Emne: Ny Dire Straits LP Box ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 01 Februar 2014 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Analogueman skrev:
Øh, det her handler da ikke om, hvad jeg kan ...
hvilket jeg da vist heller aldrig har postuleret. Det
var da et mystifistisk indslag i debatten. Jeg har
givet min holdning til, hvad jeg synes om Dire Straits samlede output ... uden på noget tidspunkt at blive personlig ... så dér
synes jeg faktisk ikke, vi
skal bevæge os hen.
Jeg kan da også godt udtale mig om fx køreegenskaberne i en bil uden selv at kunne bygge en ... |
|
|
Hvis du er i stand til at bedømme om noget er musikalsk eller ej, så går jeg stærk ud fra at du er noget ved musikken, ellers
syntes jeg faktisk man skal holde sig fra den slags diskituioner. Smag er noget er noget andet og kan ikke diskuteres.
|
|
|
Jo, smag kan netop diskuteres. Det er verden da konstant fuld af. Teater, musik, kunstudstillinger og litteratur handler da i
høj grad om at diskutere
smag, så selvfølgelig kan det diskuteres.
Jeg har sagt, at jeg synes, On Every Street er hamrende kedelig og pivringe at lytte til - det behøver jeg vel ikke at "være
noget ved musikken" for at
synes? Det
næste er vel, at jeg også selv skal producere mine egne fødevarer for at kunne have lov til at synes, om noget mad smager
bedre end andet.
Du synes noget andet, og det må du hjertens gerne - hvad enten du er noget ved musikken eller ej. |
|
|
Jeg er faktisk musiker, så er det på plads. Jeg oboenere netop ikke på hvad du mener , men hvad du udtaler dig om på det
rent musiklaske, som jeg ikke mener du har forudsætninger for at bedømme, men her til lands har folk en mening om alt,
også det de ikke ved en skid om. Slut herfra. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 01 Februar 2014 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil det sige at være musiker i dagens Danmark? Tre akkorder og en hjemmevideo med westernguitaren på YouTube?
Tal venligst pænt i dine indlæg, tak
Nej, spøg til side. Jeg kender da også musikere, der synes, at Dire Straits er musikalsk kedelige at lytte til. Hvem har så ret? Nå, nevermind, det er
nok en af de mere frugtesløse diskussioner. Hvis det hjælper, så indrømmer jeg blankt, at jeg lige præcis kan tre akkorder på en westernguitar - jeg
er dog ikke på YouTube endnu - så jeg nøjes med at synes, at Dire Straits' On Every Street er kedelig at lytte til, idet jeg under dyb beklagelse
trækker min forudsætningsløse brug af adjektivet "musikalsk" i mig.
Peace
PS. Må nødvendigvis indrømme, at jeg faktisk synes - der var ordene igen - at diskussionen af On Every Street er væsentlig mere sjov end at lytte til
lp'en
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 02 Februar 2014 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Jeg synes også det er træls at de covers på den nye boks viker så billig. Men jeg synes Dire Straits er fedt musik, og jeg
ærger mig over jeg aldrig fik set/ hørt dem live. |
|
|
Jeg nåede heldigvis at opleve dem i silende regnvejr på Gentofte Stadion i 1992...... En fantastisk koncert hvor Mark Knopfler flere gange måtte trække sig tilbage på scenen, for ikke at få stød p.g.a regnen.
Han lavede så et fint stunt........ kiggede op på himlen....... og jammede så "Singing in the rain" på guitaren... og det gjorde vi så :)
Kan også huske opvarmningsbandet "Was Not Was" som af en tidligere kollega blev omdøbt til "Was Was NOT" ..... Syntes jeg var meget sjovt :) __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 02 Februar 2014 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Hvad vil det sige at være musiker i dagens Danmark? Tre akkorder og en hjemmevideo med westernguitaren på YouTube?
|
|
|
Man når da langt med 3 akkorder..... Spørg bare Status Quo ... :) og som så også har så meget humor og selvironi, at kalde et af deres albums "In search of the fourth chord" :)
og ja. Jeg elsker også Status Quo .... 3 akkorder eller ej :) __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 02 Februar 2014 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
sigma6 skrev:
Jeg synes også det er træls at de covers på den nye boks viker så billig. Men jeg
synes Dire Straits er fedt musik, og jeg
ærger mig over jeg aldrig fik set/ hørt dem live. |
|
|
Jeg nåede heldigvis at opleve dem i silende regnvejr på Gentofte Stadion i 1992...... En fantastisk koncert hvor Mark
Knopfler flere gange måtte trække sig tilbage på scenen, for ikke at få stød p.g.a regnen.
Han lavede så et fint stunt........ kiggede op på himlen....... og jammede så "Singing in the rain" på guitaren... og det gjorde
vi så :)
Kan også huske opvarmningsbandet "Was Not Was" som af en tidligere kollega blev omdøbt til "Was Was NOT" ..... Syntes
jeg var meget sjovt :) |
|
|
Ja og Allan Clark jammede efterfølgende på keyboardet, raindrops keep falling on my head . Jeg var der også dagen efter i
tørvejr, der var der ingen jam, så noget fik man da ud af at se Dire Straits i regnvejr. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|