Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 22:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Begynder Hifi - Dali? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Steppat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 August 2011 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Af disse 3 HT-valg vil jeg mene at du får mest ud af at kigge på Dali Mentor 5's storebror, nemlig 6'eren... Den kan du få med
lidt snilde på den blå avis til små 10.000 kr...

Der er jo masser af holdninger omkring det at høre lyd i stereo eller i surround. For mit eget vedkommende så ser jeg film i
stereo fremfor surround idet jeg føler at jeg får mest ud af det kontra det at få lyden fra 5-7 ekstra HT'er i et surround setup...
Men det er jo min holdning... der er jo tusindevis af måder at gøre det på... eneste måde du kan finde dit behov er at prøve dig
frem
Til top Vis Steppat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steppat

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 August 2011 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

det kommer også meget an på højtalerne men helicon gør det faktisk godt i 2,0 surround har prøvet at sidde min gamle center
til fra den blå serie men det ødelægger det hele det lyder meget bedre i 2,0 kunne næsten ik nænne at sidde den til. så må man
jo have anskaffet en helicon c200
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 05 August 2011 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

LIgemeget hvad du gør, skal du sørge for at høre det derhjemme før du køber! Højttalere er fuldstændig afhængige af at de
passer til det rum de spiller i, derfor synes jeg også at det er temmelig dårlig vejliedning at foreslå specifikke modeller uden at
vide noget om hvor de skal spille.

Dernæst skal du vide, at din kilde, altså det som faktisk spiller lyden, er uhyre vigtig. Et sæt gode højttalere spiller kun godt
hvis de får noget ordentligt ind, derfor må kilden og forstærkeren kunne følge med, kvalitetsmæssigt.

Men hvis der skal foreslåes noget specifikt, må der flere detaljer på bordet: Hvor skal det spille, hvad skal det sille (rock,
klassisk, alt muligt) og hvad må det koste. Og så gentager jeg lige, kb intet før du har hørt det hjemme hos dig selv, hvis
forhandleren ikke vil lade dig låne det med hjem er han ikke seriøs og fortjener ikke dine kontanter.

Kelleren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 August 2011 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et sæt XTZ 99.38 i dag med en Onkyo TX-NR809 Forstærker.

Jeg hørte dem i butikken og var umiddelbart ikke ligeså glad for lyden som de Mentor højttalere jeg havde hørt i hifiklubben. De spillede dog godt og bedre end 99.36 (som også var udemærkede).

Jeg fik et super tilbud dog og slog til - prisforskellen på sættet og det tilbud jeg fik på Mentor var 7500,- DKK.

Jeg har nu sat højttalerne til og spiller cd via min PS3 over forstærkeren.

Resultaterne har været meget varierende - Pink / andet "lyst" pop er meget diskant og så skingert at jeg næsten ikke bryder mig om det.

Michael Jackson & Dire straits havde nogle numre som lød rigtig god, og opnåede næsten samme fylde som Mentor højttalerne gjorde da jeg hørte dem.

Er det sådan at jeg nu skal til at lære at der er stor forskel på produktionskvaliteten i musikken - og at højttalerne har nogle begrænsninger eller kan det være opsætning / noget andet?

Jeg er umiddelbart, ligenu, lidt skuffet :( - men nu skal jeg til at lege med kalibrering osv. - Så må vi se om det ændrer indtrykket.

Jeg skal tilføje at vi også blev lidt overraskede over størrelsen - både forstærker og højttalerne er større end jeg fik indtryk af i butikken (det er jo kun min egen skyld) og jeg mistænker dem for måske at være lidt for store til vores stue.

Er der nogen entutiaster som bor i nærheden af Holbæk der ville få glæde i at kigge forbi og lytte til vores setup og give deres mening? Og måske enda hjælpe med opsætningen - jeg vil gerne betale lidt for servicen.

Jeg frygter lidt at jeg gør et eller andet forkert.

Keller

Til top Vis Kelleren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kelleren

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 August 2011 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

tillykke med dem det er også et par lækre højtalere. men syntes ik man nøjes med noget andet end det man bedre kunne lide jeg ville jeg hellere vente hvis det var mig. men på en god måde
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

Kelleren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 August 2011 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Okay nu har vi været vidt omkring og der er virkelig forskel på kvaliteten - afhængigt af musikkvaliteten.

Noget er fantastisk - andet mere ordinært.

Jeg må købe et eller andet hos Hifiklubben og tage de Mentors med hjem og sammenligne - more to come! :)

Keller

Til top Vis Kelleren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kelleren

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 August 2011 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Kelleren

Prøv at give det en chance. De skal spilles til, der skal rykkes rundt for at finde den bedste pladsering af højtalere og indtillinger af forstærker. Hvis du bruger en PS3, så overføre hvis muligt lyden digitalt (vil mene at DACén er bedre i onkyoen end i PS3) Har haft mentor 6 som du var tæt på at vælge, de havde behov for lang tilspildningstid før de viste deres sande kunnen. Kender ikke XTZ, men alle nye højtalere har behov for længer eller kortere tilspildningstid før de kommer helt igennem.

Giv dem en chance prøv noget forskelligt og skriv så tilbage

Mvh og held med det

Til top Vis BCBC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BCBC

megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Sendt: 07 August 2011 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Kelleren skrev:

Jeg har købt et sæt XTZ 99.38 i dag med en Onkyo TX-NR809 Forstærker.

Jeg hørte dem i butikken og var umiddelbart ikke ligeså glad for lyden som de Mentor højttalere jeg havde hørt i
hifiklubben. De spillede dog godt og bedre end 99.36 (som også var udemærkede).

Jeg fik et super tilbud dog og slog til - prisforskellen på sættet og det tilbud jeg fik på Mentor var 7500,- DKK.

Jeg har nu sat højttalerne til og spiller cd via min PS3 over forstærkeren.

Resultaterne har været meget varierende - Pink / andet "lyst" pop er meget diskant og så skingert at jeg næsten ikke
bryder mig om det.

Michael Jackson & Dire straits havde nogle numre som lød rigtig god, og opnåede næsten samme fylde som Mentor
højttalerne gjorde da jeg hørte dem.

Er det sådan at jeg nu skal til at lære at der er stor forskel på produktionskvaliteten i musikken - og at højttalerne har nogle
begrænsninger eller kan det være opsætning / noget andet?

Jeg er umiddelbart, ligenu, lidt skuffet :( - men nu skal jeg til at lege med kalibrering osv. - Så må vi se om det ændrer
indtrykket.

Jeg skal tilføje at vi også blev lidt overraskede over størrelsen - både forstærker og højttalerne er større end jeg fik indtryk
af i butikken (det er jo kun min egen skyld) og jeg mistænker dem for måske at være lidt for store til vores stue.

Er der nogen entutiaster som bor i nærheden af Holbæk der ville få glæde i at kigge forbi og lytte til vores setup og give
deres mening? Og måske enda hjælpe med opsætningen - jeg vil gerne betale lidt for servicen.Jeg frygter lidt at jeg gør et
eller andet forkert.

Keller

DU har selvfølgelig gjort som jeg sagde, og bare lånt det hele så du kunne prøve det derhjemem først, ikke??   

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes