Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 29 August 2012 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men man er da en "sucker" og kan da ikke lade være med at kigge, så da jeg så en annonce i den blå, måtte jeg da lige ringe og spørge ..... En Beocord 2000 DeLuxe kufffertmodel til 1 krone ???
Den var sgu godt nok :

Og søreme om ikke der også til denne fulgte en pose bånd med ...

Jeg ved endnu ikke om den virker - men om ikke andet er der nok masser af gode stumpe i den , og båndende alene er da hele køreturen værd ( Så fik man jo også set Munkholmbroen) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
carr Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 29 August 2012 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt, så kan man lige få et par hyggelige timer til at gå med det.....
|
Til top |
|
|
aristona Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 356
|
Sendt: 30 August 2012 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bemærkede godt den opsigtsvækkende annonce, men prisen måtte nødvendigvis betyde manglende garanti for funktionalitet, og desuden - model 2000 har nogle fordele, men 2400 er mere fremadrettet, så ...
Men tillykke!, og jeg ser, at der er låg til, og alene det kunne mangle hos en anden. Det er i hvert fald en model (og transportabel!), der både emmer af fortid, dengang B&O for alvor var på vej ud til folket, men også er spændende, fordi den rummer så mange muligheder, så forhåbentlig vælger den at give lyd fra sig. En rapport senere imødeses! Mange af de gamle spoleoptagere blev ikke brugt meget, og derfor kan man stadig støde på absolut brugbare og måske velholdte eksempler. Samtidig er det en mission i sig selv at være med til at sikre, at lossepladsen undgås. Man kan og skal ikke skrue tiden tilbage, men enhver burde undes den glæde at høre musik fra et spolebånd.
Du kan også få testet, om det skønsomme udvalg af den tids båndmærker har kunnet klare tidens tand. Lad os også høre om det.
Da forgængeren til 2000 (som var næsten tilsvarende) kom frem, tog B&O rundt og demonstrerede fænomenet og finesserne ved offentlige arrangementer. Det var tider.
PS Er jeg den eneste, der (måske) ikke forstår emne-titlen?
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 30 August 2012 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret jan_stevns, du har fået bånd på hjernen __________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
Henrik B. Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 April 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
Sendt: 30 August 2012 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
D A O skrev:
Du har ret jan_stevns, du har fået bånd på hjernen  |
|
|
Nok nærmere "båndsalat". 
M.v.h.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2012 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
aristona skrev:
Bemærkede godt den opsigtsvækkende annonce, men prisen måtte nødvendigvis betyde manglende garanti for funktionalitet, og desuden - model 2000 har nogle fordele, men 2400 er mere fremadrettet, så ... |
|
|
Du har ret - men forskellen mellem 2000 deluxe og 2400 er mindre end lille når ma ngraver i dybden på dem.
Citér:
....Men tillykke!, og jeg ser, at der er låg til, og alene det kunne mangle hos en anden. Det er i hvert fald en model (og transportabel!), der både emmer af fortid, dengang B&O for alvor var på vej ud til folket, men også er spændende, fordi den rummer så mange muligheder, så forhåbentlig vælger den at give lyd fra sig. En rapport senere imødeses! |
|
|
Der skal nok komme noget herfra - det var ikke længe før jeg sætter strøm til - jeg skal bare have gravet de gammeldags højttaalerstik frem, og nogle DIN kabler.
Sjovt nok havde damen husket at lægge strømkablet ned i posen , hun havde selv haft meget sjov ud af at lege den, og grunden til hun ikke bare smed den på lossen, var faktisk at hun gerne så den ende hos nogen der ville sætte pris på den, om ikke andet så som gode reservedele. Den har kun været til reparation 1 gang i sit lange liv.
Citér:
Mange af de gamle spoleoptagere blev ikke brugt meget, og derfor kan man stadig støde på absolut brugbare og måske velholdte eksempler. Samtidig er det en mission i sig selv at være med til at sikre, at lossepladsen undgås. Man kan og skal ikke skrue tiden tilbage, men enhver burde undes den glæde at høre musik fra et spolebånd. |
|
|
Sjovt du nævner det - blandt de unge, betragtes man jo nærmest som vantro , hvis man har noget så gammeldags som en Spolebåndoptager. Min ældste datters husbond fik et kulturchock da han første gang så tøsens værelse ..... Tandberg TR2055 radio, Dual 1229 pladespiller, Tandberg 6000x båndoptager, og nogle KEF Bailey TL moppedrenge . (Han overlevede da !)
Citér:
Du kan også få testet, om det skønsomme udvalg af den tids båndmærker har kunnet klare tidens tand. Lad os også høre om det. |
|
|
Det kommer - jeg hygger mig tit med at høre hvad andre har optaget :)
Citér:
PS Er jeg den eneste, der (måske) ikke forstår emne-titlen? |
|
|
Sikkert ikke - jeg ville drille :) Jeg lader mig bare rive med af min egen steming .... i dag er der anskaffet en Sony 378'er - som ham Beohammer nok skal få fornøjelse af, og en Akai GX260 autoreverse dims - bare for nostalgiens skyld , den skal til en god ven over i staterne.
De er om muligt mere tossede med båndoptagere - og historierne om mine tossestreger har en årsag - en bruger på Audiokarma piver meget over han ikke kan finde en 2spors maskine til det beløb han har ( $100) - Nu har jeg på 3 dage fundet 3 stk. her i landet - og er stadig under de 100 dollars.... Det kan han ikke rigtigt kapere :) Så det er tænkeligt Tandberg'en bliver ombygget til 60Hz, og ryger med derover , man kan vel hjælpes ad ? __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2012 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik B. skrev:
D A O skrev:
Du har ret jan_stevns, du har fået bånd på hjernen  |
|
|
Nok nærmere "båndsalat". 
M.v.h.
|
|
|
Jamen Hej Henrik - Du er genkendt ! - Som du måske husker havde mine biler en evne til at formere sig :) __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2012 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogen har lyst til lidt underholdning , så læs denne tråd på Audiokarma :
http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?t=462420
Wiggy er lidt mopset over nogle af de meget velmente forslag der dukker op , hehe
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
MrForce Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 30 August 2012 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Ja det var sgu tider med de gamle Beocord spolebåndoptagere 
Havde selv en Beocord 1600 sidst i 70'erne / starten af 80'erne - Der var næsten altid mekanisk bøvl med den, men så havde man da noget at lave 

Synes den har et fedt design, når man tænker på alderen.
Drømte senere om en AKAI GX77, da jeg synes den ser super fed ud - men det blev ved drømmen 

M.v.h.
MrForce 
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2012 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den GX77 er også ganske flot, men eddergodtnok noget jammer at reparere på.
(Har da også haft en 1600, brugtkøb fra Fona )
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2012 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Betyder det noget for lyden om jeg bruger grønne eller gule strips til at holde mine kabler sammen ?
hvordan kan man stille sådanne et spørgsmål, naturligvis gør det en forskel __________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2012 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et, for mig, meget vigtigt spørgsmål - ja, jeg vil næsten sige hele min eksistens er så ganske afhængig af svaret - men du er søreme den første der åbenbart er faldet over signaturen.
Surt der er så længe til den 1. april :) Jeg kom lige i tanke om en sjov episode i en Flügger butik
|
Til top |
|
|
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 31 August 2012 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg holder mig til sorte, giver kulsort baggrund og en plastisk mellem tone og en vokal der i den grad stikker af ;-)
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2012 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså ............... når folk begynder at ævle om trådløs ditten og datten, så får de dette glimrende billede serveret :

|
Til top |
|
|
hewi Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 31 August 2012 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige og lytter trådløst "mellem mine ht og ører"
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2012 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
>Surt der er så længe til den 1. april
Så er det jo godt at du 100% har dækket dig ind og bruger den hele året __________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 31 August 2012 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 31 August 2012 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Men man er da en "sucker" og kan da ikke lade være med at kigge, så da jeg så en annonce i den blå, måtte jeg da lige ringe og spørge ..... En Beocord 2000 DeLuxe kufffertmodel til 1 krone ???
Den var sgu godt nok :

Sådan en har jeg haft. Dog med træsider i pallisander. Det var min første anskaffelse indenfor lydgengivelse. Den blev flittigt brugt.
2 spors i 19 og 9,5 cm./sek.
Samtidig købte jeg 2 stk. B&O højtalere, der overholdt din normen. Det var sager. |
|
|
__________________ Mvh. Sven
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 31 August 2012 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sgu sjovt, at se de gamle maskiner dér. Var også selv godt lun på en Akai GX-77 som vises lidt tilbage, da jeg ville have en maskine første gang, men måtte nøjes med en GX-4000D.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 31 August 2012 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
GX4000 er da bestemt også en sød lille sag - jo nyere jo bedre.
De gamle versioner er begyndt at få problemer med noget støbegodt der krakelerer.
|
Til top |
|
|