| Forfatter |
|
2CHANNEL4EVER Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Juni 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
2CHANNEL4EVER skrev:
|
hva hedder sådan et pragteksemplar?
|
|
|
Den hedder Avalon Transcendent...
|
|
|
he he, sjovt som alle ved hvad den hedder - uden faktisk at vide det.
Det er typisk for dette forum 
|
| Til top |
|
| |
440Hz Forum Bruger


Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Venner.
Højtalere er desværre oftest ikke specielt smukke. Jeg er en af de heldige der har en kone der siger "hvis du syntes de lyder bedre, så gør det ikke mig noget at de ser sådan ud" Designet betyder også en del for mig.
Jeg har ledt længe efter den helt rigtige højtaler, og jeg vil afsløre at den er stor, og næsten smuk indtil frontstoffet tages af.
Dvs. det er taget af, og spørgsmålet er mere om det kommer på igen. Det jeg vil fortælle er at:
En dag vil I indse at højtalerne først virkelig bliver smukke når I lukker øjnene, og holder dem lukkede indtil attack decay sustain release samt 3 sekunders sort ro bliver vinket af med et elegant dirigent strøg, hvorefter man tager sig i at klappe

|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 27 Oktober 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
2CHANNEL4EVER skrev:
finlytteren skrev:
2CHANNEL4EVER skrev:
|
hva hedder sådan et pragteksemplar?
|
|
|
Den hedder Avalon Transcendent...
|
|
|
he he, sjovt som alle ved hvad den hedder - uden faktisk at vide det.
Det er typisk for dette forum  |
|
|
Det kunne nu godt ligne en Avalon Transcedent, bort set fra at den på billedet er lidt større, men billeder kan jo snyde. Jensen: rent fysisk hvor stor foreskel er der på Avalon Eidolon, Avalon Diamond og Vision? (er de ikke ens, bort set fra enheder og delefilter  ) __________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der en højttaler hvor man kan tilslutte alt det nye digitale udstyr
direkte til højttalerne. Svaret er JA -
BeoLab 5.
Når der tales om højttaler er det altid underforstået at passive højttaler tilsluttes
via almindelige højttaler kabler, og aktive højttaler tilføres et analog pre-out
liniesignal. På BeoLab 5 er der endnu en mulighed.
BeoLab 5 har indbygget DA konverter, og kan tilsluttes digitale lydsignaler
via SPDIF indgang. Dette betyder at du kan tilslutte dit digitale udstyr her.
I digital mode styres BeoLab 5 direkte med Beo4 eller Beo5 fjernbetjening. Så er der lyd! den er der altid delte meninger om, nok fordi at vi har
forskellige referencer til lyd (vane).
Og så er de smuk. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 06:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
2CHANNEL4EVER skrev:
finlytteren skrev:
2CHANNEL4EVER skrev:
|
hva hedder sådan et pragteksemplar?
|
|
|
Den hedder Avalon Transcendent...
|
|
|
he he, sjovt som alle ved hvad den hedder - uden faktisk at vide det.
Det er typisk for dette forum 
|
|
|
Det kunne nu godt ligne en Avalon Transcedent, bort set fra at den på billedet er lidt større, men billeder kan jo snyde. Jensen: rent fysisk hvor stor foreskel er der på Avalon Eidolon, Avalon Diamond og Vision? (er de ikke ens, bort set fra enheder og delefilter )
|
|
|
Hej.
De er næsten ens uden på.
ED er dog lavet på en anden måden inden i og andre enheder, Vision er ja man kan vel sige den nye version af dem du har.
Transcendent er som Indra dog uden mellemtonen.
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Findes der en højttaler hvor man kan tilslutte alt det nye digitale udstyr
direkte til højttalerne. Svaret er JA -
BeoLab 5.
Når der tales om højttaler er det altid underforstået at passive højttaler tilsluttes
via almindelige højttaler kabler, og aktive højttaler tilføres et analog pre-out
liniesignal. På BeoLab 5 er der endnu en mulighed.
BeoLab 5 har indbygget DA konverter, og kan tilsluttes digitale lydsignaler
via SPDIF indgang. Dette betyder at du kan tilslutte dit digitale udstyr her.
I digital mode styres BeoLab 5 direkte med Beo4 eller Beo5 fjernbetjening. Så er der lyd! den er der altid delte meninger om, nok fordi at vi har
forskellige referencer til lyd (vane).
Og så er den smuk. 
|
|
|
Passer ikker helt.
Var oppe for at kikke på dem hjem til mig selv, og man kan ikke skifte indgang på dem, hvis man nu vælger kun at bruge dem.
Det var hvad de sagde til mig så ville de have jeg skulle købe et tv fra dem også, men så er iden væk.
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Findes der en højttaler hvor man kan tilslutte alt det nye digitale udstyr
direkte til højttalerne. Svaret er JA -
BeoLab 5.
Når der tales om højttaler er det altid underforstået at passive højttaler tilsluttes
via almindelige højttaler kabler, og aktive højttaler tilføres et analog pre-out
liniesignal. På BeoLab 5 er der endnu en mulighed.
BeoLab 5 har indbygget DA konverter, og kan tilsluttes digitale lydsignaler
via SPDIF indgang. Dette betyder at du kan tilslutte dit digitale udstyr her.
I digital mode styres BeoLab 5 direkte med Beo4 eller Beo5 fjernbetjening. Så er der lyd! den er der altid delte meninger om, nok fordi at vi har
forskellige referencer til lyd (vane).
Og så er den smuk. 
|
|
|
Ligner en højtaler jeg så i Fona forleden.. Lidt billig og discount agtig i looket.. Har set lignende design i vejkanten ved vejarbejde.. Der mangler bare en lampe der blinker advarende i toppen;)
Kan dog se en fordel i de indbyggede hylder til drinks og lignende til fest!
Ironi kan i øvrigt forekomme, måske, hvem ved..
|
| Til top |
|
| |
Hesdorf Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Alt er vel relativt og hvad øjnene ser. Mine synes at B&W 800 Signatur er noget af det smukkeste , samtidig spiller de som en drøm
Bedste rockarkæologiske hilsner Erik
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hesdorf skrev:
|
Hej.
Alt er vel relativt og hvad øjnene ser. Mine synes at B&W 800 Signatur er noget af det smukkeste , samtidig spiller de som en drøm
Bedste rockarkæologiske hilsner Erik
|
|
|
Kan næsten give ret.. Det er i mine øjne en fantastisk højtaler, men den spiller først "fantastisk" i diamant versionen. Diskanten i de gamle versioner ramte aldrig rigtig plet i forhold til den kategori de er en del af (dyre højtalere).
Dog vil jeg sige at den nye 800 Diamond fik mig op af stolen.. Hørte den forleden mod mine Dali MS5, og det er første gang en B&W højtaler har fået mig til at overveje en udskiftning.
specielt den højglans sorte, og lyse træsort.. Det er fantastisk håndværk.. Selv kæresten spørger hvornår jeg skal skifte højtalerne ud til dem:)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Passer ikker helt.
Var oppe for at kikke på dem hjem til mig selv, og man kan ikke skifte indgang på dem, hvis man nu vælger kun at bruge dem. Det var hvad de sagde til mig så ville de have jeg skulle købe et tv fra dem også, men så er iden væk. |
|
|
jensen det er ikke helt klart for mig hvad du mener med at skifte indgang.
DIGITALE tilslutninger Hvis dit system har et digitalt udgangsstik, anbefaler vi dig at tilslutte højttalerne til dette stik også. Det sikrer optimal lydkvalitet, når der afspilles digitale kilder. Brug phono-kabler, der er godkendt af B&O, for at tilslutte højttalerne til dit system.
Når du bruger digitale tilslutninger, skal du huske at indstille RIGHT–LEFT omskifteren korrekt på begge højttalere.
‘Syncr.’ tilslutning: Forbindelse mellem de to højttalere. Forbindelsen sikrer, at højttalerne altid spiller med den samme lydstyrke. Brug et kabel med et minijackstik i begge ender, som er godkendt af B&O, til at forbinde de to højttalere i opsætningen.
Dette kan du kan læse i manualen side 10.
http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoLab5/BeoLab _5_Danish.pdf
"tilslutte højttalerne til dette stik også. Det sikrer optimal lydkvalitet,"
"Også" betyder ikke at en PowerLink tilslutning er nødvendig samtidig, selv om B&O selvfølgelig gerne så at du gør det. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svært, men dette må være en af dem 

__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 28 Oktober 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
jensen skrev:
|
Passer ikker helt.
Var oppe for at kikke på dem hjem til mig selv, og man kan ikke skifte indgang på dem, hvis man nu vælger kun at bruge dem. Det var hvad de sagde til mig så ville de have jeg skulle købe et tv fra dem også, men så er iden væk. |
|
|
jensen det er ikke helt klart for mig hvad du mener med at skifte indgang.
DIGITALE tilslutninger Hvis dit system har et digitalt udgangsstik, anbefaler vi dig at tilslutte højttalerne til dette stik også. Det sikrer optimal lydkvalitet, når der afspilles digitale kilder. Brug phono-kabler, der er godkendt af B&O, for at tilslutte højttalerne til dit system.
Når du bruger digitale tilslutninger, skal du huske at indstille RIGHT–LEFT omskifteren korrekt på begge højttalere.
‘Syncr.’ tilslutning: Forbindelse mellem de to højttalere. Forbindelsen sikrer, at højttalerne altid spiller med den samme lydstyrke. Brug et kabel med et minijackstik i begge ender, som er godkendt af B&O, til at forbinde de to højttalere i opsætningen.
Dette kan du kan læse i manualen side 10.
http://www.bang-olufsen.com/UserFiles/File/ug/BeoLab5/BeoLab _5_Danish.pdf
"tilslutte højttalerne til dette stik også. Det sikrer optimal lydkvalitet,"
"Også" betyder ikke at en PowerLink tilslutning er nødvendig samtidig, selv om B&O selvfølgelig gerne så at du gør det.
|
|
|
Det jeg mener er at du kan ikke sætte en cdaspiller til dem eller andet, du kan kun bruge en indgang afgangen.
Hvade de nu bare have tænk sig lidt mere om, havde de højttaler virket som et komplet højttaler/forstærker/da system så havde de stået her og i mange andre hjem også.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen
Hvis du vil have et setup hvor 2 stk. BeoLab 5 alene er tilslutter en CD afspiller, forbinder du bare fra S/pdif out på CD afspiller til S/pdif In på den første BL.5. Fra samme BL.5 føres det digitale lydsignal ud af S/pdif out til S/pdif In på den anden BL.5. Et RCA digital kabel føre et stereo signal, derfor skal man vælge om den enkelte højttaler skal spille højre eller venstre kanal.
Med en Beo4 kan du tænde og skrukke højttalerne samt styre lydstyrken.
Hvis så du vil vælge at have flere digital afspiller tilsluttet må du have en omskifter boks imellem afspillerne og indgangen til BL. 5 (1).
BeoLab 5 virker som et komplet højttaler/forstærker/DA system, også uden indblanding af andre B&O produkter end en Beo4 fjernbetjening.
Det kan du godt fortælle dem der har led dig på vildspor.
Min mening har altid været at hvis man ikke benytter den digitale mulighed i BeoLab 5, kunne man spare meget ved istedet at vælge BeoLab 9. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SuckyBoyfriends Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
SuckyBoyfriends skrev:
|
Ligner en højtaler jeg så i Fona forleden.. Lidt billig og discount agtig i looket.. Har set lignende design i vejkanten ved vejarbejde.. Der mangler bare en lampe der blinker advarende i toppen;)
Kan dog se en fordel i de indbyggede hylder til drinks og lignende til fest!
Ironi kan i øvrigt forekomme, måske, hvem ved..
|
|
|
Jeg tror at dette lige er noget for dig. Det smager da af fugel
http://www.exchange3d.com/3D_catalog_Olufsen.html
|
|
|
Jeg skal lige forstå hjemmesiden.. Er det en identisk kopi af højtaleren man kan stille op derhjemme og lade som om man er rig?:)
|
| Til top |
|
| |
2CHANNEL4EVER Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Juni 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
|
Svært, men dette må være en af dem 

|
|
|

|
| Til top |
|
| |
Strand Forum Bruger

Tidl. mr nash
Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
2CHANNEL4EVER skrev:
Music4life skrev:
|
Svært, men dette må være en af dem 

|
|
|

|
|
|
Ja den er nok med i en top 200..
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
jensen
Hvis du vil have et setup hvor 2 stk. BeoLab 5 alene er tilslutter en CD afspiller, forbinder du bare fra S/pdif out på CD afspiller til S/pdif In på den første BL.5. Fra samme BL.5 føres det digitale lydsignal ud af S/pdif out til S/pdif In på den anden BL.5. Et RCA digital kabel føre et stereo signal, derfor skal man vælge om den enkelte højttaler skal spille højre eller venstre kanal.
Med en Beo4 kan du tænde og skrukke højttalerne samt styre lydstyrken.
Hvis så du vil vælge at have flere digital afspiller tilsluttet må du have en omskifter boks imellem afspillerne og indgangen til BL. 5 (1).
BeoLab 5 virker som et komplet højttaler/forstærker/DA system, også uden indblanding af andre B&O produkter end en Beo4 fjernbetjening.
Det kan du godt fortælle dem der har led dig på vildspor.
Min mening har altid været at hvis man ikke benytter den digitale mulighed i BeoLab 5, kunne man spare meget ved istedet at vælge BeoLab 9.
|
|
|
Hej
Ja det har de så.
Jeg ville hvade dem og tilslutte dette.
Mit tv min mac og dvdafspiller men fik afvide at det kunne jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Henrik.E Forum Bruger


Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 29 Oktober 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er et forum om smukke højttaler ikke et sted hvor vi skal snakke om alt hvad de kan find andet forum til det  er lidt træt af at læse om B&O hvis jeg ville læse om det kikket jeg nok i Peter Pan forum
__________________ VH
Henrik.E
|
| Til top |
|
| |