Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
Sendt: 18 September 2011 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
holmholm skrev:
Kom lige til at tænke på at jeg har pre out venstre og højre.
Kan jeg godt nøjes med at bruge det ene af dem ?
Har også læst at man helst skal have kabel til både højre og venstre ind på sub ?
I princippet skal du have både venstre og højre kanal koblet til subwooferen. Hvis du skal koble dem begge til subwooferen kræver det at den har 2 indgange, en til højre og en til venstre kanal. Du kan ikke bare samle de 2 kanaler på samme indgang på subwooferen.
I praksis fungerer det dog udemærket med kun en kanal tilsluttet subwooferen, da den dybe bas alligevel ikke indeholder stereoinformation.
Bruger siden: 09 Juni 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 137
Sendt: 18 September 2011 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
Hvis din subwoofer har indbygget delefilter og stereo - linjesignal - ind og udgang - så ville jeg nok sende signalet fra pre-out til
subwooferen, og fra subwooferen tilbage til main-in. Så burde du kunne anvende subbens delefilter til at finde en passende
delefrekvens (så 2 lange stereo-phono kabler)
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum