Sendt: 10 Februar 2014 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Hallo StarTrek og andre - hvordan ser "Badehotellet" rent faktisk ud på jeres fjernsyn?
En tv-tekniker fra TV-2 skriver til mig at "Badehotellet" sandelig er optaget og vises i 16:9 formattet - og at der må være noget galt med mit fjernsyn  |
|
|
Jeg har nu få dette svar:
" vi har valgt at lægge sorte strege ind i top og bund i postarbejdet for at opnå et mere filmisk udtryk. Ligesom også Borgen gør det.
Det stille nu mere spørgsmål end svar, nemlig at "Badehotellet" er optage i 4K som jo per automatik ville give sorte strege i top og bund, og hvis man så lægge strege ind i top og bund i postarbejdet, ville man så skulle havde zoom ind i billede for derefter skære billede information af i top og bund, hvor man så ved at zoom ind i postarbejdet også har miste billede information i sider for at få billede til at passe til 16:9.
Derved har man skåret billede information hele vejen rundt, dette miste billede information passe i % med god med tv´s overscan, så hvis man så har slået overscan til på sit tv, ja så mister man endnu mere billede information.
Derfor prøve jeg at finde en logis forklaring, hvis man virkelige har ønske at skære så meget billede information, hvor der igen grund er til det, hvis man ønske strege ind i top og bund af "Badehotellet" kunne man havde valgt at bibeholde 4K format.
Så at "tv-tekniker fra TV-2 skriver til mig at "Badehotellet" sandelig er optaget og vises i 16:9 format", er ikke korrekt, har har sikke se "Badehotellet" med overscan slået til (derved mister man billede information i siderne), og hvor mange ved noget om overscan, da overscan alt er slået til slået man købe en nyt tv.
Derved enden man ud i to gruppe der se "Badehotellet", med eller uden strege ind i top og bund, nemlig dem der har slået overscan og dem der ikke har.
|