Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 16:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Nu er det ikke sjovt længere! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 August 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Men man er da en "sucker" og kan da ikke lade være med at kigge, så da jeg så en annonce i den blå, måtte jeg da lige ringe og spørge .....   En Beocord 2000 DeLuxe kufffertmodel til 1 krone ???

Den var sgu godt nok :

Og søreme om ikke der også til denne fulgte en pose bånd med ...

Jeg ved endnu ikke om den virker - men om ikke andet er der nok masser af gode stumpe i den , og båndende alene er da hele køreturen værd  ( Så fik man jo også set Munkholmbroen)

carr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2010
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 August 2012 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Fedt, så kan man lige få et par hyggelige timer til at gå med det.....
Til top Vis carr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carr

aristona
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Sendt: 30 August 2012 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Bemærkede godt den opsigtsvækkende annonce, men prisen måtte nødvendigvis betyde manglende garanti for funktionalitet, og desuden - model 2000 har nogle fordele, men 2400 er mere fremadrettet, så ...

Men tillykke!, og jeg ser, at der er låg til, og alene det kunne mangle hos en anden. Det er i hvert fald en model (og transportabel!), der både emmer af fortid, dengang B&O for alvor var på vej ud til folket, men også er spændende, fordi den rummer så mange muligheder, så forhåbentlig vælger den at give lyd fra sig. En rapport senere imødeses!  Mange af de gamle spoleoptagere blev ikke brugt meget, og derfor kan man stadig støde på absolut brugbare og måske velholdte eksempler. Samtidig er det en mission i sig selv at være med til at sikre, at lossepladsen undgås. Man kan og skal ikke skrue tiden tilbage, men enhver burde undes den glæde at høre musik fra et spolebånd.

Du kan også få testet, om det skønsomme udvalg af den tids båndmærker har kunnet klare tidens tand. Lad os også høre om det.

Da forgængeren til 2000 (som var næsten tilsvarende) kom frem, tog B&O rundt og demonstrerede fænomenet og finesserne ved offentlige arrangementer. Det var tider.

PS  Er jeg den eneste, der (måske) ikke forstår emne-titlen?

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 30 August 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Du har ret jan_stevns, du har fået bånd på hjernen

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

Henrik B.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 August 2012 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

D A O skrev:

Nok nærmere "båndsalat". 

M.v.h.

Til top Vis Henrik B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik B. Besøg Henrik B.'s Websted

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2012 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

aristona skrev:
Bemærkede godt den opsigtsvækkende annonce, men prisen måtte nødvendigvis betyde manglende garanti for funktionalitet, og desuden - model 2000 har nogle fordele, men 2400 er mere fremadrettet, så ...

Du har ret - men forskellen mellem 2000 deluxe og 2400 er mindre end lille når ma ngraver i dybden på dem.

Citér:
....Men tillykke!, og jeg ser, at der er låg til, og alene det kunne mangle hos en anden. Det er i hvert fald en model (og transportabel!), der både emmer af fortid, dengang B&O for alvor var på vej ud til folket, men også er spændende, fordi den rummer så mange muligheder, så forhåbentlig vælger den at give lyd fra sig. En rapport senere imødeses! 

Der skal nok komme noget herfra - det var ikke længe før jeg sætter strøm til -  jeg skal bare have gravet de gammeldags højttaalerstik frem, og nogle DIN kabler.

Sjovt nok havde damen husket at lægge strømkablet ned i posen ,  hun havde selv haft meget sjov ud af at lege den,  og grunden til hun ikke bare smed den på lossen, var faktisk at hun gerne så den ende hos nogen der ville sætte pris på den,  om ikke andet så som gode reservedele.  Den har kun været til reparation 1 gang i sit lange liv.

Citér:
Mange af de gamle spoleoptagere blev ikke brugt meget, og derfor kan man stadig støde på absolut brugbare og måske velholdte eksempler. Samtidig er det en mission i sig selv at være med til at sikre, at lossepladsen undgås. Man kan og skal ikke skrue tiden tilbage, men enhver burde undes den glæde at høre musik fra et spolebånd.

Sjovt du nævner det -  blandt de unge, betragtes man jo nærmest som vantro , hvis man har noget så gammeldags som en Spolebåndoptager.  Min ældste datters husbond fik et kulturchock da han første gang så tøsens værelse .....    Tandberg TR2055 radio, Dual 1229 pladespiller, Tandberg 6000x båndoptager, og nogle KEF Bailey TL moppedrenge .   (Han overlevede da !)

Citér:
Du kan også få testet, om det skønsomme udvalg af den tids båndmærker har kunnet klare tidens tand. Lad os også høre om det.

Det kommer -  jeg hygger mig tit med at høre hvad andre har optaget :)

Citér:
PS  Er jeg den eneste, der (måske) ikke forstår emne-titlen?

Sikkert ikke -  jeg ville drille :)    Jeg lader mig bare rive med af min egen steming ....  i dag er der anskaffet en Sony 378'er -  som ham Beohammer nok skal få fornøjelse af,  og en Akai GX260 autoreverse dims -  bare for nostalgiens skyld ,  den skal til en god ven over i staterne.

De er om muligt mere tossede med båndoptagere -  og  historierne om mine tossestreger har en årsag -   en bruger på Audiokarma piver meget over han ikke kan finde en 2spors maskine til det beløb han har ( $100)  -  Nu har jeg på 3 dage fundet 3 stk. her i landet - og er stadig under de 100 dollars....  Det kan han ikke rigtigt kapere :)        Så det er tænkeligt Tandberg'en bliver ombygget til 60Hz, og ryger med derover ,  man kan vel hjælpes ad ?

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2012 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Henrik B. skrev:

D A O skrev:

Nok nærmere "båndsalat". 

M.v.h.

Jamen Hej Henrik -  Du er genkendt !  -  Som du måske husker havde mine biler en evne til at formere sig :)

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hvis nogen har lyst til lidt underholdning , så læs denne tråd på Audiokarma :

http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=462420

Wiggy er lidt mopset over nogle af de meget velmente forslag der dukker op ,  hehe

MrForce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 30 August 2012 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ja det var sgu tider med de gamle Beocord spolebåndoptagere

Havde selv en Beocord 1600 sidst i 70'erne / starten af 80'erne - Der var næsten altid mekanisk bøvl med den, men så havde man da noget at lave

Synes den har et fedt design, når man tænker på alderen.

Drømte senere om en AKAI GX77, da jeg synes den ser super fed ud - men det blev ved drømmen

M.v.h.

MrForce

Til top Vis MrForce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrForce

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Den GX77 er også ganske flot, men eddergodtnok noget jammer at reparere på.

(Har da også haft en 1600, brugtkøb fra Fona )

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2012 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

>Betyder det noget for lyden om jeg bruger grønne eller gule strips til at holde mine kabler sammen ?

hvordan kan man stille sådanne et spørgsmål, naturligvis gør det en forskel

diyaudio.dk Blog
G+
Til top Vis D A O's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D A O Besøg D A O's Websted

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2012 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Det er et, for mig, meget vigtigt spørgsmål - ja, jeg vil næsten sige hele min eksistens er så ganske afhængig af svaret -  men du er søreme den første der åbenbart er faldet over signaturen.

Surt der er så længe til den 1. april :)    Jeg kom lige i tanke om en sjov episode i en Flügger butik

hewi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010
Sendt: 31 August 2012 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Jeg holder mig til sorte, giver kulsort baggrund og en plastisk mellem tone og en vokal der i den grad stikker af ;-)
Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2012 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Altså ...............  når folk begynder at ævle om trådløs ditten og datten,  så får de dette glimrende billede serveret :

hewi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010
Sendt: 31 August 2012 kl. 01:38 | IP-adresse registreret  

Sidder lige og lytter trådløst "mellem mine ht og ører"

Til top Vis hewi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hewi Besøg hewi's Websted

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

>Surt der er så længe til den 1. april

Så er det jo godt at du 100% har dækket dig ind og bruger den hele året

diyaudio.dk Blog
G+

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 August 2012 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Altså ...............  når folk begynder at ævle om trådløs ditten og datten,  så får de dette glimrende billede serveret :

dagens griner
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 August 2012 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Men man er da en "sucker" og kan da ikke lade være med at kigge, så da jeg så en annonce i den blå, måtte jeg da lige ringe og spørge .....   En Beocord 2000 DeLuxe kufffertmodel til 1 krone ???

Den var sgu godt nok :

Sådan en har jeg haft. Dog med træsider i pallisander. Det var min første anskaffelse indenfor lydgengivelse. Den blev flittigt brugt.

2 spors i 19 og 9,5 cm./sek.

Samtidig købte jeg 2 stk. B&O højtalere, der overholdt din normen. Det var sager.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 31 August 2012 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Sgu sjovt, at se de gamle maskiner dér. Var også selv godt lun på en Akai GX-77 som vises lidt tilbage, da jeg ville have en maskine første gang, men måtte nøjes med en GX-4000D.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2012 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

GX4000 er da bestemt også en sød lille sag -  jo nyere jo bedre. 

De gamle versioner er begyndt at få problemer med noget støbegodt der krakelerer.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes