Forfatter |
|
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 400
|
Sendt: 24 Februar 2014 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Liane foly - sweet mistery
Anne lotta Larsson - tidvatten
Tanita tikarim- cathetral song
|
Til top |
|
|
Brumme67 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2011 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 49
|
Sendt: 24 Februar 2014 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg bruger tit www.allmusic.com når jeg skal finde ny inspiration, da den henviser til andre artister og bands. Her er dem der dukker op, hvis man skriver Kate Bush
|
Til top |
|
|
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
Sendt: 24 Februar 2014 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har jeg overset noget eller er Nils Lofgren og Michael Hedges endnu ikke nævnt?  Nils Lofgren's plade "Acoustic Live" bør nævnes i denne sammhæng....Især for nummeret "Keith don't go" og ikke mindst den super gode "live lyd".... Michael Hedges plade "Aerial Boundaries" er også værd at stifte nærmere bekendtskab med, hvis man er til kunstnere udstyret med western guitar (med "strøm") fra et pladeselskab der gør en del ud af indspilningerne....Windham Hill records Nåeh ja og Michael Hedges meget specielle harpe guitar og ikke mindst hans meget specielle spillestil. Kig eventuelt efter Michael Hedges nummer "Because it's there" på YouTube for at høre/se hans spil på harpeguitar. Vil du høre/se et eksempel på hans "håndtering" af en "almindlig" western guitar (med "strøm"), kan jeg anbefale titelnummeret "Aerial Boundaries" fra tidligere nævnte plade... De 2 kunstnere har følgeligt lavet masser af andre gode plader end de nævnte...Men synes selv de er et godt sted at "starte". Mvh ASML
|
Til top |
|
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2158
|
Sendt: 24 Februar 2014 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
Måske Jennifer Warnes kunne være noget? |
|
|
Det er hende der stort set kun er kendt for en CD med fortolkninger af Leonard Cohens sange, og det gør hun
væsentlig bedre end originalen. Den hedder Famous blue raincoat.
Men søg på Allmusic.com - det er nettets væsentligste side for musik interesserede. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6372
|
Sendt: 24 Februar 2014 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt Hermann.
Så skal da også nævnes Emmylou Harris, de er begge lidt country tøser, når de ikke er udsat for anden indblanding, men Emmylou Harris har lavet en LP/CD der hedder "Wrecking Ball" og er produceret af Daniel Lanois. Den er så langt fra hendes almindelige univers og er en (i mit univers) totalt vinder. Hvis man kan li´ Rickie Lee Jones på hendes lidt syrede ting, er den absolut et lyt værd.
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 00:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emmylou Harris er mest kendt for sit glimrende samarbejde med andre musikere, deriblandt Mark Knopfler. Hun er rigtig god.
Én her nævnte Tanita Tikaram - det album, 'Cathedral Song' er på, hedder "Ancient Heart", og det er rigtig godt. Det har osse hendes eneste, kendte hit, 'Twist In My Sobriety". Det er mest ballader, og kan sagtens høres dæmpet - men det lyder enormt fedt, når det spilles højt, og lyden er mægtig fin.
|
Til top |
|
|
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
Bruger siden: 12 Juni 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 06:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen allesammen
Jeg vil også gerne nævne og gøre opmærksom på:
Loreena Mckennitt - Jeg elsker denne kvinde's univers af fantastisk musik, har ALT med hende!!
Mike Oldfield - En af mine kæmpe favoritter! Og hans albums gemmer mange lækre finurligheder..
Lyle Lovett
Runrig - Gem de kendte lidt til andre tider og bevæg dig imod deres bagland - Lækkert!
Tina Dickow
Hans Theessink
Lissie - Amerikansk pige, virkelig god
Tori Amos, ikke mindst, men er jo nævnt..
Kate Bush ligeså - Har også alt med hende..
Simple Minds - Igen gem de kendte til andre dage og lyt på de ukendte - Himmelsk!
Og man kunne blive ved
Musik, der findes ikke meget der er bedre end fornøjelsen af at nyde et godt stykke musik
Mvh Henrik __________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Vingborg Forum Bruger

Tidl. HV Fidelity
Bruger siden: 12 Juni 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forresten Tanita Tikaram.. Hun har lavet et hit mere som hedder Good Tradition, også et fedt nummer, men det kunne da være
at jeg skulle lytte til ovennævnte album med hende
Mvh HV __________________ The songs in my mind, creates the sounds in my world
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
M1980 Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv ret så vild med Eivør, men lytter også gerne til flere andre af de nævnte.
Her er blot et par af mine favoritter, der måske også kunne være noget:
Adrienne Young & Little Sadie: The Art of Virtue
Amy Duncan: Cycles of Life
Anne Bisson: Blue Mind
Emily Barker and the Red Clay Halo: Dear River
Cristina Branco: Ulisses
Hagalaz' Runedance
2nd South Carolina String Band
Fay Hield and the Hurricane Party: Orfeo
Kari Rueslåtten
Mantra: Every Defect
Various Artists: Songs of the American Land - Songs of the South
Mes Aieux: En familie
Det var sådan lige umiddelbart hvad jeg kunne komme på af favoritartister, hvis indspilninger samtidig holder en generel
høj karakter, omend Hagalaz' måske nok skiller sig lidt ud ved at fejle på et par af hifi-dyderne. Der er dog masser af sjæl,
nerve og stemning i alle disse anbefalinger, så helt klart et lyt værd!
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3706
|
Sendt: 25 Februar 2014 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennlh skrev:
|
|
Uha! På en kedelighedsskala fra 1 til 10 kommer hun nok op på ca. 9...
Gaab!
Mvh.
Niels
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ref. Tanita Tikaram: 'Good Tradition' er det første nummer på det album jeg nævnte, "Ancient Heart". Loreena McKennitt er fremragende, kender bedst CD'en "The Mask and the Mirror" - Britisk/keltisk folk med stor indflydelse fra østlige toner.
Et nyt bidrag til listen: duoen She & Him. 'She' er Zooey Deschanel, nok bedre kendt som skuespiller i film og TV-serier. Hun spiller "New Girl" i serien af samme navn (på TV2 Zulu), og har rollen som 'Summer' i filmen "500 Days Of Summer". Hun står for sangene og de fleste melodier i duoen, og hun er en erklæret 'gammeldaws' tøs. Det høres, der er megen fyrrerne, halvtresserne og tresserne i musikken - pop,motown, jazz, country. Damen synger godt, lidt lillepigeagtigt ind imellem, men der er god styr på det. Anbefales!
Nilau, du har da ret til at have din mening om Ms Warnes - men, det ville have været en smule mere konstruktivt, hvis du havde givet forslag til, hvad man ellers kunne høre.
|
Til top |
|
|
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
kennlh skrev:
|
|
Uha! På en kedelighedsskala fra 1 til 10 kommer hun nok op på ca. 9...
Gaab!
Mvh.
Niels
|
|
|
På samme skala må Diana Krall så være 10+
__________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
Til top |
|
|
Ductrolden Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Ref. Tanita Tikaram: 'Good Tradition' er det første nummer på det album jeg nævnte, "Ancient
Heart". Loreena McKennitt er fremragende, kender bedst CD'en "The Mask and the Mirror" - Britisk/keltisk folk med stor
indflydelse fra østlige toner.Et nyt bidrag til listen: duoen She & Him. 'She' er Zooey Deschanel, nok bedre kendt som
skuespiller i film og TV-serier. Hun spiller "New Girl" i serien af samme navn (på TV2 Zulu), og har rollen som 'Summer' i
filmen "500 Days Of Summer". Hun står for sangene og de fleste melodier i duoen, og hun er en erklæret 'gammeldaws' tøs.
Det høres, der er megen fyrrerne, halvtresserne og tresserne i musikken - pop,motown, jazz, country. Damen synger godt,
lidt lillepigeagtigt ind imellem, men der er god styr på det. Anbefales!Nilau, du har da ret til at have din mening om Ms
Warnes - men, det ville have været en smule mere konstruktivt, hvis du havde givet forslag til, hvad man ellers kunne
høre.
|
|
|
Støtter fuldt op om din kommentar til Nilau og senere er der der kommet yderligere en negativ kommentar om Diana Krall.
Alle har selvfølgelig deres ret til, at mene hvad hvad de hver især syntes er god musik, og der spilles på vidt forskellige
anlæg, så de små nuancer nogle syntes er fantastiske i noget musik, sikkert ikke høres på andre anlæg, og måske derfor
kan virke kedelige, el også kan man bare ikke lide musikstilen, og fred være med det  . Der er sikkert noget musik man
skal være i en speciel stemning for at høre, mens andet musik kan høres hele tiden.
Men tråden handler ikke at rakke ned på andres smag, om vi forstår den el ej, men om at vidrefortælle om de kunstner vi
syntes er fede, så det jo op til hver enkel om man har lyst til at høre det. Jeg ved jeg har fået inspiration fra nogle af
indlægene, andre har nævnt kunstner jeg kendte i forvejen, men for andre er det måske nyt, men det fede er da at folk
gider dele, og det gider man ikke hvis man bliver rakket ned, negativitet er der sgu nok af i verden  .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når de 2 piger nu får kedelighedsudmærkelser, så betyder det jo ikke, at du ikke skal købe den musik. Det kan jo være at din musiksmag/-anlæg egner sig til den form for underholdning ...
__________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
|
Til top |
|
|
Draagmad Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedelig er et meget ladet udtryk at bruge om de nævnte kunstneres musik. Det er helt rigtigt, at både Jennifer Warnes,
Diana Krall og for den sags skyld også Norah Jones, Edie Brickell m.fl. ofte gør sig inden for den lidt "søvnige jazz" - for nu at
bruge et ikke helt så negativt ladet udtryk. Kvindevokalen i jazznumre er jo nærmest en helt genre for sig. Kedeligt? Nej, det
vil jeg ikke mene - men du kan nemt finde andre kunstnere med en mere dynamisk både sang- og musikstil.
En lidt anden tangent: Når et album som f.eks. Jennifer Warnes' "The Well" ofte nævnes i hi-fi-sammenhæng, så skyldes det
jo nok mere den gode produktion end fuldstændigt nyskabende og fantastisk musikalsk indhold. Sådan er det jo med mange
af de plader, der ophøjes til "referenceplader" og spilles lystigt på messer og ved lyttedemo. Her lyttes der til teknik mere
end til musik. Man kan spørge sig selv, om samme plade udsat for mindre omhyggelig produktion ville være helt så kendt?
Det skal dog ikke tage noget fra Jennifer Warnes, bevares. Jeg kan godt lide hendes stil og musik og har de fleste af hendes
plader stående (gælder i øvrigt også Diana Krall, Norah Jones, Edie Brickell m.fl.  )
Enig i at det er fedt at få input til ny musik. Så kan man tage det, man kan lide ... og lade resten gå i erfaringens store bog.
|
Til top |
|
|
Ductrolden Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2013 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peiter skrev:
Når de 2 piger nu får kedelighedsudmærkelser, så betyder det jo ikke, at du ikke skal købe den musik. Det
kan jo være at din musiksmag/-anlæg egner sig til den form for underholdning ... |
|
|
Jeg forstår bare ikke hvad meningen med jeres indlæg er, hvad det er andre skal bruge dem til. I må syntes hvad I vil om de
nævnte damer, og der er sikkert flere der syntes som jer, men i mine øre, rakker I ned på de mennesker der syntes deres
musik er godt, og som har nævnt dem i deres indlæg, som musik de vil anbefale. Det jo ikke en diskussion om hvilken musik
der er bedst, men om at få lidt fornyelse til hylden.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tag det roligt, det er ikke for at genere ... Min post var et forsøg på at være morsom, intet andet.
|
Til top |
|
|
Draagmad Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kommer til at tænke på Shelby Lynne, men måske er der lidt for meget country-rock over hendes stil?
Hun er klart inspireret af denne tradition, men mestrer også de smukke ballader.
Har selv disse to plader med hende, og jeg synes, de er fremragende.
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 26 Februar 2014 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ductrolden skrev:
Selvfølgelig er der nogen som lige kender den fede kunstner, som jeg har misset, så hvis du kender nogle alternativer til de
kunstner jeg smider op, så vil jeg være taknemlig over at få ny viden. Der er masser af fede jazztråde herinde, hvor jeg kan
finde inspiration, så det er IKKE jazz, jeg er ude efter , men mere hen af disse kunstner:
Ane Brun
Eivør
Kari Bremnes
Tom Mcrae
Brett Anderson
Kate Bush
På forhånd tak for evt forslag |
|
|
Måske du kan bruge den er adresse til at finde noget i din stil
http://www.music-map.com/music-map.com/
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
mollecon Forum Bruger

|
Sendt: 27 Februar 2014 kl. 02:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde glemt Shelby Lynne, hun er god. Lisa Loeb er osse i retning af country, men det er der jo en del, der er... .
|
Til top |
|
|