| Forfatter |
|
kunddizzle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har brug for noget hjælp!
Jeg købte for 1½ år siden et brugt Energy Take 5 surround set, og nu er basenheden på en af satelitterne stået af, eller dvs.
den skratter rigtig meget, så går ud fra den skal skiftes.
Her er hvad der står på bagsiden af enheden: 5DR 61059 W3/55IFS S950087
Der er ikke mere info på Energys egen hjemmeside da det er et ældre produkt.
Det er dog ikke et Energy take 5 claccis system som der er flest google hits på. Og derudover ved jeg at det er fra 1997 (at
det blev udgivet)
Her ses et billede så I ikke er i tvivl.
Hvad skal jeg sigte efter hvis jeg skal købe en ny?
Mvh
Simon
|
| Til top |
|
| |
kunddizzle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
det link kom ikke med ;)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kunddizzle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var vidst ikke præcis nok.
Jeg vil bare gerne skifte det ene modul i højtaleren. jeg elsker dem og de skal ikke dø lige foreløbigt.
Så er på udgik efter en enkelt 3" basenhed til satelitten. Så må vi se på nyt surround set når resten engang dør ;)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, læste lige forkert på sidste linje.
Hvad med at skrive en mail til Energy selv, og høre om de har reservedele eller evt hvilken enhed der er tale om? :)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kunddizzle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har smidt dem en mail, for at se hvad de siger, men for det første er det i Canada, så det bliver nok dyrt hvis det
overhoved kan lade sig gøre.
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at skrue basenheden ud, og se hvad der står på magneten.
Måske du kan rette sving-systemet , så den ikke skratter.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lader til at være en Athena enhed. Men kan ikke finde noget sted at købe dem. Lader til at være udgået overalt.
Edit: fundet!
Athena enhed
|
| Til top |
|
| |
kunddizzle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
godt arbejde :)
Prøver først lige om jeg kan redde den, men vil også gerne købe noget der bare er tæt på lige så god især hvis det er billigere
og i DK.
/simon
|
| Til top |
|
| |
madmax Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1092
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kunddizzle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kim
Her er billeder af dyret. Ved ikke hvordan jeg retter svingsystemet og om det kan lade sig gøre?
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dén kan være svær, men har sendt en pm til dig.
|
| Til top |
|
| |
kunddizzle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for besked. jeg prøver selv lige at finde ud af det.
Det er desuden en 3.5" enhed. Jeg var forbi www.elav.dk og der købte jeg en 3" og den er lige nummeret for lille :(
Kan ikke rigtig finde nogen 3.5" i de danske butikker.
/Simon
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 21 September 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan heller ikke bare lige sætte en tilfældig ny 3,5" enhed i. Der er mange parametre, som skal være præcist de samme, for at sikre at delefilter og kabinet fungerer optimalt og giver den rigtige lyd.
I rskriver's indlæg er der et link til præcist den rigtige enhed, så det er den du skal have fat i, alt andet er noget "klamphuggeri".
|
| Til top |
|
| |
mcmdenmark Branchemedlem

Jamo
Bruger siden: 03 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 24 September 2011 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er 100% rigtigt hvad Erlingt skriver - kontakt det danske service center som Matrixmedia anvender - de hedder Servicecenterdanmark, talt/mail
med Torben - så skaffer han den rigtige enhed. Mvh. Michael Cordt Møller (matrixmedia)
|
| Til top |
|
| |
nuukies Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 24 September 2011 kl. 06:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kunddizzle Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 24 September 2011 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for inputs. Og det var også min mål at gå efter dem samme enhed. Men Det link rskriver synes jeg ikke jeg føler mig tryg
ved når der hverken er billede, tekst osv. Plus det bliver halvdyrt at få den med fragt osv.
Jeg prøver at finde en kontakt til Servicecenterdanmark :)
Ved godt at i mener det bedste med forslag nye systemer/højtalere, men er på SU og er som sagt rigtige glade for dem. ;)
|
| Til top |
|
| |