Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 22:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: MCE Remote TIP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
diskone
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 25
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Nifty lille feature jeg ikke lige viste en MCE remote havde !

Du kan faktisk lære den at slukke/tænde dit TV OG skruge op og ned for din forstærker

Se hvordan her : http://oem.microsoft.com/static/Worldwide/file/MCE_Remote_Ma nual.pdf
Til top Vis diskone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af diskone Besøg diskone's Websted
 
DKTiger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

Ja bare irriterende at der kun er én knap når man har et fjernsyn der skal skiftet over på AV kanalen hver gang man tænder det!

Ville være fedt hvis man kunne programmere en af de medfølgende IR sendere til at tænde fjernsynet og skifte kanal hver gang mce starter!
Til top Vis DKTiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKTiger
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

DKTiger skrev:
Ja bare irriterende at der kun er én knap når man har et fjernsyn der skal skiftet over på AV kanalen hver gang man tænder det!

Ville være fedt hvis man kunne programmere en af de medfølgende IR sendere til at tænde fjernsynet og skifte kanal hver gang mce starter!

Det skulle være muligt med det nye girder plug-in se evt. proximis.com

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
DKTiger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo rigtig godt, så ved jeg hvad jeg skal lege med i påsken!

Tak for det. Forresten, linket skulle vist være

www.promixis.com

Til top Vis DKTiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKTiger
 
DKTiger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 8
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hmm var så ikke lige den mest geniale løsning alligevel. For det første kræver mce plugin'et til girder at man installerer en speciel driver til mce remoten. Remoten virker så ikke til mce længere. Det er muligt at man kan sende events fra girder til mce, så meget har jeg heller ikke rodet med det. Nogen andre der har prøvet det?
For det andet, ja det er muligt at optage og afspille IR signaler med IR blasterne, men indtil videre har det kun lykkedes mig at optage og afspille signaler fra mce remoten Det virker f.eks. ikke med fjernbetjeningen til mit panasonic fjernsyn, som jo var det der var meningen!

Altså foreløbig en fiasko. Må jo bare vente og se om der kommer andre løsningsmuligheder!

Til top Vis DKTiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKTiger
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes