| Forfatter |
|
Lars Clausen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har et problem med min hjemmebiograf. Jeg har en samsung bd-p1400 blueray-afspiller der via hdmi sender signalet ned i en NAD t747 og videre over i et samsung lcd-tv. Blueray-afspilleren har været til rep, da den begyndte at opfører sig underligt. Når man havde set en film ca. 20 min hakkede billedet hvor efter lyd og billede forsvandt. Efter 2 sek kom lyden igen men uden billede. Da den blev sendt til rep havde de ikke konstateret nogen fejl ved afspilleren. Jeg fik den igen, og gik hjem og så en film uden problemer. Men nu har den gjort det igen med 2 forskellige film, samme fejl.
Men jeg tænkte om problemer kunne ligge et andet sted? Kan fejlen ligge i forstærkeren eller kablet?
Hvad er mest sansynligt?
Jeg er ikke meget for at sende afspilleren til rep da de forlangte 500 kr i gebyr for ikke at have fundet fejlen. Jeg vil ikke betale de 500 kr, men det er en anden historie.
Håber i kan hjælpe endnu engang.
MVH
Lars
|
| Til top |
|
| |
KlausH Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Det var da en kedelig historie.... Har du prøvet at køre uden om NAD'en. Dvs direkte ind i Tv'et.
Du kan jo tage lyden fra TV'et og sende ind i NAD'en, hvis den evt har optisk indgang (og tv også har???)
Har set at de der mellem led gør noget ved muligheder omkring opsætning af f.eks 24 FS og kunne forestille mig at det også kunne være den
drillede på dette område.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er faktisk kun blevet mere i tvivl om hvor fejlen ligger. Den anden dag gjorde den det igen, jeg slukkede kun forstærkeren og lod afspilleren stå tændt. Lige i det jeg slukkede forstærkeren skrev afspilleren "Open" i displayet, selvom den ikke smed skiven ud. Da jeg tændte forstærkeren igen kom både billede og lyd tilbage, men afspilleren skrev stadig "open". Forstærkeren kan da ikke have inflydelse på hvad afspilleren skriver i displayet?
Desuden har jeg lagt mærke til at problemet aldrig har opstået med DVD, kun med blu-ray. Jeg må prøve at sætte billedet direkte i tv´et og så køre lyden i forstærkeren optisk.
Men underligt, det syntes jeg det er.
Jeg ved ikke hvad det der 24 fs er, er det opdateringshastigheden du tænker på?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars Clausen skrev:
Hej.
Jeg har et problem med min hjemmebiograf. Jeg har en samsung bd-p1400 blueray-afspiller der via hdmi sender signalet ned i en NAD t747 og videre over i et samsung lcd-tv. Blueray-afspilleren har været til rep, da den begyndte at opfører sig underligt. Når man havde set en film ca. 20 min hakkede billedet hvor efter lyd og billede forsvandt. Efter 2 sek kom lyden igen men uden billede. Da den blev sendt til rep havde de ikke konstateret nogen fejl ved afspilleren. Jeg fik den igen, og gik hjem og så en film uden problemer. Men nu har den gjort det igen med 2 forskellige film, samme fejl.
|
|
|
Jeg har en afspiller magen til med præcist samme fejl. Da den er købt i Tyskland (lang historie...), så har jeg opgivet at gøre noget ved det, men det tyder på at være temperatur-afhængigt. Jeg har kendskab til mindst én anden der har haft samme fejl på samme model.
Den økonomisk fornuftige løsning er at sende den afsted igen og tage kampen mht. undersøgelsesgebyret, den tidsmæssigt fornuftige løsning er at smide den til storskrald og købe en af de nye modeller til en tusse.
__________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også mest lyst til at smide den ud, men syntes da det er ærgeligt da den kostede 2500 kr i sin tid.
Jeg er dog ikke helt overbevist om det er afspilleren da billedet og lyden kom igen da jeg genstartede forstærkeren.
Jeg gidder ikke slås med elgiganten omkring regningen, de får ikke en krone.
I får lige historien.
Jeg fik en sms om at min afspiller var kommet tilbage og jeg kunne hente den i elgiganten. Jeg kører derned for at hente den, og den flinke mand henter min afspiller på lageret. Han slår den op i computeren og siger at de ikke har konstateret fejlen.
Jeg fortæller ham at det er underligt, da den HAR en fejl. Han siger at hvis det bliver ved skal jeg komme igen. Han fortæller desuden at de har lavet en firmware update. Jeg får min afspiller og tager hjem.
Da jeg henter afspilleren er denne klistret ovenpå, en reperationsseddel.
Da jeg fjerner reperationsseddlen derhjemme, hvad gemmer sig inde under? Ja nemlig, en regning.
Syntes godt nok det er frækt at gemme regningen på den måde, men da jeg ikke er blevet informeret om at der lå en regning skal de nok ikke regne med at få penge for den.
|
| Til top |
|
| |
Real_Zeke Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm ja det er godt nok frækt at aflevere den på den måde, men i sidste ende tror jeg nok de skal få gjort dig opmærksom på hvis du ikke har betalt den hehe.
Men ligefrem at smide noget ud man har givet penge for, og som formodning burde virke, det ville jeg heller ikke synes om. Men kan godt se du er lidt i et dilemme, for hvis du får den tilbage igen med en regning mere, så er det penge nok til en ny BD afspiller, og så står du stadig bare med en der ikke virker :S __________________ Sa1750
Cayin 252B
SB Duet
Nordost Blue heaven
Nordost Super flatline
Mit setup
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har det sådan, at så længe jeg ikke er blevet gjort opmærksom på jeg har fået en regning, så har jeg ikke fået en regning. Desuden har de lavet en firmware opdatering, altså en reperation jeg ikke har bedt om når de ikke har fundet fejlen.
Ud ryger den ikke endnu, ikke før jeg er 100% sikker på det er i afspilleren fejlen ligger, det kan stadig være forstærkeren.
Men der skal noget mere fejlsøgning til, før jeg kan afgøre hvor fejlen ligger.
Forstår ikke hvordan det kunne lade sig gøre at billede og lyd kom igen da jeg genstartede forstærkeren, men at afspilleren stadig skrev noget sludder i displayet.
|
| Til top |
|
| |
minos Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis den stadig fejler med kabel direkte i tv'et ville jeg gå ned i butikken og tilslutte den og smide en film på vente til fejlen opstår så har ekspedienten set fejlen og så kan du ikke hænge på noget derudover ville jeg mærke skruer på boksen op med maling for at se om maskinen har været "åbnet" for reperation og om det er din egen du får igen.
Jeg havde problem med en bil radio engang det fik jeg løst på den måde.
Elles kan de godt finde på at sige at der ingen fejl var så du betaler gebyr men at de så stadig har udskiftet et eller andet inde i boksen. bare lige noget tyndt maling på alle skruer så du kan se om de har haft skruerne drejset (lak stift fra din bil er fremragende til dette)
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. regningen, tror jeg godt du kan tage det helt roligt. Den er ikke til dig; men INFOCARE's (reparatørens) regning til Elgiganten for at udføre reparationen for dem. Da Elgiganten ikke selv har værksted, så får de deres reklamationsreparationer udført "ude af huset", og det må de jo betale for. Fejlen er, at de ikke har fået fjenet "regningen" inden de udleverede apparatet til dig.
Forøvrigt synes jeg din beskrivelse af problemet, tyder på en defekt i afspilleren - så afsted til Elgiganten igen. Husk du har krav på et nyt apparat eller pengene tilbage, hvis de ikke kan få det repararet inden for rimelig tid.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Papiret der er vedlagt er blot en oplysningsseddel om, hvad der er lavet ved afspilleren og hvad det i givet fald har kostet.
Regningen har ingen betydning for dig, som Erlingt nævner. Omkostninger på reps dækkes i garanti/reklamationsperioden af producenten.
Men ja...afspilleren fejler stadig, så tilbage med den. Du bliver bare ved indtil den kasseres eller fungerer som den skal.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tage den med ned og vise ham fejlen, problemet er bare at den ikke gør det hver gang. Den kan fungere fint 3 film i træk, for at lave fejl med de næste 3. Jeg har lige siddet og set transformers 2; revenge of the fallen helt uden problemer. Det er satme en fed scene hvor de smider JDAM´S over byen, men det er anden historie:)
Jeg tror jeg kører ned med afspilleren i morgen og hører, garantien er udløbet så det bliver på reklamation. Men jeg er da glad for at høre regningen ikke er til mig. Syntes også det var noget unfair.
Men er der ikke nogen der kan forklare mig hvorfor lyd og billede kom igen efter forstærkeren blev genstartet? Har det været en tilfældighed?
Lækkert med så mange svar, super forum.
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
som der tidligere blev spurgt om, har du prøvet at sætte afspilleren til med et kabel direkte fra afspilleren og til TV? i tilfælde af at det nu feks skulle være din reciever som gik ind og lavede balladen. Men periodiske fejl er altid noget  når det gælder at bevise fejlen og lave fejlsøgning
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis afspilleren kan virke fint 3 film i træk, for herefter at fejle, kan en genstart af afspilleren så få den til at virke igen? Styresystemet kan jo være ustabilt, og måske trænge til en reboot i ny og næ. Måske kan en jordforbindelse af elinstallationen hjælpe. NB. Som andre skriver, bør den direkte vej vel også forsøges.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft den sat til tv´et uden om forstærkeren og her gjorde den det ikke. Jeg er ikke rigtig blevet klogere, da den som sagt heller ikke er altid den gør det selvom den kører gennem forstærkeren. Når den får sit lille trip, kan man genstarte maskinen og så virker tingene igen. Jeg har aldrig set 2 film i træk, så afspilleren har været slukket mellem hver film, så det virker underligt hvis dens firmware er så ustabil.
Grunden til jeg måske mistænker min forstærker er, at det hele virkede efter den blev genstartet mens afspilleren stod tændt. Desuden syntes jeg ikke rigtig den klarer video særlig pænt. Når den skal lave mørke farver, har den en tendens til at det bliver pixeleret i et grønligt skær. Så min tanke er at det kan være forstærkerns video-del der flipper engang i mellem. Men det forklarer jo ikke hvorfor afspilleren skriver noget sludder i displayet?
Kunne afspilleren eller forstærkeren dog ikke bare lave en kritisk nedsmeltning så jeg vidste hvor fejlen ligger.
Jeg vil have min gamle yamaha tilbage, den virkede bare
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med det pixelerede billede, minder om HDMI-kabler, der ikke er gode nok. Her ville jeg nok forsøge med et sæt nye kabler. Måske løser det endda de andre problemer, i samme omgang.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber dælme ikke det er kablerne, de kostede efter min mening en formue med lovning om det ikke kunne blive meget mere spitzen end det. Det er argon kabler, både mellem blu-ray og forstærker, og forstærker til tv.
Det kan da ikke være kablerne der er skyld i al den ballade hva?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en del dyrere kabler, der er meget stive i det. Måske kan det give et uheldigt skævt træk, der hvor kablet er monteret. Jeg ville helt klart forsøge mig, med nogle billige standardkabler, der lige netop består mht. den båndbredde du har brug for. Jeg har selv et 10m langt kabel til kr. 229,- på mit system. Det har endnu ikke fejlet - men jeg kører også kun 720p på det, indtil videre. Pixelering er meget tit kablets skyld. Prisen på kablet er ikke en klar indikator på om kablet er godt, når det gælder HDMI. Hvis dine dyre HDMI-kabler er købt i Hifi-klubben, er der en god chance for at du kan få dem byttet til billigere kabler, eller få pengene tilbage. http://sputnik-dyn.tv2.dk/play/basta-11752/Indslaget om HDMI-kabler starter ca. 11 min inde i programmet. Dårlig kontakt imellem stik og bøsning, kan give mange periodiske problemer. Temperaturafhængige udfald f.eks. Jeg har oplevet meget af den slags med USB-kabler. Derfor vil det undre mig en del, hvis HDMI helt kan sige sig fri for den slags.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ej nu kommer du ikke og siger det også kan være kablet der driller?
Jeg så godt noget at indslaget omkring de dyre kabler ikke var en dyt bedre end de billige. Men jeg kører sgu heller ikke på stålfælge selvom de er ligeså gode som alufælge:-)
Ok, så kablet kan måske være skyld i at billedet pixelere i et grønligt skær, men kan det også være årsagen til de andre problemer jeg har? Nu er jeg ikke nørd på det her felt, men hvis der er en "knude" på kablet et sted, kan det være årsag til signalet forsvinder et øjeblik hvorefter enten aspilleren eller forstærkern bliver forvirredt?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Signalet vil forsvinde, hvis kablet mister forbindelsen kortvarigt, grundet løs forbindelse. Det bør vel vende tilbage, men måske din NAD kræver en genstart, for at klare dette. Hvis det bare er kablet, er det dejligt nemt at fixe, ved at skifte til et andet. Er det bøsningen på forstærkeren, så må man håbe at der er flere at tage af.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 Januar 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm kunne måske være der problemet lå, det giver da i hvert fald mening. Det eneste det ikke forklarer er at afspilleren skriver noget forkert i displayet, eller måske bliver den også forvirredt af at miste signalet. Kablet er nemlig meget stift, så man skal "brække" i det for at få det fra afspiller til forstærker, man kan endda høre kablet knirker.
Der er garanti på både kabler og forstærker, så det er intet problem. Men hvor er det dog besværligt det her.
|
| Til top |
|
| |