| Forfatter |
|
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej det var da dejligt at høre så mange rosende ord om thorhauges produkter.. Er der nogen der har hørt forskellen på storebroderen (forforstærker) til 13K...og den til 7k....??
hilsen brutalis
__________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fået lidt tilbagemeldinger om hvad forskellen er på lydsiden mellem den lille(7K) og kommende store pre(13K)..:Har desværre ikke hørt det selv endnu..
Den nye har en dejlig ro, flere detaljer, uden at være
det mindste pågående i toppen, der er benyttet nogle JantzenSuperior caps, som ved første lyttetest lød hårdt og lidt klinisk, men en kondensator skal åbenbart også spilles til, har ikke oplevet det tidligere,
men med disse caps, efter ca. 100 timer er der
bare sket noget, det samme skulle efter sigende være sket med de nye monotrin(rør), som kommer i en
special version også med Jantzen, først lød det ikke specielt godt, men nu er det bare
super godt, letflydende, og dynamisk. http://jantzen-audio.com/html/capsl Jeg personligt glæder mig til at stifte bekendtskab med dette nye sæt..Hvornår den er klar til almindelig salg er lidt uklar, men når jeg får en PB, så skriver jeg lidt igen... Når i ser min thorhauge til salg(3mdr gammel) så er det fordi jeg nok har købt storebroderen
brutalis
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej så er Thorhauges reference pre. på banen.. Er der nogen der har købt den og kan give en vurdering.. Har ikke selv fået købt endnu.. skal lige have solgt min egen pre...først......desværre... hilsen brutalis
|
| Til top |
|
| |
HansRoskam Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2008 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 190
|
| Sendt: 10 Maj 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i dette spændende forum
Har lige fået min første rørpre nogensinde.
Var heldig at få fat i en af de første ST-ONE fra 85-87, før Thorhauge kom ind i billedet:
Jeg har aldrig set noget ligende en bestykning der er en kraftig effektforstærker værdig og sikken en lyd
http://picasaweb.google.dk/hymjr2/STONE
Hans
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 10 Maj 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser sød ud
Jeg vil bare sige, at den lille (mk II version) Thorhauge pre som jeg har, er bare et yderst dejligt produkt. Den kan b.la. lave et perspektiv som er helt fantastisk. Ydermere har den bare en suveræn egenlyd, som generer en yderst lækker sprød klang.
Der kan faktisk ikke deles nok roser ud til den pre, som kun koster det samme dyrt signal kabel (6900,- uden remote og 7900,- med) __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
Den ser sød ud
Jeg vil bare sige, at den lille (mk II version) Thorhauge pre som jeg har, er bare et yderst dejligt produkt. Den kan b.la. lave et perspektiv som er helt fantastisk. Ydermere har den bare en suveræn egenlyd, som generer en yderst lækker sprød klang.
Der kan faktisk ikke deles nok roser ud til den pre, som kun koster det samme dyrt signal kabel (6900,- uden remote og 7900,- med) |
|
|
Hej har du haft lejlighed til at høre referencen..???  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 18 Maj 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvor får i jeres informationer fra? Og hvor kan man købe Thorhauge?
Jeg synes ikke hans hjemmeside er særlig informativ om de nye produkter. (www.thorhauge-audio.dk) Der ikke lavet nogen opdateringer på siden i rimelig lang tid. De produkter i nævner findes ikke på siden.
Er det den forkerte side? Eller skal man være "insider" for at få sådanne oplysninger?
mvh.
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 19 Maj 2008 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Noise
Jeg beklager at den nye Intersection series, ikke er kommet på min hjemmeside, det sker
i ugen vi går ind i, du kan også finde dem under nyheder her på Hifi4All
MVH Steen
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop erhvervet thorhauges nye Intersection pre..Den skal opleves,, den gør det bare så overbevisende, så man ikke tror sine egne ører og så er den ikke spillet til endnu(mangler ca. 50 timer)...Her kan man virkelig tale om sort baggrund, en eminent mellemtone og en diskant der på ingen måde er anmasende(heller ikke ved rimelig højt niveau) +++ masser af ro i lydbilledet...Kan kun anbefales på det kraftigste...Håber at den snart bliver anmeldt i Hifidelity... forhåbentlig positivt. det fortjener den i allerhøjeste grad...    mvh Brutalis
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juni 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Two Chanel, kan kun give dig ret, Thorhauge laver nogle fremragende produkter, har købt hans store pre, skal se om der kan blive råd efter sommerferien til et røreffekt...  Brutalis
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den  ... hvad har du ellers sammenlignet den med?
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Tillykke med den ... hvad har du ellers sammenlignet den med?
|
|
|
Hej jeg har sammenlignet med den lille pre fra Thorhauge og en audio note..Den spiller allerede bedre nu end de to andre. Jeg har talt med Steen om den evt. kan blive endnu bedre...(man bliver nok aldrig tilfreds) den skal for det første spilles til lidt endnu (100 timer) så skal vi senere finde ud af om den skal have silver caps til mit setup, evt. nogle andre typer rør for at se hvad der sker.... mvh brutalis  P.S. evt går jeg måske fra effekt med transistorer over til et af Steens rørtrin...men jeg har jo altid ment at rør hører til pre, og effekt skal være transistor...men det kan jo være at jeg ændre holdning hvis lyden bliver bedre i mit setup.... __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 08 Juni 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er da bare at lytte løs! standpunkter er jo til for at blive brudt så prøv da med en rør effekt, det lyder jo til du har fået dig en god kontakt der
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forståelsen af at mange godt kender Thorhauges produkter og roser dem...Men hvorfor fornemmer jeg at man så køber noget andet...Er det bare en fornemmelse..?? Prøv det, test det og du vil ikke være i tvivl...Jeg mener at der var solgt en del af den første pre og 1,2, mange rørtrin...Men den sidste pre, der har været fremme er der kun solgt 2...Jeg har tidligere udtrykt, at det måske ikke er et overset produkt, men der bliver ikke solgt nok af dem.. jeg ville ønske der var flere der fik mulighed for at høre hvor godt det spiller pre/røreffekt..."I har virkelig noget til gode" og nej jeg får ikke procenter...det i læser er bare en begejstret kunde.... mvh brutalis
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva så der har været stille på tråden, er i kommet tilbage fra ferie?...Er der nogen der har haft råd til at investere i et Thorhauge produkt, så vi kan drage nogle sammenligninger...?
med venlig sommerhils Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
torklein Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg er også en lykkelig ejer af et Thorhauge setup. En aften i februar kom Steen for at demonstrere sine mono-effekter. Jeg havde på forhånd indkøbt en Audia Flight Pre, som skulle styre det hele. Men efter et par timers lytning, var vi ikke helt tilfredse med resultatet, hvorefter vi koblede "den bette" Thorhauge pre ind. Så skal jeg love for at der kom liv i musikken, og jeg traf beslutningen om at udskifte Audia'en også. Nu har jeg så spillet på dette fantastiske setup i godt et halvt år, og det bliver bare bedre og bedre hver dag. Jeg købte et sæt ekstra rør(6550), men har kun haft dem monteret i ganske kort tid, før jeg skiftede tilbage til EL34. Der er ganske stor forskel på lytteindtryk mellem de to rørtyper, og jeg foretrækker klart EL34.
I sommerferien var jeg i København, og lyttede til et Audio Note setup, til over en million kroner, og det lød fantastisk, men jeg er stadigvæk meget meget tilfreds med mit Thorhauge, og den service jeg har fået fra Steen.  __________________ /torklein
|
| Til top |
|
| |
torklein Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2008 kl. 06:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne vi få flere Thorhauge-folk på banen
Vi mangler noget mere input, omkring DIN oplevelse af Steens røramps. __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Har netop modtaget min nye pre fra Thorhauge efter endnu en opgradering.....sammen med hans nye mc-stepup....skal lytte i aften og vender så senere tilbage med det umiddelbare lytteindtryk...
mvh Brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |