Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 20:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Ny Dire Straits LP Box (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2014 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Struktør..... Du plejer at være skarp, så måske den ikke smuttede, men du netop forstod hvad jeg mente???? (det gjorde Jan også, han elsker bare de dér drillerier)

Organic vs Artificial eller på rent dansk Levende vs Kunstig.

Alles klar??????

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2014 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Hvis man ikke ønsker at bruge penge på et nyt bokssæt, skal man huske på, at der blev presset rigtig mange Dire-Straits-LP'er, så man nemt kan finde originale eksemplarer i mint eller near mint condition til små penge. CD-udgaverne er der også, hvis man foretrækker det. Analoqueman har ikke uret i at ikke alle Dire-Straits albummerne holder i dag, men især den første står højt på min private 10 bedste albums nogen sinde liste. Og er man aldersmæssigt et sted i halvtredserne er den musik ligesom en del af ens livs soundtrack
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Januar 2014 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Hej Analogueman... Jeg er ikke ked af at være på dagpenge... Det er en tænkepause mellem arbejde, hvor man kan sondere mulighederne for måske
at skifte spor... Jeg har nu i 25 år arbejdet indenfor bygge og anlæg, først som håndværker siden som underviser, og det har været hamrende
spændende og oplevelsesrigt, og udfordret mig i det daglige... Det har også åbnet mine øjne for hvor spændende det er at arbejde med unge
mennesker, hvordan man kan præge dem i forhåbentlig bedre retning... Til alles bedste... Jeg har nu ca. 25 år tilbage på arbejdsmarkedet, og de skal
bruges fornuftigt.. Og sjovt . Nå... Dette var off topic, tilbage til emnet... Dire Straits er i mine øjne et spændende band, med en karakteristisk
sound, som jeg godt kan lide.... Nu nævnes Telegraph road, syntes det er et super album... Altså Love over gold... Og selvfølgelig Brothers in arms
som højdepunktet, og deres første album... Sikken debut... , men dette er altså kun min egen mening... At Mark Knopfler så har en spændende
solo karriere, det er jo heller ikke så ringe endda... Og ja... Jeg kunnne godt tænke mig boxen, især fordi der er nogle der siger at disse skulle
være mere dynamiske og Boydk... levende... Jep forstod den godt, men den kunne jeg nu godt have tænkt mig at have "drillet"dig lidt med
Lidt off topic igen... Jeg har her i 2013 købt en del brugt, kvaliteten kan altid diskuteres , men regner jeg priserne sammen på alt jeg har købt,
og det bliver mellem os... så ligger jeg et godt stykke over 100000, altså i nypriser, og dertil kommer så den evige strøm af lp og cd der også er
fulgt med, men igen, det er mellem os... , de få indviede...
Med vanlig venlig glade hilsener
Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Schubring
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Sendt: 03 Januar 2014 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Kan se at de nye udgivelser ind til nu er blevet sammenlignet med de originale udgivelser…….

Er der nogen som har sammenlignet de nye 2013 udgaver med udgivelserne fra 2009 (minus Brothers in arms og On every street)?

Til top Vis Schubring's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schubring

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Januar 2014 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Jeg afleverede mit album tilbage uden nogen problem overhovedet, så nu er der bare tilbage at vente til det nye sæt kommer. Jeg må ærligt tilstå at jeg ikke
havde forventet det gik så let, men servicen hos pladeforhandleren her i Odense er sgu helt i top.

herfra.

Munkebo
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO

Schubring
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2014 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

MUNKEBO skrev:
Jeg afleverede mit album tilbage uden nogen problem overhovedet, så nu er der bare tilbage at vente til det nye sæt kommer. Jeg må ærligt tilstå at jeg ikke
havde forventet det gik så let, men servicen hos pladeforhandleren her i Odense er sgu helt i top.

herfra.

Munkebo

Det lyder jo godt.

Måtte ligeledes sende mit eksemplar tilbage til Amazon pga. det samme - skade på samtlige covers!

Valgte at få pengene retur.

k.s.p
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Januar 2014 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved om nummeret your latest trick på den nye box er med den irriterende sløve trompet i starten,
altså cd udgavens start, den org. lp udgave startede direkte med den FEDE sax.

GRRRRRR den trompet får mig i det røde felt
Til top Vis k.s.p's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af k.s.p

Schubring
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2014 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

k.s.p skrev:
Er der nogen der ved om nummeret your latest trick på den nye box er med den irriterende sløve trompet i starten,
altså cd udgavens start, den org. lp udgave startede direkte med den FEDE sax.

GRRRRRR den trompet får mig i det røde felt

Gætter på at den er identisk med 2xlp udgaven fra 2005 .......Så det vil jeg gå ud fra at den er……..

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 03 Januar 2014 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

"... den FEDE sax." Det er så i givet fald også det eneste fede ved det nummer Vist nok i øvrigt spillet af Michael Brecker (og trompetversionen måske af brormand Randy Brecker?).

I øvrigt godt at høre, at jeres pladepushere opfører sig i overensstemmelse med købelovens bestemmelser - det, I kalder service, er faktisk en forpligtelse til at tage varen retur (eller tilbyde en tilsvarende vare)
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Schubring
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2014 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hehehe......
synes faktisk at "Your Latest Trick" (inkl. trompet) er det bedste track på Brothers in arms....

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Januar 2014 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
........Alles klar??????

Don't tempt me !   

Jeg er nok så lavpraktisk at jeg foretrækker et rimeligt klart sprog fremfor alle de sjove fremmedord.

Jeg er jo så heldig at have været med da sølvskiverne holdt deres indtog, og kan huske hvordan folk
faldt helt i svime over reklamernes pålydende.   Desværre fik de fleste nok også forplumret øregangene
for cd'erne lød langtfra så godt som folk flest mente.

Jeg var hos Metronome (der havde Warner agenturet) dengang Brothers in arms udkom , og har stadig
mine førstegangs tryk af både LP og cd - LP'en lammesmækker cd udgivelsen ......

Så hvis man skal benytte udtrykket "organisk" i betydningen levende kan det kun møntes på lp versionen
cd'en er rædselsfuld i direkte sammenligning - kold og klinisk - ervvvv   steril - men tyskerne var begejstret
for lyden

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 03 Januar 2014 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Det bedste Dire Straits er nummeret Brothers in Arms men i den version der findes på live'cd 'On the night'. Den har noget noget som studie vesionen ikke har, man kan sige den har 'nerve' i modsætning til studie versionen.

Jeg skal afholde mig fra at vurdere om LP er bedre end CD i den sammenhæng.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 03 Januar 2014 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Boydk skrev:
........Alles klar??????

Don't tempt me !   

Jeg er nok så lavpraktisk at jeg foretrækker et rimeligt klart sprog fremfor alle de sjove fremmedord.

Jeg er jo så heldig at have været med da sølvskiverne holdt deres indtog, og kan huske hvordan folk
faldt helt i svime over reklamernes pålydende.   Desværre fik de fleste nok også forplumret øregangene

Jeg var hos Metronome (der havde Warner agenturet) dengang Brothers in arms udkom , og har stadig
mine førstegangs tryk af både LP og cd - LP'en lammesmækker cd udgivelsen ......

Så hvis man skal benytte udtrykket "organisk" i betydningen levende kan det kun møntes på lp versionen
cd'en er rædselsfuld i direkte sammenligning - kold og klinisk - ervvvv   steril - men tyskerne var begejstret
for lyden

Og jeg var til demo - arrangeret af Philips - der benyttede Brothers in Arms cd-en til at demonstrere cd-mediets overlegne lydkvalitet. Og jeg skal da lige love for, at den selvsikre salgsperson (kan man ikke godt kalde ham det - det var vist nok Philips udviklingschef i Danmark) tabte hele sin selvsikkerhed på gulvet, da en enig forsamling erklærede, at cd'en lød forfærdeligt! Så fik han da for alvor brug for sine salgskompetencer efterfølgende
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2014 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:
Boydk skrev:
........Alles klar??????

Don't tempt me !   

for lyden

Jamen Jan........, det var jo lige præcis det, jeg skrev..... CD´en lød rædselsfuldt i forhold til LP´en, og mit gæt gik på, at det nok ikke var blevet dårligere med den nye LP-box. Tror s´gu jeg går ned og køber den i morgen for at se "what all the fuss is about". Det lader til, at flere har oplevet at covers i boxen er blevet ødelagte/transportskadede. Er der nogen, der vil uddybe, hvad skaderne går ud på?????

Og så ellers sædvanligvis GOOOOOO WEEK´END

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2014 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Boydk, så tror jeg Imusic vil være det billigste
Og så lige en vurdering fra dig om det er værd at bruge penge på... Forstået på den måde, at Dire Straits er alle pengene værd, men man behøver
nødvendigvis ikke alle udgivelser... ... Eller hvad

God week-end til alle på denne tråd... Tror jeg tager en Sailing to Philidelphia....

Struktøren

MUNKEBO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2011
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Januar 2014 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

jan_stevns skrev:
Boydk skrev:
........Alles klar??????
Don't tempt me !    
Jeg er nok så lavpraktisk at jeg foretrækker et rimeligt klart sprog fremfor alle de sjove fremmedord. Jeg er jo så heldig at have været med da
sølvskiverne holdt deres indtog, og kan huske hvordan folk faldt helt i svime over reklamernes pålydende.   Desværre fik de fleste nok også
forplumret øregangene for cd'erne lød langtfra så godt som folk flest mente. Jeg var hos Metronome (der havde Warner agenturet) dengang
Brothers in arms udkom , og har stadig mine førstegangs tryk af både LP og cd - LP'en lammesmækker cd udgivelsen ...... Så hvis man skal benytte
udtrykket "organisk" i betydningen levende kan det kun møntes på lp versionen cd'en er rædselsfuld i direkte sammenligning - kold og klinisk -
ervvvv   steril - men tyskerne var begejstret for lyden
Jamen Jan........, det var jo lige præcis det, jeg skrev..... CD´en lød rædselsfuldt i
forhold til LP´en, og mit gæt gik på, at det nok ikke var blevet dårligere med den nye LP-box. Tror s´gu jeg går ned og køber den i morgen for at se
"what all the fuss is about". Det lader til, at flere har oplevet at covers i boxen er blevet ødelagte/transportskadede. Er der nogen, der vil uddybe,
hvad skaderne går ud på?????Og så ellers sædvanligvis GOOOOOO WEEK´END

Hej Boydk

Skaderne på mit boxset skyldes at hele sættet havde fået trykket det nederste hjørne, måske fordi det var blevet tabt.
Til top Vis MUNKEBO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MUNKEBO

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2014 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Strukturen skrev:
Boydk, så tror jeg Imusic vil være det billigste
Og så lige en vurdering fra dig om det er værd at bruge penge på... Forstået på den måde, at Dire Straits er alle pengene værd, men man behøver
nødvendigvis ikke alle udgivelser... ... Eller hvad

God week-end til alle på denne tråd... Tror jeg tager en Sailing to Philidelphia....

Struktøren

Tjahhh, man er jo nok godt dum, når man har dem alle i 1. press og oven i købet "Love Over Gold" i 180g også, men hva´ fa´en, vi lever kun en gang. Sailing to Philadelphia har jeg  selv på HDCD, af den slags plasticskiver lyder den faktisk rigtig hæderligt og er en dejlig CD.

Munkebo..... Tak for tippet, så er det nok ikke generelt, men checkes skal de da alligevel

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Nå, men så gik turen ud igennem byen i formiddag, fra der hvor jeg bor, igennem latinerkvarteret, videre op i Ryesgade (Imusic har lukket om lørdagen), forbi Route66, de havde heler ikke intentioner om at ta´ "boxen" hjem, stod så dér og tænkte....... er Århus virkelig så fattig en by, at man ikke kan gå ud og få "boxen" i håndkøb i en eller anden butik??? Nåh, stod så dér og tænkte...... har ikke været i Pladekisten i Jægergårdsgade længe...måske..... og YES, 1 stk. tilbage.... hit med den, og nu..... efter et par raflespil på den lokale oase, skal der nu finlyttes og sammenlignes med de gode, gamle første-press. Update følger senere (måske først i morgen)

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

OK...... Øv Bøv....... Som Struktøren spurgte.... Er det et "must have"???
Mit umiddelbare svar må blive NOOOOOOOOO. Har indtil nu kun hørt de 2 første "Dire Straits" og "Communique", og der er på mit setup ingen tvivl.... de originale LP´er er så langt mere musikalske end "boxen" er. Det er nærmest en kæmpe skuffelse, imponator effekt de første 5 sekunder og så nedtur. Lover at lytte de sidste i morgen, men har ikke den store forestilling om, at det skulle blive ret meget anderledes, så mit råd er efter de 2 første..... spar pengene og gå på jagt efter LP´erne som brugte i stedet. ØV, hvis der er nogen der vil købe "BOXEN" for de 895,- jeg gav tidligere i dag, er I mere end velkomne 

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2014 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Niks Boydk... Ikke når den kan fåes billigere andre steder... Men kommer jeg en dag til Aarhus, uden bil, så vil jeg godt dele en øl med dig... Og
Boxen... Brug den som en pæn gave til en du vil imponere... Eller lad den glide ind i den del af samlingen, som man garanteret har med
mange vinyler, hvor den kan blive stående sammen med de andre skuffelser man med tiden har købt..

God lørdag

Med venlig vanlig hilsen
Struktøren

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum