SE i stedet. For mig er lydkvaliteten på de analoge udgange særdeles vigtig, da jeg ikke benytter en surroundreceiver (og heller ikke har planer om at anskaffe sådan et monstrum).
Et vigtigt punkt for mig er nemlig også CD-afspilning. Ganske vist kunne jeg anskaffe mig en separat CD-afspiller, men hvorfor have flere apparater end højst nødvendigt!
Ud fra de tests, jeg har set af BDP-83, er de analoge lydudgange allerede på denne model særdeles gode, men når Oppo tilbyder en SE-model, hvor der tydeligvis er tænkt rigtigt godt over at skabe ekstra god lyd, synes jeg, at det er værd at prøve. Konverter-delen i SE-modellen virker særdeles velbestykket, og det er godt at se, at der også er tænkt på forbedring af strømforsyningen. Man kan så blot håbe, at de opamps, der driver udgangene, er af en ordentlig kvalitet, så alle anstrengelserne ikke går til spilde ...
Jeg venter spændt! __________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der kender nogle af de cd-afspllere som Oppe taler om at ESS Sabre DAC'ene bliver brugt i?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aksa skrev:
Jeg havde oprindeligt bestilt den "almindelige" BDP-83, men ombestemte mig og har nu bestilt BDP-83 SE i stedet. For mig er lydkvaliteten på de analoge udgange særdeles vigtig, da jeg ikke benytter en surroundreceiver (og heller ikke har planer om at anskaffe sådan et monstrum).
Et vigtigt punkt for mig er nemlig også CD-afspilning. Ganske vist kunne jeg anskaffe mig en separat CD-afspiller, men hvorfor have flere apparater end højst nødvendigt!
Ud fra de tests, jeg har set af BDP-83, er de analoge lydudgange allerede på denne model særdeles gode, men når Oppo tilbyder en SE-model, hvor der tydeligvis er tænkt rigtigt godt over at skabe ekstra god lyd, synes jeg, at det er værd at prøve. Konverter-delen i SE-modellen virker særdeles velbestykket, og det er godt at se, at der også er tænkt på forbedring af strømforsyningen. Man kan så blot håbe, at de opamps, der driver udgangene, er af en ordentlig kvalitet, så alle anstrengelserne ikke går til spilde ...
Jeg venter spændt! |
|
|
gad vide om der er lavet ændringer i bass mangetment. måske er x-overen ikke længere fixed. det kunne være en fordel hvis man skal bruge alle de analoge output
|
| Til top |
|
| |