Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:42   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hjælp til nye højttalere (5.1) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gosser
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 20 September 2011 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen

Jeg står og skal flytte for mig selv for første gang, og skal have anskaffet mig noget lyd til min stue.

Umiddelbart vil jeg gerne have noget 5.1-system, men er selvfølgelig åben for at høre hvad I har af meninger og erfaringer at dele ud af. Jeg er ikke ekspert på emnet, og søger derfor kyndig hjælp fra nogle af jer.

To front, tog bag, en center, en sub og en reciever skal anskaffes. Prismæssigt tænker jeg 6.000-7.000 eller noget i den dur.

Jeg har kigget lidt på Scandyna, men umiddelbart er det ikke muligt at samle et sådan sæt til prisen - eller hvad?

Det jeg søger er desuden kompakte højttalere all-round, og det samme med recieveren.

Jeg glæder mig meget til at høre fra nogle af jer, og hvis I har nogle spørgsmål til det jeg søger uddyber jeg gerne og hurtigt :)

På forhånd tusind tak!

Mvh,
Thomas
Til top Vis Gosser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gosser
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 20 September 2011 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Det billigste, og måske også bedst til pengene, er at købe højttalerne brugt. Det kan give mulighed for at anskaffe sig noget der svarer til det dobbelte prismæssigt. Receiveren vil jeg anbefale dig at købe som ny, eller nyere (indenfor et par år) for at få en der er rimeligt up to date. Hvad det lige skal være af mærker er svært at sige, da egne indtryk altid vil farve valget. 
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
Gosser
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 20 September 2011 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret. Du (og andre) må meget gerne komme med konkrete eksempler, selvom det til tider selvfølgelig vil være meget en smagssag :-)

Er det egentlig dumt at have et 4.1-system? Altså uden centerhøjttaler.
Til top Vis Gosser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gosser
 
Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3328
Sendt: 20 September 2011 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Som en start kan 4.1 godt være en løsning. Dog vil jeg mene at en center er, som det kan antydes, meget central i opsætningen. Derfor ville jeg, hvis man skulle spare i første omgang, holde mig til stereo, og så købe center og baght'ere senere. Jeg har selv, for nyligt, købt en center på 13 kg. Og det er for at få det bedste ud af centerkanalen. Så ud fra mit synsounkt er centeren ret vigtig.

Hvilket setup har du i tankerne da?
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari
 
gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1516
Sendt: 21 September 2011 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Det vil være bedre med et 2 system og bruge pengene på bedre stumper.
Så kan du senere købe de øvrige dele, hvis du system de mangler.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted
 
Gosser
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 21 September 2011 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt på et Scandyna-setup. Med Minipod som front og micropod som bag. Deres center højttaler er bare ufattelig grim og koster 3.000. Kunne man køre med en micropod som center?

Derudover, hvad er jeres mening om disse højttalere?

Mht. reciever modtager jeg også gerne forslag med kyshånd. Den skal helst ikke være alt for stor og klodset, og så må der meget gerne være indbygget DAB og CD-afspiller.
Til top Vis Gosser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gosser
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 21 September 2011 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

XTZ 5.1 pakker med
reciever


XTZ gør det rigtig godt til prisen. Ingen plastichøjttalere eller dårlige enheder her. Bemærk at prisen er i svenske kroner, så du
skal nok lige forbi valutakurser.dk og omregne (7000SKR = ca. 5700DKR fx)

Søg selv google efter anmeldelser af XTZ, og du vil blive overrasket :)

God jagt.
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
Gosser
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 November 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 19
Sendt: 22 September 2011 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar, rskriver. Umiddelbart ligger jeg dog under for design, og det opfylder de ikke helt :)

Har mulighed for at købe følgende brugt:

- 2xMinipod (m. beslag)
- 4xMicropod
(m. beslag)
- 1xCinepod
- 1xMiniBass sub

Sættet er 4 år gammelt, men fejler ikke noget. Hertil har jeg to spørgsmål:

1. Hvad må jeg højest give for dette?
2. Hvilken reciever kan jeg købe til, som ikke koster en bondegård? Gerne med DAB.

På forhånd tusind tak!
Til top Vis Gosser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gosser
 
Dk11706
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 357
Sendt: 22 September 2011 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Hej,

Prøv at checke den nye Minx serie fra cambridge audio, den får gode anmeldelser, den kan også udbygges efter behov.

http://www.cambridgeaudio.com/series.php?SID=94

Til top Vis Dk11706's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dk11706
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes