Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 13:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forslag til brugte højtalere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 12 September 2011 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hej alle der ud!

Jeg er på udkig efter et sæt nye(brugte) højtalere, og da der er sååå mange på marked og jeg desværre ikke kan nå rundt og lytte til dem alle :(

Så jeg håber i ville kunne hjælpe mig med hvad for nogle modeller jeg burde lede efter hvis jeg giver nogle hint om mine lyd præferencer.

Her er hvad det går ud på:

Jeg kan sætte max 5000kr af til dem.

De skal spilles op af en Onkyon TX-SR875 (bruger dens DAC)

- Jeg har let tinnitus og er derfor totalt allergisk over for skrap diskant...
  Dog åben, luftig diskant lige det er skal til! :)

- "3D" effekt, eller fornemmelsen af rum er en ting jeg holder rigtigt meget af!

- BAS må nok indrømme at som tyveårig, kan jeg godt lide bas, og gerne i store mængder! det sagt
  så skal det ikke være bulder bas..

Min musik smag er meget blandet, men hovedsagligt er det elektronisk(dub, house og andet) men også noget jazz, rock og pop kommet gennem højtalerne :)

Jeg ved godt at det måske er svært at finde en højtaler der kan det hele, men man kan jo være heldig :)

Håber der kommer nogle spændene bud, næsten alt vil være noget der kan prøves! :)


Mvh Tobias

 
Til top Vis tobiazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobiazz
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1443
Sendt: 12 September 2011 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hvor stort et rum skal de spille op?
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 12 September 2011 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Ca 20kvadrat meter :)
Til top Vis tobiazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobiazz
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1443
Sendt: 12 September 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale at du prøvelytter disse http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=198330

 

 

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 12 September 2011 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Ser spændene ud! :) Kom gerne med flere bud, det behøver ikke været et sæt der er til salg lige nu, men nogle som jeg skal holde ud kig efter :)

Til top Vis tobiazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobiazz
 
PifPafGiraf
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 August 2011
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 135
Sendt: 12 September 2011 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg får snart et par nye højtalere og så kommer mine JBL ti-3000.
det er en klassiker som jeg har været meget meget glad for. en varm USA klang hvis man skal være lidt poetisk.
De har en høj følsomhed så onkyoen bliver ihvertfald ikke anstrengt.

Til top Vis PifPafGiraf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PifPafGiraf
 
tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 12 September 2011 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

De ser sku også sjove ud de der JBL :) Kunne være man skulle prøve et lyt?

Skriv gerne en pm :)

Til top Vis tobiazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobiazz
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2794
Sendt: 12 September 2011 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Der er et sæt JBL 5000 TI tilsalg på den blå for 7.000-kr. Dette er en god pris, så dem vil jeg anbefale.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 12 September 2011 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Det lyder som om at JBL er noget af det jeg skal kigge efter?

Mvh
Til top Vis tobiazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobiazz
 
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1443
Sendt: 12 September 2011 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Gode ide, men pas på for JBL har også produceret knap så gode højttalerne. Hold dig til de gode serier såsom ti serien allerede nævnt i denne tråd eller evt. XPL serien, pas på møre kantophæng og uriginale enheder.
Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter
 
Nagash
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 361
Sendt: 12 September 2011 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Husk nu når du har tinitus.. Bas er absolut lige så skadelig som diskant.

__________________
Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
Til top Vis Nagash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nagash
 
tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 13 September 2011 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Okay jeg er klar over at JBL ofte har brugt skum kanter på deres enheder og at de ikke holder evigt...

Ja ved at det er hele lydspektret der er skadeligt, fx er frekvenser omkring 70hz ekstre skadelige fordi vores krops resonans ligger her omkring...

Der er desværre bare ikke så meget at gøre ved det.. :(
Til top Vis tobiazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobiazz
 
skovbo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 13 September 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

undskyld fejlindtastning :-)
Til top Vis skovbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovbo
 
Taurus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 711
Sendt: 14 September 2011 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Reference serien er topklasse højttalere fra KEF der burde kunne opfylde dine behov, og det her sæt er til salg til en go pris:

http://www.dba.dk/kef-reference-two-kirsebaer/id-77586899/

Til top Vis Taurus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Taurus
 
almarx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 122
Sendt: 14 September 2011 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

Jeg tror et sæt QLN Signature kunne være det du søger, de første modeller, de er lavet med forskellige enheder og også med
seperat delefilter "splitfield", de er bestemt ikke agressive og bestemt værd at finde. De er beskrevet på nettet, men måske
ikke nemme at finde.
Til top Vis almarx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af almarx
 
tobiazz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 236
Sendt: 15 September 2011 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Okay tag for de mange bud!

Hvad noget Avance ? Har de noget der på brugt marked det passer godt til 5kkr?

Har bare læst at deres billigere modeller skulle være super til prisen?

Og hvad hvis man kan finde en Proac 2.5 clon? ville det være et godt bud?
Til top Vis tobiazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobiazz
 
jensby
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 387
Sendt: 15 September 2011 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Jeg ville netop holde mig langt væk fra JBL hvis jeg havde tinitus

"Jeg har let tinnitus og er derfor totalt allergisk over for skrap diskant... "

Mange af de bedre JBL højtalere jeg har haft (Ti5000, Ti240cc) har netop det kendetegn, at de har titaniumsdiskanter = i mine øjne lig med skarp/metalisk diskant...

Qln har jeg haft en del af gennem tiden - f.eks 939, som spillede med en blød diskant, og de 3 x 6,5" basser gav en dejlig kontant bas gengivelse...

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes