Forfatter |
|
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 04 Januar 2014 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
OK...... Øv Bøv....... Som Struktøren spurgte.... Er det et "must have"???Mit umiddelbare svar må blive NOOOOOOOOO. Har indtil nu
kun hørt de 2 første "Dire Straits" og "Communique", og der er på mit setup ingen tvivl.... de originale LP´er er så langt mere musikalske end "boxen"
er. Det er nærmest en kæmpe skuffelse, imponator effekt de første 5 sekunder og så nedtur. Lover at lytte de sidste i morgen, men har ikke den store
forestilling om, at det skulle blive ret meget anderledes, så mit råd er efter de 2 første..... spar pengene og gå på jagt efter LP´erne som brugte i
stedet. ØV, hvis der er nogen der vil købe "BOXEN" for de 895,- jeg gav tidligere i dag, er I mere end velkomne |
|
|
Okay...high end sound påstår at boxen er bedre ??!!
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 04 Januar 2014 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som altid... Smag og behag... Jeg er glad for de eksempler jeg har både cd og vinyl... Men er/var boxen så meget bedre, ville jeg da ikke afvise at
den kunne finde vej til Thyregod... Men som det er lige nu, så sparer posten det besvær...
Med venlig hilsen
Struktøren
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 04 Januar 2014 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
truef skrev:
Boydk skrev:
OK...... Øv Bøv....... Som Struktøren spurgte.... Er det et "must have"???Mit umiddelbare svar må blive
NOOOOOOOOO. Har indtil nu
kun hørt de 2 første "Dire Straits" og "Communique", og der er på mit setup ingen tvivl.... de originale LP´er er så langt mere musikalske end "boxen"
er. Det er nærmest en kæmpe skuffelse, imponator effekt de første 5 sekunder og så nedtur. Lover at lytte de sidste i morgen, men har ikke den store
forestilling om, at det skulle blive ret meget anderledes, så mit råd er efter de 2 første..... spar pengene og gå på jagt efter LP´erne som brugte i
stedet. ØV, hvis der er nogen der vil købe "BOXEN" for de 895,- jeg gav tidligere i dag, er I mere end velkomne |
|
|
Okay...high end sound påstår at boxen er bedre ??!! |
|
|
Øh, ja, hvad havde du forventet, når man bl.a. lever af at sælge den slags
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2014 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... Svært at være uvildig ekspert når emnet er til salg på ens hjemmeside....  . Men har man ikke andet med Dire Straits, så er det nok et rent
bargain...
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næppe, originalpres i fin stand kan fås brugt til 10 kr. stykket ...
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leve af.....tø-hø, nææh formidle er det rette ord.
|
Til top |
|
|
truef Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
truef skrev:
Boydk skrev:
OK...... Øv Bøv....... Som Struktøren spurgte.... Er det et "must
have"???Mit umiddelbare svar må blive
kun hørt de 2 første "Dire Straits" og "Communique", og der er på mit setup ingen tvivl.... de originale LP´er er så langt
mere musikalske end "boxen"
er. Det er nærmest en kæmpe skuffelse, imponator effekt de første 5 sekunder og så nedtur. Lover at lytte de sidste i
morgen, men har ikke den store
forestilling om, at det skulle blive ret meget anderledes, så mit råd er efter de 2 første..... spar pengene og gå på jagt efter
LP´erne som brugte i
stedet. ØV, hvis der er nogen der vil købe "BOXEN" for de 895,- jeg gav tidligere i dag, er I mere end velkomne
|
|
|
|
|
Øh, ja, hvad havde du forventet, når man bl.a. lever af at sælge den slags  |
|
|
Lever af ...tja....skal vi gætte på hvad han giver for boksen i indkøb?
|
Til top |
|
|
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
Leve af.....tø-hø, nææh formidle er det rette ord. |
|
|
Dvs. du køber den måske hos www.imusic.dk for 800 kr. og videreformidler den fra hjemmekontoret af dit gode hjerte til
850 kr.? Lever af det er nok lidt overdrevet ja, i hvert fald hvis det kun skulle være denne ene udgivelse, selv om
indkøbsprisen vel er en del bedre end iMusic's pris. Men hvis nu prisen stiger når boksen er udsolgt kan det vel hjælpe lidt
på det, ligesom Decca-boksen steg markant i pris da den var udsolgt alle andre steder.
Dire Straits boksen kan også fås hos www.jpc.de for 95 EUR, dvs. ca. 710 kr. Både hos iMusic og jpc kommer der så
fragt oven i (hos sidstnævnte 6 EUR), det gør der måske ikke hos dig selv om du ikke oplyser om det (måske lidt
tilfældigt hvem der betaler for fragt eller ej), men bestiller man lidt flere ting gør det jo ikke så meget.
|
Til top |
|
|
gli- Branchemedlem

Highend Sound
Bruger siden: 18 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1516
|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 03:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan nu ikke se at imusic.dk har den, men jeg søger måske det forkerte?
Min pris er med fragt
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 03:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
gli- skrev:
kan nu ikke se at imusic.dk har den, men jeg søger måske det forkerte?
Min pris er med fragt
|
|
|
https://www.imusic.dk/lp/0602537529193/dire-straits-2013-the -studio-albums-1978-1991-lp-vinyl
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6372
|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, efter at have sovet på skuffelsen fortsatte lytteseancen så her til morgen. Desværre samme indtryk på "Making Movies", det virker som om "de gamle gutter" jeg ellers havde fuld tillid til, har brugt en decideret equalizer til at kompensere for deres svigtende hørelse. Når det er sagt, skal det også indrømmes, at hvis jeg ikke havde haft dem alle i 1. press til at sammenligne med, er spørgsmålet nok, hvad jeg så havde sagt til dem  , for indrømmes skal det, det er perfekte presninger, superlavt støjgulv (læs: der er ingen støj) og mine er alle fuldstændig lige uden nogen form for wobleri, selv uden pladestrammer, og det i sig selv er imponerende. Nå, videre til "Love Over Gold", desværre det samme, men en anelse mindre lydmanipulation end på de tre første. Men stadig er den 180g version, jeg har fra "Simply Vinyl", lydmæssigt mere tro mod originalen end boxens version er. Disse 4 er fra analoge masters, og der er ingen tvivl, de er lydmæssigt ændret i forhold til originalerne, så meget at jeg til hver en tid foretrækker originalerne. MEN SÅ KOM OVERRASKELSEN  . Brothers in Arms" & "On Every Street", disse kommer fra digitale masters, og der har skullet en særskilt remasterproces tilpasset vinyl på disse to albums, og dæl´me om ikke man her har ramt 110%. De er bare bedre end end originalerne på alle punkter. Den samme lyd (der er ingen EQ ændring i forhold til de originale LP´er) men for pokker hvor er der bare SÅ meget mere "hul igennem", da de begge er presset som dobbeltalbums er der plads til større rilleudsving, det sammenholdt med den manglende grund-/rillestøj gør, at de er helt ufatteligt dynamiske. De to sidste gør for mig boxen til en vinder alligevel (og hvis det var første gang jeg havde fået Dire Straits indenfor døren på vinyl ville jeg ha´ været glad for de første 4 også  ), så glem min kommentar tidligere om salg. Den bli´r her og kommer ikke en gang til at stå ved siden af dem, som man har fortrudt    . GOD SØNDAG __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strukturen skrev:
Niks Boydk... Ikke når den kan fåes billigere andre steder... Men kommer jeg en dag til Aarhus, uden bil, så vil jeg godt dele en øl med dig...
Med venlig vanlig hilsen Struktøren |
|
|
Eeeeen????  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal starte et sted, og hvorfor ikke med den første...?
Jamen da... Skuffelse vendt til succes...  Ikke et øje er tørt... Mon ikke jeg på et tidspunkt skulle finde de vinyler jeg har med dem... Få dem gjort
rene i mine nu 2 knosti'er...  , sat dem på den Thorens der står i mit surround setup... Så må vi se om jeg også når at få byttet rundt på de 2 160
super jeg har, den ene med en Rega 300 arm den anden med SME serie III, og så for fanden da komme i gang med at høre vinyl, istedet for al denne
snakken... Ups...der var også en hylde der først skal hænges op...  , ak ja... Arbejdet hober sig sgu for hurtigt op... Et godt råd: køb kun lidt af
gangen... Montere og gøre ved det, som der nu skal gøres.... Det med at skyde tingene foran sig... Giver ofte bagslag...
Der røg den søndag...
Struktøren
|
Til top |
|
|
pac-man Udelukket fra forum

Dobb.prof. Pierre?
Bruger siden: 24 December 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 145
|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
truef skrev:
Boydk skrev:
OK...... Øv Bøv....... Som Struktøren spurgte.... Er det et "must have"???Mit umiddelbare svar må blive
|
|
|
|
Ikke kun HES der påstår dette, jeg gør også
Jeg ved ikke hvilke originale boydk har hos sig. Men mine de gamle almindelige kan ikke hamle op med den nye box. Communicate har jeg også i en
nyere version (et par år gammel) og her er boxen også en lille smugle bedre.
Jeg ed godt at der findes dem som sværger til de gamle originale fra deres barndom/ unge dage. Og fred være med det, det var også gode tider.
Men jeg finder mange af de nye udgivelser bedre end de gamle. Selvfølgelig er der også ups'er imellem og det er træls.
Beatles boxen er fantastisk eksempel på hvad man kan idag.gider ikke lytte til de gamle udgivelser, når de kan fåes nye og med sådan en lyd og
kvalitet.
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hrmf... Nå... Men så...  , igen... Så kan man ønske sig den til sin føs'da... Det er i slut af marts... Sammen med Sebastians 3 cd bokse... Og
måske Beatles boxen... Vinyl of course.... Så kan jeg måske være færdig med alle mine projekter... Inden forårets kommen, og nye projekter toner sig
op... Og måske et fast arbejde kommer ind også...  ak ja... Er livet ikke herligt...?
Struktøren
|
Til top |
|
|
Schubring Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pac-man skrev: "Communicate har jeg også i en
nyere version (et par år gammel) og her er boxen også en lille smugle bedre"
Den udgave af "Communiqué" som du har, er det Warners udgave fra 2009? (47770-1) Det skulle ellers være samme udgave/samme master........
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
pac-man skrev:
Jeg ved ikke hvilke originale boydk har hos sig. |
|
|
Næh, men det kan jeg da hurtigt fortælle dig , de 3 første købt på udgivelsesdagen i "Music Mekka" dengang den var ejet af Bjarne og stadig befandt sig i Borggade i Århus. Love over Gold og Brothers in Arms købt på udgivelsesdagen hos (så vidt jeg husker) Roberts Musik på Sct. Knuds Torv (Århus). Derudover har jeg fra Music Mekka også Alchemy første release, og senere røg On The Night indover (dog ikke første release). Smag og behag er som sagt forskellig, men på mit setup/i mine ører er der "boostet" for meget "top" på de fire første i boxen i forhold til originalerne, og det er det, der skuffer mig lidt. Originalerne er klangbalancemæssigt "lige i skabet" efter min mening. Synes det er lidt synd, at man har ændret det i stedet for at lave en super mastering og presning af det originale materiale, men igen... smag og behag . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
|
Til top |
|
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu har jeg fulgt lidt med har på tråden .. .. hvor kan jeg se hvilken udgave jeg har til at stå
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
Til top |
|
|
andersen31 Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 214
|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt boksen i stereo studio til 800 og jeg har tydeligt mindre sus og mere dynamik på mit setup...
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 Januar 2014 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo dejligt, at Brothers in Arms og On Every Street lyder godt i boxsættet, når det samtidig er Dire Straits ringeste udgivelser
|
Til top |
|
|