Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 11 Februar 2014 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg alene om at synde at kvalitet på dansk Blu-ray udgivelser er blive ringe og ringe de sidst år og der blive længe og længe mellem disse dansk dansk Blu-ray udgivelser
Det er jo blive meget normal at se dansk Blu-ray udgivelser, kun med 1080i og Dolby Digital og ingen ekstra materiale og de dansk udgaver af udlands film tid også er uden ekstra materiale.
Der er stor set ikke udgive noget af den dansk filmskat på Blu-ray, siden
Olsen Bande og
Martha, dette er med sikkerhed et bevidst valg fra filmskaber siden, de tv serie som Huset på Christianshavn og Matador aldrig er komme på Blu-ray og ville nok aldrig komme på dette format i fremtiden, selv om rygte siger at disse serie skulle ligge scannet i HD.
Så måske er vi ved at tage live af Blu-ray som format og det ender som et format for de få, og 3D Blu-ray sælge hele ikke, og her er prise der nok spille ind, nemlig at de koste det samme som en 3D biografbillet og ikke særlig tit komme på tilbud.
Så hvorfor skal vi så havde et ny Blu-ray format nemlig 4K Blu-ray, når fremtiden er streaming og download er fremtiden ikke en fysisk format som Blu-ray
Jer selv ved at gå væk fra dansk udgivelse af både dansk og udenlandsk film på Blu-ray, og søger mod udlandet for at finde de samme film, der i en bedre kvalitet end de samme udgivelser herhjemme, ja selv dansk film udgive i udlandet er i en bedre kvalitet end i dansk.
Et eksempler er en Kongle efærre En kongelig affære (2012) , der er i den amerikansk udgave er med: DTS-HD Master Audio 5.1 og 1080p
A Royal Affair Blu-ray
Og den dansk udgivelse er med Dolby Digital 5.1 og 1080i
Og der er sikke flere eksempler
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 11 Februar 2014 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er jeg ikke så meget til film, men hvad jeg synes er irriterende, er at koncerter næsten ikke er at fremskaffe herhjemme...venter ofte op til 3 mdr før jeg får en bestilt koncert hjem....går jeg i stereostudie, har de ofte kun en 4-6 stk hjemme, men et hav af dvd koncerter.....findes der nogen steder her i danmark hvor man får de koncerter, eller skal man på nettet, til eks amazon de eller uk????
velkommen
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 11 Februar 2014 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at FONA2000, Østergade 47, 1100 København K, Tlf.: 33159055, har (ved ikke om de stadig væk har det) en hylde med Blu-ray koncerter, men jeg købet altid min koncerter fra Amazon, på grund af prisen, har set på disse Blu-ray koncerter i FONA2000 men er gået væk fra dem igen (på grund af prisen) og hvorfor skal Blu-ray koncerter værre så dyre når man i samme butik kan få Blu-ray film til omkring 70kr.
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2014 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
nemlig startrek.....jeg må også bare igang med amazon...der er ingen vej uden om....jeg købte et ret stort sourround udstyr med pioneer plasma, jvc 750 projektor, pioneer blue ray bdp-lx91, samt marantz av 8003 pre og 7 vincent sp 997 i ca 09...og har kun kørt ca 180 timer med det....musikken spiller jeg på andet i en anden stue......og nu skal det godt være....så må til amazon!!!! de vil åbenbart ikke sælge det herhjemme....jeg er hele tiden holdt hen at det er leverendøren der sylter alt.....
velkommen
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 11 Februar 2014 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har værre til diverse demo af High-end surrund udstyr, og de Blu-ray film man vise til disse demo er alle fra udlandet og grund er at her få man den bedste overførelse af billede og lyd hver gang, hvor i mod at dansk udgivere tit er en nitte (der er dag undtagelse på både den dansk og udenlandske side, derfor er en side som www.dvdbeaver.com rigtig god at bruge). Jeg bruge altid www.dvdbeaver.com, når jeg skal tjekke film kvalitet ud. Det hele er jo lidt grotesk, når man tænke på at netop Danmark for tiden er verdens bedste til at producer film og tv serie, og når så dansk film interesse (de såkaldte filmbuff) ønske at samlet på disse film og serie, i Biografen har man kun en chance for at se en givne film før den ende på streaming og tv, og hvis man ønske at analyser disse film er der kun DVD og Blu-ray at gå til (derfor se man også at alle de film man skal analyser på og vide noget om på filmskolen rund omkring i verden, alle er udkomme på udenlandske Blu-ray). Der er jo også film hvor lyd og billede udtryk er en del af det filmske udtryk, og de ses nu beder på en Blu-ray udgivelse end på VHS eller DVD. Ligesom af Mp3 ødelagde CD format, kan streaming gå hen og ødelægge Blu-ray format, ligesom at musik industrigen har en mening om at folk ikke kan høre forskel på om det er musik fra CD eller en Mp3 file, den samme tanke har åbenbart den dansk film industrigen når det komme til Blu-ray format for folk kan jo ikke se forskel på dette og streaming. Vi er jo ved at komme så lang ud at man ikke se musik og film som en kulturarv, men mere som et kommercielle produkter med en kort livetid.
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2014 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ok, der sker godt nok mange triste ting......læste også lige at tdc play skulle komme i 320kbit som spotify....det stod på recorder.dk tilbage i juli.....men kan ikke finde en bekræftelse på det nogen steder, så den eneste mulighed er måske at ringe til tdc.....kigger lige på dit link!!!!
velkommen
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 11 Februar 2014 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ganske ret i at der ikke bliver gjort noget særligt ud af danske udgivelse. Her kan man se hvad nogle stykker fylder på skiverne, og det er incl alt:
Dirch |
34,0 |
En Kongelig Affære |
29,1 |
Klovn the Movie |
36,6 |
Midt om Natten |
24,4 |
Over kanten |
20,1 |
Sorte Kugler |
22,4 |
Sover Dolly på ryggen? |
22,4 |
Ved verdens ende |
23,2 |
Skiverne fyldes jo slet ikke ud. __________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 11 Februar 2014 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den barske kendsgerning er, at musik og film er kommercielle produkter, med begrænset levetid, stort set. Og herhjemme er publikum til den bedre tekniske kvalitet så lille, at det er kommercielt uinteressant. I lande med betydeligt større befolkninger er den tekniske 'elite' næppe procentvis større, men stor nok til, at det kan betale sig kommercielt, at appellere til dem.
Glem alt om kulturarv... 
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 11 Februar 2014 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herhjemme blev der solgt 500.000 fjernsyn i 2013 og 2012, 700.000 i 2011 og 2010, 800.000 i 2009 altså 3.200.000 fjernsyn i alt i de sidste 5 år, så det er jo ikke fordi vi ikke køber fjernsyn. Og en Blu-ray afspiller koster jo heller ikke noget særligt.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1392014311 __________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 12 Februar 2014 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig, men en Blu-ray afspille kan jo også afspille DVD, og når folk ikke kan se forskel på en tv om det er en DVD eller en Blu-ray de sidde og se på, og der er jo hele ikke mange af fladskærmes køber der har et surrund anlæg og da lyd kvaliteten er blive ringe og ringe på de nye fladskærme på grund af de skal værre så flad som mulige at der snart ikke er plads til en højtaler i disse fladskærme og hvis man så lægge at DNR og EE slået til fra starten af, som er med til at udligne forskel mellem DVD og Blu-ray, ja så skal det gå galt.
Så hvis man skal udgive film til denne stor gruppe skal filmen være i DVD og men stereo lyd med max lonesse.
Jeg har haft større diskussioner med forhandle og familiemedlemmer og venner om DNR og EE, for har havde forhandle argument være at tv var meget bedre med NDR og EE slået til, og det forhandle siger er jo altid rigtig de er jo eksperten, ja jeg har så galt hørt en forhandle sige til en kunde at en Blu-ray bare er en DVD under et anden navn og der så ikke er nogle forskel mellem DVD og Blu-ray.
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
Sendt: 12 Februar 2014 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her er et interessant emne. nu har jeg 400+ bluRay skiver både danske og mere kommercielle. Så jeg vil lige gå et spadestik dybere en af dagene Men spændende teori. Og jeg vil slet ikke udelukke der er noget om sagen !
/Dr. G
PS: Jeg har ikke problemer med lyden ! Min center HT alene er dyrere end de fleste stetup incl. TV. (Har BeoLab 10 som center)
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 12 Februar 2014 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Det her er et interessant emne. nu har jeg 400+ bluRay skiver både danske og mere kommercielle. Så jeg vil lige gå et spadestik dybere en af dagene Men spændende teori. Og jeg vil slet ikke udelukke der er noget om sagen !
/Dr. G
PS: Jeg har ikke problemer med lyden ! Min center HT alene er dyrere end de fleste stetup incl. TV. (Har BeoLab 10 som center) |
|
|
Lyder spænde med dit indspark en af dage
Fordel ved at vælge en opsætning fra et mærker, er at det hele passe samme og nu har B&O jo en af de mest avancer lyd indstille systemer der lige nu kan fås på marked, har er der mange normal surroundsound receiver der er lysår tilbage i forhold.
Men for tiden er min reference surrund opsætning (har desværre ikke plads eller råd til denne opsætning): et sæt Datasat RS20i og RA7300 plus MK 150 THX (7.0 opsætning) og to stk MK Sound - X12, dertil en Sony VPL-VW1000ES 4K Home Theater ES Projector og en Oppo BDP-105D Blu-ray afspiller, på denne opsætning kan der afspilles film og musik på reference neuve uden af man blive træt i ørerne.
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
Sendt: 12 Februar 2014 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har "kun" et 5.1 setup 
Men jeg tror faktisk du har fat i noget her, som kunne gå hen og være rigtigt. Meget skræmmende.
Min BluRay afspiller er monteret i TV, men det er lige gyldigt i denne sammenhæng. Kigger på mine udgivelser på BluRay i morgen - Danske vs. udenlandske og jeg er bange for du har ret, men det graver jeg dybere i, i morgen.
/Dr. G
|
Til top |
|
|
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 12 Februar 2014 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke downloade de udenlandske udgivelser, og så blot tilføje dansk tekst? Det giver jf. beskrivlerne overnfor et bedre slutresultat? __________________ Quad 2905
|
Til top |
|
|
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså forklaringen på 1080i kontra 1080p er ret indlysende. Vi optager med 25 billeder i sekundet i Danmark. Blu-ray formatet understøtter ikke
1080p/50hz, så derfor skal vi bruge 1080i/50hz. Problemet er så, at i USA kan langt de fleste TV så overhovedet ikke klare 50hz, så derfor
konverteret filmene til 24hz, og så kan man selvfølgelig ligeså godt bruge 1080p.
Det giver så ingen forklaring på, hvorfor vi skal snydes for HD lyd. Og der er heller ingen logisk forklaring på, hvorfor vi i disse HD dage, insisterer
på, at optage med 25 billeder i sekundet. Vi er nået så langt nu, at alle vores TV, er fløjtende ligeglade med, om det er 24, 25, 30, 50, 60 eller what
ever. Tendensen er også så småt ved at ændre sig i de fleste andre PAL lande. Oplever I hvert fald, at mange britiske produktioner vises med 24
billeder i sekundet. __________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 17 Februar 2014 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det desværre sådan at man hænger i den gamle europæisk tv HD standard, og her skal HD materiale levers i 1080p/25, 1080p/50 Tekniske specifikationer - digitalt - DR
Og det kan værre en af grund til at de danske filmselskaber er begyndt at udgive Blu-ray film i 1080/25 og lyd i Dolby Digital, simpelthen for at spare produktion omkostninger, da det er den samme master der blive sende til Blu-ray produktion og til tv selskaber, derved er man total ligeglade med at Blu-ray format har en højre standard en tv.
Men i US har man dag også problemer, når der skal lave biograf film der også skal vise i tv, derfor har man laget sig på 23.98fps i sted for 24fps.
Difference between 23.98fps and 24fps?
Men der skulle være planer om at man så småt gå over til 1080p for HD tv udsendelser, for at undgår Deinterlacing, der er jo ikke alle TV eller Blu-ray afspiller (en af grunden til at jeg har valgt en Blu-ray afspiller fra Oppo), der meste disciplinen at Deinterlacing korrekt fra 1080i til 1080p.
Manglende 3:2, 2:2 cadence detection
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
, men det graver jeg dybere i, i morgen.
/Dr. G |
|
|
Hvad blev der så af det, hr G?
Har du gravet så dybt, at du ikke kan komme op af hullet igen?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Har værre til diverse demo af High-end surrund udstyr, og de Blu-ray film man vise til disse demo er alle fra udlandet og grund er
at her få man den bedste overførelse af billede og lyd hver gang, hvor i mod at dansk udgivere tit er en nitte (der er dag undtagelse på både den
dansk og udenlandske side, derfor er en side som www.dvdbeaver.com rigtig god at bruge). Jeg bruge altid
www.dvdbeaver.com, når jeg skal tjekke film kvalitet ud. Det hele er jo lidt grotesk, når man tænke på at
netop Danmark for tiden er verdens bedste til at producer film og tv serie, og når så dansk film interesse (de såkaldte
filmbuff) ønske at samlet på disse film og serie, i Biografen har man kun en chance for at se en givne film før
den ende på streaming og tv, og hvis man ønske at analyser disse film er der kun DVD og Blu-ray at gå til (derfor se man også at alle de film man skal
analyser på og vide noget om på filmskolen rund omkring i verden, alle er udkomme på udenlandske Blu-ray). Der er jo også film hvor lyd og billede
udtryk er en del af det filmske udtryk, og de ses nu beder på en Blu-ray udgivelse end på VHS eller DVD. Ligesom af Mp3 ødelagde CD format, kan
streaming gå hen og ødelægge Blu-ray format, ligesom at musik industrigen har en mening om at folk ikke kan høre forskel på om det er musik fra CD
eller en Mp3 file, den samme tanke har åbenbart den dansk film industrigen når det komme til Blu-ray format for folk kan jo ikke se forskel på dette
og streaming. Vi er jo ved at komme så lang ud at man ikke se musik og film som en kulturarv, men mere som et kommercielle produkter med en kort
livetid. |
|
|
Industrigen forkert stavet
Industrien er rigtig stavet
Bare ment venligt __________________
|
Til top |
|
|
brea-ker Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså vi snakker kun om dansk talende film og ikke udenlanske blu ray film fra danmark ?
|
Til top |
|
|
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 06 Marts 2014 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic skrev:
StarTrek skrev:
Har værre til diverse demo af High-end surrund udstyr, og de Blu-ray film man
vise til disse demo er alle fra udlandet og grund er
at her få man den bedste overførelse af billede og lyd hver gang, hvor i mod at dansk udgivere tit er en nitte (der er
dag undtagelse på både den
dansk og udenlandske side, derfor er en side som www.dvdbeaver.com rigtig
god at bruge). Jeg bruge altid
www.dvdbeaver.com, når jeg skal tjekke film kvalitet ud. Det hele er jo lidt
grotesk, når man tænke på at
netop Danmark for tiden er verdens bedste til at producer film og tv serie, og når så dansk film interesse (de såkaldte
filmbuff) ønske at samlet på disse film og serie, i Biografen har man kun en
chance for at se en givne film før
den ende på streaming og tv, og hvis man ønske at analyser disse film er der kun DVD og Blu-ray at gå til (derfor se
man også at alle de film man skal
analyser på og vide noget om på filmskolen rund omkring i verden, alle er udkomme på udenlandske Blu-ray). Der er
jo også film hvor lyd og billede
udtryk er en del af det filmske udtryk, og de ses nu beder på en Blu-ray udgivelse end på VHS eller DVD. Ligesom af
Mp3 ødelagde CD format, kan
streaming gå hen og ødelægge Blu-ray format, ligesom at musik industrigen har en mening om at folk ikke kan høre
forskel på om det er musik fra CD
eller en Mp3 file, den samme tanke har åbenbart den dansk film industrigen når det komme til Blu-ray format for folk
kan jo ikke se forskel på dette
og streaming. Vi er jo ved at komme så lang ud at man ikke se musik og film som en kulturarv, men mere som et
kommercielle produkter med en kort
livetid. |
|
|
Industrigen forkert stavet
Industrien er rigtig stavet
Bare ment venligt  |
|
|
"Industrigen forkert stavet" mangler et "er" mellem "Industrigen" og "forkert".
Ved "Industrien er rigtig stavet" skal der stå "rigtigt" i stedet for "rigtig".
"Bare ment venligt" er med forkert ordstilling, det hedder "Bare venligt ment".
Og så mangler der vel strengt taget også et punktum efter hver sætning.
Bare venligt ment
|
Til top |
|
|