Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 23:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Rep. af Technics SB-M1000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jaryo03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2011 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har været så uheldig, at der er faldet en kat igennem den nedre mellemtone. Der kan ikke skaffes originale enheder. Jeg har fået erstattet enheden hos et firma, og den nye enhed er på flere områder bedre - men det spiller ikke. Der er en pukkel i basområdet, og i det hele taget er der problemer med de dybe toner fra denne bas/mellemtone ( http://www.monacor.dk/produkter/hoejttalerenheder-hifi4-5/vn r/103810/). Jeg er klar over, at det er Monacor, men Technics SB-M1000 har aldrig været en dyr HT. 6000/stk. fra ny - i DK. Lidt dyrere i England. Jeg ved ikke hvorfor, flere folk tror, at den har kostet kassen. SB-M10000 derimod...

Er der et bud på, hvilken enhed der passer? Jeg har en rep.manual, men den kan jeg ikke uploade, og der er egentlig kun frekvensområde. Frekvensområde er 90Hz-900Hz (og ydre mål er 16,5 cm). Den nye enhed er lidt for lille til helt at nå kanten fra indfræsningen. Jeg har også 'schematics' i manualen.

Så nogen bud på, hvad der evt. er forkert ved den nye enhed - og/eller på hvilken enhed, der vil være et bedre match; uden at man skal rode for meget med delefilteret.

Til top Vis Jaryo03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaryo03

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Det er lidt af et lotteri bare at smide en anden enhed i hvis man ikke kender specs på den originale. Jeg vil foreslå et af følgende.

Hold øje med brugtmarkeder om der skulle komme en erstatningsenhed til salg f.eks. ebay, det kan dog have lange udsigter.

Anden mulighed er at udtage den fungerende mellemtone fra den anden højttaler, og få den målt igennem så du kender thiele/small data. Det kræver dog det rette udstyr, men der er sikker noget på dette foum som kan hjælpe - prøv evt. at spørge under DIY kategorien. Når du kender disse data kan du forsøge at finde en anden enhed som matcher så tæt på som muligt. Hvis det lykkedes så er det bedst hvis du udskifter begge mellemtoner så højttalerne lyder ens.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes