| Forfatter |
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 869
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
For et års tid siden købte jeg en Bladelius Tyr, jeg er meget tilfreds med den på alle punkte med undtagelse af et, den spiller hørbart højere i venstre side når man spiller lavt. Har forelagt forhandleren problemet men de siger det er helt normalt. Kunne derfor godt tænke mig at høre om der er andre der oplever det samme med deres forstærkere?
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig lyder det kendt nok. Så vidt jeg ved er problemet, at mange potentiometre ikke er ens / er ulineære i h/v kanal når de
står til "lav volumen". Har selv tilstanden på min forforstærker (det er en Holfi), og også på den forrige. Så jeg mener at det
forhandleren siger er rigtig nok.
Troede ud fra emneoverskriften at du mente at den spillede højre signal i venstre kanal
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis der er hørbar forskel på lydstyrken ved neddrejet volume, er det noget hø de har monteret, måske har forhandleren ret i det er "normalt" for produktet, men det bør rettes
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke lige en Bladelius, men jeg tror det ses på rigtig mange forstærkere, i alle lag. Jeg har selv to forstærkere, en stor rørbørge og en
lille billig transistor til computeren. Og de gør det begge to, den lille er dog klart den værste. Jeg skal spille meget lavt, før jeg hører det og ved den
styrke kan jeg ligeså godt slukke. Så det er ikke et problem for mig.
Jeg mener også min Densen Beat100 havde samme "finurlighed".
vh.
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beta Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer vel an på hvilken type potentiometer der er monteret. Er det den "gode gammeldags" type med kulbaner, ledende plast e.l. er det måske acceptabelt, men er det med modstande, digital regulering e.l., er det efter min mening ikke acceptabelt.
Find ud af hvilken type der sidder i din Tyr, og tag den der fra. Jeg er næsten sikker på at Bladelius bruger en eller anden for for elektronisk/digital regulering, det gør de ihvertfald i de større modeller.
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
| hvis der er hørbar forskel på lydstyrken ved neddrejet volume, er det noget hø de har monteret, måske har forhandleren ret i det er "normalt" for produktet, men det bør rettes |
|
|
Det er pga. de tekniske fremskridt inden for dyr hifi..! ;-) Dog ville jeg personligt returnere det pågældende Bladelius-apparat i en Helvedes fart... Og samtidig overveje om denne gøren grin med kunderne, bør medføre et skift til en mærke der udviser en lidt større seriøsitet. Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
|
[QUOTE=jan_stevns]hvis der er hørbar forskel på lydstyrken ved neddrejet volume, er det noget hø de har monteret, måske har forhandleren ret i det er "normalt" for produktet, men det bør rettes |
|
|
Det er pga. de tekniske fremskridt inden for dyr hifi..! ;-) Dog ville jeg personligt returnere det pågældende Bladelius-apparat i en Helvedes fart... Og samtidig overveje om denne gøren grin med kunderne, bør medføre et skift til en mærke der udviser en lidt større seriøsitet. Ved samme lejlighed ville jeg nok også overveje at finde en anden forhandler. Mvh. Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A skrev:
| For et års tid siden købte jeg en Bladelius Tyr, jeg er meget tilfreds med den på alle punkte med undtagelse af et, den spiller hørbart højere i venstre side når man spiller lavt. Har forelagt forhandleren problemet men de siger det er helt normalt. Kunne derfor godt tænke mig at høre om der er andre der oplever det samme med deres forstærkere? |
|
|
På relativt billige produkter, der fokuserer på "vigtige" ting som brandede komponenter og tykke polerede fronplader er dette helt normalt. 
På seriøst gennemarbejdede konstruktioner (ikke lig dyrt!) er dette selvfølgelig løst. Siger nogle det er normalt, siger de samtidig at deres udstyr normalt er bestykket med billige komponenter med dårlig performance...
Der gør altid ondt, når performance ikke kan snakkes på plads med storytelling 
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre er forhandleren jeg har købt forstærkeren hos for tiden lukket, åbner de igen vil jeg tage kontakt igen. Kan være jeg tager forbi Kt radio da de er blevet Bladelius forhandlere, om ikke andet kan det være de har en tyr jeg kan lytte på til sammenligning.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten A: Jeg har haft mange forstærkere fra forskellige producenter og jeg har aldrig oplevet lignende problem.
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis Bladelius bruger de normale Alps potmetre (f.eks. RK27), er det et normalt problem. Alps garanterer kun at de to kanaler følges af til -40dB eller -60dB afhængig af typen. Det er kun på den (meget) dyre RK50-serie de garanterer data til -100dB.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det kun hos KT man kan købe Bladeliusi DK? Kender I nogen svenske forhandlere?
|
| Til top |
|
| |
Deguello Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
... jeg har aldrig prøvet at spille lavt! vh
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig oplevet det på nogen af mine forstærkere, hverken billigt plasticgrej, oldgammel reciver, budget anlæg eller min nuværende rørsæde. Det bør bare ikke forekomme. den med at det er helt normalt, køber jeg ikke. Jeg formoder at dine højtalerkabler er lige lange, ikke?
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kablerne er helt lige lange, og af samme type, har selvfølgelige også bytte om på både kabler og htér så er 100 % sikker på "fejlen" er forstærkeren.
Det er ret tydeligt at venstre side spiller højere, spiller man meget lavt er der kun lyd i venstre side, først når man når et moderet niveau hvor jeg vil skyde på man bruger ca. 15 - 20 % af forstærkerens effekt forsvinder forkellen helt.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 skrev:
| Jeg har aldrig oplevet det på nogen af mine forstærkere, hverken billigt plasticgrej, oldgammel reciver, budget anlæg eller min nuværende rørsæde. Det bør bare ikke forekomme. den med at det er helt normalt, køber jeg ikke. Jeg formoder at dine højtalerkabler er lige lange, ikke? |
|
|
Uens længde på højttalerkabler ville aldrig kunne give de omtalte niveauforskelle mellem kanalerne. Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Hvis Bladelius bruger de normale Alps potmetre (f.eks. RK27), er det et normalt problem. Alps garanterer kun at de to kanaler følges af til -40dB eller -60dB afhængig af typen. Det er kun på den (meget) dyre RK50-serie de garanterer data til -100dB.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Ja, er det ikke utroligt? Profitbegæret kender åbenbart ingen grænser. Desuden viser det lidt om, hvad visse firmaer egentlig regner deres kunder for...  Med venlig hilsen Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Morten A Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 04 Marts 2010 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
På et produkt i den prisklasse skal det bare ikke være sådan, punktum.
|
| Til top |
|
| |