Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 20:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Eric Clapton (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2013 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Eric Clapton har de seneste mere end 40 år leveret nogle af rockens bedste guitaralbums, men har også udgivet en række popplader hvor guitaren er trådt i baggrunden.

Eric Claptons musik vil altid stå i skyggen af et af de bedste albums der nogensinde er udgivet, mange vil nok sige det aller bedste, nemlig:

Cover Layla and Other Assorted Love Songs:Derek & the Dominos 7/6 stjerner (den er i en kategori for sig selv) – 1970

Derek and the Dominoes: Layla and other assorted love songs. (med i bogen 1001 plader du skal høre før du dør.)

Derfor starter denne gennemgang af ECs albums her. For der er også en række albums før denne med Yardbirds, John Mayals Bluesbreakers, Cream og Blind Faith, men de kommer måske med senere.

Derek er et synonym for Eric Clapton, og pladen, der nok er stort set alle læsere af denne side bekendt, river og flår i lytteren så men absolut ikke kan undgå og blive grebet af det. Det er i dag en lige så fabelagtig god plade som da den udkom i 1970, og den nåede et niveau hvor stort set ingen nogensinde har været. Duanne Alman er med som gæstemusiker på pladen og ECs og Almans guitar spil gik op i en højere enhed. Men det kunne ikke gentages for Alman blev dræbt i en motorcykel ulykke kort efter optagelserne. Titelnummeret Layla er ECs største hit, og det er lidt paradoksalt at unplugged udgaven af samme nummer måske er det næststørste.

Cover Eric Clapton:Eric Clapton 4,5/6 stjerner (1970)

Eric Clapton: Eric Clapton

Udkom egentlig før Layla, har fine numre som After midnight og Blues Power

Cover In Concert:Derek & the Dominos Cover Live at the Fillmore:Derek & the Dominos4,5/6 stjerner 1973 og 1994

Derek and the Dominoes: In concert – Derek and the Dominoes: Live at the Fillmore

Det er den samme concert, der er bare lidt flere numre med i den nye udgave fra 1994. Ikke nær så intens som Layla, men en fin live plade.

Cover Eric Clapton's Rainbow Concert:Eric Clapton5/6 stjerner (3/6 stjerner) 1973

Eric Clapton: Eric Claptons rainbow concert.

Der findes to udgaver af denne. Den oprindelige med 6 numre og den udvidede CD udgave med 14 numre. Og mange af de bedste numre er kun med i den nyeste udgave. En syret rocket koncert der flår i lytteren, her findes live numre af flere af klassikerne fra Layla.

Cover 461 Ocean Boulevard:Eric Clapton6/6 stjerner 1973

461 Ocean Boulevard (med i bogen 1001 albums du skal høre før du dør.)

En af ECs bedste albums indeholder bl.a. det store hit Motherless children. Klassealbum hele vejen

Cover There's One in Every Crowd:Eric Clapton 3/6 stjerner 1975

Eric Clapton: There is one in every crowd

Lidt blandet ikke specielt godt album, nok et af de mindst kendte. The sky is crying er måske bedst kendte nummer.

Cover E.C. Was Here:Eric Clapton4/6 stjerner 1975

Eric Clapton: EC was here

Livealbum med bl.a. numrene Rambling on my mind og Further on up the road. Fint album.

Cover No Reason to Cry:Eric Clapton4/6 stjerner 1976

Eric Clapton: No reason to cry

Fint guitar album med bl.a. nummeret Sign language,

Cover Slowhand:Eric Clapton5,5/6 stjerner 1977

Eric Clapton: Slowhand

Et af de bedste og mest kendte albums. Inderholder hittene Cocaine, Lay down Sally og Wonderfull tonight. Rigtig godt guitar album.

Cover Backless:Eric Clapton4 /6 stjerner 1978

Eric Clapton: Backless

Fint guitar album med bl.a. Tulsa time.

Cover Just One Night:Eric Clapton6/6 stjerner 1980

Eric Clapton: Just one night

ECs bedste live album med de fleste af hans hits. Alle numrene er i fin udførelse og det swinger bare godt.

Cover Another Ticket:Eric Clapton3/6 stjerner 1981

Eric Clapton: Another Ticket

Lidt anonymt album som jeg husker dårligere end de fleste andre.

Cover Money and Cigarettes:Eric Clapton 3,5/6 stjerner 1983

Eric Clapton: Money and Cigarettes

Guitar album med bl.a. Nummeret I’ve got a rock’n’roll heart.

Cover Behind the Sun:Eric Clapton 3,5/6 stjerner 1985

Eric Clapton: Behind the sun

Lidt anonymt album med numret She’s waiting som det mest kendte.

Cover August:Eric Clapton 2/6 stjerner 1986

Eric Clapton: August

Pop plade uden det store indhold

Cover Crossroads:Eric Clapton 6/6 stjerner 1988 (4 CD box)

Eric Clapton: Crossroads

Eric Clapton udvalgte selv hvad der kunne være på 4 CDer. Her er alt relevant fra før 1988 når Crossroads suppleres med Layla. Der er flere numre med Derek and the Dominoes der ikke var med på Layla, derudover begynder disc 3 med de 5 numre der blev indspillet til Derek and D. ikke færdiggjorte andet album. Et par af numrene er ikke helt færdige. Næsten halvdelen af materialet er fra før Layla. Helt suveræn boks.

Cover Journeyman:Eric Clapton 4/6 stjerner 1989

Eric Clapton: Journeyman

Clapton finder guitaren på dette fine album indeholder bl.a. nummeret Pretending.

Cover The Layla Sessions: 20th Anniversary Edition:Derek & the Dominos 6/6 stjerner 1990 (3cd box)

Layla and other assorted love songs (20 years anniversary edition)

Det oprindelige album + en CD med guitarjamming + en CD med alternative udgaver af numrene på Layla. Flere af numrene er ret alternative. Dette er nok et samlerobjekt, da de fleste i praksis næsten udelukkende vil høre selve albummet, derudover er den dyr.

Cover 24 Nights:Eric Clapton 3/6 stjerner 1991

Eric Clapton: 24 night (at Royal Albert hall)

Lidt anonym dobbelt live CD fra London

Cover Unplugged:Eric Clapton 5/6 stjerner 1992

Eric Clapton: Unpluged

Et kæmpe hit, med EC klassikere i unpluggede versioner. Men jeg foretrækker nu de oprindelige, men rigtig fint album.

Cover From the Cradle:Eric Clapton 6/6 stjerner 1994

Eric Clapton: From the cradle

Blues album, hvor alle numre har fin standard, et album som høres fra start til slut. Klasse.

Cover Crossroads, Vol. 2: Live in the Seventies:Eric Clapton4/6 stjerner 1996 (4 CD box)

Eric Clapton Crossroads vol. 2 (live in the seventies)

Lang live box, hvor meget godt er med, men den har slet ikke samme klasse som Crossroads I. Det bedste fra denne box er med i to CD versionen af Blues fra 1999.

Cover Pilgrim:Eric Clapton2/6 stjerner 1998

Eric Clapton: Pilgrim

Kedelig pop CD. Overflødig udgivelse.

Cover The Blues:Eric Clapton 5/6 stjerner 1999 (4/6 stjerner for 1CD udgaven)

Eric Clapton: Blues

Dette album findes i to versioner, et med en studieblues CD og et med bade en studieblues CD og en live CD. Og live CDen er den mest interessante. Køb derfor altid 2CD udgaven. Fremragende udgivelse.

Cover Riding with the King:B.B. King 5/6 stjerner 2000

Eric Clapton & B. B. King: Riding with the king.

Hyggeligt album, der nok er kendt af de fleste

Cover Reptile:Eric Clapton 4/6 stjerner 2001

Eric Clapton: Reptile

Blandet CD med flere gode numre.

Cover One More Car, One More Rider:Eric Clapton 2/6 stjerner 2002

Eric Clapton: One more car, one more rider.

Delvist mislykket live dobbelt CD. Musikken findes i bedre udgaver på andre CDer.

Cover Me and Mr. Johnson:Eric Clapton4/6 stjerner 2004

Eric Clapton: Me and Mr. Johnson

Clapton synger rendyrket minimalistisk blues af Mr. Johnson. OK CD.

Cover Back Home:Eric Clapton 2/6 stjerner 2005

Eric Clapton: Back home

Uinteressant pop CD (kan p.t fåes sammen med Road to Escondido som dobbelt CD til 50,-)

Cover The Road to Escondido:J.J. Cale4/6 stjerner 2006

Eric Clapton & J. J. Cale: Road to Escondido

Fint album hvor J. J. Cale er med, de spiller godt sammen,

Cover Live from Madison Square Garden:Steve Winwood3,5/6 stjerner 2009

Eric Clapton & Steve Winwood: Live from Madison Square Garden

Rodet album med skiftevis Clapton og Winwood numre. Flere gode men også lidt kiksede numre på Dobbelt CDen.

Cover Clapton:Eric Clapton4,5/6 stjerner 2010

Eric Clapton: Clapton

Hyggelig og tilbagelænet CD. I perioder meget jazzet. Ved flere af numrene kommer jeg til at tænke på Mark Knopflers Notting Hillbillies album og Dire straits sidste On every street. Clapton bruger guitaren for lidt.

Derek & The Dominos - Layla & Other Assorted Love Songs Deluxe Edition (6/6 stjerner 2011)

Derek and the Dominoes: Layla and other assorted love songs

Der er en extra CD med. 40 års jubilæum for dette mesterværk.

Cover Play the Blues: Live from Jazz at Lincoln Center:Eric Clapton (2/6 stjerner 2011)

Wynton Marsalis & Eric Clapton play the blues

Denne live udgivelse er til tider godt svingende og stemningsmættet. Men det er absolut mere jazz end blues, og jeg tror ikke mange synes det er særlig interessant. Drop den og køb andet musik, for den er så langt fra hvad man normalt forbinder med Eric Clapton.

(2,5/6 stjerner 2013)

Eric Clapton: Old Sock

En hyggelig samling blandede numre hvor Clapton har forskellige gæster på numrene. Det er meget stemningsmættet, men også rimeligt forudsigeligt.

Håber I kan finde inspiration i listen.

Derudover findes stribevis af greatest CDer,

Tubetram
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2012
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 29 Marts 2013 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Et super flot indlæg om en af mine favoritter,,mr Eric Clapton
Jeg er vild med mange af hans dvd udgivelser,specielt Live in Hyde park
Og ja Crossroad dvd også super
mvh Bjarne   
Til top Vis Tubetram's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tubetram

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Sendt: 29 Marts 2013 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Clapton-fan har jeg aldrig været, det skyldes måske jeg ikke er blues-mand.

Har dog et par titler stående: Unpluged, vel mest på grund af lyden, dybest set er det jo bare en kedelig akustisk bluesplade.

For nogle år siden købte jeg i Superbrugsen, One more car, one more rider på tilbud til 30 kr - fedt, indtil jeg havde hørt den et
par gange og forstod hvorfor den var så billig, så relativt hurtigt efter udgivelsen.

Jeg har gemt Claptons, efter min mening bedste plade til sidst og jeg kender langt fra alle: 461 Ocean Boulevard - en helt
igennem fremragende og forrygende plade, hvor der spilles tæt og tight, hvor bandet fungerer som en organisk helhed og hvor
man ved, at bandets medlemmer mestrer det fundamentale i rock and roll - der er ikke ét dårligt nummer på den plade.
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

Tubetram
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2013 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Det er nok fordi jeg er blues mand, at Clapton falder i min smag,,men vil give dig ret beta,,nogle af hans cd er ikke gode,nok
også derfor jeg foretrækker live dvd,og så er de rigtig gode lydmæssig..Synes faktisk at lyden på Live Hide park dvd er noget
af det bedste der findes
mvh

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2013 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke enig med dig om Pilgrim. Et fremragende album hvor det ene gode nummer afløser det andet, og så er lyden virkelig i super hifi klasse. Ellers en fin gennemgang af hans albums. Bravo
      carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Sendt: 29 Marts 2013 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:
Jeg er ikke enig med dig om Pilgrim. Et fremragende album hvor det ene gode nummer afløser det andet, og så er lyden virkelig i super hifi klasse. Ellers en fin gennemgang af hans albums. Bravo
      carsten

Enig! Pilgrim er mit favoritalbum med Clapton og så kommer Reptile lige efter. Sjovt, hvor forskellig smag kan være.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2013 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:
CARS10 skrev:
      carsten

Enig! Pilgrim er mit favoritalbum med Clapton og så kommer Reptile lige efter. Sjovt, hvor forskellig smag kan være.

Jeg har lige siddet og hørt Pilgrim, for det er en af de Clapton CDer jeg har hørt mindst. Men den fortjener altså ikke mere end 2 stjerner, for det er en helt ligegyldig og indholdsløs plade. Den kunne lige så godt være indspillet af alle mulige andre, det er måske en Ok popplade, men da indholdet er så tyndt, hjælper det ikke at den er pænt produceret. 

Når den har fået hård kritik også på Allmusic.com, så hænger det måske nok også sammen med at det er første CD efter "From the Cradle", og så bliver Pilgrim lidt af et antiklimaks, for vi kunne dengang med rimelighed forvente mere, for From the Cradle er en af EC's bedste albums.

http://www.allmusic.com/artist/eric-clapton-mn0000187478

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Sendt: 29 Marts 2013 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

At kalde Pilgrim-albummet for indholdsløst og uden dybde er efter min mening helt ude i hegnet, for det er alt andet end netop det, både lyrisk og musikalsk. Jeg kan i øvrigt, ligesom dig, også sagtens google mig frem til en anmeldelse, der samstemmer med mit indtryk af den plade:

Rolling Stone Magazine: http://www.rollingstone.com/music/albumreviews/pilgrim-19980 225

(4/5 Stjerner)

Uddrag:
"Pilgrim is easily Clapton's most ambitious, introspective piece of work since his days with the legendary, lacerating Derek and the Dominos." ... "There is wonderful, graceful guitar work throughout Pilgrim — no big surprise there. But the album isn't a flashy axfest, even though tracks like "She's Gone" and the straight-ahead blues "Sick and Tired" feature classic riffing. Pilgrim is notable more because it finds Clapton taking a great leap forward as a vocalist. Some forget that Clapton wasn't even considered the best singer in Cream; over the years, though, he has sure grown into his voice. On the album's sizzling title track, he evokes some of the soulful eloquence of the great Curtis Mayfield. And Clapton's vocals on "River of Tears" and "Broken Hearted" (with lovely backing vocals and tin whistle from Paul Brady), the ultradelicate "Circus" and the country-tinged "Fall Like Rain" are among the most convincing of his career." ... "In the end, Pilgrim is not purely anything, except purely moving."

Den slutter i øvrigt af med: "Pilgrim will not thrill those looking for From the Cradle II", hvilket jo åbenbart synes at være rigtigt. ..Men lad os bare konkludere, at folk har forskellig opfattelse af hvad der er godt og skidt og fred være med det.

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Sendt: 29 Marts 2013 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis ikke man bliver" touch" over et nummer som "River of tears" så burde man få inddraget sit hørekort.
      carsten
Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2013 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Helt OK, det er da godt der er nogen der hører Pilgrim. Jeg vil give den et ekstra lyt. Men vi opfatter nok Claptons musik forskelligt, for hvis jeg havde kendt indholdet ville jeg næppe have købt:  Pilgrim, One more car - one more rider, Going Home, Clapton og Winwood fra Madison Square garden og Clapton og Marselis.

Og nu er Allmusic.com jo nok ikke en hvilken som helst musik side, men verdens førende musikside som de fleste her på siden nok bruger rimeligt ofte, og som ex Stereo studio også bruger som reference, når der spørges til musik de ikke umiddelbart kender og kan svare på.

Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Marts 2013 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Allmusic.com er et glimrende opslagsværk, der giver et hurtigt overblik over en given kunstner.
Men man skal huske, at anmeldelserne stadig kun er én persons mening. Den person kan man jo så være enig eller uenig med.
Allmusic er IKKE en universel facitliste.

Flere (mange) af anmeldelserne er også ganske overfladige, synes jeg, og så skal man ikke mindst huske, at når de giver et
album fem stjerner er det ikke nødvendigvis fordi værket i sammenligning med andre kunstnere er fantastisk:

It is important to note that we rate albums only within the scope of an artist's own work -- we only compare a release to other
releases by the same artist. (fra allmusic.com)

Når det er sagt, så er det en fin side, der kan give masser af inspiration.
Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster

Tubetram
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2013 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Clapton og marselis er heller ikke min kop te,,ikke en gang på dvd
kan derimod godt lide Live ON Tour på dvd,,og i særdeles hed Rivers of tears fra denne dvd
mvh

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2013 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hamster skrev:
Allmusic.com er et glimrende opslagsværk, der giver et hurtigt overblik over en given kunstner.
Men man skal huske, at anmeldelserne stadig kun er én persons mening. Den person kan man jo så være enig eller uenig med.
Allmusic er IKKE en universel facitliste.

Flere (mange) af anmeldelserne er også ganske overfladige, synes jeg, og så skal man ikke mindst huske, at når de giver et album fem stjerner er det ikke nødvendigvis fordi værket i sammenligning med andre kunstnere er fantastisk:

It is important to note that we rate albums only within the scope of an artist's own work -- we only compare a release to other releases by the same artist. (fra allmusic.com)

Når det er sagt, så er det en fin side, der kan give masser af inspiration.

Det er da helt rigtigt at Allmusic ikke er perfekt, men der er da alligevel ingen konkurrenter der kommer i nærheden af niveauet. Og nu er det muligt, at vi kan give karakterer også, jeg tror jeg har givet omkring 100 albums karakter. Og det er da forbløffende i hvor høj grad brugerne giver karakterer der svarer til den oprindelige anmeldelse. Så de er nok i langt de fleste tilfælde ramt godt i første omgang, selv om jeg da kan finde flere som jeg synes er skæverter, men vore præferencer er også forskellige. Brugeranmelselserne af Clapton flugter ihvertfald rimeligt godt med de oprindelige karakterer. Der er også en tæt sammenhæng mellem antallet der har bedømt albummet og hvor populært det er . Layla er bedømt af 361 og har som det eneste fået topkarakter.

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 April 2013 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Wilhelmsen skrev:
CARS10 skrev:
Jeg er ikke enig med dig om Pilgrim. Et fremragende album hvor det ene gode nummer afløser det andet, og så er lyden virkelig i super hifi klasse. Ellers en fin gennemgang af hans albums. Bravo        carsten

Jeg har lige siddet og hørt Pilgrim, for det er en af de Clapton CDer jeg har hørt mindst. Men den fortjener altså ikke mere end 2 stjerner, for det er en helt ligegyldig og indholdsløs plade. Den kunne lige så godt være indspillet af alle mulige andre, det er måske en Ok popplade, men da indholdet er så tyndt, hjælper det ikke at den er pænt produceret. 

Når den har fået hård kritik også på Allmusic.com, så hænger det måske nok også sammen med at det er første CD efter "From the Cradle", og så bliver Pilgrim lidt af et antiklimaks, for vi kunne dengang med rimelighed forvente mere, for From the Cradle er en af EC's bedste albums.

Når man er med så mange år som Clapton har været, er det da skønt at han varierer sine udgivelser. Jeg er både tilnn den "bluesede" og den "afslappede" Clapton. Hvis det havde været "From The Cradle 1-42" ville det jo nok også være kedeligt i længden.....

Jo Clapton er bestemt STADIG en af mine ynglingskunstnere. Håber han ligger vejen forbi DK igen inden han stopper. Han har jo bebudet at stoppe med at turnere når han bliver 70.... Og det er jo lige om snart.........

Men Jagger kunne jo heller ikke forestille sig han spillede efter de 30 ;)

Rainbow
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 03 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 April 2013 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Hej!

Angående Clapton har jeg altid haft det sådan, at han er en god guitarist, som er bedre på andre folks plader. Jeg har det meste med ham og hører
ved sjældne lejligheder et nummer eller to. Helst fra Just one Night. Jeg foretrækker i høj grad at høre ham eksempelvis på Roger Waters Pros and
Cons of........Her mener jeg at hans guitarspil er fremragende og meget mere spændende end det han præsterer på hans studiealbum. Cream tiden
synes jeg også er klasser over hans eget arbejde. Hans navn er stort, med rette, men en broget studiekarriere synes jeg trækker meget ned. At give
stjerner for et album kan vel kun være vejledende og ikke noget man nødvendigvis behøves være enig i. Om så flere millioner finder et bestemt
album bedst med en kunstner har det nu aldrig betydet at jeg ikke kunne holde mere af et andet album med kunstneren. Smag og behag. Mange vil
nok være uenig i mit syn på Clapton, men jeg har som sagt meget med ham og har været til koncert med ham. Udmærket oplevelse, men som
guitarist, har der godt nok været mange flere og større oplevelser. Har hørt Old Sock. Den viser blot mig, at han skulle finde et band hvor han skulle
være en god højrehånd og lade andre tage sig af det kreative. Tomgang eller træthed? Ved det ikke, men så må han hellere holde med at udgive og
så tage rundt og spille de gamle klassikere.
Til top Vis Rainbow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rainbow

beta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Sendt: 09 April 2013 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Clapton spiller med på et par numre ved Dylans 50 Years Anniversery Concert. Der husker jeg, at var ekstrem god i ihvertfald
det ene nummer - jo, han har også sine øjeblikke...
Til top Vis beta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beta

FelixTheDane
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 10 Marts 2011
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 April 2013 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Smag og behag afhænger udelukkende af det sæt ører som lytter.

Personligt sætter jeg Claptons produktioner gennem årene højt.

Mvh.
Til top Vis FelixTheDane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FelixTheDane

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 April 2013 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Må sige, at jeg er en anelse uenig med Hermann på nogle få punkter:

Slowhand  3/6

Reptile  6/6

Road to Escondido 6/6

Old Sock 1.5/6

Udover det...... Rigtig fin gennemgang af et ikons udgivelser

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2013 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Må sige, at jeg er en anelse uenig med Hermann på nogle få punkter:

Slowhand  3/6

Reptile  6/6

Road to Eliscondo 6/6

Old Sock 1.5/6

Udover det...... Rigtig fin gennemgang af et ikons udgivelser

Jeg tror jeg var for flink ved Old sock, for det er noget af en pose blandede bolcher, hvor sammenhængen ikke er tilstede. For der er gæstemusikere på de fleste numre, og det betyder naturligt at stilen bliver forskellig. Men der er også fine numre indimellem. Det er godt nok lang tid siden jeg har hørt Road to Eliscondo, så den må jeg høre igen snarest.

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 13 April 2013 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

en uomgængelig ting ... omend i en "anden" kategori:
6 cd´er med outtakes, tv-shows og duane allman !

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes