| Forfatter |
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min forstærker kan ikke finde dolby digital lyd, når jeg har tilsluttet PCén.
Hvad kan være galt?
Har sat digital Out only til mit lydkort, der kommer også lyd igennem til højtalerene, men jeg kan kun vælge Prologic og andre modes. Ikke Dolby digital, som jo normalt registreres automatisk.
|
| Til top |
|
| |
Nick Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være fordi at lydkortet decoder DD til stereo. Prøv at checke
AC3/DD decode indstillingen. Denne skal være deaktiveret da du ønsker
at decode i forstærkeren.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
På deres Audigy serier, køre de kun med 2 kanaler pr. S/PDIF linie! dvs. at de har 3 individuelle S/PDIF linier, måske kan det være samme problem?
Du kan muligvis slå komprimering til, inde i opsætningen for kortet... og dermed bruge S/PDIF linien som normalt.
|
| Til top |
|
| |
Nick Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
"På deres Audigy serier, køre de kun med 2 kanaler pr. S/PDIF linie!"
Mit Audigy kan fint overføre multikanalslyd via S/P DIF.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nick skrev:
"På deres Audigy serier, køre de kun med 2 kanaler pr. S/PDIF linie!"
Mit Audigy kan fint overføre multikanalslyd via S/P DIF.
|
|
|
Så har du også slået komprimering til! Ellers så bruger Creative ikke komprimering...
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det vil sige at jeres surround forstærker "lyser" displayet op med Dolby Digital?
Kan ikke lige finde noget med komprimering?
|
| Til top |
|
| |
EEK1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du ikke har været inde i enhedshåndtering, eller i creatives egne setup-programmer og pille, så er der ikke fra windows' side noget der er galt, det kan måske evt. være i dvd-afspiller programmet fejlen ligger?
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde også problemer med at få et 5.1 signal ud via mit USB lydkort. Jeg har nu købt et nyt lydkort AUDIOTRAK Maya 5.1MKII og nu virker det hele med det samme. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er sku lige før jeg bliver nød til at købe et andet kort.
det er da bare for plat. -Det kan ikke have noget med kabellængden at gøre. Mit er vidst 10M? -et blåt kabel fra AV-Connection.
Men nu er min Coax indgang jo optaget på min receiver, hvordan kobler i så jeres stationære DVD-afspiller til?
|
| Til top |
|
| |
camilla Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har et andet bud på hvorfor det ikke virker HUSK kun et bud.
For afspille AC-3 skal du bruge et digital RÅ signal, det kan softwaren ikke hjælpe dig med. jeg mener at bag på dit DVD drev er der udtag til digital lyd, det samme er der på dit lydkort(se manual) det skal du forbinde med et intern kabel for at få digital overførsel fra DVD til lydkort. Derefter skal du have forbundet det RÅ signal fra lydkort(enten coaxial/optical)med en ekstern AC-3 forstærker.
husk at i opsætning/konfiguration at sætte DVD og lydkort til S/PDIF
AC-3/Dolby Digital for at få det SKAL man bruge et digital signal
håber det holder vand. __________________ med venlig hilsen
camilla
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men overfører IDE-kablet ikke lyden?
Men mine digitale filer på HDén burde vel kunne afspille dolby digital.
|
| Til top |
|
| |
camilla Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo det overfører lyden men ikke digital
på dit DVD drev er der bag på både udtag til digital og "analog"ved siden af IDE
det "analog" bruger man til hvis man har drevet i ekstern kabinet, så har man et ekstra lyd udtag der
og jo dine overspillede filer der ligger på harddisken er blevet "rippet & flået" sådan at du har dit AC-3 lydspor til at ligge der.
håber stadigvæk der er hold i det __________________ med venlig hilsen
camilla
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
camilla skrev:
|
jeg har et andet bud på hvorfor det ikke virker HUSK kun et bud.
For afspille AC-3 skal du bruge et digital RÅ signal, det kan softwaren ikke hjælpe dig med. jeg mener at bag på dit DVD drev er der udtag til digital lyd, det samme er der på dit lydkort(se manual) det skal du forbinde med et intern kabel for at få digital overførsel fra DVD til lydkort. Derefter skal du have forbundet det RÅ signal fra lydkort(enten coaxial/optical)med en ekstern AC-3 forstærker.
husk at i opsætning/konfiguration at sætte DVD og lydkort til S/PDIF
AC-3/Dolby Digital for at få det SKAL man bruge et digital signal
håber det holder vand.
|
|
|
Det var en af de bedre sø-forklaringer Men den har intet med virkeligheden at gøre. Det er blot et analogt stereo signal du overfører med det kabel.
__________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mente nu heller ikke det var nødvendigt med det lydkabel?
|
| Til top |
|
| |
camilla Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja så holdt det ikke vand, den må jeg længere ud på "søen" med
__________________ med venlig hilsen
camilla
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kører via spdif coax eller optisk kabel ikke? Altså du kører ikke bare via to phono stik ind i forstærkeren? Hvis ja, så tjek alle mulige driver indstillinger og sikre dig at den er sat til spdif out.
Desuden skal afspiller softwaren være sat til spdif out også. __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo jeg køre med spdif coax.
Findes der et minjack (spdif) til optisk (toslink). Er ikke meget for at smide mit COAX fra DVD-afspiller i skuffen.
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
minijack? er det ikke den til høretelefoner? __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
alle stik på lydkortet er ens. Hedder de 3,5 jack måske?
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den samme opstilling som du Du skal bruge et SPDIFkabel fra din reciever til lydkort. Indgangen på lydkortet er minijack - så der skal du bruge et ekstra stik som ændrer det til minijack. Husk at køre "source direct"
|
| Til top |
|
| |