Forfatter |
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 12 September 2012 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
At tænke sig ...... den sidste TEAC X2000 jeg solgte til en kunde i ruder konges tid, er søreme dukket op fra glemslens mørke 
Vi leverede maskinerne justeret op efter kundernes ønske, og da jeg så en mærkat inde i maskinen blev jeg godtnok da nysgerrig - Jeg har haft den i hænderne for 30 år siden.

På nær lidt småting, fungerer den faktisk fint endnu. Hovederne ligner noget der kun har kørt 100 timer. __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 12 September 2012 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eejjjj, hvor pudsigt.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 12 September 2012 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
en ven havde den på prøve en gang, kan se i Hi-Fi Årbogen 1983 var der en model X-1000R,
Hi-Fi Årbogen 1985 står 2000R til 15450Kr det var jo en del penge den gang for en arbejds mand, jeg husker den som en helt fed maskine, den var vi helt vil med den gang men penge pungen sagde nej.
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 12 September 2012 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde sådan én for ca. 12-14 år siden - solgte den dengang til en mand fra Sjælland - gad vide.....
Den lød fint - og fungerede, så vidt jeg husker, upåklageligt. Jeg ville kunen kende den, da den havde et noget kosmetisk hærget bagcover (det store grå af plast). Det var strukturelt intakt, men ikke så pænt. Hovederne var som nye..
Edit: Jeg ser så lige, at vi snakker X-2000 - så jeg var lidt forkert på den, da min var en X-1000R
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2012 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sådan lidt underligt, men jeg tror ikke der er ret mange, der beskæftiger sig med reparation af de gamle tingester mere. Der er jo ikke økonomi i det.
Jeg fik tilbudt en maskine til en god pris, uden helt at vide hvilken det var ( til reservedele sig jeg ikke ret tit nej tak.) Jeg hitter nok et VU meter i en af de andre skrottede :) Denne er for god til at ende som stumpelager.
__________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2012 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
en ven havde den på prøve en gang, kan se i Hi-Fi Årbogen 1983 var der en model X-1000R,
Hi-Fi Årbogen 1985 står 2000R til 15450Kr det var jo en del penge den gang for en arbejds mand, jeg husker den som en helt fed maskine, den var vi helt vil med den gang men penge pungen sagde nej.
|
|
|
De her er lidt specielle - det er X2000 uden R - de er vist ikke solgt i butikker overhovedet, de fik mig bekendt kun autoreverse modellerne ( X2000r ) Jeg har aldrig brudt mig om autoreverse modellerne på grund af deres båndløb og detaljen med at capstanremmen skal skifte omløbsretning. den rem er kilden til alt ondt på -R modeller __________________ -Jan@tecdata.dk
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 15 September 2012 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Det er sådan lidt underligt, men jeg tror ikke der er ret mange, der beskæftiger sig med reparation af de gamle tingester mere. Der er jo ikke økonomi i det.
Jeg fik tilbudt en maskine til en god pris, uden helt at vide hvilken det var ( til reservedele sig jeg ikke ret tit nej tak.) Jeg hitter nok et VU meter i en af de andre skrottede :) Denne er for god til at ende som stumpelager.
|
|
|
ren nyskærig hed, for hvad er der da galt med VU meterne ? er den ellers i god stand efter så mange år ?
|
Til top |
|
|