Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 08:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Verdens smukkeste højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2CHANNEL4EVER
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 11 Juni 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
2CHANNEL4EVER skrev:

hva hedder sådan et pragteksemplar?

Den hedder Avalon Transcendent...

he he, sjovt som alle ved hvad den hedder - uden faktisk at vide det.

Det er typisk for dette forum

Til top Vis 2CHANNEL4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2CHANNEL4EVER
 
440Hz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 56
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Hej Venner.

Højtalere er desværre oftest ikke specielt smukke. Jeg er en af de heldige der har en kone der siger "hvis du syntes de lyder bedre, så gør det ikke mig noget at de ser sådan ud" Designet betyder også en del for mig.

Jeg har ledt længe efter den helt rigtige højtaler, og jeg vil afsløre at den er stor, og næsten smuk indtil frontstoffet tages af.

Dvs. det er taget af, og spørgsmålet er mere om det kommer på igen.  Det jeg vil fortælle er at:

En dag vil I indse at højtalerne først virkelig bliver smukke når I lukker øjnene, og holder dem lukkede indtil attack decay sustain release samt 3 sekunders sort ro bliver vinket af med et elegant dirigent strøg, hvorefter man tager sig i at klappe

 

Til top Vis 440Hz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 440Hz
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

2CHANNEL4EVER skrev:
finlytteren skrev:
2CHANNEL4EVER skrev:

hva hedder sådan et pragteksemplar?

Den hedder Avalon Transcendent...

he he, sjovt som alle ved hvad den hedder - uden faktisk at vide det.

Det er typisk for dette forum


Det kunne nu godt ligne en Avalon Transcedent, bort set fra at den på billedet er lidt større, men billeder kan jo snyde.
Jensen: rent fysisk hvor stor foreskel er der på Avalon Eidolon, Avalon Diamond og Vision?
(er de ikke ens, bort set fra enheder og delefilter )


__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Findes der en højttaler hvor man kan tilslutte alt det nye digitale udstyr
direkte til højttalerne. Svaret er JA - 
 
 
BeoLab 5.        
 

 
 
 
Når der tales om højttaler er det altid underforstået at passive højttaler tilsluttes
via almindelige højttaler kabler, og aktive højttaler tilføres et analog pre-out
liniesignal. På BeoLab 5 er der endnu en mulighed.
 
BeoLab 5 har indbygget DA konverter, og kan tilsluttes digitale lydsignaler
via SPDIF indgang. Dette betyder at du kan tilslutte dit digitale udstyr her.
I digital mode styres BeoLab 5 direkte med Beo4 eller Beo5 fjernbetjening.  
 
Så er der lyd! den er der altid delte meninger om, nok fordi at vi har
forskellige referencer til lyd (vane).
 
 
        Og så er de smuk.
 
 
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 06:42 | IP-adresse registreret  

søren N skrev:
2CHANNEL4EVER skrev:
finlytteren skrev:
2CHANNEL4EVER skrev:

hva hedder sådan et pragteksemplar?

Den hedder Avalon Transcendent...

he he, sjovt som alle ved hvad den hedder - uden faktisk at vide det.

Det er typisk for dette forum


Det kunne nu godt ligne en Avalon Transcedent, bort set fra at den på billedet er lidt større, men billeder kan jo snyde.
Jensen: rent fysisk hvor stor foreskel er der på Avalon Eidolon, Avalon Diamond og Vision?
(er de ikke ens, bort set fra enheder og delefilter )

Hej.

De er næsten ens uden på.

ED er dog lavet på en anden måden inden i og andre enheder, Vision er ja man kan vel sige den nye version af dem du har.

Transcendent er som Indra dog uden mellemtonen.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
søren N
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1475
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

ok tak for svaret 

__________________
"Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Findes der en højttaler hvor man kan tilslutte alt det nye digitale udstyr
direkte til højttalerne. Svaret er JA - 
 
 
BeoLab 5.        
 

 
 
 
Når der tales om højttaler er det altid underforstået at passive højttaler tilsluttes
via almindelige højttaler kabler, og aktive højttaler tilføres et analog pre-out
liniesignal. På BeoLab 5 er der endnu en mulighed.
 
BeoLab 5 har indbygget DA konverter, og kan tilsluttes digitale lydsignaler
via SPDIF indgang. Dette betyder at du kan tilslutte dit digitale udstyr her.
I digital mode styres BeoLab 5 direkte med Beo4 eller Beo5 fjernbetjening.  
 
Så er der lyd! den er der altid delte meninger om, nok fordi at vi har
forskellige referencer til lyd (vane).
 
 
        Og så er den smuk.
 
 
 

Passer ikker helt.

Var oppe for at kikke på dem hjem til mig selv, og man kan ikke skifte indgang på dem, hvis man nu vælger kun at bruge dem.

Det var hvad de sagde til mig så ville de have jeg skulle købe et tv fra dem også, men så er iden væk.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 520
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Findes der en højttaler hvor man kan tilslutte alt det nye digitale udstyr
direkte til højttalerne. Svaret er JA - 
 
 
BeoLab 5.        
 

 
 
 
Når der tales om højttaler er det altid underforstået at passive højttaler tilsluttes
via almindelige højttaler kabler, og aktive højttaler tilføres et analog pre-out
liniesignal. På BeoLab 5 er der endnu en mulighed.
 
BeoLab 5 har indbygget DA konverter, og kan tilsluttes digitale lydsignaler
via SPDIF indgang. Dette betyder at du kan tilslutte dit digitale udstyr her.
I digital mode styres BeoLab 5 direkte med Beo4 eller Beo5 fjernbetjening.  
 
Så er der lyd! den er der altid delte meninger om, nok fordi at vi har
forskellige referencer til lyd (vane).
 
 
        Og så er den smuk.
 
 
 

Ligner en højtaler jeg så i Fona forleden.. Lidt billig og discount agtig i looket.. Har set lignende design i vejkanten ved vejarbejde.. Der mangler bare en lampe der blinker advarende i toppen;)

Kan dog se en fordel i de indbyggede hylder til drinks og lignende til fest!

Ironi kan i øvrigt forekomme, måske, hvem ved..

 

 

Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends
 
Hesdorf
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hej.

Alt er vel relativt og hvad øjnene ser. Mine synes at B&W 800 Signatur er noget af det smukkeste , samtidig spiller de som en drøm

Bedste rockarkæologiske hilsner Erik

Til top Vis Hesdorf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hesdorf
 
SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 520
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Hesdorf skrev:

Hej.

Alt er vel relativt og hvad øjnene ser. Mine synes at B&W 800 Signatur er noget af det smukkeste , samtidig spiller de som en drøm

Bedste rockarkæologiske hilsner Erik

Kan næsten give ret.. Det er i mine øjne en fantastisk højtaler, men den spiller først "fantastisk" i diamant versionen. Diskanten i de gamle versioner ramte aldrig rigtig plet i forhold til den kategori de er en del af (dyre højtalere).

Dog vil jeg sige at den nye 800 Diamond fik mig op af stolen.. Hørte den forleden mod mine Dali MS5, og det er første gang en B&W højtaler har fået mig til at overveje en udskiftning.

specielt den højglans sorte, og lyse træsort.. Det er fantastisk håndværk.. Selv kæresten spørger hvornår jeg skal skifte højtalerne ud til dem:)

Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
 

Passer ikker helt.

Var oppe for at kikke på dem hjem til mig selv, og man kan ikke skifte indgang på dem, hvis man nu vælger
kun at bruge dem. Det var hvad de sagde til mig så ville de have jeg skulle købe et tv fra dem også, men så
er iden væk.

jensen det er ikke helt klart for mig hvad du mener med at skifte indgang. 

DIGITALE tilslutninger
Hvis dit system har et digitalt udgangsstik, anbefaler vi dig at tilslutte højttalerne til dette stik
også. Det sikrer optimal lydkvalitet, når der afspilles digitale kilder. Brug phono-kabler, der
er godkendt af B&O, for at tilslutte højttalerne til dit system.

Når du bruger digitale tilslutninger, skal du huske at indstille RIGHT–LEFT omskifteren korrekt
på begge højttalere.

‘Syncr.’ tilslutning: Forbindelse mellem de to højttalere. Forbindelsen sikrer, at højttalerne altid
spiller med den samme lydstyrke. Brug et kabel med et minijackstik i begge ender, som er
godkendt af B&O, til at forbinde de to højttalere i opsætningen.

Dette kan du kan læse i manualen side 10.

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoLab5/BeoLab _5_Danish.pdf

"tilslutte højttalerne til dette stik også. Det sikrer optimal lydkvalitet,"

"Også" betyder ikke at en PowerLink tilslutning er nødvendig samtidig, selv om B&O selvfølgelig
gerne så at du gør det. 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3776
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

 

Svært, men dette må være en af dem  



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

jensen skrev:
 

Passer ikker helt.

Var oppe for at kikke på dem hjem til mig selv, og man kan ikke skifte indgang på dem, hvis man nu vælger
kun at bruge dem. Det var hvad de sagde til mig så ville de have jeg skulle købe et tv fra dem også, men så
er iden væk.

jensen det er ikke helt klart for mig hvad du mener med at skifte indgang. 

DIGITALE tilslutninger
Hvis dit system har et digitalt udgangsstik, anbefaler vi dig at tilslutte højttalerne til dette stik
også. Det sikrer optimal lydkvalitet, når der afspilles digitale kilder. Brug phono-kabler, der
er godkendt af B&O, for at tilslutte højttalerne til dit system.

Når du bruger digitale tilslutninger, skal du huske at indstille RIGHT–LEFT omskifteren korrekt
på begge højttalere.

‘Syncr.’ tilslutning: Forbindelse mellem de to højttalere. Forbindelsen sikrer, at højttalerne altid
spiller med den samme lydstyrke. Brug et kabel med et minijackstik i begge ender, som er
godkendt af B&O, til at forbinde de to højttalere i opsætningen.

Dette kan du kan læse i manualen side 10.

http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoLab5/BeoLab _5_Danish.pdf

"tilslutte højttalerne til dette stik også. Det sikrer optimal lydkvalitet,"

"Også" betyder ikke at en PowerLink tilslutning er nødvendig samtidig, selv om B&O selvfølgelig
gerne så at du gør det. 

Det jeg mener er at du kan ikke sætte en cdaspiller til dem eller andet, du kan kun bruge en indgang afgangen.

Hvade de nu bare have tænk sig lidt mere om, havde de højttaler virket som et komplet højttaler/forstærker/da system så havde de stået her og i mange andre hjem også.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

jensen
 
Hvis du vil have et setup hvor 2 stk. BeoLab 5 alene er tilslutter en CD afspiller,
forbinder du bare fra S/pdif out på CD afspiller til S/pdif In på den første BL.5.
Fra samme BL.5 føres det digitale lydsignal ud af S/pdif out til S/pdif In  på
den anden BL.5. Et RCA digital kabel føre et stereo signal, derfor skal man
vælge om den enkelte højttaler skal spille højre eller venstre kanal.
 
Med en Beo4 kan du tænde og skrukke højttalerne samt styre lydstyrken.
 
Hvis så du vil vælge at have flere digital afspiller tilsluttet må du have en
omskifter boks imellem afspillerne og indgangen til BL. 5 (1).
 
 
        
 
BeoLab 5 virker som et komplet højttaler/forstærker/DA system, også uden
indblanding af andre B&O produkter end en Beo4 fjernbetjening.
 
Det kan du godt fortælle dem der har led dig på vildspor.
 
Min mening har altid været at hvis man ikke benytter den digitale mulighed i
BeoLab 5, kunne man spare meget ved istedet at vælge BeoLab 9.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

SuckyBoyfriends skrev:

Ligner en højtaler jeg så i Fona forleden.. Lidt billig og discount agtig i looket.. Har set lignende design i vejkanten ved vejarbejde.. Der mangler bare en lampe der blinker advarende i toppen;)

Kan dog se en fordel i de indbyggede hylder til drinks og lignende til fest!

Ironi kan i øvrigt forekomme, måske, hvem ved..

Jeg tror at dette lige er noget for dig. Det smager da af fugel   

http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/525536

http://www.turbosquid.com/3d-models/bang-olufsen-beolab-5-3d -max/300637



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
SuckyBoyfriends
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 April 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 520
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

SuckyBoyfriends skrev:

Ligner en højtaler jeg så i Fona forleden.. Lidt billig og discount agtig i looket.. Har set lignende design i vejkanten ved vejarbejde.. Der mangler bare en lampe der blinker advarende i toppen;)

Kan dog se en fordel i de indbyggede hylder til drinks og lignende til fest!

Ironi kan i øvrigt forekomme, måske, hvem ved..

Jeg tror at dette lige er noget for dig. Det smager da af fugel   

http://www.exchange3d.com/3D_catalog_Olufsen.html

Jeg skal lige forstå hjemmesiden.. Er det en identisk kopi af højtaleren man kan stille op derhjemme og lade som om man er rig?:)

Til top Vis SuckyBoyfriends's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SuckyBoyfriends
 
2CHANNEL4EVER
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 11 Juni 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

 

Svært, men dette må være en af dem  

 

    

Til top Vis 2CHANNEL4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2CHANNEL4EVER
 
Strand
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. mr nash

Bruger siden: 13 September 2008
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 531
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

2CHANNEL4EVER skrev:
Music4life skrev:

 

Svært, men dette må være en af dem  

 

    

Ja den er nok med i en top 200..

Til top Vis Strand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Strand
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6646
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
jensen
 
Hvis du vil have et setup hvor 2 stk. BeoLab 5 alene er tilslutter en CD afspiller,
forbinder du bare fra S/pdif out på CD afspiller til S/pdif In på den første BL.5.
Fra samme BL.5 føres det digitale lydsignal ud af S/pdif out til S/pdif In  på
den anden BL.5. Et RCA digital kabel føre et stereo signal, derfor skal man
vælge om den enkelte højttaler skal spille højre eller venstre kanal.
 
Med en Beo4 kan du tænde og skrukke højttalerne samt styre lydstyrken.
 
Hvis så du vil vælge at have flere digital afspiller tilsluttet må du have en
omskifter boks imellem afspillerne og indgangen til BL. 5 (1).
 
 
        
 
BeoLab 5 virker som et komplet højttaler/forstærker/DA system, også uden
indblanding af andre B&O produkter end en Beo4 fjernbetjening.
 
Det kan du godt fortælle dem der har led dig på vildspor.
 
Min mening har altid været at hvis man ikke benytter den digitale mulighed i
BeoLab 5, kunne man spare meget ved istedet at vælge BeoLab 9.

Hej

Ja det har de så.

Jeg ville hvade dem og tilslutte dette.

Mit tv min mac og dvdafspiller men fik afvide at det kunne jeg ikke.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Henrik.E
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 264
Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

det er et forum om smukke højttaler ikke et sted hvor vi skal snakke om alt hvad de kan find andet forum til det

er lidt træt af at læse om B&O hvis jeg ville læse om det kikket jeg nok i Peter Pan forum

__________________
VH
Henrik.E
Til top Vis Henrik.E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik.E
 

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes