Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 15:47   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: kabinet til 24" sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1689
Sendt: 14 September 2011 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Damn.... jeg fik af vide at jeg var tosset. da jeg købte et sæt Dali evidence 870, med 2 tk 8". mens jeg boede på et 11 kvm
kollegieværlse

Undskyld christianiti. Det er ikke for tage pis på dig... kun en lille smule Men jeg tror du kaster lidt rundt med nogle
tekniske termer som du ikke helt har forstået endnu. Hatten af for at du bliver ved. men 10kvm er simpelthen ikke realistisk
at have en 24" tommer bas i. Uanset hvor mange watt du end måtte ha. Jeg ved godt der findes en del som propper det i
f.eks en lille bil. Men hvis du fik tweaket dit system ordenligt, så burde 2 stk DC-15, med nogle få hundrede watt, snildt
kunne få dine øre til at bløde, og slå mindre kæledyr ihjel på 100 meters afstand. Især på sølle 10kvm.

Men hvis du vil have lidt inspiration, så tjek det her:
http://www.diyaudio.com/forums/multi-way/187669-active-high- dynamics-spl-high-performance-loudspeaker-system-my-
living-room.html

Jeg har hørt det første system. som er med 4 x scanspeak 21W - 8" per side i den vidste stue, som vist er 45kvm. Og
lydtrykket var... voldsomt! læg især mærke til de velvoksne forstærkere - det er de store aluklodser som der står på gulvet.

Hvad tror du der kan opnås med de 2 stk 18" per side. og hvad tro du så der kræves for at få liv i den 24" som du ønsker at
prøve kræfter med???
Prøver blot at sætte tingene lidt i perspektiv for dig.

Held og lykke med projektet - det får du brug for
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 15 September 2011 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Hvorfor nøjes med 24", når du kan få den her 34" fra tyske Audiobahn?



Eller byg din egen .... som ham her;



Men ellers er den PD du henviser til absolut en gedigen enhed. Der var en besøgsartikel i det engelske HFNRR for ca. 10 år siden. De besøgte en gut som havde bygget en sådan ned i gulvet. En del af kælderen (ca. 2000 liter) fungerede som kabinet. De øvrige højttalere var kopier af det store Wilson system, dog opskaleret ca. 20%. Rummet var på omkring 50 m2. PD bassen skal med de angivne TS parametre anvendes i et refleks kabinet, ellers får du den ikke ned under Fs på ca. 30 Hz.  Har du en passende kælder?



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes