| Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa folkens.
Jeg har længe haft surround anlæg, men har nu besluttet mig for at prøve stereo i stedet. Problemet er så bare, at jeg absolut ingenting ved om stereo forstærkere - og det er her i kommer ind i billedet 
Forstærkeren vil skulle trække et sæt Dali Evidence 470 højtalere. På sigt skal den muligvis trække et sæt Dali Mentor 2 højtalere, eller noget i samme stil. Jeg har pt ikke planer om at udskifte højtalerne, men hvis jeg falder over det rigtige tilbud en dag, vil jeg slå til. Så på den måde må der gerne være lidt fremtid i forstærkeren, da den på et senere tidspunkt måske skal trække endnu bedre højtalere end hvad jeg har nu. Det skal dog ikke være overkill, og et sæt Dali Mentor 2 er måske i virkeligheden "det ypperste" jeg kunne forstille mig at købe det næste lange stykke tid.
Jeg tænker at jeg max vil give omkring 5000 kroner for en forstærker, og jeg har ingen problemer med at købe brugt.
I virkeligheden er der reelt ikke nogen krav til forstærkeren, men det er ret vigtigt for mig at man kan købe enten en CD-afspiller eller Blu-ray afspiller i samme serie som forstærkeren, da jeg pt kun har min PS3 som CD/musik-afspiller, og den finder jeg ikke værdig til en rigtig stereo forstærker.
Jeg håber på nogle gode forslag!
På forhånd tak
|