Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 23:28   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: TV Tuner kort? (HTPC) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 700
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg skal ud og invistere i et tvtuner kort til min søde søde HTPC, jeg er stortset ligeglad med alt andet end kvaliteten på billedet som skal være godt.

Jeg har et loft på 1000-1500kr :)

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted
 
Mogwaiz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 21
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Det kan sige ganske kort Hauppauge WinTv PVR 500MCE 

http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=120563



__________________
HTPC i Ahanix D.VINE 5 Media Center Case + IMON remote og Logitech z5500 digital
Til top Vis Mogwaiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mogwaiz
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

På Cebit havde jeg mulighed for at se de helt nye ATI Theater Pro 550 chips, der descaler og deinterlacer bedre end noget der hidtil er set. Den er også istand til realtime at "rense" billedet for støj på en meget overbevisende måde.

PAL udgaven går i masseproduktion i april, så hvis du kan vente, så vent, ellers hedder det Hauppauge eller Nvidia p.t. på de analoge tv-tunerkort.

Den fedeste feature er at 550 køre 12bit på hver grundfarve, mod de nuværende 8 bit. På MCE 2005 står billedet markant bedre, der jo desværre er kendt for at ligne noget der har fået trukket en grå hinde ind over billeder (begrænset og kedeligt farverum).
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 
lorx
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 700
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Udemærket, da det ikk' er noget der haster, vil jeg da vente de par ekstra måneder.

Men hvad kommer sådan en satan til at ligge i af pris?

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted
 
ctacta
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1866
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

De ligger p.t. 20% over alm. tv-tunerkort og vil nok lande på det samme prisniveau når produktionen for alvor kommer igang. Prøv at hop ind på www.ati.com og check retailprisen ud i dag i USA.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes