| Sendt: 08 August 2011 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været så uheldig, at der er faldet en kat igennem den nedre mellemtone. Der kan ikke skaffes originale enheder. Jeg har fået erstattet enheden hos et firma, og den nye enhed er på flere områder bedre - men det spiller ikke. Der er en pukkel i basområdet, og i det hele taget er der problemer med de dybe toner fra denne bas/mellemtone ( http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-hifi4-5/vn r/103810/). Jeg er klar over, at det er Monacor, men Technics SB-M1000 har aldrig været en dyr HT. 6000/stk. fra ny - i DK. Lidt dyrere i England. Jeg ved ikke hvorfor, flere folk tror, at den har kostet kassen. SB-M10000 derimod...
Er der et bud på, hvilken enhed der passer? Jeg har en rep.manual, men den kan jeg ikke uploade, og der er egentlig kun frekvensområde. Frekvensområde er 90Hz-900Hz (og ydre mål er 16,5 cm). Den nye enhed er lidt for lille til helt at nå kanten fra indfræsningen. Jeg har også 'schematics' i manualen.
Så nogen bud på, hvad der evt. er forkert ved den nye enhed - og/eller på hvilken enhed, der vil være et bedre match; uden at man skal rode for meget med delefilteret.
|