Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 04:34   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Tilslutning af højtalere og impedance? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Xen00sis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 06 September 2011 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har været ude i Elgiganten og hentet et sæt Jamo S606 HCS 3 , men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal tilslutte den til min Yamaha RX-V640 forstærker..

Jeg kan se på front højtalerne at der 2 indgange bagpå, vil det sige at jeg skal tilslutte dem på både A og B Indgangen i forstærkeren?

Et billede jeg fandt på nettet af det:


Jeg kan så se bagpå forstærkeren, at jeg kan ændre "impedance" på den, men hvad indstilling skal jeg bruge til højtalerne?

Udklip fra manualen:
Til top Vis Xen00sis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xen00sis
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 06 September 2011 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Hej Xenosis.

Lad switchen stå til venstre, forbind dine højttalere til 'A' og til det nederste sæt terminaler på højttaleren. Husk at lade
metalbøjlerne mellem de to sæt terminaler på højttaleren sidde!

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
Xen00sis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 September 2011
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 06 September 2011 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:


Lad switchen stå til venstre, forbind dine højttalere til 'A' og til det nederste sæt terminaler på højttaleren. Husk at lade
metalbøjlerne mellem de to sæt terminaler på højttaleren sidde!



Tak for det hurtige svar..

Du skriver sæt terminaler på højtalerne, mener du jeg skal gøre som ham på nedenstående billede?


/edit Misforstod lige dit indlæg, men tror jeg har forstået det nu..

Havde højtalerne sat til i går bare i stereo, men synes ikke rigtigt at den udnyttet den sidevendte bass enhed i front højtalerne.. Men det er måske impedance indstillingen som er forkerte?
Til top Vis Xen00sis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Xen00sis
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 06 September 2011 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Hej igen.
Det er vigtigt at der er forbindelse mellem de to sæt terminaler på højttaleren, nøjagtigt som på det billede du linker til.
Så slutter du bare dit højttalerkabel til, feks på de nederste terminaler, og så til forstærkeren på udgang A.

Lad impedansvælgeren på forstærkeren stå til venstre, og brug ikke mere krudt på den. Den er der til at beskytte forstærkeren
hvis du vælger at slutte to sæt højttalere til som fronthøjttalere, hvilket ikke er en god ide.

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes