Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 05:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Computer højtalere til TV???? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
agoralive
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2011
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 04 September 2011 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Har søgt rundt på dette forum, men uden held :-(

Jeg har er Edifier E3300 system til min computer og er vældig godt tilfreds med det. Systemet bliver drevet at en sub med
indbygget forstærker hvis jeg har forstået dette korrekt :-) Højtalerne bliver tilsluttet via et phonestik så jeg tror de er aktive?

Er der nogen mulighed for at jeg kan tilslutte disse til mit surround system? Kan jeg på nogen måde lave aktive højtalere
passive?

På forhånd tak for hjælpen
Til top Vis agoralive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af agoralive
 
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 04 September 2011 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Du tilslutter højttalerne med et phonostik til subwooferen ikke?

Såfremt der ikke skal tilsluttes strøm til højttalerne, er de med meget høj sandsynlighed passive, og du vil også kunne bruge
dem til alverdens forstærkere.

Med hvilket formål vil du tilslutte dem til dit surroundsystem (gerne mere info om dette).

Vh FreZh
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh
 
agoralive
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2011
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 04 September 2011 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hej FreZh

Jo højtalerne tilsluttes via phonestik til sub. Formålet er fordi at de giver pæn god lyd ved min computer og at designet på disse
er meget pæne (syntes jeg). Derfor vil jeg gerne have dem tilsluttet mit surround anlæg som baghøjtalere. Jeg har i forvejen et
ældre Jamo E surround højtaler sæt, men er ved at være træt af de relativt store baghøjtalere.

Jeg er godt klar over at dette vil skabe en forringelse af lyden, men da stuen også skal bruges til andet en at se film spiller
design en lidt større rolle, hvis muligheden for dette er der

Men som et ekstra spørgsmål til dette: Kan jeg så også tilslutte disse to højtalere direkte til en phone-udgang på et lcd fjernsyn
som jeg har i mit soveværelse? Her benytter jeg i dag "igen" en computer 2.1 system hvor lyden går fra tv til sub og så højtaler
kabler fra sub tilbage til tv. Vil det være muligt at fjerne 3 ledninger fra min væg på denne måde?
Til top Vis agoralive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af agoralive
 
agoralive
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2011
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 04 September 2011 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Nu prøvede jeg lige at sætte højtaleren direkte til mit phoneudgang på mit tv, men lyden er utroligt lavt, hvorfor er den det?
Til top Vis agoralive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af agoralive
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes