Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: kinesiske rørforstærkere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

ketilskp skrev:
mærkeligt, når jeg forsøger det link jeg skrev først, ender det blindt, men dette virker. De er da ens?

Der er et mellemrum i det første.
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Låner lige denne tråd...

Nogen som kender denne rørfætter?
http://www.qxl.dk/pris/hi-fi-tv-video/hi-fi--surround/forstr kere/mistral-mm-1-hybrid-roerforstaerker/v/an597285700/

http://www.mistralaudio.com/ProductShow.asp?ID=170

Nistral har tidligere været nævnt i forbindelse med B&W kopi højttalere.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50745&P N=1&TPN=1

nogen som ved om det er korrekt at de producerer til Dynavox?

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Mistralaudio skal man nok ikke gå ind på http://screencast.com/t/MTdmZDI5Z    &nb sp;  
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

ketilskp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

< http-equiv="CONTENT-" content="text/; charset=utf-8">< name="GENERATOR" content="OpenOffice.org 3.0 (Win32)">< style ="text/css">
  1. hvorfor et tråden forsvundet fra oversigten i analog?

2. Måske skulle jeg præsentere mig selv, post festum.

Min hifi interesse startede i 70'erne med højtalere, horn, transmissionline og hvad der kunne bygges i spånplade. Mit råd til omgangskredsen var at dele deres penge i to lige store bunker. En til apparatrer og en til højtalere.

Efterhånden drev jeg over i PA branchen og når man har stået på en cene og hørt et trommesæt sparke et orkester ud til publikum bliver en diskussion om hvilken domediskantder er bedst lidt irrelevant. Hjemme koncentrerede jeg mig om det analytiske quad els 57 med Linsay Hood effektforstærker ( selvbygget, 15 w kl a 11 aktive komponenter, urokkelig stabil), derefter dobbelte quads med Accuphase E203. Derefter landmandsliv, og det er en anden historie.

3. Tilbage til Bewitch

Efter 14 dage kan jeg konkludere:

Pris inc. told, moms: knap 4000 kr.

Kvalitet, mekanisk har jeg allerede nævnet samlekvaliteten. Nu kan jeg tilføje at strømforbruget (230w) sætter ca 52 grader i strømforsyningstrafoen. (twaker, hvad med lidt ventilation i dækslet til trafoen?)

Lyttemæssigt har jeg hørt de rustne cykler dukke op af det faldende vandspejl. Det skal forståes på den måde at mine bedste optagelser er stadig gode, men alt andet står nu afklædt.

Det er en virkelig god forstærker.

Jeg køre pt i triode konfiguration. Der er ikke stor forskel, men nu er der visse kvindestemmer og klavertransienter der er bedre opløst.

-og så har jeg jo UL til næste rave party.

Bedste hilsner fra den mørke provins!

< http-equiv="CONTENT-" content="text/; charset=utf-8">< name="GENERATOR" content="OpenOffice.org 3.0 (Win32)">< style ="text/css">
Til top Vis ketilskp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ketilskp

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Trafoen afgiver det meste varme via den blottede kerne...hvis den er er lukket ind i en kasse kan det være en god ide at lave lufthuller...det lyder nu ikke alarmerende med den temperatur.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Under alle omstændigheder er de ensretterrør ikke det stor problem. Når det er tid, kan du bruge nogle 5U4G, der er direkte ekvivalent (IKKE 5U4GB. Det er ikke samme rør).

5U4GB ER det samme rør. Faconen og målene på glasset er lidt anderledes, men GA og GB versionerne kan sagtens erstatte den ældre G type. Men de kinesiske og russiske 5U4G-rør er ret billige, så dem kan man jo ligeså godt bruge.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:

Tweaker skrev:
Under alle omstændigheder er de ensretterrør ikke det stor problem. Når det er tid, kan du bruge nogle
5U4G, der er direkte ekvivalent (IKKE 5U4GB. Det er ikke samme rør).
5U4GB ER det samme rør. Faconen og målene
på glasset er lidt anderledes, men GA og GB versionerne kan sagtens erstatte den ældre G type. Men de kinesiske og russiske
5U4G-rør er ret billige, så dem kan man jo ligeså godt bruge.Venlig hilsenMikkel C. Simonsen

I det her tilfælde tror jeg nu ikke at du har ret Mikkel. Jeg har selv brugt 5U4GB i stedet for 5U4G, men det er ikke korrekt at
gøre det http://www.ramlabs-musicreference.com/emlframe.html

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 25 Februar 2010 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
I det her tilfælde tror jeg nu ikke at du har ret Mikkel. Jeg har selv brugt 5U4GB i stedet for 5U4G, men det er ikke korrekt at gøre det

GB typen kan klare mere, men du normalt altid "opgradere" fra G til GA eller GB, men du kan ikke altid "nedgradere". 6L6GC kan også erstatte 6L6G, men ikke omvendt. Du kan risikere DC spændingen bliver lidt anderledes ved at skifte fra 5U4G til 5U4GB, men ikke mere end et skifte mellem to forskellige 5U4G rør kunne give.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvem der har ret, men Emission Labs er ikke enige med dig:

Note 4) There is common misunderstanding that 5U4G and 5U4GB is the same. 5U4GB is a version, with lower internal
resistance and higher peak current is allowed. The GB version is not the same tube as the G Version. Replacing 5U4G with
5U4GB may result in higher rectified voltage, so should never be done. Replacing 5U4GB with 5U4G may result in lower rectified
voltage, and may result in damage of the 5U4G rectifier.

Sagen er vel, at det "kan" gå godt. Som sagt, så har jeg ikke selv oplevet problemer, men efter at have læst det der, vil jeg
nok foretrække at bruge det rigtige rør fremover.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Sendt: 25 Februar 2010 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Jeg ved ikke hvem der har ret, men Emission Labs er ikke enige med dig:

Jeg tror mere på GE og RCA rørmanualerne

Så vidt jeg kan se i den nyeste RCA manual jeg har, lavede de ikke 5U4G på det tidspunkt, men kun 5U4GB - så det skulle altså også bruges som erstatning. Og ja, der kan være en lille forskel i spænding, men de meget forskellige 5U4G rør jeg har set leverer absolut heller ikke den samme spænding. Så hvis du har en forstærker der skal bruge en bestemt spænding +/-5V, skal der altså stå hvilket mærke og hvilken årgang 5U4G der skal bruges for at få den rigtige spænding

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2010 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Tak Mikkel, så blev vi igen lidt klogere

Teisco
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Marts 2010 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Takker for tråden - den bidrog til at jeg er osse hoppet med på vognen

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=81747&P N=1

Til top Vis Teisco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Teisco Besøg Teisco's Websted

ketilskp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2010
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Marts 2010 kl. 03:12 | IP-adresse registreret  

selvtak,
og jeg kan læse at du er tilfreds med springet væk fra annoncer, anmeldelser og garantier.Jeg forsøgte faktisk først at købe en yaqin, men det gik i kludder, og da jeg en måned senere gjorde et nyt forsøg, blev det så en bewitch.
 Der er selvfølgeligt noget arbejde med vedligeholdelse af en rørforstærker. Men glæden over stor lyd til få penge vejer tungt.
Ps. min Bewitch er åbentbart mindre modtagelig for kvalitetsændringer via rør-bytte. Måske p.g.a. højere feedback?
vh ketil

Til top Vis ketilskp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ketilskp

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes