| Sendt: 31 Marts 2010 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Venstre kanal var pludselig gået, da jeg forleden tændte min Sugden forstærker. Jeg har ellers ikke spillet noget der ligner højt på det seneste. Jeg
skiftede sikringen og kunne nu - med låget afmonteret - iagttage nogle små gnister på bagpanelet. Det kommer fra een af fire komponenter, der alle er
skruet fast bagpå forstærkeren og dermed koblet på den heftige køleplade bagpå forstærkeren. Jeg tænker at det må være forstærkerens regulatorer...?
De er hver især forbundet via tre hardwires fra hovedprintet.
Gnisterne sprang mellem et af hjørnerne på den ene regulator og bagpanelet, hvor der den sorte maling var gået af (som følge heraf vel). Dette hjørne
var helt ude ved kanten af et patch (eller lille "måtte") som hver regulator er monteret på og jeg prøvede derfor at skubbe regulatoren en millimeter
nedad og det løste umiddelbart problemet!
Er der nogen der kan bekræfte, at regulatorerne skal være isoleret fra bagbeklædningen (og at dette er funktionen af de små patches, som de er
monteret på) eller om der kan være overgang i den berørte regulator?
Jeg sendte for 5 år siden forstærkeren til Willy i Nansensgade, men hans hjemmeside er tilsyneladende lukket og jeg har mistet hans mail. Er der nogen
der ved om han stadig reparerer?
|