Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 23:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: SB Live 5.1 digi out virker ikke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Min forstærker kan ikke finde dolby digital lyd, når jeg har tilsluttet PCén.

Hvad kan være galt?

Har sat digital Out only til mit lydkort, der kommer også lyd igennem til højtalerene, men jeg kan kun vælge Prologic og andre modes. Ikke Dolby digital, som jo normalt registreres automatisk.

 

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
Nick
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2004
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Det kan være fordi at lydkortet decoder DD til stereo. Prøv at checke AC3/DD decode indstillingen. Denne skal være deaktiveret da du ønsker at decode i forstærkeren.
Til top Vis Nick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nick
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

På deres Audigy serier, køre de kun med 2 kanaler pr. S/PDIF linie! dvs. at de har 3 individuelle S/PDIF linier, måske kan det være samme problem?

Du kan muligvis slå komprimering til, inde i opsætningen for kortet... og dermed bruge S/PDIF linien som normalt.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
Nick
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 August 2004
Status: Offline
Indlæg: 83
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

"På deres Audigy serier, køre de kun med 2 kanaler pr. S/PDIF linie!"

Mit Audigy kan fint overføre multikanalslyd via S/P DIF.
Til top Vis Nick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nick
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Nick skrev:
"På deres Audigy serier, køre de kun med 2 kanaler pr. S/PDIF linie!"

Mit Audigy kan fint overføre multikanalslyd via S/P DIF.

Så har du også slået komprimering til! Ellers så bruger Creative ikke komprimering...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Men det vil sige at jeres surround forstærker "lyser" displayet op med Dolby Digital?

Kan ikke lige finde noget med komprimering?

 

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
EEK1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

hvis du ikke har været inde i enhedshåndtering, eller i creatives egne setup-programmer og pille, så er der ikke fra windows' side noget der er galt, det kan måske evt. være i dvd-afspiller programmet fejlen ligger?
Til top Vis EEK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af EEK1
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Jeg havde også problemer med at få et 5.1 signal ud via mit USB lydkort. Jeg har nu købt et nyt lydkort AUDIOTRAK Maya 5.1MKII og nu virker det hele med det samme.

__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Ja det er sku lige før jeg bliver nød til at købe et andet kort.

det er da bare for plat. -Det kan ikke have noget med kabellængden at gøre. Mit er vidst 10M? -et blåt kabel fra AV-Connection.

Men nu er min Coax indgang jo optaget på min receiver, hvordan kobler i så jeres stationære DVD-afspiller til?

 

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
camilla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

jeg har et andet bud på hvorfor det ikke virker HUSK kun et bud.

For afspille AC-3 skal du bruge et digital RÅ signal, det kan softwaren ikke hjælpe dig med. jeg mener at bag på dit DVD drev er der udtag til digital lyd, det samme er der på dit lydkort(se manual) det skal du forbinde med et intern kabel for at få digital overførsel fra DVD til lydkort. Derefter skal du have forbundet det RÅ signal fra lydkort(enten coaxial/optical)med en ekstern AC-3 forstærker.

husk at i opsætning/konfiguration at sætte DVD og lydkort til S/PDIF

AC-3/Dolby Digital for at få det SKAL man bruge et digital signal

håber det holder vand.



__________________
med venlig hilsen
camilla
Til top Vis camilla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af camilla
 
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Men overfører IDE-kablet ikke lyden?

Men mine digitale filer på HDén burde vel kunne afspille dolby digital.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
camilla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

jo det overfører lyden men ikke digital

på dit DVD drev er der bag på både udtag til digital og "analog"ved siden af IDE

det "analog" bruger man til hvis man har drevet i ekstern kabinet, så har man et ekstra lyd udtag der

og jo dine overspillede filer der ligger på harddisken er blevet "rippet & flået" sådan at du har dit AC-3 lydspor til at ligge der.

 

håber stadigvæk der er hold i det



__________________
med venlig hilsen
camilla
Til top Vis camilla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af camilla
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

camilla skrev:

jeg har et andet bud på hvorfor det ikke virker HUSK kun et bud.

For afspille AC-3 skal du bruge et digital RÅ signal, det kan softwaren ikke hjælpe dig med. jeg mener at bag på dit DVD drev er der udtag til digital lyd, det samme er der på dit lydkort(se manual) det skal du forbinde med et intern kabel for at få digital overførsel fra DVD til lydkort. Derefter skal du have forbundet det RÅ signal fra lydkort(enten coaxial/optical)med en ekstern AC-3 forstærker.

husk at i opsætning/konfiguration at sætte DVD og lydkort til S/PDIF

AC-3/Dolby Digital for at få det SKAL man bruge et digital signal

håber det holder vand.

 Det var en af de bedre sø-forklaringer  Men den har intet med virkeligheden at gøre. Det er blot et analogt stereo signal du overfører med det kabel.



__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jeg mente nu heller ikke det var nødvendigt med det lydkabel?
Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
camilla
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

ja så holdt det ikke vand, den må jeg længere ud på "søen" med

 



__________________
med venlig hilsen
camilla
Til top Vis camilla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af camilla
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Du kører via spdif coax eller optisk kabel ikke? Altså du kører ikke bare via to phono stik ind i forstærkeren? Hvis ja, så tjek alle mulige driver indstillinger og sikre dig at den er sat til spdif out.

Desuden skal afspiller softwaren være sat til spdif out også.



__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

jo jeg køre med spdif coax.

Findes der et minjack (spdif) til optisk (toslink). Er ikke meget for at smide mit COAX fra DVD-afspiller i skuffen.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 452
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

minijack? er det ikke den til høretelefoner?



__________________
Min hjemmebio
Til top Vis per_zk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_zk Besøg per_zk's Websted
 
mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 913
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

alle stik på lydkortet er ens. Hedder de 3,5 jack måske?

 

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1
 
Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1186
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har den samme opstilling som du  Du skal bruge et SPDIFkabel fra din reciever til lydkort. Indgangen på lydkortet er minijack - så der skal du bruge et ekstra stik som ændrer det til minijack. Husk at køre "source direct"
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes